Tisztán elektromos autóbuszt tesztel a budapesti agglomerációban a Volánbusz, ismét ingyenesen
Nemrég arról számoltunk be, hogy egyes fővárosi vonalakon ingyenesen szállhatnak buszra a tömegközlekedők, a villanyhajtotta buszokon ugyanis nem kell jegyet váltani a tesztüzem során.
Erről részletesebben ide kattintva olvashattok. A tesztüzemek azóta is folynak, nemrég két vidéki városban teszteltek Mercedes-Benz eCitaro G típusú csuklós elektromos autóbuszokat. A jármű először Szolnokon a Volánbusz üzemeltetésében, majd Debrecenben, a DKV Zrt.-nél állt forgalomba, ahol két-két héten át próbálhatták ki őket az utasok. Ezután ráadásul a busz
"saját lábon", töltés nélkül tette meg a több mint 240 kilométeres Debrecen-Budapest távolságot, hogy a két vidéki város után a fővárosban is tesztelhesse a BKV Zrt. A Budapesti Közlekedési Központ járatain folytatott teszt utolsó napján egy úgynevezett
"végkimerültségig" tesztnek vetették alá a járművet, itt is helytállt a csuklós Mercedes: a budapesti forgalomban 264 kilométer megtétele után még mindig 9 százalékos töltöttséget mutatott. Így érkeztünk el a magyarországi tesztprogram utolsó állomásához: a Volánbusz a budapesti agglomerációs útvonalakon teszteli az eCitarót.
Balra az 55-ös, jobbra pedig a 84 E jelzésű busz útvonala látható térképen: itt lehet majd kipróbálni a járatokat az elkövetkező napokban (Fotó: Openstreetmap/Moovit)
A tesztüzem utolsó fázisa ma indult, június 10-15. között az 55-ös vonalon próbálhatják ki díjmentesen az utasok az eCitarót, amely egy teljes hosszában alacsonypadlós, 18,1 méteres, légkondicionált, 3 ajtós, csuklós változat. Az autóbuszban 43 ülő- és 81 állóhely van, valamint öt lehajtható ülés is található benne. Az eCitaro kerekesszék, illetve babakocsi elhelyezésére kialakított hellyel, a felszállást segítő rámpával, LED-es belső világítással és USB-töltőkkel biztosítja az utasok színvonalas és biztonságos kiszolgálását.
Bent is érezhető előrelépést jelent az eCitaro a jelenleg futó buszokhoz képest
Ennek ellenére lehetséges, hogy egyesek már élesben is láttak hasonlót az utakon: a zöld busz programban elnyert támogatásnak köszönhetően 40 szóló kivitelű, Mercedes-Benz eCitaro már üzembe állt Budakeszi, Budaörs és Törökbálint térségében. Egyes vidéki városokban is hamarosan megkezdődik az átállás: Székesfehérvárra hamarosan 12 ELECTROBUS 120.EL, Győrbe 13, Zalaegerszegre 11, Szolnokra 10, Szegedre 8 és Egerbe pedig 6 B.V. BYD K9UD típusú elektromos busz érkezik. A sikeres tesztüzemek egyértelműen jelzik, hogy a technológia működik, a Volánbusz - tervei szerint az önkormányzatokkal együttműködve - a jövőben ezért újabb elektromos autóbuszok beszerzésére nyújt be pályázatokat. Az MTI-nek eljuttatott közleményükben azt írták: a cél, hogy az egyre több környezetkímélő, korszerű és kényelmes autóbusz állhasson az utasok szolgálatába a jövőben.