Most akkor olcsó vagy drága? Chevrolet Cruze teszt
Chevrolet Cruze 5 ajtós 1.8 LTZ teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Irgalmatlanul elszálltak az árak a kompakt kategóriában (is), s ha innen közelítünk, a Cruze akár még olcsónak is mondható. De nem az, és motorpalettája sem az igazi, mégis van miért kedvelni a ferdehátú csokornyakkendőst.
Bár rövidebb a szedánnál, az ötajtós Cruze is hatalmas, több mint 4,5 méter hosszú. Formája eltalált és praktikus, ennél jobban használható majd a kombi kivitel lesz
Hátra-oldalra "természetesen" a Cruze-ból sem lehet zavartalanul kilátni a magas far, az emelkedő övvonal és a vaskos tetőoszlopok miatt. LTZ szinten már jár a tolatóradar, de kell is
413 literes, ilyen széles nyílású rakteret kevesen adnak a kategóriában, viszont a perem magasan van, s bővítés után lépcsős marad a csak javítókészletet rejtő padló
Az utastérben nincs változás - hátul talán hangyányival nagyobb a fejtér, de ennyi. Négy felnőttnek mindenesetre elég tágas a Cruze, a közel 2,7 méteres tengelytáv hátul is uras térdhelyet enged. Pirospontos a műszerfalra felfuttatott szövetborítás, tárolórekeszekben sincs hiány, különben a műanyagok átlagosan kemények, az összeszerelés pedig átlagosan korrekt. A vezetőüléssel viszont nem sikerült megbarátkozni. Az ülőlap hosszával és a támla szélességével nincs baj, de mintha túl magas és vastag lenne az oldaltámasz, illetve szűk a középrész - napok múltán sem találni az ideális pozíciót, feszeng benne a konfekciótermetű sofőr. Hogy fér el itt egy testesebb ember?
Az ezüstös betétek nem túl bizalomgerjesztőek, de nincs erős olcsóságszag, gondosan megépítettnek tűnik a Cruze beltere. A műszerfal tükröződik a szélvédőben, cserébe sok a tárolórekesz, a kormány pedig fogásból, méretből és kialakításból is ötöst érdemel
Egy kis textil az ajtón, még egy adag a műszerfalon, s máris valahogy otthonosabb a környezet
Tesztautónk LTZ felszereltségű volt, azaz a bőrkárpitozáson és az ülésfűtésen kívül apait-anyait beleadott, hogy elkényeztessen. Csak pár extra tétel bizonyítandó a gazdag ellátmányt az egyebek mellett széria menetstabilizálón, 6 légzsákon és MP3-at is olvasó hifin túl: tolatóradar, 17 colos alufelni, automata légkondi, tempomat, bőrözött, 4 irányban állítható multikormány, fény- és esőszenzor, Bluetooth-kihangosító. Ülésfűtés külön sajnos nem szerepel a listán, napfénytetőt 156, navigációt 200 ezer forintért mér a magyar Chevrolet-importőr.
Elöl-hátul sok a hely, viszont az első ülések túlságosan is formázottak
Arról már nem a honi képviselet, de nem is a Cruze tehet, hogy mindössze háromféle motorral választható. Van 1,6 és 1,8 literes benzines, illetve egy kétliteres dízel - nekünk most a középső jutott. Papíron nem fest rosszul a 141 lóerő és a 10 mp-es 100-ra gyorsulás, viszont a valóságban ez az erőforrás úgy 4000-es percenkénti fordulatszám alatt tompa és lomha, ráadásul étvágya sem visszafogott. A tesztautót 2/3-adrészt városban űzve a fedélzeti számítógép kerek 9 literes fogyasztással lombozott le - a 6,6 literes gyári vegyes érték valljuk be, utópisztikus.
A 141 lóerő csak magas tartományokban van meg, kb. 4000-es fordulat alatt tunya az 1,8 literes benzinmotor. És szomjas is. A váltó végáttétele elképesztően hosszú, hiszen az ötödik fokozat 50 km/h-s tempótól "bármeddig" használható. Egy hatodik sebesség zaj- és fogyasztási szempontból is jól jönne
Csoda, ha arra a következtetésre jutunk, hogy a Chevrolet olyan a GM-nek, mint a Skoda a Volkswagen-csoportnak? Ha e két mellékszereplő ugyanúgy mindent megkapna, mint a főhős Opel és VW, végképp lejátszaná őket a színről. Mit kéne kapnia a Cruze-nak? Kisebb, maximum 1,4 literes, turbós benzinmotort és kisebb, 1,6-1,7 literes dízelt. Hatos váltót alapból. Okosabb vezérlő elektronikát, jobb légellenállást biztosító formát és légterelő-elemeket például. Állítólag minden fronton van ok a reménykedésre - ha egyszer tényleg eljön a csokornyakkendős kánaán (márpedig tavaszra, a Genfi Autószalonra frissítést jövendölnek a pletykák), őszintén javallott lesz egy Cruze megvásárlása a tágas kompakt kategóriában nézelődőknek.
A szedánnál jutányosabb árú ötajtós Cruze nem csak nagyságával emelkedik ki a Golf-osztályból, hiszen a legolcsóbbak közé tartozik a Megane-nal és a cee'd/i30 párossal együtt. Golf, Astra, Focus? Sokkal drágábbak. A szintén 1,8 literes, 140 lóerős benzinmotorral hajtott kifutó Civic viszont alig kerül többe a Cruze-nál, és például Mazda3-ast is egész jó áron lehet kapni. 2012 egyébként 200 ezer forintos mínuszt hozott a Chevrolet-kompaktnak és vevőinek: tavaly, a képeken látható 1.8 LTZ listaára pár napja még majdnem 4,8 millió forintos volt
Addig be kell érnünk annyival, hogy a szedánnál valamivel olcsóbban kínált, 1.6 LS, azaz alapkivitelben 3,4, 1.8 LTZ-ként 4,57 millió forintba kerülő ötajtós Cruze "csak" egy jó és kedvelhető, karakteres autó sok-sok hellyel és pazar felszereltséggel viszonylag elfogadható áron. De amint dobjuk a szomjas és tunya benzineseket, a vérbő dízel már sokkal drágább, az árkülönbözet pedig jelen körülmények között kiautózhatatlan.
Nekem meg az ilyen gyik gyurikkal az a bajom,hogy a 40 kilójukkal felérik a billentyűzetet és osztják a frankót,miközben a hitelre vett handy ,amit úgy vett,hogy vitt 2 kezest meg három lábast,lehúzza róla a szaros gatyát.
Jobban ismeri a Skodás vásárlói réteget mint maga a vezérképviselet.Ami nem is csoda ugyanis nagyon korán megcsapta a benzingőz,amikor 2 részeg idegen megcsinálta egy EDDA koncert után egy platos BARKAS platóján,rá 6 hónapra meg behajitották egy inkubátorba,ami diesel agregátorról ment.
a bal egyen meg akkor ült,amikor felvette egy inglis gentlemanyus.
Miért fáj neked az,ha valaki hitelre vesz autót? legyen az ő baja.Ja értem,savanyú a szőlő.
Olvassad el a hozzá szólásomat még egy párszor és hátha bejut a sötétség birodalmába.
Itt autókról kellene kulturáltan vitatkozni,de már elegem van,hogy ,1-2 diszkópatkány verje a nyálát,holott se tapasztalata,se pénze,-hogy tapasztalatot szerezzen.
Úgy,hogy csak a holdat fogod ugatni……..valószínű örökké.
tisztelt PRESSZÓS ,SENKI SEM MONDTA HOGY ROSSZ AUTO! majd légyszives,mondjál véleményt 160000km és 9 év után is.octávia után senki nem vesz ilyet,hacsak nem szereti a benzinkutas presszókat,is.
Mr.Bobi, ha már mindkét autóval többezer kilométert megtettél, akkor ez egy hiteles magánvélemény, de ha csak úgy octaviahisztiből mondod, akkor olyan mindha nem is mondtál volna semmit. Nem rossz autó ez fiúk így 30000km távlatából. JAAAAA, és octavia után vettem.
gondolom az octaviával azért nem hasonlitották össze,mert egy napon nem is lehet emlegetni őket.