Gyulay: Nem kell új nyomvonal
Mégsem módosítják a Hungaroring nyomvonalát - az autósportért rajongók számára ez volt a szezonnyitó sajtótájékoztató és a meghívottakat élményautózással feldobó mogyoródi esemény fő üzenete. Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a pályát az idei F1-es Magyar Nagydíj után teljesen újraaszfaltozzák, kicserélik a rázóköveket, lebetonozzák a bukótereket, s bízik benne, hogy a júliusi futam idején aláírhatják a 2021-ig szóló, már többször emlegetett,
kormánygaranciával is biztosított szerződéshosszabbítást a Forma-1 urával, Bernie Ecclestone-nal.
Korábban úgy hírlett, hogy a hosszabbítás feltétele a pályacsík élvezetesebbé varázslása, azonban tévedésben voltunk, nem kell átalakítani az autósport királykategóriájának szűk és lassú, előzésre alig alkalmas, 1986-ban átadott Hungaroringet.
"A terveknek megfelelően haladunk. Már állnak az új orvosi központ falai, s az elektromos hálózat is megújul az egész pálya területén. A sajtóközpontot, a versenyirányítást, a tévés közvetítőállásokat is felújítjuk. Nagyon fontos ez az év számunkra, de tévedés, hogy a szerződéshosszabbításhoz új pályacsík is kell - hangsúlyozta Gyulay, majd még hozzátette, hogy a hosszú és kemény tél sok létesítményt megrongált, s ezért nem várt pluszköltségek is felmerültek. Azt is megjegyezte, hogy az ambulancia építését saját erőből tudják finanszírozni annak köszönhetően, hogy az előző üzleti évben nyereséges volt a cég.
Az F1 mellett és előtt, május elején a WTCC-verseny, tehát a túraautó-világbajnoki futam számít még nagy eseménynek a Hungaroringen, s nem kis részben azért, mert magyar pilótának is lehet szurkolni. A tavalyi győzelmével a lelátókat megtöltő szurkolók tízezreinek kitörő örömöt okozó Michelisz Norbert reméli, hogy addigra összeszokik új autójával, s ismét szép eredményre lesz képes
A nyereségesség lényeges eleme, hogy a Hungaroring egyfajta élményközponttá bővül, s évi 210-220 napon zajlik a területén valamilyen rendezvény. Az a cél, hogy a nyugati és a távol-keleti pályákhoz hasonlóan a Hungaroring is kiszolgálhassa a cégeket és szórakoztathassa a magánembereket, méghozzá magas színvonalon. Mivel? Az offroad center és a gokart mellett már élményautózással is. Nem olcsón, de ütős sportkocsikat és még ütősebb versenyautókat lehet vezetni Lotustól KTM-en át Lamborghiniig, ahogy persze profik mellett is élvezhető a biztonságos száguldás. Ízelítőül az árlistáról: 4 körös Lotus Elise vezetés 75 900 Ft, 3 körös Lamborghini Gallardo vezetés 149 900 Ft, 2 körös Suzuki Swift élményszerző autózás 17 900 Ft, 3 körös Ferrari F430 GT3 élményszerző autózás 149 900 Ft. Ezek a végletek, s az utóbbi a jobb egyben mosolygásról szól.
Versenycélokra átalakított és "csak" méregerős sportkocsik is vannak, kinek mi tetszik
Ilyen meghitt közelségbe hoz a Radical. Rostély le, s mehet a menet
Ebben volt nekünk is részünk - hogy kinek mekkora mértékben és milyen autóban, az nagyjából a véletlenen múlt. Rám elvileg a Ferrari várt, ám nem jött össze, s be kellett érnem egy Radicallal. S míg arra vártam, egy Lotusszal. A Lotus Ladies Cup bajnokságban tiport kis Elise (1.6 138 LE) is igen fürge és izgalmasan mozog, de az újonnan 100 ezer eurós, közel 30 millió forintos Radical SR5 teljesen más dimenzió, és nem azért, mert nyitott... Nyitottsága miatt zárt bukósisakban szabad csak beleülni, mit beleülni, belepréselődni. Motorja 2,0 literes, Honda-féle 4 hengeres VTEC esetünkben 260 lóerővel, amivel párhuzamosan a szénszálas műanyag kasztni üres súlya 600 kg. A váltó 6 fokozatú szekvenciális - a minikormányról kapcsolhatóan, az "utastér" kétszemélyes, épphogy. Akinek futja az effajta mókára, mindenképp próbálja ki, zseniális. Miként - nem F1-autóval - a Hungaroring nyomvonala is, szóval akár örülhetünk is, ha marad a régi.
Jó lesz széllel szembe pisálni megint, Orbántól lehet tanulni…
Unalmas a pálya a F1-nek és a többi sportágnal is mivel nem lehet előzni rajta, az ember előzést akar látni és ez fel kellene fogni.
Ha ezt nehéz felfogni akkor el kell menni kapálni, ahhoz elég annyi ész is.
Majd Ekibácsi úgy is helyre teszi a fejekben a dolgot, mert így megint elköltünk egy csomó pénzt feleslegesen, de úgy is átalakítás lesz a vége, elöbb van utóbb.
Az, hogy nyereséges lett a cég nem csoda, hiszen egekbe emelte az autós nyíltnapokon az etapok díját…
Nincsenek is annyian mint a régi racing systemes időben, egyedül talán a felső kategóri nem változott mert a M3, STI, EVO tulaj ki tudja fizetni és szarik bele.
Csak azt nem értem, hogy nem marhára mind 1, hogy egy fasztra köröz vagy egy STI amikor ugyan annyit fizetnek mi egy etapra???
De végül is igazuk van, a szegény gyerek menjen inkább az utcára versenyezni meg csapatni, hátha megpusztul, vagy beméri egy sün és akkor 60k-t kaszál az állam…
Régen is drága volt, ha csak a járulékos költséget néztük:
Benya 25k min
autópálya matrica 3k
etap díj: 10-20k
gumi, fék kopás: 40-90k között ki mennyire gyilkolja
olajcsere: 10k
Végül is olyan rohadt jól megy a szekér, hogy ezt mindneki be tudja vállalni…