Morgan Plus Six, avagy a retro még mindig menő Genfben
Retro stílusú roadsterrel rukkolt elő a Morgan
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az idei felhozatalt tekintve sem panaszkodhatnak a régebbi stílusú autók kedvelői. A Morgan Plus Six modellje új köntösben tért vissza a kifutóra.
A Plus Six motorházteteje egy sorhatos, 3 literes turbófeltöltős motort rejt, méghozzá a BMW-től, ugyanazt a B58-as egységet, ami a Toyota Suprát is üzemeli. A Morganben a motor 335 lóerős, 500 Nm nyomatékkal és egy ZF nyolcfokozatos automata sebességváltó is a széria tartozékai közé tartozik, de választható kézi sebességváltó is.
A roadster súlya mindössze 1075 kg, és a gyártó szerint ez a tény, valamint a BMW motor használata a márka legdinamikusabb autójává varázsolja a Plus Six-et. A számokat nézve ez azt jelenti, hogy 4,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, a csúcssebessége pedig a 267 km/h-t is eléri. Emellett a hajtáslánc a paletta egyik leginkább fogyasztásbarát autójává teszi a Plus Six-et, mert mindössze 7,4 liter a kombinált üzemanyag-fogyasztása 100 km-en.
Mint minden igazi Morgan termék, ez sem rendelkezik hatalmas kijelzőkkel az utastérben, egyszerűen nem tartozik hozzá az autó hangulatához. Érkezett azonban más turpisság is a BMW-től, mégpedig a központi konzolon lévő sebességváltó. A Plus Six két módban, a Sport és Sport Plus fokozatban vezethető, de ezek csak a fojtószelep működésére és a sebességváltóra vannak hatással, mivel az autó nem rendelkezik adaptív felfüggesztéssel vagy kormányzással.