Morcosabb és igényesebb az új Mazda6
Frissebb, morcosabb, ám még igényesebb lett az új Mazda6
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Tovább csiszoltak a Mazda6 eddig is magával ragadó vonalain. A típusfrissítés során a külső változások mellett a belső értékei is tovább javultak.
Prémium irányba mozdult a friss Mazda6, amelynek utasterén jól érezhetően sokat dolgoztak a mérnökök. Emellett azonban a külső dizájn is szembetűnően megváltozott, sportosabbá alakítva az autó összképét. Persze a hatos eddig is a sportos és az elegáns karakterek határmezsgyéjén egyensúlyozott, amellyel hatalmas népszerűségre tett szert. Nem tudok elképzelni olyan embert, akinek az érzelmeit, gondolatait ne mozgatná meg valamilyen formában a KODO formanyelv. A legtöbben egyből birtoklási vágyat éreznek, amikor meglátják korunk Mazdáinak formatervét. Főleg a Soul Red, tehát a vörös fényezéssel, ami az új Mazda6-nak is veszettül jól áll (illetve már a Soul Red Crystal, de erről kicsit később).
A változások az autó orrán a hangsúlyosabbak. A teljesen új hűtőrács alsó peremének középső pontja mélyebbre nyúlik, mint korábban, miközben a szárnymotívum végpontjai a fényszórók alsó peremének vonalával esnek egybe. Emellett a hűtőrács mélyebben ül a keretében, a rácsmintázat pedig finomabban kidolgozott apró blokkokból áll. Mindez a versenyautók hatalmas légbeömlő nyílásaira emlékeztet, így a szintén új, keskenyebbre szabott fényszórókkal kicsit vadabb, illetve morcosabb tekintettel szemléli a nagyvilágot a megújult hatos.
Hátul kevésbé markáns a változás. Áttervezték csomagtérfedelet a limuzinon, valamint meghosszabbították a díszítőbetét vízszintes elemét. Továbbá az autó széleihez közelebb helyezték el a kipufogóvégeket, amelyeknek az átmérője is megnőtt. Az újdonságok terén érdemes megemlíteni a 17 és 19 colos könnyűfém keréktárcsákat is. A 17 colos sötétszürke metálfényezést kapott, míg a 19 colos magasfényű ezüst vagy sötétszürke színben választható.
És ha már a színek szóba kerültek, akkor időzzünk el egy kicsit a rövid idő alatt szinte legendává vált Soul Red mellett, ugyanis megújult az árnyalat, amelyet már Soul Red Crystal néven kell kérni.
A Mazda filozófiája szerint a szín a forma egyik kulcsfontosságú eleme, és erre tökéletes példa ez a vörös szín. A Soul Red Crystal ugyanis különleges fényvisszaverő képességgel rendelkezik, ezért a különböző fényviszonyok mellett szinte mindig más és más árnyalatban látjuk az autót a rubinvörös és a mélybíbor között. Persze nyolc további színt is megörökölt az elődjétől a Mazda6, így mindenki megtalálhatja az ízlésének leginkább megfelelőt.Az utastér harmonikusabbá vált az elődhöz képest, ami egyszerre köszönhető az anyaghasználatnak és az új dizájnnak. A hatalmas középkonzolt szinte résnyire húzták össze. Optikailag szélesebbnek is tűnik emiatt, amiben a szintén keskenyebb és immár azonos magasságban látható szellőzőnyílások is szerepet játszanak. Összességében pedig nagyobb térérzetet nyújtanak ezek a változások. A műszerfal tetején már 8 colos kijelző is helyet kaphat, ám az infotainment rendszer menüjében a váltó alatti tekerőgombbal lehet barangolni, amelynek használata rendkívül egyszerű. Kivetnivalót csak a tolatókamera képében találni, ugyanis a felbontása inkább múltidéző, persze azért így is hasznos szerkezet, és a funkcióját maradéktalanul betölti.
Ezzel szemben nagyon kellemes újdonság az egyenesen a szélvédőre vetített HUD. A megjelenített információk felső és alsó zónára oszlanak. A vezetéshez kapcsolódó adatok, például a navigáció és a sebességkorlátozás megjelenítése felül látható. Alul pedig a jármű állapotinformációi, többek között a sebesség jelenik meg. Így gyorsan és különösebb „átfókuszálás” nélkül jutnak el az információk a vezetőhöz, ami talán mondani sem kell, nagyobb biztonságot eredményez. Szintén új megoldás a digitális kijelző a műszeregység közepén. A 7 colos LCD kijelző magában foglalja a sebességmérőt is, emellett a jármű más adatai is megjeleníthetők ezen a felületen, amelyet első pillantásra sima analóg műszernek hittem, szóval a grafika élethűsége magáért beszél.
Az új Mazda6-hoz már rendelhetők szellőztethető első ülések is. Az újratervezett „fotelek” új anyagokból készülnek és a vastagabb párnázat, valamint a szélesebb ülőfelületek komfortosabb utazást biztosítanak. A hátsó ülések szintén nem maradtak érintetlenek. Módosult a fejtámlák hosszirányú helyzete, továbbá az ülőlap dőlésszöge. Emellett a középső kartámasz pontosan az ajtó könyöklőivel egyazon magasságban helyezkedik el, amely szintén a kényelmet növelő változás. A kartámaszban a pohártartókon kívül fedeles rekesz és két darab USB csatlakozó található. Hátul tehát ugyanolyan kényelemben utazhatnak az utasok, mint elöl. Habár a lábtér nem fejedelmi, azért az átlagos magasságú felnőttek számára is kényelmes.
A prémiumos hatást erősítik az utastérbe rendelhető igényes anyagok, hiszen nyersbőr és valódi fa is megjelent a palettán. A bőr fekete, barna és fehér színben is pompázhat, míg a szövetkárpitok a feketére korlátozódnak. A magasabb felszereltségi szinteken a finom tapintású Nappa bőr segít egyedi hangulatot teremteni, valamint a japán Sen fa, amelyet a hangszergyártók is előszeretettel alkalmaznak. Jut azonban egy kis króm és alumínium is a többi anyag mellé, így valóban egy szoba otthonosságát képes nyújtani a Mazda6.
Erőforrások tekintetében ötféle motor közül választhatnak az öreg kontinens vásárlói. A SKYACTIV-G kétliteres benzinmotor 145 és 165 lóerőt kínál, míg a 2,5 literes, hengerlekapcsolásos motor 194 lóerővel mozgatja az új Mazda6-ot. Turbófeltöltéses benzinmotorral egyelőre nem tervezik forgalmazni az autót Európában, ami igazi felüdülés a jelenlegi piacon.
Ráadásul, ami még fontosabb, hogy részecskeszűrő nélkül is teljesítik a legújabb környezetvédelmi előírásokat, miközben egyre több gyártó kezdi alkalmazni ezt a macerás alkatrészt a benzinmotorokban.
A SKYACTIV-D 2,2 literes dízelmotor 150 és 184 lóerős változatban kérhető, a Sportkombi modell akár még összkerékhajtással is. Mindegyik motor rendelhető hatfokozatú kézi vagy hatfokozatú automata sebességváltóval, kivéve a SKYACTIV-G 2.5, illetve a 184 lóerős SKYACTIV-D 2.2 AWD modelleket, amelyek kizárólag automata váltóval vásárolhatók meg. Őszintén szólva jóval kényelmesebbek az automatikus változatok, pedig a kézi sebességváltó sem hagy kivetnivalót maga után. A 2,5 literes benzines változatot vezetve a sport mód is csábítóan hívogatott, bár azon kívül, hogy a váltások között hagyta magasabb fordulatszámon pörögni a motort, nem éreztem nagy változást a karakterében.SKYACTIV-G 2.0 (145 LE) |
SKYACTIV-G 2.0 (165 LE) |
SKYACTIV-G 2.5 (194 LE) |
SKYACTIV-D 2.2 (150 LE) | SKYACTIV-D 2.2 (184 LE) | |
Lökettérfogat (köbcenti) | 1998 | 1998 | 2488 | 2191 | 2191 |
Legnagyobb teljesítmény (LE/ford.szám) | 145/6000 | 165/600 | 194/5700 | 150/4500 | 184/4500 |
Legnagyobb forgatónyomaték (Nm/ford.szám) | 213/ 4000 | 213/ 4000 | 256/ 4000 | 380/ 1800-2600 | 445/ 2000 |
Végsebesség (km/h) | 208 (AT.207), Sportkombi 206 (AT.204) |
216 (AT.209), Sportkombi 214 (AT.205) |
223 | 211 (AT.205), Sportkombi 210 (AT.202) |
227 (AT.220), Sportkombi 225 (AT.219) |
Gyorsulás (0-100km/óra) | 9,9s (AT.10,9s), Sportkombi 10s (AT.10,9s) |
9,3s (AT.10,5s), Sportkombi 9,3s (AT.10,6s) |
8,1s | 10s (AT.10,6s), Sportkombi 10,2s (AT.11,3s) |
8,5s (AT.9s), Sportkombi 9,2s (AT.9,7s) |
Fogyasztás (l/100km) | 6,2, Sportkombi 6,3 | 6,5, Sportkombi 6,6 | 6,7, Sportkombi 6,8 | 4,4, Sportkombi 4,5 (AT.5,1 és 5,4) | 4,7, Sportkombi 4,8 (AT.5,1) |
Legkisebb menetkész tömeg (kg) | 1391 (AT.1423), Sportkombi 1399 (AT.1435) |
1391 (AT.1423), Sportkombi 1411 (AT.1435) |
1426, Sportkombi 1453 | 1534 (AT.1550), Sportkombi 1554 (AT.1563) |
1546 (AT.1561), Sportkombi 1566 (AT.1573) |
Minden sportos vonása ellenére ugyanis a kényelem az egyik legnagyobb erénye a Mazda6-nak. A futómű hangolásánál is igyekeztek megtalálni az arany középutat. Élvezetes vele kanyarogni többek között a pontos kormányvisszajelzéseknek köszönhetően, de az áthangolt MacPherson rugóstagok és a hátsó multilink felfüggesztés a rugózás komfortján is javítottak, ami az egyszerű cirkálás során is jól jön. A kényelmes utazáshoz azonban elengedhetetlen a csend, amire szintén nem lehet panasz az új Mazda6-ban. Elsősorban az útzaj mérséklésére törekedtek a mérnökök, például a megvastagított a padlópanelekkel és a hátsó kerékdob szintén vastagabb belső falaival. A zajosabb dízelmotorok hangja viszont jól érzékelhetően ott duruzsol az utastérben, persze egyáltalában nem zavaró mértékben, ám a vájtfülűeknek ez biztosan feltűnik.
A felszereltségi szintekben is változást hozott a frissítés. Megszűnik az Emotion szint, így a Challenge válik az új alapfelszereltséggé. Ennek oka, hogy az Euro NCAP öt csillagának eléréséhez gyakorlatilag annyira megemelték az alapfelszereltség tartalmát, hogy az már a Challenge-nek felel meg.
A komoly biztonsági arzenál része sok más mellett a sávtartó automatika, a holttérfigyelő, a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, a városi fékasszisztens és az adaptív tempomat.
Továbbá nagyon hasznos a 360 fokos kamerakép, illetve a tolatókamera is, bár utóbbiak már a magasabb felszereltség részei. Ezek a csomagok pedig továbbra is logikusan vannak összeállítva, így a vásárlók könnyen eldönthetik, hogy az egyéni igényeknek melyik felszereltség a legmegfelelőbb.Az új Maza6-ban a harmónia a legszerethetőbb. Karakterének egyik része sportos, de nem akar igazán kemény sportautó lenni, hiszen az a kényelem rovására menne. Márpedig a másik énje a végtelenül kényelmes utazóautó. Kiválóan ötvözi tehát egy testben ezt a két lelket.
Hivatalosan nem nevezik prémium szintű járműnek, pedig nagyon közel jár a prémiumautókhoz, ezért minden alapja meglenne rá, hogy arrogánsabban nyomuljon.
De nem teszi ezt, mert „ő” egy kiegyensúlyozott jellem, és ezt a pozitív attitűdöt a vezetőjére is átragasztja, amennyiben még nem rendelkezik ezzel a tulajdonsággal. Az autó alapára egyébként 8 039 900 forint a 145 lóerős benzinmotorral. A legkedvezőbb árú dízel pedig 8 609 900 forintról indul. Az első új Mazda6-osokat augusztusban már ki is próbálhatják az érdeklődők a márkakereskedésekben, a dízelekre viszont szeptember elejéig várni kell.Szedán | Sportkombi | |
Hosszúság (mm) | 4870 | 4805 |
Szélesség (mm) | 1840 | 1840 |
Magasság (mm) | 1450 | 1480 |
Tengelytáv (mm) | 2830 | 2750 |
Csomagtér mérete (liter) | 480 | 522-1664 |
A pérmiummárkáktól megint lépéshátrányban, de a lényeges dolgokban megint előre léptek, szimpi a Mazda, mert látszik rajtuk az igyekezet. Az áraikkal nem vagyok megbarátkozva, de gondolom nekik fontosabb az árrés, mint a darabszám.
Pont tegnap próbáltam ki az aktuális MX5öst, szerintem ezzel a platformmal lehetne többet is kezdenie a Mazdának.
Akkor ez most nem fog szétrohadni pár év alatt mint a többi új Mazda ? Vagy adtak pár parasztvakító hülyeséget a jónépnek ,de a lényegi problémával megint nem foglalkoztak …. !? Csak mert az új gazdát aki vesz egy Mazdát újban azt nem feltétlenül az érdekli hogy van e az első lámpában új műanyag betét .És hogy a hátsó lámpa már tényleg LED-es lett nem izzószálas+ LED-es megoldás … az viszont érdekelni fogja hogy 3 évesen mennyire rohad az új autója … 5 évesen meg már szabályosan rügyezik az alja … De persze fontos a csillivilli dizájn és hasonlók mert hát az adja el … de fontos az is hogy 10 évesen ne tyúkólként vagy rozsdakupacként végezze . Ha egy új Mazdánál elvégezzük azokat a fontos karosszéria védelmet amiket agyárban elfelejtettek elvégezni és hozzászámoljuk a költséget az árához már rögtök ki is jön hogy kb 1 árban van a Németekkel … viszont a Mazda nem valami értéktartó tekintve hogy ezen az éghajlaton szerez rohadni .. így használt korában eladáskor is nagyobbat bukik mint pl egy Német Vw konkurens . Én jobban örültem volna ha pl a felesleges facelft helyett inkább egy új az eddigieknél jobb karosszéria védelemmel rukkoltak volna elő …
Te láttál/hallottál már valaha olyat, hogy egy autó marketing-szövegében az van, hogy “megerősített korrózióvédelemmel ellátva”? 🙂 Amúgy honnan tudod, hogy ezzel a lényegi problémával nem foglalkoztak? Belenéztél a bűvös gömbbe és kirajzolódott benne a jövő? 🙂
Látod pont azért nem változott semmi mert nem kommunikálták , hogy pl az eddigiektől eltérő jobb karosszéria védelmi technológiát alkalmaznak. Pl a Vw annak idején a galvanizált karosszériát itgen erősen nyomta marketingben… Mazdánál nincs se védelem se marketing… Veszel új mazdát és szó szerint az új autód bő 30% át lebontják hogy megfelelő alvázvédelmet kapjon… 😀 Totál Merkur idők csak hát azóta eltelt 30-40 év .
Igaza van Kallernak, nagy probléma az új Mazdáknál a korrózió. Hihetetlen, hogy nem foglalkoznak vele. Van egy nagyon jó modellválasztékuk, és ezzel elcseszik. Most nem mernék új Mazdát venni ez miatt, hiába tartósak a motorok, jó az elektronika, a dizájn meg talán a világon a legjobb, pár éves autóknak csupa rohadás az alja. És mi az, hogy megveszem, és utólag kezeltessem le. Ééén, egy új autót? Ne vicceljenek már…
Nálunk a cégnél van egy 5 éves kombi, még a 120LE-s verzióban. Sehol sem rohad, pedig szinte körbe törték már minden elemét 🙂 Nagyon jól bírja, ha nem lenne annyi, amennyit elkérnek érte, tutira M6-t vettem volna. Használtan is kitűnő az értéktartása, nem véletlenül.
Gondolom amelyik új tulaj meg hisztizik a rohadás miatt az vagy hazudik vagy túl nagy igényei vannak egy autóval kapcsolatban 😀
Ne gondold, gondolkodj. Hol írtam én olyat, hogy egyéb más, akár új Mazdán nem található felületi korrozió? Arról az egy konkrét példányról írtam, azt ismerem.
Én végig küzdöttem egy 8 hónapos procedúrát új autóval, többek között korroziós problémák miatt is, gondolom neked is vannak hasonló tapasztalataid.
Nekem idáig 2 japóm volt egy Nissan Almera 1.4 16v abba csak olajat kelett önteni a kötelező szervizen meg a szokásos kopó dolgok és ennyi . A Mitshubishi Carizma az kinkrétan széteset a teszkó körforgalomban egyszerüen lejött a szíjfeszítő egy vadi új autón .. Gariban csinálták meg 1 hét alatt pár hónap múlva eladtam … Aztán volt egy kalandom ezután egy Chryslerrel annak garancia idő után elment benne a váltó … Itt döntöttem el hogy Német vonalon fogok tovább autókat venni … Soha egyik autóm sem rohadt . Vw már 12 éves de egy felületi rozsda elszineződés sincs az alján olyan helyeken sem ahol egyébként nincs pl alvázvédelem … Nézzünk meg egy 12 éves Mazdát és talán rájövünk miért olcsóbb 10-15% al mint a Német autó. Egyébként meg jó alkuval egy Vw passatba is bele lehet ülni közel annyiért úgy felszerelve mint a Mazda 6 .
Milyen Chryslered volt? Voyager? Esetleg Stratus, Neon vagy 300C? Egy korábbi kommentedben azt írtad, hogy szeretted – itt viszont nem túl szép emlékek rajzolódnak ki nekem 🙂
Nekem 3 éves 6-osom van, sehol sincs rozsda rajta, bár én télen nem is használom, de a mélygarázs ahol tárolom rendszeresen beázik, tehát párás a levegő. Volt Giuliettám, ennyi idősen az alvázon voltak rozsdafoltok, de az Ausztriából származott, szóval szerintem nagyban befolyásolja a rozsdásodási hajlamot az, hogy milyen körülmények között használják az autót. A mazdáról az fog megmaradni a köztudatban, hogy rohad, az olasz autókról meg, hogy megbízhatatlanok, de bőven van mindegyikre ellenpélda is.
Ez így van ahogy írtad . De azért ne feledkezzünk meg róla hogy nem alaptalan pletykák ezek . Alfa most kb egy BMW szintre vitte fel a megbízhatóságát ami nem nagy érdem tekintve hogy a BMW is megbízhatóság terén egy kalap szarral egyenlő értéket képvisel. A Mazdánál meg egyenesen ciki hogy egy magát prémium szegmens felé tartó gyártónál nem galvanizált karosszéria technológiát alkalmaznak …
rozsdásodás ide vagy oda, nekem végül nem tetszik a széria designja a mazdának. a kodo anno sokkal ígéretesebb volt
https://pictures.topspeed.com/IMG/jpg/201008/mazda-shinari-concep-6.jpg
mondjuk amikor bejött a széria változat nem azt mondom, h nem nézett jól ki, mert azért üdítő látvány volt, főleg, japán vonatkoztatásban, sztem a legjobb japán gép, csak furcsa, hogy tudnak azért jó koncepciókat csinálni és a széria végül a koncepcióhoz képest bénácska lesz…..
ugyanígy vagyok most a mazda kai-al is, sztem nagyon jól néz ki……de kíváncsi leszek mi marad belőle 🙁 egy MPS verziót AWD-vel eltudnék belőle képzelni a jövőben magamnak 😀 😀 (a rozsdásodást lesz.rnám), ha így nézne majd ki tényleg :
https://cdn.drivemag.net/media/default/0001/62/Mazda-Kai-Concept-0-3818-default-large.jpeg