Verstappen magabiztosan hozta brazil hétvégét is
A 2023-as szezon utolsó sprinthétvégéjét teljesítette a mezőny Interlagosban, így már a pénteki napon láthattak a nézők téttel bíró eseményt a pályán. Az időmérőn érvényesült a papírforma, és Max Verstappen közel három tizedes előnnyel szerezte meg a vasárnapi futamra a rajtelsőséget. Az ítéletidő miatt lerövidített Q3-ban Charles Leclerc futotta a második legjobb időt, míg hatalmas meglepetésre a harmadik helyet a hamvaiból újraéledő Aston Martinnal Lance Stroll zsebelte be, mellőle pedig csapattársa, Fernando Alonso indulhatott. A harmadik sorba a két Mercedes kvalifikált, Hamilton-Russell sorrendben, míg a hetedik helyet a körébe belehibázó Norris szerezte meg. Az egyetlen szabadedzést megnyerő Carlos Sainz csak a nyolcadik legjobb időt futotta, Pérez pedig ismét csúnyán kikapott csapattársától, így csak a kilencedik helyre volt jó az ideje, bár a mexikóinak Piastri kicsúszása miatt bele kellett emelnie a körébe.
Pillanatok alatt földi pokollá változott a brazil versenypálya
Péreznek nem sikerült jól a péntek, de szombaton már összeszedettebben versenyzett
Sprinthétvége lévén szombaton egy új nap kezdődött. Helyi idő szerint a délelőtti sprintszétlövésen kisebb meglepetésre Verstappen elől elcsenték a pole pozíciót, Norris ugyanis ha csak egy hajszálnyival is, de gyorsabb tudott lenni az immár háromszoros világbajnoknál, aki csak a második leggyorsabb időt futotta. Pérez javítva a pénteki nap után a harmadik legjobb időt futotta, mögötte pedig a két Mercedes végzett, a "nagy" időmérővel ellentétben ezúttal Russell-Hamilton sorrendben. Tsunoda sokak megdöbbenésére a hatodik lett, ezzel maga mögé utasítva Leclerc Ferrariját, de a másik Alpha Tauriban Ricciardo is jól ment, aki a nyolcadik helyet szerezte meg Sainz és Piastri előtt.
Tsunoda mindenkit meglepett a nem várt teljesítményével
Az SQ alatt előkerült a piros zászló is Ocon és Alonso csattanása miatt. Az egykori csapattársak a Senna S kanyarkombinációban találkoztak, miután a francia megcsúszott a rázókövön, és egyenesen a lassan haladó Aston Martinnak csapódott, majd a techpro-falban kötött ki.
Verstappen a sprinten sem sokáig töltötte be az üldöző szerepét
A sprintversenyen aztán nem sokáig őrizhette Norris az első helyet, Verstappen simán lerajtolta brit vetélytársát. A 24 körös versenyen az első hely kérdése egy pillanatig sem forgott kockán, a harmadik pozícióért viszont a futam első szakaszában izgalmas kakaskodás alakult ki. Pérezt mindkét Mercedes megelőzte a rajtot követő pillanatokban, és eleinte úgy tűnt, a mexikói nem is tud mit kezdeni a csillagos autókkal, ám a futam előrehaladtával a W14-esen gyorsan kopni kezdtek az abroncsok, így a Red Bull játszi könnyedséggel verekedte előre magát a harmadik helyig.
A brazil sprint pontszerzői:
A vasárnapi nagydíj már a felvezetőkörben tartogatott drámát, hiszen Leclerc a rajtrácsig sem jutott el, elektronikai meghibásodás miatt a hatos kanyarban megforgott, és a falnak csapta az autóját. A rajtot sem sikerült megúszni baleset nélkül: a két Haas túl erőszakosan helyezkedett, Magnussen autója pedig összeért Albon Williamsével, aki nagy sebességgel a falnak csapódott, alaposan leírva a versenyautót. a versenyirányítás rögtön a pályára küldte a biztonsági autót, de a rengeteg törmelék, és a techpro-fal sérülése miatt a végül a piros zászló mellett döntöttek.
Leclerc versenye a felvezető körben véget ért
Néhány tízpercnyi várakozás után a mezőny ismét állórajttal indult neki a 71 körös versenynek. Verstappen mellől immár Norris rugaszkodhatott el, de a britnek sem sikerült megszorongatnia a Red Bullt. Az elrontott első rajt után Alonso gyorsan javított, és megelőzte az időközben elé keveredő Hamiltont. Az első helyért egyetlen kör erejéig alakult ki bárminemű csata: a nyolcadik körben Norris DRS-sel támadta a Senna S után Verstappent, de a holland könnyedén kivédekezte a támadást, majd néhány kör alatt több másodperces előnyt autózott ki. A futam első szakaszában Pérez folyamatosan kapaszkodott felfelé a tabellán, a 18 körre már a negyedik helyen autózó Hamiltont is maga mögé utasította. Az első kiállások után az élmezőny a gumispórolásra koncentrált, így nagy csaták nem alakulhattak ki. A brazil klímát nem minden versenyautó viselte jól, mindkét Alfa Romeónak és Russellnek is a boxban ért véget a verseny technikai meghibásodás miatt.
Mindkét Alfa Romeo feladta a futamot technikai gondok miatt
Az utolsó körökben már csak az volt a kérdés, vajon Pérez meg tudja e előzni Alonsót az utolsó dobogós helyért, vagy Zandvoort után újra pódiumra állhat a spanyol. A 70. körben a mexikói a célegyenes végén egy szép bevetődős manőverrel utasította maga mögé vetélytársát, azonban a harmadik helyet mint utóbb kiderült, csak néhány kanyarig birtokolhatta a Red Bull versenyzője, ugyanis Alonso az utolsó körben a második DRS zónában visszaszerezte a pozíciót. Itt viszont még nem ért véget a csata, hiszen Pérez a befutóra nyitott hátsó szárnnyal kanyarodhatott, viszont ez sem bizonyult elégnek, Alonso mindössze 53 ezreddel ugyan, de megszerezte az utolsó dobogós helyet. Az élen Verstappen futott be több mint 8 másodperccel a második Norris előtt. Ötödikként Strollt intette le a kockás zászló, míg az egyetlen talpon maradt Ferrarival Sainz jött be hatodikként. Gasly remek futamot teljesített, egészen a hetedik helyig egerészte magát, Hamilton viszont csúnyán visszacsúszott, csak a nyolcadik lett, az utolsó pontszerző helyeken pedig Tsunoda és Ocon osztozkodtak. Folytatás két hét múlva a visszatérő Las Vegasban!
Verstappen brazil győzelmével az utolsó két futamtól függetlenül megdöntötte Alberto Ascari rekodját az egy szezonon belüli futam/győzelem százalékos arányában. Viszonyításképpen 1952-ben az olasz zseni 8 futamból 6-ot húzott be, a holland pedig idén eddig 20-ból 17-et
A Sao Paolói Nagydíj végeredménye:
A bajnokság állása a brazil hétvége után: