Modern, mégis olcsó autó kéne? Befutó lehet a Ford Focus II
Kell-e félni a Ford Focus második generációjától?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A használtautó-piac meghatározó modellje a Focus II. Viszonylag modern, és az átlagvásárlók számára is elérhető. Vajon kell-e félni tőle?
Hiába hozott forradalmat a Ford Focus 1998-ban érkezett és az 1999-es Év Autójának választott első kiadása, 6 év után forgatókönyvszerűen cserélte a Ford. A második generáció persze igyekezett mindent megtartani az első erényeiből, így futóműve továbbra is a kor legjobbjai közé sorolható (elvében az elsőé: elöl MacPherson, hátul multilink), kormányzása is csak jobb lett, műszerfala azonban sokat józanodva alakult át igényesebbé, már puha plasztikokból épített, nem olyan extravagáns, de korosan is egészen vállalható.
Ford Focus II - méretek
Hosszúság [mm] | 3 és 5 ajtós: 4340; szedán: 4490; kombi: 4475 |
Szélesség [mm] | 1840 |
Magasság [mm] | 1490; szedán: 1455 |
Tengelytáv [mm] | 2640 |
Csomagtér [l] | 3 és 5 ajtós: 385-1245; szedán: 525; kombi: 475-1525 |
Vállalható és tartósnak is számító az autó egésze is. Ezt maga a rendőrség is tanúsíthatja, 120 ezer kilométeres szolgálat után a legtöbb példány még egyben maradt, pedig a yardnál azért jellemzően kaptak hideget-meleget a gépek. A zsarukat kérdezgetve - név nélkül természetesen - nem egy helyről hallhattuk már, hogy a kombi Focus után az Astra nem feltétlen előrelépés, helykínálatban például biztos nem, így ők összességében jobban szerették a Fordokat. Jellemzően a többi használó is kedveli Focusát, ám használói véleményeink között nem ilyen egyértelmű a Focusok iránti rajongás. A csaknem 350 tulajdonos 5-ös skálán átlagosan 3,65-ös értékelést adott, az általános tetszést 3-asnak, a megbízhatóságot 4,5-nek, a strapabírást 2,5-nek pontozva. Jónak mondják ugyanakkor a Focus kényelmét, vezetési élményét, költségeit, de még imidzsét, dinamizmusát és utasterét is.
Ford Focus II - benzinmotorok
*automata váltóval
A pontozás ellenére az autójukról nyilatkozók általában pozitív, már-már rajongói sorokat írnak, s Focust hajtó ismerőseink is kivétel nélkül szeretik autójukat. Kedvelik tágas és minőségi utasterét, az öt- és a ritka háromajtós esetén is egészen nagy, alapesetben is 385 literes, 1245 literesre bővíthető, a szedánnál 525, a kombinál 475-1525 literes csomagterét. Szeretik futóművét és összerakottságát, de nyilvánvalóan azt is, hogy nincs igazán rossz motor hozzá. Az persze igaz, hogy az 1,4 literes 80 lóerős egy kissé vérszegény, gyári érték szerint lényegében annyit fogyaszt, mint a 100 vagy akár a változó szelepvezérlésű, 115 lóerős (Ti-VCT) 1,6-os. Ha tehát lehet választani, egyértelműen utóbbit érdemes leginkább, ugyanis mindhárom közül az a legtakarékosabb. Gyári érték szerint csak deciliternyi eltérések vannak, a valóságban azonban (mivel utóbbit kevésbé kell taposni) nagyobb lehet a különbség. Természetes, hogy menetdinamikában is a Ti-VCT a legjobb - legalábbis az előbbiek közül. A nagyobb 2,0 literes (145 LE), illetve a 2,5 literes, öthengeres turbó (ST: 225 LE és RS: 305 LE) még izmosabb, de persze torkosabb is, igaz a kapott menetdinamikához mérten azok se rosszak. Volt továbbá 1,8 literes, 125 lóerős benzines is, melynek különlegessége, hogy gyárilag E85 fogadására felkészítve is kínálták, igaz, annak hazai adótartalma miatt sajnos már nem szól spórolásról.
1.4 | 1.6 | 1.6 Ti-VCT | 1.8 | 2.0 | 2.5 ST | 2.5 RS | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1388 | 1596 | 1596 | 1796 | 1999 | 2522 | 2522 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 5/20 | 5/20 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/5 | kézi/5 (aut./4)* | kézi/5 | kézi/5 | kézi/5 (aut./4)* | kézi/6 | kézi/6 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 80 (5700) | 100 (5500) | 115 (6000) | 125 (6000) | 145 (6000) | 225 (6000) | 305 (6500) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 124 (3500) | 150 (4000) | 155 (4150) | 165 (4000) | 185 (4500) | 320 (1600- 4000) | 440 (2300- 4500) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 14,1 | 11,9 (13,6)* | 10,8 | 10,3 | 9,2 (10,7)* | 6,8 | 5,9 |
Végsebesség [km/h] | 164 | 180 (172)* | 190 | 205 | 206 (193)* | 241 | 263 |
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 6,6 | 6,7 (7,5)* | 6,4 | 7,0 | 7,1 (8,0)* | 9,3 | 9,4 |
A dízelek azonban egyértelműen arról, azaz a szerény fogyasztásról híresek. Ehhez a nemzedékhez már csakis közös nyomócsöves befecskendezésű TDCi egységeket kínált a Ford. A legkisebb 1,6, a legnagyobb 2,0 literes, ezek mind PSA-eredetűek, a kisebbik 90 és 109, a nagyobbik 110 és 136 lóerővel szerepelt a kínálatban, változó geometriájú turbóval és akár részecskeszűrővel, így már az Euro5-ös normát is teljesítve. Köztük pedig ott volt az öreg 1.8-as Ford dízel már szintén közös nyomócsöves befecskendezéssel, de hagyományos turbóval, kiforrott egységként.
Ford Focus II - dízelmotorok
*automata váltóval
Melyiket érdemes választani? – tettük fel magunk is a kérdést egy, a típust jól ismerő és sokat szerelő mesternek, annak, akit a Focus I kapcsán is kérdeztünk. Tőle megtudtuk, hogy bármelyiket lehet, nincs igazán rossz egység. Az is igaz, hogy a legjobbnak tűnő, változó szelepvezérlésű Ti-VCT-nél (ami van, az el is tud romlani elv szerint) lehet is gond a változó vezérléssel, de azért nagyon attól sem kell tartani. Kicsit pedig mindegyiktől lehet: a benzineseknél az elektromos fojtószelep az, ami például jellemző hibaként említhető, s önmagában 110 ezer forintos alkatrészként az autó értékének a tizedét kitevő javítási költséget okozhat. A dízeleknél már 150-200 ezer kilométer környékén lehet számítani turbóhibára, főként az 1.6 TDCi volt ilyen szempontból kényes, igaz, ott módosított is a gyár a feltöltőn, de ugyanazon motornál a köztes hűtő miatt is volt visszahívás. A nagyobb motort kevésbé tapossák elv alapján talán megbízhatóbbak az 1.8-asok és a 2,0 literesek, de ez persze tapogatózás. Mint a használt autóknál minden esetben, leginkább a használat és a karbantartás határozza meg a korosan megvásárolandó példány állapotát, „jóságát” és tartósságát.
1.6 TDCi 90 LE |
1.6 TDCi 109 LE |
1.8 TDCi 115 LE |
2.0 TDCi 136 LE |
|
Hengerűrtartalom [cm3] | 1560 | 1560 | 1753 | 1997 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/16 | 4/8 | 4/16 |
Váltófajta/-fokozat | kézi/5 | kézi/5 (CVT)* | kézi/5 | kézi/6 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 90 (4000) | 109 (4000) | 115 (3750) | 136 (4000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 215 (1750) | 260 (1750) | 280 (1500-2900) | 320 (2000) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 12,9 | 11,1 | 10,8 | 9,3 |
Végsebesség [km/h] | 179 | 190 | 190 | 203 |
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 4,7 | 4,8 (5,5)* | 5,3 | 5,6 |
Bár céges autónál a cégautóadó miatt fontos lehet az Euro5-ös normát célzó részecskeszűrő, az amúgy a jelentős hibalehetőség miatt kerülendő lehet. A még adalékot igénylő koromcsapda 60 ezer kilométerenként igényli a nem is olcsó folyadékot, s eredetileg 120 ezer kilométer volt a csereperiódusa. Aztán állítólag sok volt a hőbörgés, az alkatrész drága, gyári felújított egységként 250, vadonatújként 400 ezer forint. Ma már csak teljes eltömődése esetén cserélik, a szakik pedig ajánlják a tisztítóadalékok használatát, meg persze a sokszori autópályás, illetve tartós magas fordulaton autózást. Részecskeszűrős dízelt tehát csak az vegyen, aki sokat autózik. Amúgy a Focustól állítólag nemigen kell félni, inkább apró, mint komolyabb hibák tarkíthatják használójának életét. Ilyen lehet például, hogy a gumiházas, elektromos csomagtérajtózár a szakadó gumi miatt beázásra, majd kontakthibára hajlamos, hogy például a kormányszervo csöve szivároghat (az évek során ezt is módosították), legkomolyabb futóműhibaként pedig a szintén olajat eresztő első lengéscsillapítók említhetők. Más komoly nincs, egy-egy apróság természetesen előfordulhat.
Bár a Focus kapcsán sok negatív tapasztalat is terjeng a közbeszédben, azok szerelőnk szerint a típus népszerűségének is köszönhetők. A temérdek példány között ugyanis sok a magas futású volt cégautó akár külföldről behozott, nem feltétlenül valós óraállásúként. Azoktól már valóban jobb félni, vásárláskor így motor vagy felszereltség helyett a szűrő első lépcsőjének a nem túl magas, szervizkönyvvel, de leginkább lekérdezett szervizmúlttal és márkaszervizes átvizsgálással alátámasztott óraállású példányt érdemes választani. Szerelőnk pedig a korosabb autókhoz is ajánlja a márkaszervizt, ott elmondása szerint a gyári tapasztalatgyűjteményből a hibák okozóit is megpróbálják felderíteni, s nem csak tüneti kezelést végeznek. Így legyen! Ami pedig biztos, Focus II 1 és 2,7 millió forint között, közel 700 példánnyal kapható cikkünk írásakor a Használtautó.hu kínálatában. A piac (némi kerekítéssel) 1,5 milliós átlagáráért már egészen korrekt példányok is elcsíphetők, akár már a 2007 októberi ráncfelvarrott verzióból is. Heti használttesztünkben nem meglepő módon egy Focus próbája következik, 6 évesen, az átlagosnál magasabb, de valós futással.
A Ford márka szervizzel , és a Ford magyarországi importőrével még több bajom van . A kollégám is egy Forddal ( Focus , vagy mondeo) pereskedett ugyan evvel a márkakereskedéssel mint én. Neki is több év volt a per mire véget ért , és megnyerte ellenük a pert.
Az én esetemben . Ha 5 év alatt nem tudnak kijavítani egy autót, vagy még a hiba behatárolás sem megy az szerintem nagy fokú szakmai alkalmatlanságot jelent a márka szerviz részéről. Bármelyik utasom, autó szerelő végzettség nélkül érzi a hibajelenséget.
Az importőrnek a hozzáállása az egész ügyhöz megint nem elfogadható dolog. Hátráltatja az ügy megoldását, Akinek védenie kéne a Ford márka hírnevét , az is inkább csorbítja.
Az hogy neked ilyen tapasztalatod volt nem jelent az hogy minden Ford alapból szar. Nekem két generáció volt eddig 8 éven keresztül.Egyikkel sem volt semmi komolyabb bajom.És azért rengeteg ember szereti és használja.Szóval 1 ilyen dolog miatt nem kéne lealázni az egész márkát.
Mivel nekem nincs túl sok időm az eladással foglalkozni így jelen pillanatban a Delta Popp autókereskedésben van Kőbányán bizományos autóként. Ha tényleg érdekel adsz egy mailcímet és tudok küldeni linket ahol meg tudod nézni.Itt direktben nem akarom reklámozni.
Ma újabb megerősítésben volt részem, hogy Fordot soha többet nem veszek. A 2013. szeptember 11-i tárgyaláson kérte a Ford importőr , hogy a hibás gépkocsit megvizsgálhassa. Persze hogy hozzájárultam, majd szeptember 18-án én írtam már nekik , mert megkeresés részükről nem történt a vizsgálatra . Október 22-ik napig megadtam 15 nap vizsgálati napot. Kértem őket a vizsgálat mielőbbi elvégzésére, mivel október 30-án már a tárgyalás lesz. Jeleztem nekik , hogy más elfoglaltságom végett adott napokon érek csak rá. Erre az importőr vizsgálatra kijelölte az október 29-et. Direkt olyan napot jelölt meg, amikor a gépkocsit nem tudom számukra előállítani, és másnapra a gépkocsi vizsgálatának kiértékelése a bíróság számára nem érkezhet meg. Mindenki jól gondolja meg ha garanciális autót vesz a Fordtól. Nem egyszerű annak érvényesítése ha baj van.
Szia!
Engem érdekel az autód, ha ennyire király állapotban van.
Nekem egy 2005-ös II-es Focusom van.Elötte is focusom volt igaz az egy 1998 as első példány volt 1.6 benzines motorral.A mostani 1.6 Tdci titánium felszereltséggel.Két évesen került hozzám én vagyok a második tulaja,már 6 éve van nálam 90 ezret raktam bele.Minden szempontból elégedett vagyok vele,és hű is leszek a márkához,és a tipushoz is. Lehet itt fröcsögni hogy költséges a dízel javítattása, szerintem ha valaki tudja azt hogy mit igényel egy korszerű turbódízel motor,hidegen nem hajtja,10 ezrenként olajat,üzemanyag szűrőt cserél,autópálya pihenőn nem állítja le rögtön,stb,stb, annak nem lesz sok baja vele.Én nagyon vigyáztam rá.Az autóba most van 163 ezer kilométer és eddig egy turbócső csere,kerékcsapágy csere,és első felfüggesztés csere volt rajta.Hálás jószág,hosszútávon is kényelmes,keveset fogyaszt,és iszonyat jól húz még 130 nál is.Szerintem egy átlag magyar embernek tökéletes autó. Persze találkoztam már olyan focus tulajjal aki szidta mint a bokrot merthogy 50 ezer kilométernél turbót kellet cseréltetnie rajta,és hogy 8 liter a fogyasztása én meg csak hümmögtem hogy is lehet ez? Aztán mikor elindult az autóval 4 ezres fordulaton akkor már nem is volt több kérdésem.Én imádom és igaz hogy most eladóvá vált szeretett járgányom,de csak azért mert beleestem a III-as ba. Sajnálni fogom mert sok jó élmény köt hozzá,de mivel mindig vigyáztam rá,így az új tulajnak is még hosszan el fog ketyegni.Minden autónak lelke van,és aki azt állítja hogy sok baj van egy dizellel az vegyen egy ladát,Abba jó az uszályról lopott benzin,lehet ütni vágni.Én viszont maradok Focus fan 🙂
Továbbá. a szakértők is azt mondták, hogy ha nagyobb túlnyomással járok , akkor nem szabadna , vagy kisebb mértékűnek kellene lenni a kipufogógáz beáramlásnak. A tapasztalat viszont az volt, hogy ekkor még jobban érződik a szag. Gondolom minél nagyobb a levegő kiáramlása a szellőző rendszeren , annál nagyobb a szellőző rendszeren a beszívott fals levegő beáramlása ami behúzza a kipufogógázt.
Ezért van az , hogy lehajtott ablakokkal nem lehet vele közlekedni, mert akkor nincs túlnyomás . A lamellák le zárnak , de mivel másutt vannak rések ott vissza szívja . Volt a kocsira szerelve kamera , a kipufogó végére meg cérnaszálak, és a vegyész áramlás vizsgálatot csinált. A cérnaszálak úgy görbültek vissza kocsi alá a szívóhatás miatt. Tehát jól látszott, hogy a kipufogógáz bizony bejut a karosszéria alá. Ha ott rések vannak ( akár gyártási hiba , vagy a szerviz hibája végett) akkor amit te is írsz , hiába áramlik a levegő megfelelően, fars levegőt szívnak a rések , és ottan bejut a szellőző rendszerbe.
Jó, így már világos, egy dolog van csak amit nem igazán értek. Óhatatlanul is állunk helyben néha miközben megy a motor, ez oké, de annyit hogy lekormosodjon belülről egy légelvezető ami nem közvetlenül kapja a kipufogó gázt ha, hanem a kocsi alól „szívja” be annak egy töredékét, az elég meredek (már magam a szívó hatás is). Vagy ha mindezt menet közben teszi, az még durvább, mivel a kocsi alatt már kis sebességnél is túlnyomás van de csak kis mértékben oldalra és főként a kocsi hátulja felé távozik, így a kipufogó végéből (ha az is az autó végén van) sehogy nem juthat gáz az utastérbe akkor sem ha kád méretű lyuk van a a csomagtartó helyén. Nem cáfolni akarlak csak nekem így lenne logikus.
Tehát nem elől a ventillátor által befújt levegővel kerül a kipufogógáz, por az utastérbe. Ott van az aktívszenes pollenszűrő beépítve. Kiszerelt pollenszűrővel sem jött onnan semmiféle szaghatás.Az utastérben lévő levegő a gépkocsiból a csomagtartóban található szellőzőkön, más nyitott helyeken keresztül bejut a karosszéria üregeibe ( kárpitokon túli területek). Itt van egy csatorna ami elvezeti a levegőt a kivezető lamellákhoz, és mikor túlnyomás van az utastérben, ezek a lamellák nyitnak. Ha nincs túlnyomás ezek visszazárnak. Ép azért , hogy ott semmiféle szennyező anyag ne tudjon visszafelé bejutni. Ha ennek a szellőző rendszernek nem jó a tömítettsége akkor a gépkocsi alá visszaszívott kipufogógáz oda bejut, majd onnan az utastérbe.Az én kocsimnál ki van fényképezve ez az üreg rész. Teljesen le van kormosodva, porral szennyeződött. A lamellák környéke tiszta , tehát látszik, hogy nem a lamelláknál jut be a szennyeződés, azok rendesen működnek. Ha érdekel privátban küldök a fényképekből. Írj elérhetőséget.
[i]Nem elől, a szellőző rendszeren keresztül kerül be, hanem pont az utastérlevegő eltávozó szellőző rendszeren. [/i]
Nem láttam még fordot szétborítva de ez elég elképzelhetetlen számomra. Hol is van ez pontosan?
Vettem már másik autót , van mit használni. Most már tudok várni,hátha másnak is segítségére lesz az ügy lezárása . Amit ott írnak azon már túl vagyok. Porlasztó csúcs alatti tömítéscere, ……… stb. Az autó mégsem jó . Nem elől, a szellőző rendszeren keresztül kerül be, hanem pont az utastérlevegő eltávozó szellőző rendszeren. Találgatás megy ott is , még egynek sem sikerült ezt a jellegű hibát elhárítani. Majd ha a gyártó is megnézi a gépkocsit akkor rájönnek a hiba okára. Valamint minden rejtet zugba bekerült a korom , por , azt kijavítani szerintem nem lehet. A gépkocsit teljesen szét kéne szedni. A teljes kárpitot , szőnyegeket mindent átjárt a büdös szag, mindenbe beleívódott. Azért kösz a jókívánságot a pereskedéshez, de most már végigcsinálom.
„A lehajtott ablakoknál vakum lesz az utastérben” Hát persze.
„Évekig meg azért nem lehet használni, mivel írtam , hogy …” Én meg írtam, hogy van rá megoldás.
„Lehajtott ablaknál szagolj a biztonsági öv nyílása felé fejmagasságban, ott lehet a legjobban érezni.” Nem, a kipufogógázt a kipufogócső végén lehet a legjobban érezni. 🙂
Na jó, sok sikert a pereskedéshez, én nem érek rá ilyesmire.
Mire leírtam , hogy mit okozhat a kipufogógáz belélegzése , jött is megerősítés. „Első ízben rákkeltőnek minősítette a szennyezett levegőt az Egészségügyi Világszervezet (WHO) rákkutatási ügynöksége.
A lyoni központú Nemzetközi Rákkutatási Ügynökség (IARC) szerint a világon 2010-ben 223 ezren haltak meg szennyezett levegő okozta tüdőrákban, és meggyőző bizonyítékok vannak arra is, hogy a légszennyezettség növeli a húgyhólyagrák kockázatát is.
Az IARC korábban csak a szennyezett levegő egyes összetevőit minősítette rákot okozónak, például a dízelmotorok füstjét.
„Az első számú, a passzív dohányzásnál is jelentősebb környezeti rákkeltő tényezőnek tartjuk a szennyezett levegőt” – jelentette ki Kurt Straif, az IARC illetékese.” Gondolom ez eléggé meggyőző, miért nem használom a gépkocsit.
Írtam , hogy 0-km-es kora óta van meg a hibajelenség. A kocsi 1 éves korában jeleztem a márkaszerviz felé a hibajelenséget még garanciában . Folyamatosan oda hordtam hozzájuk. Kijavítani nem tudták. A hibát nem ismerik el.
Fiestás is kereste a hiba okát ( fiesta klub), ugyanez a hiba jelenség náluk is. A lehajtott ablakoknál vakum lesz az utastérben , és a karosszéria belső üregeibe ( szellőző rendszer) bejutó kipufogógáz az utastérbe jut. Lehajtott ablaknál szagolj a biztonsági öv nyílása felé fejmagasságban, ott lehet a legjobban érezni. Ha nálad nincs akkor a Te kocsid rendben van, vagy benzines aminek nem olyan büdös a kipufogógáza és nem veszed észre . Örülhetsz! Évekig meg azért nem lehet használni, mivel írtam , hogy fejfájást , szédülést okoz a bejutó kipufogógáz már nem csak lehajtott ablakoknál, a vegyészszakértő kimérte,huzamosabb használata egészségkárosodást okoz. A közúti közlekedés szabályinak nem felel meg az autó. Ha balesetezem rosszullét miatt, akkor meg azt mondják , minek használtam ha tudom hogy veszélyes. Téged az vigasztal , ha találtál más gépkocsiknál is hasonló hibajelenséget? Lehet ott el tudták hárítani a hibát , nem kellett hozzá évekig pereskedni.
Azért szerintem nem kéne rögtön ilyen rémképeket látni. Én ugyan nem tapasztaltam ilyet az én autómon (Fiesta 2006) 7 év alatt, de rákeresve a dologra úgy tűnik tényleg létező jelenség, viszont találtam ilyen eseteket más gyártóval/típussal is. Egyébként meg a fusion klubon le van írva, hogy mi okozza, ezek után nem értem miért nem lehet évekig használni az autót. Persze, ha garanciaidőn belül lépett fel a hiba, akkor megértem a felháborodást.
Ez nagyon súlyos hibának és vádnak? tűnik. Vélhetőleg Ford Focusos is volt már aki elaludt a volán mögött és balesetet szenvedett/meghalt. Ott nem vizsgálták?
Tényleg érthetetlen.
Üdv.:
Roli
Az én kocsimnál már 0 km-es kora óta van meg ez a kipufogógáz utastérbe beáramlás hibajelenség. Először azt éreztem , hogy lehajtott ablaknál fejfájást, szédülést érzek. Ekkor még nem tudtam mi okozza, mert a műanyagok szaga teljesen elnyomták a másik szaghatást. Kb 1 éves korában jöttem rá amikor már kezdett elmúlni a műanyagok szaga ( „új autó szag” ), hogy van valami beáramló szag ami okozza a fejfájást. Ekkor kértem a márkaszervizt vizsgálják át az autót , mert engem a kipufogógáz szagára emlékeztet. Átnézték de nem találtak semmi hibát. Majd egyre csak erősödött ez a szaghatás.Kértem Őket újabb átvizsgálásra, de akár hányszor nézték Ők sosem találtak hibát, és nem ismerték el a szaghatást szakvéleményükben. Kértem a Ford importőrt a hiba kivizsgálására, de elzárkóztak ettől. A nekik elküldött igazságügyi szakvéleményt, amelyben a szakértő leírja , hogy a hiba valós, megkapták, de sajnos házon belül elveszett Ezt telefonos beszélgetés során mondták el. Ezek után kezdődött el a polgári per amely már 3 éve tart , és egyhamar nem is lesz vége, és a gépkocsit használni nem lehet. 4 igazságügyi szakvélemény leírja a kipufogógáz beáramlását az utastérbe. Mivel kijavítani nem tudják, konstrukciós hibával hozzák összefüggésbe , kértem a hibás gépkocsi kicserélését, persze ettől elzárkóztak. Most már a gyártó tudomására akarom hozni, hogy a magyarországi helyzetben nem tudom a jogaim érvényesítését ebben az ügyben. Nem hiszem , hogy ennyire megéri nekik , hogy a Fordot így lejáratják. Ezért is írtam , hogy soha többet Fordot nem vennék. Gondolom sokan olvassák ezeket a hozzászólásokat, nekik megfontolásra ajánlom . Már csak azért is leírom a nevem , ne az legyen , hogy névtelenül írok rosszat a Ford autóról, a márkaszervizekről , és a magyarországi Ford Importőrről.. Mindent tudok vállalni az üggyel kapcsolatban. Tisztelettel Szász István
Városi használatban értendő az átlag 8-9l benzinnel.
6 éve (90000 km) 1.8-ast hajtok, de a 10-10.5 litert csak bioetanollal sikerült elérni városban, és nem „tatásan” vezetek. Benzinnel átlag 8-9 között megy, de ezt ritkán tankolok :). Beltér nincs szétszakadva, lelakva, pedig melóba használom és munkásruhában… persze nem ütöm-vágom ész nélkül, de nem is babusgatom. Normális, napi használatos, autó.
Meg tudja mondani valaki, hogy az 1.6 Ti-VCT motornak, miért van dupla katalizátora és 4 lambda-szondája? Egy régebbi cikk kapcsán, már említettem a dolgot, de nem kaptam rá választ. Focus C-Max-ról van szó.
Amit paccar fórumtárs írt, a kopogós műanyagokról, nekem is, egyből feltűnt.
Tudtommal a rendőrség az 1,6-os 8 szelepes motorral használja… Ami 96le és valamivel kisebb nyomatékú…..
Sajnos egyetértek Szaszi-val! Munkám során 7 Ford személyautót vezettem és nem egyedi probléma a kipufogógáz utastérbe történő beáramlása. Akkor „jó” ha erősen lehet érezni. Egyébként a gk-vezető nem tudja, hogy mi a baja, csak jönnek a nem mindennapi (orvosok által értelmezhetetlen) tünetek! Természetesen nem 100 000 km futásteljesítmény alatti autókról van szó. Ford Escort (puttonyos) 278 000 km, Ford C-max 1,6 benzines 306 000 km, Ford C-max 1,6 TDi 187 000 km, Ford Tourneo 1,8 TD 205 000 km-nél tapasztaltam hasonló jelenséget. Volt amelyiket 0 km-től csak én használtam és rendszeresen Ford márkaszervizben lett átvizsgálva. Annak idején a Ford Sierra 2,0 i kombi autónál nem voltak ilyen jellegű problémák, bár azt még új téli gumival ellátva sem lehetett hóban biztonsággal használni. Napi átlag 200 km-t vezetek átlagos vezetési stílusban. 100 000 km futásteljesítményű autókról nem érdemes használt teszteken dicshimnuszt zengeni, mert a 4 ütemű Trabantom sem hagyott még ott az út szélén a 106 000 km alatt!
Ez egy az egyben ugyanaz, csak amit a rendőrség használ az egy faceliftes változat, kicsit másabb külsővel, és belsővel. Szinte minden alkatrész ugyanaz.
Milyen „puha plasztikok” ? Full kopogós az egész belső. Bár jó minőségűnek tűnik, és igényes. De nem puha. Mondjuk a műszerfalat hirtelen nem tudom, lehet a felső része puhább. De az ajtók, tető stb az kemény műanyag.
Az 1.8-as etanolossal 10L alatt nemigen lehet eljárni normál tempó mellett (igaz ez az ugyanezen motorral futó Volvo-kra is). Az 1.6 benzin viszonylag jó, de autópályázni kínszenvedés, mint minden hasonló motorú autóval, ugyanis az ötgangos váltó miatt négyezret forog 130-nál és hangos a motor.
A belterét úgy le lehet lakni 1-2 év alatt, hogy csuda és még csak nem is kell nyúzni, nem beszélve a belső képeken is lévő fahatású műanyagbetétről. Itthon ráadásul az ÖSSZES 2-5 éves Focus, CMax mind cégautó volt, min. 30-40 ezres éves futással, amit általában feleennyire tekernek vissza.
Tisztelt Cikkíró!
Nagyon nagy hiba a cikkben, hogy amiről szól ez az írás és a benne szereplő Focus, nem rendőrségi Focus. Hanem az utána következő generáció(2009)től volt, ill még található rendőrségi kötelékben.
Így van ! 2 év gond mentes és 40 ezer km után csak megerősíteni tudom ezt. Törődök vele, nem auchanos gázolajat és motorolajat kap ! : ) Nincs gond vele csak törődök vele, 10 e-ként olaj csere, kapott új gázolajszűrőt, légszűrőt minden olajcserénél (ismerek olyanokat aki 30 ezrenként teszi ezt), sőt általában csereperiódus felénél ki is takarítom 🙂 . Brembo fékbetéteket kapott elől hátul (kombi) . Nagyon kényelmes, és egyáltalán nem fárasztó vezetni még 8 óra pályázás után sem.
Sajnos lassan eladó lesz, nekem kicsinek bizonyult, és picit erősebbre is vágyom. Mondjuk 2,0 TDCI Mondeo .
Fogyasztása nagy átlag nálam 5,2, klímával 5,4, télen szintén, viszont volt 4,9 is a legtöbb 6 liter, pedig nem 90-el járok vele .
Nagyon egyszerű a megoldás. 90 lovas tdci-t kell venni. Nem változó geometriás a feltöltő és a legtöbben nincs részecskeszűrő. Ennyi.
Szerintem koztudott hogy amit valaha kitalaltak nem mindig a legjobb s van amit ki lehet
hagyni de van amikor viszont hianyzik valami amit potolni kellene de az nem jon ossze.
Angol nyelven sokat lehet talalni,mint pl. az en olajfogyasztasom az 1.6benzines Focus
egyeduli visszatero hibaja csakis varosi hasznalat mellett.
Koszonom valaszod T.
Tisztelt Katona Úr! Tudnék mesélni a Ford márkaszervíz munkájáról, az importőr hozzáállásáról az ügyhöz. 3 éve bizonygatom az igazam a bíróságon. Ha érdekelné a történetem , szívesen várom megkeresését. Mindent igazolni tudok szakvéleményekkel , peranyagokkal. Más autós társaim védelmében is kérném ezek nyilvánosságra hozatalában. Tiszetelettel Szász István
Nekem igaz Ford fusionom van , de soha többet Fordot. Egy nagy rakás sz.r, a márkaszervizek egy nulla , a magyarországi Ford importőr is hasonló. A gépkocsi már 19 hónapja áll, használni nem lehet, mert használata egészségkárosodást okoz. A márkaszerviz kijavítani nem tudta, és a hibát nem ismeri el ( kipufogógáz az utastérben). A gépkocsi utasterébe kipufogógáz áramlik menet közben, a lehajtott ablakoknál még jobban jelentkezik ez a hatás.Mivel a gépkocsi a kombi jellegűkialakítás miatt a kipufogógázokat visszaszívja a gépkocsi karosszéria alá, és azok valahogy bejutnak a karosszéria tömítetlenségei által a szellőző rendszerbe, és így az utastérbe.. 4 igazságügyi szakértő vizsgálta már meg , és mindegyik igazolta az állításom. Más fusionoknál is tapasztalják a hibajelenséget, sőt még a fiestak-nál is van , gondolom mivel a padlólemez ugyanaz lehet. Más nem maradt mint hogy a bíróságon bizonyítgatom az igazam már 3 éve. Ja és feltűnően a diesel gépkocsiknál jelentkezik, mivel ezek kipufogó gázai jelentősen büdösebbek benzines társaikhoz képest. Így folyamatosan mérgezik más autós társaimat is, akik esetleg nem veszik észre, vagy nem gondolják , hogy esetleg mi okozza náluk is a szaghatást. Egy másik még vele kapcsolatban, hogy a vonóhorgokat sem szerelik fel szabályosan. Kihagynak egy tömítő alkatrészt , ezáltal a hátfalon nagy rések keletkeznek ami még további kipufogógáz, por vagy más egyéb szennyező anyagok beáramlását is elősegítik. Ez ugyanúgy a szellőző rendszerbe jut , majd onnan az utastérbe.
http://www.reszecskeszuro.hu/reszecskeszuro_mukodese.html
Amit nem lätsz, vagy nem érzel, az nem jelenti, hogy rendben is van.
Szia!
Nem sértettél meg,Neked is lehet egy véleményed,ami nem feltétlenül egyezik meg az enyémmel.Nekem akkor épp volt egy anyagi helyzetem,amibe ekkora összeg nem fért bele.A részecskeszűrőről pedig csak annyit,hogy 3 hónapra rá,hogy kivették műszakira ment a kocsi.SENKIT NEM kentem meg,senkinek nem szóltam,hogy nincs bent,nincs ismerősöm a vizsgabázison.És láss csodát pontosan ugyan azzal az értékkel ment át a körny.véd. vizsgán,mint amelyikben van…Csak mosolyogtam…Továbbra sem kormol,nem is büdös.Az ország egyik legjobb szakembere vette ki és mondta:ettől rosszabb nem lett a kocsid,csak kikerült belőle az időzített bomba…Amúgy alaposan utánanéztem vannak e következményei ha kiveszem.
A „tákolás”ról meg annyit,hogy olvasd el kérlek alaposan a hsz-emet.Mindenből a legjobbat kapja! (brembo fékrendszer,castrol olaj,lemförder szilentek,osram nightbraker izzók,ömv maxxmotion diesel,Michelin pilot sport3 nyári Goodyear ug8 téli gumik) Hidd el,nem vagyok garasoskodó,ha költeni kell,de akkor épp 2 héttel a kocsi vásárlása után nem akartam és nem is tudtam ennyit kifizetni.Továbbra sem bánom,azóta több szerelő is megnyugtatott a jó döntésemről.Aki kivette-nála meg sorban állnak az autók hasonló kéréssel.Értelmetlen pénzkidobás az egész…peace 🙂
Ez aztán a megoldás… gratula. Gondolom nem is zavar, hogy miért is kéne bele a részecskeszűrő. A dyzel kell, mert keveset eszik, ha meg valami nem jó, akkor meg jön a tákolás, emg a fillérbaszás. Elnézést, most megsértettelek, de nem érdekel.
Hello!Ha jót akarsz akkor messziről kerüld el a dizel változatait.
Valami tönkremegy méregdrága hozzá minden.Olvass utána a Ford tdci motorjairól.Hiába fogyaszt keveset javítása drága.Totalcar népitélet
nekem 1.6tdci van.Az erősebbik 109LE-vel.A motor jó,télen kicsit lassan melegszik,de ennyi.Korábban volt gondom a részecskeszűrővel,de azt végleg kivették belőle,mivel nem kívántam kifizetni a 370.000 forintot.A turbócső széria hibás nem drága hozzá az utólag fejlesztett Ford cső.Egyéb komoly gondom nem volt,csak a kopó alkatrészeket cserélem.Azokból a legjobbat kapja,mindig mindenből.Hidegben melegíted,erős menet után hűtöd,nem téped a száját,mert nem sportkocsi és tartós,kényelmes,megbízható,takarékos autó…Mióta nálam van (én vagyok a második tulaj) érezhetően jobb az autó,mint mikor megvettem (céges használt volt).Kapja a törődést,polírozom tél előtt,stb és hálás érte 🙂 Ausztriában tankolom szerencsére a határ mellet lakom.Gondolom ez sem utolsó szempont…remélem sikerül egy kellemes darabot kifognod!
Sziasztok!
Jovore tervezem a frissitest MK1rolMK2re dizelt akarom csakhat
nem sok tapasztalatom van vele.
Van valakinek 1.6os dizele es milyen?Az 1.8gondolom hasonlo mint a regi dizel.
Koszonom:)
Köszönöm az észrevételeket! Az 1.8 TDCi végsebessége katalógusból származó adat, lehet, hogy abban volt elírás, a képalát javítom, ez tényleg csak egy jól felszerelt első.
Két hibát figyeltem meg a cikkben! Az egyik, a Focus belső terét ábrázoló kép szövege, miszerint a képen látható beltér a 2007-es frissítés utáni. Számos ponton megfigyelhető hogy az nem az. Az egy frissítés előtti modell, ezt jól mutatja a digitális klíma kezelőpanelje, a rádió kezelőpanelje, a műszerfali órák, illetve a váltógomb. Avatott szemek észreveszik a Fusion szerű, még nem villogóval ellátott külső tükröket. A másik hiba, hogy az 1.8 TDCI végsebessége 196 km/h. Mellesleg a Focus egy csodálatos autó!
nekem is ilyen van.Egy tdci kombi ghia.Szeretem 🙂
Mindentől kell félni, akinek bunkó f*szzopó volt az előző gazdája, és senkitől sem, aki gondos volt és precíz… ez régen nem (és soha nem is volt) autó függő…