Önhordó kasztnit kapott az új Defender. Talán kevesen tudják, de az elsőt Jeep alvázra tervezték
Annak ellenére, hogy elődjével ellentétben önhordó karosszériát kapott, igyekeztek hűek maradni az új Defender tervezői a neves elődhöz és megtartani annak kiváló terepjáró és teherbíró tulajdonságait. A formatervvel szintén nem akartak nagyon eltávolodni az őstől, így a sziluett maradt az egyszerű téglalap alak, továbbá a kisebb részletek, például a fényszórók és a hátsó lámpák is négyszögekből építkeznek. Persze a mögöttes technika modern, hiszen full LED-fényekről van szó. Ugyanakkor az individualista ösztöneiket is kiélhetik a vásárlók, hiszen rengeteg extrát kínálnak az autóhoz úgy, mint például a csörlő, sátortető, oldalsó dobozok, na meg a 12 féle felni dizájn - 18-22 col méretben.
A kockaszerű dizájn megmaradt
Az új Defender kétféle hosszúságú változatban lesz elérhető. Először a hosszabb, 110 jelölésű változat érkezik, majd kicsit később követi a háromajtós 90-es. A 110-es utasterének egyik legnagyobb érdekessége, hogy elöl akár hárman is ülhetnek a hivatalosan 5+2 személyes autóban. Az alábbi videóban meg is mutatják, hogyan!
A 110-es egyébként 4,76 méter hosszú (tengelytávolsága 3,02 m), míg a 90-es változat csak 4,32 méter hosszúságú és a tengelytávolsága 2,59 méter, viszont légrugókkal is rendelhető. Ám mindkettőnek 291 mm a szabad magassága és 900 mm a gázlómélysége, a terepszögeik pedig 38, 28 és 40 fokosak.
A D7x alumínium platform háromszor szilárdabb, mint a korábbi, alvázas konstrukció
Motorfronton két benzines és egy dízel választható. A négyhengeres, kétliteres turbós 300 lóerős, míg a soros hathengeres, háromliteres egység könnyű hibrid rendszerrel 400 lóerős. A kétliteres, négyhengeres dízel pedig kétféle teljesítménnyel, 200 és 240 lóerővel áll rendelkezésre. Később egy konnektoros hibrid is érkezik majd belőle, de árakat még nem árultak el róla.
Négyféle stílusban (Explorer, Adventure, Country és Urban) kínálják majd az új Defendert