BMW E30 2012-ben: ha van rá igény, megépíthető
A kis szériás szupersportautókat gyártó Faralli & Mazzantinak is tervező magyar dizájner, Tárnok Zsolt neve ismerősen csenghet az Autónavigátor olvasóinak, hiszen már két valóra vált alkotása, a
Mugello és az
Evantra kapcsán is írtunk róla. A 30 éves tervező és társa, Magyari Gábor által alapított TMCars formatervező cég azt a kérdést tette fel magának, hogy hol tartana az idén 30 éves E30-as BMW megjelenése napjainkban, ha a bajorok nem váltják le időnként a szériát, hanem csak az eredeti formát alakítgatták volna folyamatosan. A TM concept30 ráadásul nem pusztán tanulmány, hanem ha van rá jelentkező, könnyedén megépíthető a még mindig nagy számban közlekedő E30-asra szabott karosszéria-elemek segítségével.
E30 versenyautó újratöltve
A concept30-on megtartották az eredeti modellt meghatározó karaktervonalat, így az első lámpáktól a hátsókig húzódó övvonalat, az első légbeömlőket és a kipufogókat összekötő alsó vonalat, valamint a kettő között található, első és hátsó lökhárítókat magukba foglaló domborítást. A két változatban megtervezett optikai csomag 12 darabból áll, és bármelyik E30-as karosszéria-elemei lecserélhetők velük. Az utcai változaton megmaradt az eredeti tetővonal és az összes üvegfelület, de kicsit kiszélesítették a kerékjáratokat, hogy az eredeti futóművet kicsit szélesebb kerekekkel lehessen felszerelni.
Kerékben szélesített utcai változat
Ezzel szemben a versenyváltozaton kicsivel szélesebbek a C-oszlopok, akárcsak az első generációs M3-ason, a kerékjárati ívek kialakítását pedig attól függően lehet variálni, hogy milyen futómű és kerekek kerülnek a versenyautó alá. A klasszikus kerek lámpákat trapéz alakú világítótestek váltják, a cápaorrt pedig fekete elemekkel tagolták, és a hátsó fényforrásokat is modernebb felfogásban rajzolták át. A dizájnt úgy alakították ki, hogy megfeleljen az európai előírásoknak, így közúton is viselhető lenne a kit, amely gyártásba is kerül, ha ezt a vásárlók reakciói indokolttá teszik.
Mérettáblázatok: a versenyautó valamivel szélesebb és alacsonyabb
A régi hatosok tényleg a legszebbek mind közül. Én úgy értettem, hogy az E30 után már egy BMW sem volt olyan szép.
HÁÁÁT ezért kár volt bekapcsolni a számítógépet…..
GYÁRI E30 M-tech szettel sokkal szebb bármely tuningbojlernél…
Egyetértek Ogre84 hozzászólásával, de hozzátenném, hogy az E24-es 635CSI magasan veri az E30-asokat is. A valaha gyártott legszebb BMW. Szerintem…
de tényleg srácok, valaki nem tudna utána járni mennyibe kerülne a szett hozzá?
Engem elgondolkoztatott ez a dolog.Érdekelne, de vajon mennyi lehet az ára? Meg aztán a belső térrel is kellene kezdeni valamit.
@Ogre: és ha lenne egy csúnya E30-ad?
Na ugye hogy ugye? 🙂
Ha lenne egy szép E30-am, eszembe nem jutna így elcsúfítani. Az a forma úgy szép, ahogy a gyárból kijött. Szerintem azóta sem tudott a BMW olyan időtálló formát csinálni, bár az E46 eléggé eltalált, de majd 15 év múlva meglátjuk, akkor fog-e úgy csorogni rá a nyálunk, mint most egy E30-ra.