Modern 3-as Bömös a szupergépet tervező magyar dizájnertől

BMW E30 továbbfejlesztés magyar kézből

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az olasz Faralli & Mazzantinál dolgozó Tárnok Zsolt játszott el a BMW E30 evolúciójával.



A kis szériás szupersportautókat gyártó Faralli & Mazzantinak is tervező magyar dizájner, Tárnok Zsolt neve ismerősen csenghet az Autónavigátor olvasóinak, hiszen már két valóra vált alkotása, a Mugello és az Evantra kapcsán is írtunk róla. A 30 éves tervező és társa, Magyari Gábor által alapított TMCars formatervező cég azt a kérdést tette fel magának, hogy hol tartana az idén 30 éves E30-as BMW megjelenése napjainkban, ha a bajorok nem váltják le időnként a szériát, hanem csak az eredeti formát alakítgatták volna folyamatosan. A TM concept30 ráadásul nem pusztán tanulmány, hanem ha van rá jelentkező, könnyedén megépíthető a még mindig nagy számban közlekedő E30-asra szabott karosszéria-elemek segítségével.
Hirdetés
A concept30-on megtartották az eredeti modellt meghatározó karaktervonalat, így az első lámpáktól a hátsókig húzódó övvonalat, az első légbeömlőket és a kipufogókat összekötő alsó vonalat, valamint a kettő között található, első és hátsó lökhárítókat magukba foglaló domborítást. A két változatban megtervezett optikai csomag 12 darabból áll, és bármelyik E30-as karosszéria-elemei lecserélhetők velük. Az utcai változaton megmaradt az eredeti tetővonal és az összes üvegfelület, de kicsit kiszélesítették a kerékjáratokat, hogy az eredeti futóművet kicsit szélesebb kerekekkel lehessen felszerelni.
Ezzel szemben a versenyváltozaton kicsivel szélesebbek a C-oszlopok, akárcsak az első generációs M3-ason, a kerékjárati ívek kialakítását pedig attól függően lehet variálni, hogy milyen futómű és kerekek kerülnek a versenyautó alá. A klasszikus kerek lámpákat trapéz alakú világítótestek váltják, a cápaorrt pedig fekete elemekkel tagolták, és a hátsó fényforrásokat is modernebb felfogásban rajzolták át. A dizájnt úgy alakították ki, hogy megfeleljen az európai előírásoknak, így közúton is viselhető lenne a kit, amely gyártásba is kerül, ha ezt a vásárlók reakciói indokolttá teszik.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?