Elegáns vonalak tűnnek ki az álca alól
Új korszak küszöbén áll a Maserati. A patinás olasz márka látott már szebb napokat, bár igaz, rosszabbakat is. A Levante ugyan nem lett akkora siker, mint amire számítottak, de azért jócskán segít életben tartani a márkát, ráadásul nemrég megkapta a megérdemelt sportos csúcsváltozatot is, amivel őszintén szólva talán érdemesebb lett volna kezdeni például a dízel helyett. A Quattroporte még mindig szép, és a Ghibli is elevickél, a Gran Turismo viszont már elég régi. Mégis, az utóbbi modell az, amit sok rajongó az egyetlen, vagy legalábbis a leginkább valódi Maseratinak tart, és a sok modellfrissítés kellően kiegészíti a klasszikusan szép formavilágot, és persze a V8-as motor csodás hangzását ahhoz, hogy ilyen sokáig kihúzzák a modellciklusát. Nagy fába vágja tehát a fejszéjét a Maserati, ha jelenlegi legikonikusabb modelljét akarja teljesen megújítani. Ha jól sül el, akár újra is éledhet a márka - ha rosszul, akkor talán meg is válhat a vállalattól a Stellantis.
Még inkább rizikós úgy lecserélni a Gran Turismót, hogy villanyhajtást pakolnak bele. A V8-as motor a mostani generációban fontos tulajdonsága a kocsinak, bár igaz, a jó vezethetőség sem utolsó szempont. Utóbbi megtartására, illetve továbbfejlesztésére jó esély van, de kérdés, mennyire lesznek elfogadóak a márka rajongói az akkumulátorral. Hogy véletlenül se idegenítse el magától teljesen a vásárlói célcsoportot a Maserati, biztosra mennek, és lesz belsőégéű erőforrással szerelt változat is. Valószínűleg azonban búcsút inthetünk a nyolchengeresnek, elvégre ha már az MC20-ban is V6-os van, akkor a gyengébb Gran Turismo is abból kell kapjon.
Remélhetőleg lesz Gran Cabrio is, mindkét modell már jövőre érkezhet, és valószínűleg elsőként a benzines kivitelek jönnek. Utána mutatják majd be a villanyváltozatot is (csakúgy, mint az MC20-nál), ami bizonyára majdnem ugyanúgy fog kinézni, leszámítva persze a kipufogókat. A matricák alatt látható a modellre jellemző, kitüremkedő hűtőrács az autó orrán, és a fényszórók is az MC20 stílusának hatását keltik. Utóbbi dizájnja egyébként nem aratott osztatlan sikert, meglátjuk, hogy áll ez a formavilág egy klasszikus túrakupés arányokkal rendelkező sportautón. Bátor lépések ezek a Maseratitól, de bátornak is kell lenni az autóiparban. Ha időben piacra tudják dobni az elektromos Gran Turismót, akkor jelentős előnyre tehetnek szert, hiszen a sok villanyautó között még egy "átlagosabb", azaz nem több százmilliós sportautó sincsen.
Az MC20 stílusa jelenik meg elöl
Remélhetőleg a pályán is hozza majd a tőle elvárt teljesítményt