Ezt a ziccert nem lehetett kihagyni. Még mindig sokan kedvelik a szedánokat, ezért a Citroën előrukkolt egy nagyon különlegessel
Rendhagyó módon, ez a teszt nem a szokásos módon kezdődik, ugyanis egy nagyon fontos dolog mindig kimarad a klasszikus tesztekből. Nagyon ritkán világítunk rá arra, hogy az autóvásárlás során mennyire fontos a márkakereskedések, azon belül pedig az értékesítők munkája. Ezért most arról a helyről is szeretnék néhány szót ejteni, ahonnan a tesztautót kaptuk, tehát a
Emil Frey – Citroën M5 Centerről. Ugyanis a márka látványosabbnál látványosabb modelljei között csupa mosoly értékesítők várják az ügyfeleket, akik minden felmerülő kérdésére azonnal tudnak válaszolni. Tényleg bátran lehet kérdezni, kérni, hiszen mindenki rendkívül kedves, és ez nagyon fontos a márkaélmény szempontjából is. Így a Citroën neve kellemes élménnyel kapcsolódik össze, örömmel tér vissza a vásárló ügyintézésre, kötelező szervizre, vagy épp lecserélni autóját egy újabbra.
Forduljatok bizalommal az Emil Frey – Citroën M5 Center értékesítőihez
Például egy C4 X-re! Tesztünk főszereplőjére, ami tekinthető lényegében a C4 limuzin változatának, ám napjaink divatjának megfelelően azért egy kis pluszt is belecsempésztek a formatervbe. Ez pedig nem más, mint az enyhén hobbiterepjárós megjelenés. Igen, ugyanezt az utat járja a sima C4 is, az X pedig a B-oszlopig megegyezik vele. Utána jön a „varázslat”, hiszen sikerült olyan hátsót rajzolni, ami valóban a limuzinokat idézi, de mégis más, mindenképp egyedi látvány.
A C4 X ötvözi a klasszikus limuzinok formáját a manapság oly divatos szabadidő-autók génjeivel
Szóval az autó orra teljes egészében a már megszokott C4, habár a megszokott kifejezés talán nem is a legjobb, amit itt használhatok. A C4 arca ugyanis extravagáns. Annyi a formai játék benne, hogy órák hosszat lehet nézegetni, mindig feltűnik valami új, illetve, ha egy kicsit is más szögből nézzük, megint teljesen más arcát mutatja. Kedvenc részleteim közé tartoznak a krómcsíkok, amik összekötik a lámpatesteket, valamint a hűtőmaszk rácsozásán visszaköszönő fogaskerék motívumok.
Elöl egy az egyben a "sima" C4 arcát viseli
18 colos könnyűfém felnikkel is kérhető. Az embléma fogaskerekei ismétlődnek a hűtőmaszk rácsain, ami nagyon kedves kis formai játék
Viszont, ahogy fentebb említettem a C4 X nagy újdonsága a hátsó, ami hatalmas csomagteret is rejt. A sima C4-nél 24 centivel hosszabb az X (tehát 4600 mm), így nem is csoda, hogy alapból 510 literes a csomagtér, ami 130 literes növekedés a ferdehátúhoz képest. A limuzinság oltárán azonban feláldozták a csomagtér-ajtó hátsó szélvédővel együtt nyithatóságát. Azért megijedni nem kell, így is elég nagy a csomagtér nyílás, amin keresztül be lehet pakolni a poggyászt, sőt a 60/40 arányban dönthető hátsó üléstámláknak köszönhetően ez a tér még növelhető is egészen 1360 literig.
Az X jelölésű modellnek a hátsója a nagy újdonság
A lépcsőshát 510 literes csomagteret rejt, ami bővíthető
Érdemes megemlíteni még azt is, hogy az utastérben is összesen 39 liternyi tárolórekesz áll rendelkezésre, sőt még táblagépek, laptopok számára is kialakítottak egy fiókot, illetve egy tartószerkezetet a jobb első utas előtt. Szóval praktikumból jeles, de mi a helyzet az ergonómiával? Hiába próbálnék belekötni, nem lehet. Minden magától értetődő, nagyon gyorsan ki lehet igazodni az infotainment menürendszerén, ami a 10 colos érintőképernyőről kezelhető. Piros pont továbbá a különálló klímakonzol a fizikai gombokkal, valamint a vezeték nélküli telefontöltő is. A multifunkciós kormánykerék kialakítása is kiváló, a vezető digitális műszeregységre pillanthat rá, de a kis plexire vetített HUD is nagyban megkönnyíti a vezetést. Mindezt megkoronázzák a bőrülések, amiket nevezzünk inkább foteleknek, hiszen comb és deréktájon is nagyszerű a kialakításuk, egyszerűen pihentető helyet foglalni bennük. Főleg, amikor a masszázs funkció is működésbe lép, hiszen ilyet is adhat a C4 X. Na, meg szép nagy lábteret a hátul ülőknek, két USB bemenettel, illetve saját szellőzőnyílásokkal.
Ergonómiából jeles a műszerfal
Még laptop tartó fiók is jár
Motorja a kor elvárásainak megfelelően kis lökettérfogatú, ám erős. Az 1,2 literes, turbós háromhengeres PureTech masina 130 lóerőt nyújt, 230 Nm forgatónyomaték kíséretében. Ez teljes mértékben elegendő az üresen nem egészen 1,4 tonnás autó mozgatásához, olyannyira, hogy az üzemmódválasztóval még Sport módban is vezethető a C4 X, ám őszintén szólva ez nem illik a karakteréhez. A 8 fokozatú automatikus sebességváltóval és a lágyan rugózó, Advanced Comfort futóművel ez maximálisan a kényelemről, a stresszmentes közlekedésről szól. Még a hangszigetelése is ennek kedvez. A motor hangja csak ritkán szűrődik be erőteljesen, leginkább a már említett Sport módban, a hazai utak ramaty minőségét jelző tompa puffanások sem zavaróak a futómű felől, hiszen az gyönyörűen simítja ki még a keresztbordákat is. Persze még jobb lenne a helyzet kisebb méretű, kevésbé peres gumiabroncsokkal. Ám a Shine felszereltséghez alapból járó, látványos 18 colos könnyűfém felniket ugyan ki utasítaná vissza?
Nagyon kellemes élmény a C4 X vezetése a benzinmotorral
Már a Citroën is frissítette az emblémáját. A hátsó ajtó a szélvédő nélkül nyílik, így lesz igazi szedán a C4 X
Étvágya is elfogadható ezzel a hajtáslánccal, 7 liternél simán megállhat vegyesben, országúton viszont 5 liter alá is bevihető, hiszen nem csak sportos mód, hanem Eco, tehát takarékos pozícióba is állítható az üzemmódválasztó. Az árakról már kevésbé bátran ejtek szót, sajnos manapság az új autók esetében mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk a vásárlóknak. Ugyanakkor a C4 X kicsivel 9 millió forint feletti vételára a kedvezőbbek közé tartozik, hiszen léteznek olyan kategóriatársak, amelyek eleve 10 millió forint felett indulnak. Ráadásul az alapnak számító Feel felszereltségi szinten is elég hosszú az a lista, amin az autó kényelmi és biztonsági tételeit sorolják fel. Azonban, ha ezt valaki szeretné még gazdagítani, akkor érdemes a Shine felszereltséget választani, amiben már minden olyan vezetősegéd benne foglaltatik, amelyek nagyban megkönnyítik és még biztonságosabbá teszik a mindennapi autóhasználatot, igaz így már a 11-12 millió forintos ársávban mozog a C4 X. Ezért cserébe viszont olyan járművet kap az ügyfél, amelyre biztosan mindig örömmel néz rá, nem mellesleg a járókelőknek is izgalmas látvánnyal szolgál, hiszen ez a forma megunhatatlan.
Igazán ügyfélbarát az Emil Frey márkakereskedése az M5-ös autópálya bevezető szakasza mellett
Köszönjük a Citroën C4 X tesztautót az
Emil Frey - Citroën M5 Centernek!