Mit válasszunk 3 millióért autópályára?
Piaci körkép: 3 millióért, alacsony fogyasztásút
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egy kollégánk sok autópályás használathoz faggatott autóvásárlás kapcsán. A kérdés nem csak számára lehet érdekes.
Modell | Évjárat | Futott km | Vegyes fogy. [l/100 km] |
Vételár [Ft] |
Peugeot 207 1.6 HDi 110 LE | 2011/1 | 6 660 | 5,0 | 2 590 000 |
SEAT Leon 1.2 TSI 105 LE Style | 2010/11 | 41 000 | 5,4 | 2 599 000 |
Renault Mégane 1.5 dCi 110 LE Expression | 2010/4 | 42 000 | 4,5 | 2 690 000 |
SEAT Leon 1.4 TSI 125 LE Reference | 2010/4 | 49 900 | 6,3 | 2 690 000 |
Fiat Bravo 1.9 Mjet 150 LE Sport | 2008/3 | 45 000 | 5,6 | 2 790 000 |
Opel Astra H Caravan 1.7 CDTI | 2010/4 | 28 888 | 4,8 | 2 890 000 |
Lancia Delta 1.6 120 LE Mjet Oro | 2010/4 | 58 000 | 4,8 | 2 898 000 |
Volvo C30 2.4 D5 Geartronic | 2007/7 | 49 100 | 6,9 | 2 900 000 |
Honda Civic 1.3 Hybrid | 2010/3 | 52 000 | 4,6 | 2 990 000 |
Mazda6 Sport 2.0 CD 121 LE TE | 2007/3 | 52 000 | 6,5 | 2 990 000 |
Renault Laguna 2.0 dCi 131 LE Expression | 2008/12 | 48 256 | 6,0 | 2 990 000 |
Toyota Auris 1.33 | 2010/1 | 27 785 | 5,9 | 2 990 000 |
Chevrolet Cruze 2.0 D 125 LE LS Plus | 2010/9 | 54 000 | 5,5 | 2 990 000 |
Renault Laguna 1.5 dCi 110 LE Privilege | 2011/1 | 38 500 | 4,7 | 2 990 000 |
Renault Mégane CC 1.5 dCi Monaco | 2008/2 | 58 000 | 4,6 | 2 990 000 |
Alfa Romeo MiTo 1.3 JTD Progression | 2009/12 | 28 000 | 4,3 | 2 999 999 |
Jól látható, hogy ilyen összegért fiatal dízelautókból is bőven van kínálat, ám szándékosan, a vegyes fogyasztási értékkel is kalkulálva az is látható, hogy az alacsony fogyasztáshoz nem kell feltétlenül - bizonyítottan rákkeltő - gázolajos erőforrást választani. Egyik, a keresés előtti titkos tippünk, a VW 1.2 TSI motorja ilyen árért csak SEAT Leonban érhető el, ami kívülről dizájnerünknek is kifejezetten tetszik, ám unalmas plasztik műszerfala kiábrándítja. Az olcsó Peugeot 207-est formára most jónak, de rövid életűnek, az örökifjú 206-tal ellentétben hamar öregedőnek találja. Formára a Renault Mégane tetszik neki, de fél elektronikájától. Alaptalanul, hiszen ezen generációval Használói Véleményeink és az egyéb statisztikák szerint sincsen már különösebb baj. Mi az 1.5 dCi motort szerény étvágya miatt mindenképp ajánlanánk, azt persze tudni kell róla, hogy hosszú szervizperiódusát nem feltétlen érdemes tartani, jobb gyakrabban cserélni benne a kenőanyagot, akkor talán főtengelycsapágyai sem rágódnak ki.
Noha formára nem is biztos, hogy minden érdekes és szóba jöhető példány magával ragadó, érdekességek azért mindenképp említhetők a merítésből, például az előző Astra kombija 1,7 literes dízellel, 6 fokozatú váltóval unalmas ugyan, de biztos értéktartó és bármikor könnyedén eladható példány. Fogyasztásban azonosan kedvező, óriási utasterű, de minden bizonnyal gyűjtői darab lenne a Lancia Delta. Dízel, automata, de nem épp szerény fogyasztású vagy praktikus a Volvo C30; tiszta üzemű, fokozatmentes automata váltós a Honda Civic Hybrid, mely étvágyával majdnem olyan jó, emissziójával még jobb is, mint a Renault Mégane 1.5 dCi.
Bar sokban nem befolyasolja a szamitast de a brutto arnak NEM a 27%-a az AFA, hanem 21,26%-a (az adotartalom). A netto arnak a 27%-a jon ra AFA-kent, igy kiteve a brutto arat.
Nem fogsz ilyen helyzetben találni, mert én is normális tempon autózok, a városba érkezést nyújtom el, illetve a dimbes dombos részeknél van egy +-10kmh ingadozás, városon belül meg megyek mint a mérgezett, hogy tartsam a lendületem.
Aki tötymörög az nem fog sokat megtakarítani.
A másik amitől a falra mászok az 1 tankkal elérhető távolság :DD és akkor erre kitűzik, hogy a dízel a király, aztán ha vissza számolnánk arányában egy benzines adatra és tank arányra akkor semmi extra 🙂
És jelezném, hogy én nem fogyasztási rekorder autót akartam építeni, hanem költség hatékonyat, szóval nekem az is számít mennyibe kerül az amit tankolok bele.
Pl ha 100 litert fogyaszt 100-on, de csak 1 Ft az üzemanyag akkor én azzal megyek.
Fogyasztási rekord, csak üzemanyagon belül értelmezhető.
LPGvel nem lehet fogyasztásban a gázolajost megverni, mert 67% az energia tartalma 1 literre viszonyítva.
Akkor az már rossz?
Ezért kell mindent a helyén kezelni, pl Dízelt LPG,re úgy kell átváltani, hogy 1/0,67= 1,5.
A cikkekben megjelenített 3,5, 2,8 úgy néz ki LPGben, hogy 5,25 4,2 .. akkor ez rossz? (Jelzem én ha rámennék ezeket simán alul teljesíteném)
És most eltekintettem, az LPG extra levegő igénytől, ami tovább növelné pár tizeddel az értékeket.
Képzeld el, egy jó dízellel mire lennél képes 2.2 liter?? :DD
Az rendben hogy nálad keveset fogyaszt,de ez nem egy általános dolog, ettől még más nem tud eljárni 4 literből, vagy ha igen dízel autóval eljár akár 2.8 literből is.
Ebből is kb az derül ki, hogy a dízel autópályán mindenképpen gazdaságosabb, mert ha profi űl a kormánynál mint Plattner akkor akkor simán bemegy a 3 liter alá is 😉
“Szóval a priushoz nem csak pénz kell hanem vezetői tudás is, hogy kitudja kanázni a vasat maximálisan.”
Szóval ha fogyasztás, és autópálya és hozzáértés akkor is dízel, tudomásom szerint az összes fogyasztási rekord tesztet dízel autókkal nyomják le, legalábbis csak ilyenről olvastam.
pl, http://www.origo.hu/auto/20111005-fogyasztasirekord-egy-tank-gazolajjal-2160-kmt-ment-egy-ford-mondeo.html
Tehát megfelelő hozzáértéssel a dízel autókkal lényegesen jobb eredmények is elérhetőek, mint a gyári érték.
vagy ez:
http://www.testcar.hu/hu/news/120704-uj-dizel-europa-fogyasztas-rekord-continental.html
Nem nekem van a legkevesebbet fogyasztó Priusom, hanem én tudom úgy vezetni.
Nem hiába írták rólam a cikkbe: ”
Láttunk is már sofőrje miatt rekorder fogyasztású Toyota Yarist, de most egy olvasónk olyan kártyát húzott elő zsebéből, amire aligha tud jelenleg bárki licitálni. Már az első generációs Prius-szal elért, a gyárinál mintegy 20 százalékkal kedvezőbb, nyáron 4,1-4,3, télen 4,6-4,7 l/100 km vegyes fogyasztás is állakat ejtő, hát még ha elejti, hogy autója a benzin árának alig több, mint felét kitevő LPG-vel hajtható.”
http://www.autonavigator.hu/hasznaltauto/toyota_prius_1_5_hybrid_lpg-vel_-_hasznaltteszt-6249
Meg a TC cikke:
“Ha Márkból, a jelenlegi tulajdonosból indulok ki, még súlyosabb a helyzet. Finomkodás lenne elvetemült fanatikusnak nevezni valakit, aki a Prius fogyasztását négy liter körül tartja, és amikor kölcsönkap egy Yarist, azzal 3,2 literes átlagot produkál. Nem kamu, miután mentem vele egy kört, nem vonnám kétségbe egy pillanatig sem, hogy szinte bármilyen autóval be tud menni minimum tíz százalékkal a gyári érték alá. Gerhard Plattner jobban teszi, ha visszavonul.”
http://totalcar.hu/tesztek/2011/09/04/koztunk_jar_a_3_literes_csaladi_auto/
Igen a Prius 2 100kg-val nehezebb ennyivel erősebb a villany motor és a benzinen engedtek még fordulat számot, jobb az alak tényező és van melegvíz tárolója a jobb hideg indításhoz, illetve a klíma villanyról megy.
Prius másképp működik, csak annak érdemes vezetnie, aki már úgy érzi a kézi váltós rendszer túl buta számára és kell egy jobb eszköz. Aki eddig baltával vágta a fát és kap egy láncfűrészt az továbbra is a láncot fogja a fába vagdosni.. ennél jobb hasonlat hirtelen nem jut eszembe.
Városi araszolgatás? 😀 Szar tök nehéz használni benne a Priust főleg a Pesti dugóba.
Szarul van programozva, ha felemeled a lábad a fékről már elkezd gurulni villanyból és hogy ezt megakadályozd szépen fékezned kell mert 0-10kmh-ig nincs visszafék. Szóval amit városba érkezéskor feltöltöttél azt szépen elfékezgeted, ahelyett, hogy apránként adagolni tudnád!
Felgyorsulsz, az rendben megy, utána meg hirtelen meg áll a sor nincs elég követési, a vissza fék kihasználására, ha meg igényesen vezetsz akkor meg mindenki idegrohamot kap, szóval a kettő között kell figyelni, inkább követésit hagyni. Szóval semmi ilyesmi nincs amiről a gyár beszél.
Ott van előnye, hogy 1 cikusban 2k villanyban megy lekapcsolt motorral.
Ezt ellehet nyújtani sebesség kivéreztetéssel és azzal, hogy városba érkezve begurulsz.. aki ezt nem alkalmazza nem tud 4,7 alá menni. Ami a legfontosabb ráérezni a 1/4 gázra amivel nagyon gazdaságosan lehet kivéreztetni a megszerezett lendületet.
Szóval a priushoz nem csak pénz kell hanem vezetői tudás is, hogy kitudja kanázni a vasat maximálisan.
De a gyártók is faszok mert pl a motor minden araszolós 1kmh elindulásnál már kattintja a motort ami áramba van és ezzel gyönyörűen lemeríti, ahelyett, hogy előre tárolna annyit, hogy villanyban gurigászhassunk, én ilyenkor kapcsolni szoktam klímát és az beindítja a motort és elkezdi tölteni az aksit, ha elég a szaft kikapcsolom. Persze a külsőhöz közeli hőmérsékletre lövöm be, hogy ne a hűtés legyen a cél.. ezt pl 2es Priusban nem tudod megcsinálni mert ott a klíma az aksit szívja.
“Az 1-esem megy 4,3mat”
Akkor neked van messze a legkevesebbet fogyasztó Priusod. 🙂 A TC-s népitéletben 7.5 és 6.0 liter, amely a TC tesztjeit támasztja alá, ehhez képest a 4.3 liter enyhén szólva hihetetlen, illetve csak nagyon speciális körülmények között reális, de ott egy dízel BMW sem enne 4 liternél többet. A Prius II-nél is hasonlóak az eredmények.
Sehogy, azt te dobtad fel.
Az feleslegesen vett 3mas Priust 😀
Az 1-esem megy 4,3mat… no comment az emberre, biztos szétszopatja az aksit és azt tölti állandóan a rendszer. Nem szabad villanyautónak használni érteni kéne a featureket.
De kifejezetten zavar! Többnek kéne a gázolajon lennie.
Ha megvan mennyi jövedék adó bevétel kell akkor már csak egy pont rendszert kell mellé tenni és meghatározni 1 pont mennyi adóbevétel igényt támaszt.
Szempontok:
– tárolt energia mennyisége
– emisszió káros anyag tartalma
– életciklus emisszió tartalom
Ebből ismert néhány szorzó, a benzint vesszük 1 pontnak:
Benzin : 31,825 kj/L, 6,7% Rák, 3342 gCO2/l = 1
Gázolaj : 35,082 kj/L, 32,6% Rák , 2807 gCO2/l = 1,1023*4,8656*0,84= 4,5052
LPG : 23,535 kj/L, 4,4% Rák , 1605 gCO2/l = 0,7395*0,6567*0,48=0,2332
Ez alapján kellene az adót leosztani.
A Prius I-ről pedig ezt találtam:
“És jöjjön a nagy levegővétel, majd a szörnyű kritika: a Prius fő vonzereje a gyártó szerint a kis fogyasztás és károsanyag-kibocsátás, mely főként a városi araszolgatásban figyelhető meg. Ezt nem is vitatom, de az tény, hogy a kb. ž – ź autópálya 140 utazó és dinamikus pesti városi autózás arányú teszt során a fogyasztás első mérésre 6,7, másodikra 7,4 liter/100 km értékre jött ki. ”
“http://totalcar.hu/tesztek/prius/”
Namármost ha leveszem azt a plusz fogyasztást amit a TC falábu stábjának tulajdonítok (20%), akkor is kb 5.5-6 literes a fogyasztása.
…és akkor jöjjön a BMW 320d
http://totalcar.hu/tesztek/2012/03/01/es_ha_meg_rendesen_meg_is_csinalnak…/
“Ez tényleg ennyit fogyaszt? Kérdezte Papp Tibi, miután elvitte egy körre. A kérdés jogos. Egy 1,4 tonnás, automata váltós, 8 másodperc alatt 100-ra gyorsuló autótól az 5,4-es fogyasztási adat több volna, mint durva. Illetve kevesebb.”
no comment…
A 3.5-es fogyasztás hogy jön ki? Ilyen alacsony fogyasztást a spiritmonitor.de-n sem találtam.
Nemrég beszéltem egy Prius III tulajjal, neki 5.6-6.0 között fogyaszt BP-n, de a TC tesztje is ilyesmi eredményt hozott.
LPG-t 225 Ft-ért veszem, ezen 27% ÁFA van, vagyis netto 177 Ft, ebből lejön 27 Ft adó, 150 az anyag amit veszünk.
27*1,5=40,5*1,5= 60,75 + 150 = 210,75 *1,27 = 268 Ft/l (lehet a második emelés csak 33% lesz)
Ebben az esetben 3,5-es fogyasztással 9,4Ft/km lesz 8 helyett, az adó 1,4-1,5 Ft/km megtakarítást vesz el, az 20 000 éves esetén 28 000 e Ft, vagyis továbbra is 100 e éves megtak felett vagyunk/év. Az 8000 per hó.
“Ma a dízel átlag ára 418, az LPG 230 ha mind a kettő 3,5 fogyaszt akkor a prius 8Ft/km a BMW 14,63Ft/km az 136e Ft/év. 20 000 futásteljesítménnyel. Ez sehogy sem magyarázható.”
Azért mondom, hopgy most még üzlet az LPG-s autó, és ezért sokan megbocsátják neki a macerát, de 1 év múlva ez nem így lesz.
“Továbbra is bajom van azzal, hogy a dízel és a benzin fogyasztását csak úgy simán összehasonlítod, ez olyan mint az alma meg a körte.”
Aha, de azzal gondolom nincs bajod, hogy a gázolajon kb 200 Ft adó van, az LPG-n pedig 26 Ft 🙂
Egyedül fog benne ülni kb negyed órát amíg beér a !VÁROS!-ba.
Ma a dízel átlag ára 418, az LPG 230 ha mind a kettő 3,5 fogyaszt akkor a prius 8Ft/km a BMW 14,63Ft/km az 136e Ft/év. 20 000 futásteljesítménnyel. Ez sehogy sem magyarázható.
Továbbra is bajom van azzal, hogy a dízel és a benzin fogyasztását csak úgy simán összehasonlítod, ez olyan mint az alma meg a körte.
“ő csak dolgozni akar bejárni. ”
Igen és be is szeretne érni, még munkaidőben :))
Na szóval a BMWm 4.0-5.0 litert fogyaszt, (hőmérséklet, súly, szél, miegymástól függően) pályatempónál, de egy mai BMW dízel az gondolom ennél is kevesebbet. Persze 100-al haladva -mint egy Prius I. – úgy a BMW is 3.5 literből kijön, és akkor már nincs különbség 🙂
A gázolajat 408 Ft-ért vettem tegnap, azaz 20-22 Ft/km, ennyit meg igazán megér nekem (2 Ft/km-ről beszélünk) hogy ne egy háztartási géppel járjak, és minden kilométert a fillérbaszásnak rendeljek alá. Csak érdekesség képen ez 100.000 km-re ugye 4 évre elosztva 200.000-300.000 Ft, azaz havi 4000Ft. Én pl 3X ennyit költök csak parkírozásra havonta, úgyhogy ez az összeg nem oszt, nem szoroz, ennél az éves pályamatrica is olcsóbb. Egy autó fenntartásánál ez -a különbség- a legkisebb költség. Aki az üzemanyagon ennél jobban akar spórolni az nem veszi figyelembe az autózás többi költségét, csak egy valami fontos neki, a fillérbaszás. Városban mint már írtam alternatíva lehet egy Prius, de autópályán csak egy gyenge próbálkozás.
Egy Balaton oda-vissza úton a gázos Prius megtakarít üzemanyagban 600 Ft-ot. Mit veszel ennyiért, 8 darab magos zsömlét, vagy 1 óra parkolást a parton, esetleg iszol egy Drehert a parton? 🙂
Az nem mindegy hogy egy autó 12 litert vagy 5 litert fogyaszt, de 8 decin kattogni az már beteges 😉
Megpróbáltam a spiritmonitoron összehasonlítani egy BMW-t egy Priussal, autópályás üzemben, de impossible missionnnak tűnik, mivel a német autópályán a Priusok 110-el haladnak, a BMW-k pedig 170-el.
A helykínálatról, komfortról, pedig jobb ha nem készítünk összehasonlítást.
Nem az alacsony fogyasztás a lényeg, akkor lenne az ha csak benzinről csak gázolajosról beszélnénk, de ez nem volt kikötve. A lényeg a futás költség. A 80-120-as rugalmasság sem volt kitétel, ő csak dolgozni akar bejárni.
420 a gázolaj 400 a benzin, 260* LPG (*lesz, ha az EU sem szól közbe)
Prius benzinen megy 4,5-el = 18 Ft/km LPG-n 14 Ft/km. Ezen áraknak megfelelő dízel fogyasztás vs benzin = 4,3 vs LPG 3,33. Tehát ezeken a gázolaj fogyasztásokon vagyunk pariba.
Ha 4 litert fogyaszt egy dízel 16,8 Ft/km az LPGhez számolva 1,2x = 20%.
Kevés olyan idióta lesz aki 10%-os árelőnyért vesződni fog a gázzal. A gázautózás egyetlen előnye a gazdaságos ára VOLT, a környezetvédelem az csak a bónus volt, de önmagáért a környezetért csak kb 1% fog gázosítani, legfeljebb!
Tegyünk mellé, ne felejtsd el hogy autópályán vagyunk, és az alacsony fogyasztás, valamint a jó ár volt a cikk lényege, szóval feladat: keress hasonló új áru, hasonló lökettérfogatu, benzinest amelyik kevesebbet fog fogyasztni és rugalmasabb lesz a 80-120 tartományban úgy hogy az új ára max 3%-al lehet olcsobb vagy drágább 😉
Ami mellesleg gázosítható is 🙂 és nem öli halomra elhaladása közben az élővilágot 😀
[i]“Ezekben a számokban egyértelműen egy CRD a nyerő, autópályán még a hasonló kategóriájú benzinesek is csak a füstöt szagolhatják, ez sajna a TURBODÍZELEK pályája.”[/i]
Azért azt ne felejtsd el, hogy ma már bőven vannak nagyon jó turbós benzinesek is. A turbódízelek csak addig sztárok, amíg nem teszel melléjük egy hasonló lökettérfogatú turbós benzinest.
Nocsak Alternatív költséggel is számolsz 🙂
Valóban vannak szarakodások bár én azt nagyvonalúan éves 8e elengedésével számoltam.
Ha 200ba van az átalakítás és éves 100 000-at hoz 20 000-en akkor, így is 50% az IRR.
De még 40-30% mellett is igen jó üzlet ez.
Szüleimnek mostani áron meghozná 1 év alatt az átalakítási költséget, de nyünyük és nem csinálják meg pedig már 1 éve a gázos Priussal járnak ők is ha messze mennek.
Képes minden este úgy lefeküdni, hogy nem csinál semmit.
Ha lenne több pénzem én is CNGvel járnék szívesen magán kúttal, előre töltött palackokkal.
“ez kb 2 vagy 2 és fél évre teszi a megtérülést. ”
Nem jó a számítás, apróságok hiányoznak belőle.
Pl, ha bankban van a pénz akkor a 300.000 Ft kamatos kamata 7% három év alatt kb 68.000 Ft, meg aztán a gáz rendszert néha javítani is kell, be kell állítani, szürő, membrán, miegymás, nem igazán értek hozzá, de gondolom van más költsége is a benzineshez képest, tehát legalább 4 év, az pedig már “beláthatatlan” idő Unortodoxiában, és ha megcsinálták egyszer, simán lehet hogy ha megéri még mindig gázzal nyomni, akkor megcsinálják mégegyszer, mint az E85-nél, és ezzel megadják a kegyelemdöfést a gáziparnak.
Látod semmit sem számít hogy ezzel a lépéssel jól prosperáló, nagy beruházási igényű vállalkozásokat tesznek tönkre. Ebben az országban mindig is a kiszámíthatatlandság volt a baj, itt nem lehet 1 évre sem előre tervezni, nemhogy 4-5-10-re.
A haveromnak pedig már megtelt a tartályhelye, így is kettő van bent, egy harmadik már nem fér be, de városban 1 napra bőven jó.
Egy autó 20% többet eszik gázból, ha 300 a gáz akkor az benzinben számolva 360 Ft, vagyis 40 Ft a megtakarítás literenként.
Én most 225ért tankolok Herceghalomon, feltételezve, hogy a benzin ár változását követi az LPG maradok a 400 Ftos benzin ellen árnál, mintha most emelnék fel az árát. Ha 225 ből 25 a jövedéki adó akkor jövőre 37,5 lesz majd nyártól 56,25 +200 = 256 Ft/l, erre 20% 307 Ft/ L vagyis a különbség 90 Ft/ liter.
Egy átlag 6 literes fogyasztású autó benzinből 24 Ft-ért tesz meg 1 km, LPGből 18,6 ért ami 5,4 Ft/ km és ha éves 20 000 km megy akkor 108 000 Ft, ez kb 2 vagy 2 és fél évre teszi a megtérülést. Nem értem hol a baj, amúgy várható volt, a háztartási LPG árához való növelés, mert kocsiról fejve olcsóbb volt főzni.
Ugyan akkor ennek az adónak a növelésével nem lesz több egészséges ember, csak több rákos, mert nem LPGre állnak át a népek.
Haverod, betesz még 1 tartályt máris 240 km lesz a hatótáv ;), de gondolom neki elég ennyi is.
Hát nem egészen…
“Egy liter gáz ára jelenleg 240 Ft körül van, ebből a jövedéki adó durván 26 forint literenként. A kétlépcsős áremelés – figyelembe véve, hogy a második emelés már a megemelt összegre vonatkozik – 125%-os növekedésnek felel meg, erre jön még a 27% ÁFA, hisz a jövedéki adó után is adózunk. Így, ha csak az autógáz jelenlegi nettó árával számolunk, jövő májustól 281 forintra nőhet az ár. Ha pesszimisták vagyunk, és feltételezzük, hogy a gáz ára is emelkedik legalább annyit, mint tavalyról idénre, azaz 20-25 forintot, az azt jelenti, hogy jövő ilyenkorra 300 Ft/literig is nőhet az autógáz ára.”
innen, http://totalcar.hu/magazin/hirek/2012/07/10/vege_az_olcso_gazautozasnak/
Ha 280 ra nő a gáz ára, a benzin pedig tegyük fel 400 lesz akkor a gáz átalakítás már neverending story lesz.
Itt a vége fuss el véle, már nem lesz értelme a kompromisszumokat vállani, kinyírják mint az E85-öt.
Van egy ismerősöm Ö CNG-vel jár, a házi gázvezetékről nyomja tele, az még egy darabig nyerő lehet, bár kissé hasonlít az Amperára, mivel itt is csak kb 120 km a hatótávolság gázzal.
30Ft-al lesz drágább, nem dupljával, amúgy EU-t sértenek, mert rögzítve van az LPG adóterhelése.
Mondjuk várható volt, hogy közelítik legalább a háztartási LPG árszínvonalához, mert jelenleg olcsóbban lehet főzni, ha kocsiról fejtik.
Én most 225ért tankolok herceghalomon, az lesz 250.. nem halok bele, bár engem az zavar, hogy ebből hogy akarnak EÜ előnyt kihozni, mert ha emelik az árat akkor csak az ellátandó betegek lesznek többen. Szóval ez elég kontra produktív húzás.
Jaja én is olyan méter környékén szoktam rátapadni.
Eddig mindig volt elég idő a féklámpára reagáljak.
A ketyere infrás távolság mérő lesz.
index.hu
most jött 🙁
http://index.hu/gazdasag/magyar/2012/07/10/300_milliardos_csomag/
“Duplájára nő az autógáz, 30-60%-kal a dohány jövedéki adója”
Szopat a nagyvezír, mondjuk várható volt, itt senki sem tud jól járni…
És a gyp-s negyedszerre is hozzászól az utolsó hozzászólása után! Teljesen kész van a gyerek. LOL! 🙂
S3000 rád gondoltam mint GYPs csak hogy ne értsd félre ha rosszúl is írtam 🙂
Mint láthatod, nem hozzád szóltam GYPs!
[i]“Ez az utolsó hozzászólásom mert sajna gypsekkel nem tudok mit kezdeni”[/i]
És derék gyp-s létedre az utolsó hozzászólásod után még 3x hozzászóltál! 🙂 Ez tökéletesen illik a mindennel bebukott státuszodhoz. LOL! 🙂
Ha kevesebb mint egy fél másodperc van a két jármű között akkor kb 100%, ez 90 km/h-nál 12 méter, ennél nagyobb távolságban lemaradva pedig nem hinném hogy sok szelet kifogna. A legjobb követő radarok sem tudnak mit kezdeni ilyen kis távolsággal.
Amikor bringával mentünk busz után akkor kb 2 méter volt az ahol még érvényesült a busz “vákuumja”, ráadásul a busz a kamionhoz képest lényegesen mélyebben ért véget, tehát sokkal többet fog fel.
Jaja, autonavigátor csinálhatna is egy tesztet, hogy egymás mellett megy egy kocsi meg egy kamion és ha a kamion satuzik akkor a tőle jobbra haladó kocsi rácsúszna e ha mögötte menne 🙂
Elvileg lehetetlen ,hogy én ne álljak meg hamarabb, és mindig az utolsót követem, vagy aki mindenkit előz.
Astonnál fogaskerék kerregésből gondolom, hogy kézi, automata csak nem vált így ?! :DD
“Én ha pályázok, akkor mindig kamionozok, mert ott extra előnyöm van más autókhoz képest. ”
Ameddig be nem szorulsz a kamion alá néhány liter gázért :(, meg aztán 90 km/h-val szenvedni a kamion mögött az már kínzás.
“Én leálltam 🙂 nagyon méregetett, meg járatta motort 🙂 aztán a nagy kapkodásban kicsit élére tette a fogaskerekeket :)”
Az sem 100-as aki megvesz egy Astont kéziváltóval.
Pesten szerintem mindenki versenyben van, konstansan, Tatabánya az valóban más tészta, de hagyományos váltógatással nagyon kapkodni kell és gyilkolni, hogy ugyan olyan eredményt érjek el, főleg az 1es csúsztatása, meg a kettes zökkenés mentes beakasztása, ahol én még jócskán előnybe szoktam lenni, 3-mastól már kezdenek beérni.
Nem szoktam bizonyítani semmit, csak szeretem ha uralom a helyzetet.
Én leálltam 🙂 nagyon méregetett, meg járatta motort 🙂 aztán a nagy kapkodásban kicsit élére tette a fogaskerekeket 🙂 egyszeri eset volt mondjuk.
Nem mondanám, hogy halott, pályán a Priusnak inkább az emelkedőkkel van baja. Illetve a tempomat buta pályához, mert csak 0-70 tartományban működik célirányosan, felette, lejtőn áramot termel az egyébként tele aksira, emelkedőn meg ostorozza az 52 kW-ot. Most fejlesztünk egy jel generátort, ami az adott pedáljelet állandósítja amit kap. Így lejtőn felgyorsulunk, emelkedőn meg elveszítjük az extra lendületet, állandó fogyasztás mellett. 100 Nm kevés 130al emelkedőkhöz ez tény. Aztán a gyorsulást is felfoghatjuk egyfajta emelkedőnek, ha úgy tetszik.
Én ha pályázok, akkor mindig kamionozok, mert ott extra előnyöm van más autókhoz képest.
“A saját tapasztalatom, hogy Pesten és itt Tatabányán a rajtnál mindig én vagyok az első és oda rakom magam be ahová nem akarom, legalább is az átlag felhasználók között. Itt csak nyomni kell a pedált. Aston maritn akart körbe autózni, nem ment neki, csak később záróvonalon, forgalomtól elzárt területen. (Elején kiugrottam elé, onnan meg szívta a fogát.)”
Egyetlen egy dolgot nem veszel figyelembe, nevezetesen azt hogy SENKI nincs versenyben veled és úgy könnyű elsőnek lenni. Érted, nem akarnak, nem nem tudnak, hanem nem akarnak bizonyítani mert nincs mit.
Egy Prius az nem ellenfél, hogy Torgyán doktort idézzem: “A sas nem kapkod legyek után”
Ha meg úgy érzik hogy pofátlan a Priusos akkor átugorják megalázva akár a záró vonalon át is.
Te vagy bizonyítási kényszerben, nem az Aston Martinos. Pontosan mindenki tudja hogy az Aston 2.0s alatt éri el a 60-at a Prius pedig jó esetben 5.0s alatt.
Normális ember nem is áll le kekeckedni a 0-100-ra 11 alatt gyorsuló autójával egy 5.0 alatt gyorsulóval, mert minek? Tutti a vereség, hacsak nem szeret konstans szopni 🙂
“Autópályán te x km alatt hány gyorsítást hajtasz végre 0-100ra?”
Kevésszer, de 90-130 és 120-160 tartományban sokkal többet? Ott a Prius már megint halott.
Kiváncsi lennék egy 80-120-ra Priussal :)) Ezekben a számokban egyértelműen egy CRD a nyerő, autópályán még a hasonló kategóriájú benzinesek is csak a füstöt szagolhatják, ez sajna a TURBODÍZELEK pályája.
A legtöbb 3 literes szívó benzinest is megalázóan tudja otthagyni 80-ról egy 2 literes 20-30%-al gyengébb turbodízel is akár, egy kettős, hármas feltöltési dízelnek, mint amilyen pl a BMW 550d pedig egyszerűen nincs ellenfele a a benzinesek között, talán csak egy 3X olyan drága sportkocsi képében.
Én erre reagáltam : “milyen autó az amelyikben két teljes értékű motor van, a menetteljesítményei viszont egy egymotorost is jóval alulmúlnak, mert a benzines motor a fillérbaszásra van kihegyezve és [b]1800 cm3-ból kerek 99 lóerőt facsar ki[/b], mely igencsak a lowendbe tartozik, és főleg az autópályán siralmas lehet egy ilyennel autózni.”
A két motor az egy 52kW ICE és egy 33kW-os Villany(Prius 1ben), együtt csak a legkisebb teljesítményéig tudnak hatékonyan együtt dolgozni.
A gyorsuláshoz pedig hozzá kell szokni, A hírek szerint 32 másodperc kell ahhoz, hogy álló helyzetből felgyorsuljon 80 km/h-ra, és a végsebességét 120 km/h-ra korlátozzák.http://www.origo.hu/auto/20120319-mar-tesztelik-az-egyliteres-fogyasztasu-volkswagen-xl1et.html
Autópályán te x km alatt hány gyorsítást hajtasz végre 0-100ra? Fölhajtasz azt lejössz. Az autók 99,99%a nem tud lekapcsolt motorral vitorlázni kamion mögött ezt ne feledd.
A saját tapasztalatom, hogy Pesten és itt Tatabányán a rajtnál mindig én vagyok az első és oda rakom magam be ahová nem akarom, legalább is az átlag felhasználók között. Itt csak nyomni kell a pedált. Aston maritn akart körbe autózni, nem ment neki, csak később záróvonalon, forgalomtól elzárt területen. (Elején kiugrottam elé, onnan meg szívta a fogát.)
Még mindig nem értem miért nem versenyképes pályán? Én magam is minden évben kimegyek Németországba és simán ment.Az átalakítások után elvileg annyit eszik majd mint benzinből azaz 4,5-et. Valóban nincs szükség Priusra, de ha hozzá szeretnénk optimalizálni a gázhoz akkor minden dupla áron van, Feltöltő rendszer kell és dugattyú csere a gázon és a lambda vezérlésen kívül. Prius esetén egy vezérművet kell csak cserélni ami 700 000 Ft helyett megvan 55e Ft-ból.
+gáz 280e+lambda 65e= 400e Ft. Ez egy sima autónál 1 millióba is benne van. 1es Priusból pedig 2 millióból kihozható.
Ez az utolsó hozzászólásom mert sajna gypsekkel nem tudok mit kezdeni, kicsit sokat is próbáltalak irányba terelni, sajna megmaradtatok a GYP-s szinvonalnál, állandóan tereltek nem arra válaszoltok amire kellene.
S3000 meg sajna leszerepelt, többet nem kívánok a trollságaira válszolni ergo nem etetem tovább 🙂
A tömeges hülyeségedre pedig: a tömeg tök mindegy, mivel szóba sem került, Te raktad bele, én ezt mondtam:
“az 5.3 az 5.3, tök mindegy hogy 600 cm3-ből jön vagy 6000-ből, gyenge.”
Hol látsz Te itt tömeget IDIÓTA!!??
Még egyszer, teljesen mindegy hogy 600 ccm-es autó vagy 6000 ccm-es autó gyosul 60-ra 5.3 tized sec alatt, a lényeg hogy menniy idő alatt van százon, sehol sem írtam tömeget, de ha írunk akkor is mindegy, a lényeg az IDŐ!
Te meg jösz Newtonal bazzd meg, komolyan mondom hogy idióta vagy Te is, először tanulj meg szöveget értelmezni aztán írogass!!
Nem azt mondtam hogy az 53 KW-hoz kevés, hanem azt hogy abszolute kevés, a Prius gyorsulása SZAR, nem egy BMW-hez képest, hanem szinte bármihez képest (több mint 90%-a az autóknak jobban gyorsul) saját árkategóriájában!
Ez az 5.3s-es eredmény kurva gyenge, főleg ha megnézted Te is a táblázatot, akkor láthatod, hogy más átlag AUTÓK 3-4 sec alatt vannak meg a 0-60-al, Te meg azt mondod hogy mindenkit ott hagysz?
Hülye vagy bazzd meg!
Tehát ezt írtad 5 napja:
“Akkor nyer a másik, ha gyorsabban vált egy számító gépnél, szélesebb a gumija, könnyebb az autója és 2.0 fölötti turbós erőforrása van.”
Okoska nézzed már meg a hülye kis táblázatodban hogy egy 2 literes turbodízel motorral szerelt autó mit gyorsul: BMW 320d F30 Efficient Dinamics: 3.5s tehát kb 25 métert ver a mosogatógépedre 0-60 km/h gyorsulásban, és ez még csak egy dízel, és nincs is 2000 cm felett :), sokkal nehezebb mint a Prius, és nincs benne még automata váltó sem, tehát a PRIUS mint autó nem versenyképes, főleg autópályán nem az a harmatos menetteljesítményei miatt. Városban, mint már kifejtettem -igénytelen embereknek- közlekedni A-B viszonylatban lehet alternatíva, de egy AUTOHOZ képest mindenképpen botrányosan kompromisszumos, ha az újkori árát is figyelembe vesszük akkor röhejesen túlárazott, ennyi pénzért lehet venni egy új kevésbé kompromisszumos autót is, mely nem csak A-B viszonylatban megfelelő, hanem a vezetési élményt is ad, és keveset is fogyaszt. Nem kell ahhoz Prius, hogy gázzal járjon valaki, és azt hogy 1-2 liter gázzal többet fogyaszt egy igazi AUTÓ azt bőven ellensúlyozza a tudása, és az ára is.
s3000, azzal, hogy mi felismertük a közlekedés egy felsőbb értékrendszerét, inkább a többek számára kellene megteremtsük a felismerés feltételeit, mintsem “gettosítani” és ellentábort formálni a csapdában lévőkből. Ezt kérlek tartsd szem előtt.
A Prius nem tökéletes, mert hasonló teljesítményű kisautóból, izzadsággal lehet kiváló költség mellett utazni, csak amíg a Prius változatlan állapotban szállít A-B-be, más megoldással ez nem tud optimumon teljesülni és ez szerintem védhető bárhol, bármikor.
Figyelj, Newton törvényekkel ne fáraszd a fejét mert az általános iskolai tananyag, számára ez a szint már felfoghatatlan. 🙂
Olyat meg végképp ne kérj tőle, hogy gondolkodjon, mert sokszorosan bebizonyította már, hogy az ilyen jellegű tevékenységek teljes mértékben meghaladják a képességeit.
Igen, egy idióta pontosan ugyanígy reagál mint Te (kétségbeesetten próbálja elterelni a szót, mint a fuldokló próbál valami kapaszkodót találni pl. más hozzászólók szövegeiben, aminek semmi köze a témához, de ezekkel csak még nagyobb hülyét csináltál magadból), miután MINDENNEL bebukott amiben eddig életében hitt, és nyilvánosan kiderült, hogy az összes hülyesége a valóságban pontosan fordítva van. 🙂
Ezt nevezik teljes és tökéletes megsemmisülésnek, és Te elérted ezt. 🙂 Tanulságot nem mondok mert számodra olyan nincs, ahhoz legalább 80-as IQ-t el kellene érned, hogy csak a tanulságot megértsd. =)
Felhívnám a figyelmed Newton 2. törvényére F=m*a képletre.
F a gyorsulási erőhatás
m a tömeg
a gyorsulás mértéke (vektora)
Ebből következik, a=F/m vagyis ha csökken a tömeg javul a gyorsulás mértéke adott időegység alatt, illetve ha növeljük az erőt(6000 ccm) akkor ugyan annyi tömeggel elosztva is javul az adat.
Az általad felvázolt esetben demagóg pl szerint 10x nagyobb tömeggel teljesít ugyan olyan gyorsulást a 6000 ccm-es motor a 600 ccmhez képest.
Tehát amikor kijelentjük, hogy ez gyenge gy 53kW autótól akkor érdemes gondolkodni picit.
Ezt nézegesd:
http://www.einszweidrei.de/zzz/az-tj-2012-ezd.pdf
Forrás:
http://www.einszweidrei.de/
Nagyon elmentél a témától, autópályáról volt szó, nem pedig hígfosról, de látom minden nap szereted megszívatni magad a harmatgyenge autóddal.
Látom már az idióta fogalmazásodból hogy Te ott “PSD” néven szerepeltél, és nagyon beégtél, nem kellett volna belinkelni, mert elég visszaolvasni a baromságaidat, egyből rádismertem, Shadowbull szétszopatott :DD
csak emlékeztetőnek:
“Ennyi ido kellett hogy kiheverd azt az orbitalist pofaraeses-sorozatot, amit kenytelen voltal elviselni?
Na mindegy, ugy latszik nem valtoztal: ugyanaz a kis szarevo netpatkany maradtal, aki voltal korabban.”
MILYEN IGAZ!!!
“Lexus CT200h-ban sem kell hullaprimitív botokat rángatni vezetés közben, hogy ne robbanjon fel a motor”
vs
“Tudod az ócska, elavult, kizárólag belsőégésű motorral hajtott járműbe muszáj belerakni egy gusztustalan nagy botot, hogy a primitív rángatásával”
visszaolvastam, nagyon beégettek ott, most itt akarod adni a bankot? Szánalmas vagy B+, azóta a térdemet csapkodom :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Más néven írogatsz kis csíra, nehogy rád ismerjenek “PSD”=”S3000”
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Na huzzá vissza a matek és fizika könyvhöz, mert augusztusban pótvizsga, és HIGFOS, na szeva :DDD
az 5.3 az 5.3, tök mindegy hogy 600 cm3-ből jön vagy 6000-ből, gyenge.
e-CVT a tökéletes váltó, a villany fojtja az állandó fordulatú belső égésűt, mely során áram keletkezik és ha az akuk megteltek máris lekapcsol a belső égésű, a menet dinamika pedig marad az emisszió és kipörgés határán. A többi csak marketing zsákutca.
Az 1,8al gondolom a 3mas priusra gondoltál. Na most mivel az atkinson ciklusú a motor későn zár a fojtó szelep, hogy a 13:1 es sűrítésűben csak 10,8:1 viszony alakuljon ki vagy ettől a menetigények szerint valamivel eltérőbb. A 95ös benzin 11:1-en már kopog. Én pont ezért rakok 1,3 yaris vezérművet a Priusomba, mert az LPG bírja a 13:1 sűrítést és hát a tágulás akár hogy is nézzük több így tisztább az égés. Na ez áll a low end megfogalmazásod mögött, és ha azt mondom az én 1,5ös Priusom ottoban mérve valójában 1150 ccm? Akkor már jobban tetszik az 5,3mas 0-60kmh 1300 kg-val?
[i]“Tudod van DSG, és van már 8 fokozatu ZF váltó is pl BMWkben, mely alkalmas start-stopra és kevesebbet fogyaszt mint kézivel”[/i]
Tényleg, aztaqrva, mit nem mondasz? LOL! 🙂 B+ fiacskám te egy betűt sem vagy képes felfogni abból amit a másik mond! Mondjuk ilyen neandervölgyi aggyal ez nem is lehet másképp. 🙂
Nyugodtan földughatod magadnak a DSG-det is meg többi hülyeséget is, ez a lényegen az ég egy adta világon semmit nem változtat, a hígfos belsőégésű motorod továbbra sem képes jármű hajtására önmagában csak ilyen szánalmas veszteséggépek közbeiktatásával, amivel még szarabb lesz a hatásfoka, még bonyolultabb lesz az egész és még több hibalehetőség lesz a ketyerében. Ez az a hígfos eredmény amire annyira büszke vagy, persze valójában az egészből semmit sem fogsz fel, hiszen ovodás agyadban eközben csak ez szól: “vrooomm, vroommm, ööööööÖÖÖÖÖööööööö”! 🙂
Mindig bírtam az ilyen egyagysejtes pedálhuszárokat, rendkívül jókat lehet röhögni a síktudatlan ostoba fejükön. 🙂
[i]“Milyen autó az amelyikben két teljes értékű motor van, a menetteljesítményei viszont egy egymotorost is jóval alulmúlnak”[/i]
Az egy csodálatos autó, hiszen fogyasztásban és környezetszennyezésben MESSZE alulmúlja (= kevesebbet fogyaszt és szennyez) mint az “egymotoros” miközben menetteljesítményei hasonlóak vagy JOBBAK mint az “egymotoros”-é! Idézek a traktor vagy tuja nevű cikkhez tartozó blogból, ahol a tesztelő írja le a tapasztalatait:
[b][i]“Az a szomorú helyzet, hogy nem megy jobban a 118d a CT-nél. Szubjektíven igen, de nem tudsz elmenni előle, ha mögötte vagy, esélyed sincs előzni. Próbáltuk.”[/i][/b]
[url]http://belsoseg.blog.hu/2011/05/09/porkolodjunk_vagy_fulladozzunk/fullcommentlist/1#c13432502[/url]
Ennyit a “99 lóerős” lowendedről, ami szanaszéjjel szopatja fogyasztásban, szennyezésben ÉS MENETTELJESÍTMÉNYBEN IS a 143 lovas hígfos koromdízeledet. Ismét teljes és totális hülyét csináltál magadból, leülhetsz, elégtelen! 🙂
“muszáj belerakni egy gusztustalan nagy botot, hogy a primitív rángatásával”,”az automata a lényegen nem változtat csak egy másik még bonyolultabb és még több veszteséget okozó ketyere vált az ember helyett”
Tudod van DSG, és van már 8 fokozatu ZF váltó is pl BMWkben, mely alkalmas start-stopra és kevesebbet fogyaszt mint kézivel, vagy ezen elegánsan túlléptél és megragadtál az ’50-es évek automata váltóinál?
“Az mutatja a legjobban mekkora hígfos is az általad bálványozott gép”
Igazi dilettáns hozzáállásod van, rohadtul nem az számít hogy hogy jutsz el az eredményig, hanem maga az eredmény. Milyen autó az amelyikben két teljes értékű motor van, a menetteljesítményei viszont egy egymotorost is jóval alulmúlnak, mert a benzines motor a fillérbaszásra van kihegyezve és 1800 cm3-ból kerek 99 lóerőt facsar ki, mely igencsak a lowendbe tartozik, és főleg az autópályán siralmas lehet egy ilyennel autózni.
“Bírom a hozzád hasonló csákókat, alapdolgokhoz sincs fingjuk sem, de azért belepofáznak. ”
Bagoly mondja tipikus esete 😉
[i]“Jah hogy nincs benne sebességváltó? Mondom hogy nem is autó ez bazz, hanem mosogatógép ;)”[/i]
Pont ez a zseniális benne neandervölgyikém! Tudod az ócska, elavult, kizárólag belsőégésű motorral hajtott járműbe muszáj belerakni egy gusztustalan nagy botot, hogy a primitív rángatásával a kizárólag egy szűk tartományban működő motort abba a tartományba tartsuk ahol egyáltalán képes működni (az automata a lényegen nem változtat, csak egy másik még bonyolultabb és még több veszteséget okozó ketyere vált az ember helyett). Az mutatja a legjobban mekkora hígfos is az általad bálványozott gép, hogy saját magától el sem tud indulni, hiszen 0 fordulatszámnál éppen nulla nyomatékot képes kiadni magából. Egy sokkal fejlettebb dolog kell hozzá, hogy akárcsak elinduljon egy villanymotor (persze lehet kurbli is, meg be is húzathatod, de az már egyhülyeség).
Bírom a hozzád hasonló csákókat, alapdolgokhoz sincs fingjuk sem, de azért belepofáznak.
“És most vegyek autobildet, hogy én is lássam te mit nézel?”
Ha sajnálsz rá kb 400 Ft-ot akkor menj el egy Tescoba és lapozz bele 🙂 mondom hogy fillérbaszó vagy 🙂
“Meg fogj egy ilyet rakd ötösbe és gyorsulj 5 alatt 😉 Mert a Prius végáttétele utolsó fokozat a hagyományos autóknál. Ja hogy el sem indulna? :D”
Jah hogy nincs benne sebességváltó? Mondom hogy nem is autó ez bazz, hanem mosogatógép 😉
“Igen a dohányzás is, csak azok nem mennek az orrom”
Ja, téged elkerülnek 100 méteres körzetben?
“Sajnos nincs népsűrűség szerinti adatsor, vagy én nem találok”
Talán azért mert nincs rá bizonyíték?
“látod a villanyos sztorit is benéztem, mert kiszámoltam”
Látom, mást is kiszámolhatnál mielőtt baromságokat írsz.
“A Prius azért jó autópályán mert benne ülsz és az utat nézed, olcsón elvégzi a feladatát.”
Pont az van, hogy nem olcsón, de nagyon kompromisszumosan.
“A teszt arra utal, hogy normál közlekedésben többnyire mi leszünk az elsők akik elindulnak és pozíciót válthatnak.”
Nagyon nem így van, várom a 0-50-et.
És most vegyek autobildet, hogy én is lássam te mit nézel?
Am ha atombombát rakok a seggem alá akkor meg én vagyok gyorsabb mint a dízel 5 literes hobbi terepjárók. Postold kérlek a súly/kW adataikat.
Meg fogj egy ilyet rakd ötösbe és gyorsulj 5 alatt 😉 Mert a Prius végáttétele utolsó fokozat a hagyományos autóknál. Ja hogy el sem indulna? 😀
Igen a dohányzás is, csak azok nem mennek az orrom előtt miközben cigiznek, hanem a szennyezésre kijelölt helyen űzik a tevékenységük, esetedben körpálya rákdízeleknek.
Sajnos nincs népsűrűség szerinti adatsor, vagy én nem találok, de jellemzően nálunk azért több mert az úthálózat jelentős mértékben a lakott területeken megy át szemben a tőlünk nyugatabbi kultúrákban csak az autópályákon haladókat mérgezi jellemzőbben.
Én nem vagyok elfogult, csak szeretem a dolgokat objektív alapokról vizsgálni, látod a villanyos sztorit is benéztem, mert kiszámoltam.
A Prius azért jó autópályán mert benne ülsz és az utat nézed, olcsón elvégzi a feladatát.
1.1-es szorzó az a literenkénti energia tartalomból adódik a dízel javára, szóval ha tárolt kJért kéne a kúton fizetni, a dízel minden esetben 10%al drágább lenne. CNGnél benzinnel szemben már 1,49es a szorzó pl.
A teszt arra utal, hogy normál közlekedésben többnyire mi leszünk az elsők akik elindulnak és pozíciót válthatnak.
De tudod mit lemérem neked 0-50-re és akkor úgy könnyebb lesz összehasonlítani.
most hirtelen ezt találtam:
autobild 2012 július-augusztus, 24.oldalon teszt dízel hobbiterepjárók 0-50 kmh-ra
ford 3.5s
hyundai 3.1s
mazda 3.0s
vw 3.7 s
ha 60.ra nézzük akkor kb még 0.5-0.8 secet kell hozzáadni, úgyhogy inkább olyanokkal méregesd össze a “jól gyorsuló” Priust akik akarnak is gyorsulni, ne a bringásokhoz hasonlítsd 🙂
Ha jobban megnézed akkor láthatod hogy a legrosszabb id kb 1 sec-et ver a Priusodra 60-ig, azaz kb 15 méter azaz 3 kocsihosszt :))
A rákfelhőről pedig annyit, hogy egy csomó más is okoz rákot, pl a dohányzás is, és az ország kb fele dohányzik, pont ezért kérdezném, hogy miafaszról papoltok????
A Franciáknál pedig 90% felett van a dízelautók aránya, azért gondoltam hogy linkelsz egy statisztikát hohy 9X több-e a tüdőrák mint pl Görögoszágban -ahol- a nagyvárosokban nem lehet magán dízelt tartani, vagy USA-ban ahol szintén gyakorlatilag 0 a dízelek aránya a személyautók között.
“Az hogy a te kultúrád alsóbb rendű a miénknél arról nem tehetünk, maximum segítünk a felemelkedésbe. De erőltetni senkit nem akarunk, egyszer mindenkiben megérik a dolog.”
Hülye vagy, kérlek a kulturáddal együtt, úgyhogy ne akarjatok lehúzni a szintetekre, mert az a szint nagyon alacsonyan van. Nem a Priussal van bajom, hanem a nagymértékben elfogult idióta tulajdonosaikkal, akik “szent háborút” akarnak vívni, a vélt igazuk bizonyítására.
Egyetlen konkrétumot sem tudtatok mutatni, hogy miért jó autópályán a Prius, csak a ferdítés megy, ahhoz nagyon értetek.
1.1-es szrozó 🙂
dargster Prius, mely 50-ig 30 méter ver bármire :DD, okoska :))
Itt taltáltaok dízelrákról leírást meg statisztikát, én excelben összevetettem a lakossággal és nálunk a legmagasabb az ilyen jellegű halálozás, révén, hogy az ország 1/5-e egy rákfelhőben él.
http://www.dizelgaz.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=82&Itemid=204&lang=hu
Lemértem az 1-es Priusom 5,3-5,4-5,6-on volt 60 km/h-n városban lámpától, vízszintes terepen, kb 30métert vertem a mögötte haladóra és padló jelet kapott indulásnál.
Még mindig az a bajom Phrascarica, hogy a te javaslatod jelenértéken továbbra is rosszabb a cikkben szereplő elérendő célokhoz.. ezen nem tudunk változtatni.
Az hogy a te kultúrád alsóbb rendű a miénknél arról nem tehetünk, maximum segítünk a felemelkedésbe. De erőltetni senkit nem akarunk, egyszer mindenkiben megérik a dolog.
[i]“Mutass légyszi egy statisztikát hogy a dízellel kapcsolatos rákesetek szignifikánsak-e pl Franciaország-USA között.”[/i]
Mutasd meg Te az ellenkezőjét.
“”Akkor ki a halál fa**át érdekel hogy 170 fölött mi van?”
Járjál bringával, ott már40 felett sem fog érdekelni :DD Savanyú a szölő mi? Persze hogy nem érdekel, mert ad1: fillérbaszó vagy, ad2: nem megy csak 160-al, ad3: 100 felett a gyorsulásméréshez le kell akasztani a falinaptárat :)”
Elfelejtettél válaszolni arra, hogy hogy megy a koromdízeles szarod víz alatt meg föld alatt. Savanyú a szőlő?
ad1: miért, mert a hasadra ba**tál és mondtál egy újabb baromságot?
ad2: csak a te idióta fejedben nem megy 160-al, lsd.: [url]http://www.youtube.com/watch?v=BOP-ExEj8KM[/url]
ad3: Baromság. Lsd. traktor vagy tuja és még számos más teszt is. Attól hogy hisztérikusan ragaszkodsz a valóság ellentétéhez senkit nem győzől meg, csak még nagyobb hülyét csinálsz magadból.
[i]“1: a formája egy esztétikai környezetszennyezés
2. szűk csomagtartó
3. nincs hozzáértés
4. gyenge menettulajdonságok, főleg ha tartós erőltetett menetnél, ahol már csak a benzines harmatos ereje marad
5. drága”[/i]
1. Ezzel az a majdnem 3 millió vásárló aki eddig megvette abszolút nem ért egyet. Az viszont teljesen biztos, hogy te egy környezetszennyezés vagy.
2. Az anyád pi**ája szűk, a Prius csomagtartója 445 liter, előredöntött hátsó ülésekkel 1120 liter.
3. Nálad biztos nincs, ezt minden kétséget kizáróan bizonyítottad.
4. Ökörség (már eleve önmagában ilyet állítani mutatja, hogy nem 100-as az illető aki elköveti, mihez képest gyenge?), a kategóriájában teljesen megfelelő a menettulajdonsága minden HSD hibridnek, egyes modellek pedig a legjobbak között vannak ebben is pl. GS450h.
5. Ez így megint totál értelmetlen, mihez képest?
[i]“Látom megetted a propagandafilmet BRAVO, pont az ilyen idiótáknak készítették, láttad mennyien kezdtek bele? 3500-an”[/i]
Ha senki sem kezdett volna bele vagy ha több milliárdan az semmit sem változtatna az igazságtartalmán. De egy idióta ezt nyilván nem képes felfogni, hiszen érdemben nem tud hozzászólni, hiszen egyszerű mint a faék, hát beleköt egy érdektelen számba ami az orra elé kerül.
[i]“AHA, Ülj le 1-es. Mondom az egy 0-fordulati nyomaték, ha 400 NM maradna a nyomaték 4000-es fordulaton is akkor az egy több mint 150 lóerős motor lenne. Idióta!”[/i]
Idióta, akkor szerinted nem létezhet 150 lovas villanymotor? Ülj le, elégtelen!
[i]“Mondom világszinten nincs sehol, érted? Az ÖSSZES szgk eladáshoz képest!
Ennyire hülye nem lehetsz, ez egy elírás te idióta -egy stat fail-, elhitted hogy a Prius tavaly 42.helyről feljött a 2.ra???? és a tavalyi egész éves 367 ezer helyett idén első félévben eladott 242 ezret tehát megháromszorozta a gyártását egy negyedév alatt???”[/i]
Mondom világszinten második, érted? Hát persze hogy nem, egy idióta hogyan is érthetné meg, ehelyett hisztérikusan tagadja a tényeket és képtelen elfogadni, hogy eddig betonhülyeségekben hitt.
2011-ben a Japánt sújtó természeti katasztrófák miatt jelentősen csökkent a Japán gyártók teljesítménye, ahhoz a gödörhöz képest nem stat-fail az idei adat, ráadásul tavaly az első negyedévben még csak 1 féle Prius létezett, mostanra már 4 féle kapható és az eredeti Prius eladásai is jelentősen emelkedtek. Persze te ezt sem tudod, mert miért is tudnál bármit arról amibe beleszólsz. Ez a helyzet, te nagyon ostoba brain-fail. 🙂
[i]“A többi faszságodat idő hiányában nem cáfolom meg”[/i]
Neked fogalmad sincs arról, hogy mi az hogy cáfolat, az nem azt jelenti, hogy újra meg újra papagáj módjára visszaböfögöd az ökörségeidet. Leülhetsz, ismét elégtelen.
“Akkor kívánom neked, hogy autópályán legyél rákos. De nem kell izgulnod, hiszen te magad mondtad, hogy ott annyira nem veszélyes.”
Az egy hosszú folyamat és autópályán sohasem lesz komoly koncentráció dízelkoromból.
Mutass légyszi egy statisztikát hogy a dízellel kapcsolatos rákesetek szignifikánsak-e pl Franciaország-USA között.
“Akkor ki a halál fa**át érdekel hogy 170 fölött mi van?”
Járjál bringával, ott már40 felett sem fog érdekelni :DD Savanyú a szölő mi? Persze hogy nem érdekel, mert ad1: fillérbaszó vagy, ad2: nem megy csak 160-al, ad3: 100 felett a gyorsulásméréshez le kell akasztani a falinaptárat 🙂
“Csak egy valódi kompromisszumot mondj, amit egy hibrid tulajnak el kell szenvednie!”
1: a formája egy esztétikai környezetszennyezés
2. szűk csomagtartó
3. nincs hozzáértés
4. gyenge menettulajdonságok, főleg ha tartós erőltetett menetnél, ahol már csak a benzines harmatos ereje marad
5. drága
“http://totalcar.hu/tesztek/2011/05/09/traktor_vagy_tuja/”
ennek max a 25%-a autópálya bazz, AUTÓPÁLYÁRÓL VOLT SZÓ!
“http://www.youtube.com/watch?v=dLGsKWhSqNQ”
Látom megetted a propagandafilmet BRAVO, pont az ilyen idiótáknak készítették, láttad mennyien kezdtek bele? 3500-an :DD
“A fostos dízelednél igen, de a villanymotornál más a helyzet. Amúgy fizikaórára benéztél valaha?”
AHA, Ülj le 1-es. Mondom az egy 0-fordulati nyomaték, ha 400 NM maradna a nyomaték 4000-es fordulaton is akkor az egy több mint 150 lóerős motor lenne. Idióta!
“Az elmúlt több mint 20 év tapasztalatai alapján, a vezetési élményre azok szoktak kétségbeesetten hivatkozni, akik egy olyan ovodás szinten ragadtak meg”
Csupa bólogató idiótával magadat körülvéve ez így látszik valóban. Te csak azért nem tudod hogy mi a vezetési élmény, mert egy hibridben olyan nincs, nem is lesz egyhamar.
“Eszerint 2012 első negyedévében, a Toyota Prius (modellcsalád) volt az egész világ összeladásait rekintve a 2. legnagyobb példányszámban eladott személygépjármű!”
Már megint ferdítesz!
“http://bestsellingcarsblog.com/2012/05/20/world-q1-2012-discover-the-top-100-best-selling-cars/”
Mondom világszinten nincs sehol, érted? Az ÖSSZES szgk eladáshoz képest!
Ennyire hülye nem lehetsz, ez egy elírás te idióta -egy stat fail-, elhitted hogy a Prius tavaly 42.helyről feljött a 2.ra???? és a tavalyi egész éves 367 ezer helyett idén első félévben eladott 242 ezret tehát megháromszorozta a gyártását egy negyedév alatt???
Nah, van más dolgom is minthogy hülyékre pazaroljam a drága időmet így szombat reggel, neked jó lesz a Prius is, pont ilyeneknek találták ki.
A többi faszságodat idő hiányában nem cáfolom meg -pedig csak idő kérdése lenne-, de attól még mind az, egytől egyig :DD
Ja és hogy a dízeled is viszonyítani tudd, 2,64kg Co2/liter, egy 6literes fogyasztásnál ez 6*2,64*1000/100= 158,4 g/km 30% kihasználás mellett 47,52g/km/fő, ami nem 2x-e hanem majdnem 5x-e az LPG Prius értékének, 23%a vonat a gázolajos emissziónak.
Én kérek elnézést s3000 fogalmazásáért, én ezt úgy írtam neked, hogy mindenki ugyan oda tart csak valaki hamarabb ér oda.
Szóval csak hajrá és s3000nek köszönjük a pontosítást/kiegészítést/reflektálást 🙂
Valóban! Itt a végén van 3 problémás eset és az iparban tett szabadalom cserék, érdekes.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive
Elvileg arra jutottak, hogy párhuzamos volt a feltalálás … de ha ez nincs így akkor kegyetlen kínos és jogos a követelésük amit meg kell fizessenek.
Oké nézzük meg.
2,32 kg Co2 1 liter benzin, 1,56 kg Co2 1 liter LPG amiből 1,25x többet eszik = 1,95-ös érték jön ki. 19%kal kevesebb Co2. Nekem 4,5-t eszik az autó benzinből éves átlagban az 87,75g/km ennek a 30%a 26,32g/fő/km.
Lássuk egy stadler vonatot. 1 kocsiban 42-en férnek el, súlya 37 tonna. 1 km 0,77 kWh-t fogyaszt, ami 300g/kWh-val számolva 231g/km. 5,5g/km jön ki fejenként de 50% kihasználtság mellett ez 11g/km-ra jön ki. Az energia mix kibocsájtási jellemzője Atom 100g/kWh, gáz 400g/kWh szén 700g/kWh. Csupán 42%-a az autóénak. Az autóban 5en ülve is 62%-a csupán. Egy nissan leaf 0,2 kWh fogyaszt km-ként az 60g/km ebben 5en ülve lehet a vonattal megegyező adatot produkálni, de az meg megint nem megtérülő, magyar pénzből. Jelzem a plug in hibridek (Ampera is ilyen) ámítóan jó kibocsájtásához nem számítják hozzá az adott hely villamos áram emisszióját.
Ez szerint igazad lesz, mi ICre számoltuk meg vonathálózatban megtett km-re, kocsival kevesebb volt az út.
Említett budapest-barcelona pályán 1926 km, vonattal 1502 km vagyis vonat itt mindenképp jobb.
Menet idő kocsival 18 óra.
[i]“Jó a pirus, jók a mellette szóló érveid, de aki teljesen ellene van az mindig is ellene lesz, ezt nem tudod megváltoztatni és nem is kell.”[/i]
Ha valaki csak azért van valami ellen, mert korábban is ellene volt – ráadásul betonhülyeségekre alapozva – akkor engedd meg, hogy én meg őellene legyek. 🙂
[i]“Egy kérdés, nem kötözködés, csak hogy van ez a dízel 1,1-es szorzása?”[/i]
Az úgy van, hogy – elsősorban az ostoba dizelesek -, sokszor azzal jönnek, hogy de az ő koromdízelük kevesebbet fogyaszt. Azt viszont már agyilag nem fogják fel, hogy miből fogyaszt kevesebbet. Gázolajból, az viszont nem benzin, így teljesen értelmetlen összehasonlítani a két fogyasztást, hiszen a két üzemamnyagfajta között jelentős – egységnyi térfogatra vetítve 10-15%-nyi – energiatartalombeli különbség van. Azaz azonos térfogatnyit véve mindkettőből, a gázolaj 10-15%-al több kémiai energiát tartalmaz. Ha ezt figyelembe vesszük, akkor már jóval kevésbbé fogyaszt kevesebbet a dízel – de az esetek többségében még így is torkosabb marad a benzines -.
Viszont egy HSD hibrid Atkinson ciklusú benzinmotorja már önmagában is hasonló vagy jobb termikus hatásfokú mint a legtakarékosabbnak mondott koromdízel, hibrid hajtásláncba építve pedig lényegesen jobb hatásfokú annál.
Ezért is van az, hogy a Prius nem csak városban, hanem azon kívül is szarráveri a koromdízeleket ha a fogyasztásról van szó, lsd.:
[url]http://www.youtube.com/watch?v=ySR0flj6QnQ[/url]
Phrascarica, látom nagyon ki akartad húzni a gyufát, nem kellett volna. 🙂
“Szerintem meg rákkeltő dízel kell, erre a feladatra a legjobb, az autópályán a rákkeltés sem annyira veszélyes”
Akkor kívánom neked, hogy autópályán legyél rákos. De nem kell izgulnod, hiszen te magad mondtad, hogy ott annyira nem veszélyes.
“nálam csak városban lenne sansza, mivel 170-nél már vége”
Hallottál valaha olyan fogalomról, hogy megengedett legnagyobb sebesség? Valószínűleg nem, úgyhogy elárulom neked, hogy a világ majdnem az összes országában ez nem nagyon több 130 km/óránál. Akkor ki a halál fa**át érdekel hogy 170 fölött mi van?
Ha téged érdekel, akkor az is kell hogy érdekeljen, hogy hogy megy a tajiga víz alatt meg föld alatt. A te dízel szarod hogy teljesít ilyen helyeken?
“Egyelőre a külön-külön a gázos és a hibrid is elég sok kompromisszumot kíván, úgyhogy a 95%-nak felejtős”
Csak egy valódi kompromisszumot mondj, amit egy hibrid tulajnak el kell szenvednie!
“A technika folyamatosan fejlődik és egy új 1 és BMW 116d sem fogyaszt többet egy Prius III-nál autópályán, akkor hol itt a fejlődés?”
Ezt az idióták minden évben elmondják az aktiuális bimmer verzióra, ás minden évben gigantikusan pofára esnek emiatt. A tavalyi pofára esésetek pl. itt olvasható
http://totalcar.hu/tesztek/2011/05/09/traktor_vagy_tuja/
Az idei meg ehun-e:
http://www.spritmonitor.de/en/overview/6-BMW/36-1er.html?constyear_s=2012&exactmodel=116d&powerunit=2
http://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/439-Prius.html?constyear_s=2012&powerunit=2
“Én egyelőre csak egy komplikált gépet látok a hibridben újrafeldolgozási problémákkal, és nagymértékü környezetszennyezéssel, mert ugye nem gondolod hogy az akkuk 100%-át újra feldolgozzák majd, és egy ilyen akku több ezer köbméter vizet tud tönkretenni.”
De ez csak azért van, mert eszméletlen módon nem értesz a kérdéshez, és ahogy ez lenni szokott, nulla tudásodat a témában nagy arccal próbálod – teljesen sikertelenül – kompenzálni.
Az általad megrémálmodozott komplikált szerkezet a valóságban messze a legegyszerűbb és megbízhatóbb – mechanikailag – az összes nem kizárólag elektoromos személygépjármű hajtáslánca közül. A nagy környezetszennyezésel és újrafeldolgozási problémákkal megint csak iszonyatosan tökön lőtted magad, mert a valóság ennek pontosan az ellentéte:
http://www.youtube.com/watch?v=dLGsKWhSqNQ
“ööö, és 30 km/h-nál mennyi newtonméter, mert ugye a newtonméterek igencsak fogynak ha már megy ;)”
A fostos dízelednél igen, de a villanymotornál más a helyzet. Amúgy fizikaórára benéztél valaha?
“Nem is akarok több szót fejtegetni egy Priusra, az nem is autó, arra való hogy a fillérbaszók eljussanak A-B-be aztán annyi, a vezetési élmény kb annyi benne, mint egy mosogatógépbe, se nem gyorsul, se nincs úttartása, a kormányzása szintetikus, szóval hagyjuk, mert egy vicc mint autó”
Az elmúlt több mint 20 év tapasztalatai alapján, a vezetési élményre azok szoktak kétségbeesetten hivatkozni, akik egy olyan ovodás szinten ragadtak meg a fejlődésben, akik még mindig az hiszik, hogy az a jó autó aminek a sebességmérőjébe a legnagyobb szám van írva (ovis koromban nekem is a Lola-T volt a kedvencem, csak tudod én erről a szintről továbbfejlődtem). Szóval ezeknek a csókáknak a vezetési élmény azt jelenti, hogy gázadásra egy kurva nagy koromfelhőt fingik ki hátul a kocsi, miközben beszakad az ember dobhártyája a 15 %-os hatásfokú, 120 éves és kb. jó 50 éve elavult belsőégésű motor és a még szánalmasabb hasonlóan veszteséggép erőátviteli rendszer üvöltő szenvedésétől, valamint menet közben egy hullaprimitív botot kell vérvörös fejjel rángatni, hogy az a szar ne fulladjon le vagy ne robbanjon fel, miközben minden váltáskor úgy rángat az egész ketyere mint egy megkergült bakkecske.
Valóban, egy HSD hibrid ezeket mind nem tudja, így a vezetési élménye nulla. De nagyon helyes, hogy nem tudja, hiszen ilyet az elavult fostalicska gépek tudnak. Amit a hibridek tudnak vezetési élményben az az előzőek ellentéte, és minden normális ember ilyenre vágyik közúti forgalomban, nem a múlt évezredi nyakig olajos, rángatós, szennyezős, dobhártyaszaggatós hülyeségre, aminek már semmi létjogosultsága sincs.
“Szerinted miért a 4. tizedes utáni kerekítési hiba a hibridek aránya a teljes autóeladásban??? Mert nem mindenki hülye ;)”
Nem gondoltam volna, hogy még nagyobb hülyét tudsz csinálni magadból mint az eddigiek, de ezzel sikerült. Persze téged a valóság nem érdekel csak a saját torz álomvilágod, de hátha mást az is foglalkoztat, úgyhogy tanulságul itt egy táblázat:
http://bestsellingcarsblog.com/2012/05/20/world-q1-2012-discover-the-top-100-best-selling-cars/
Eszerint 2012 első negyedévében, a Toyota Prius (modellcsalád) volt az egész világ összeladásait rekintve a 2. legnagyobb példányszámban eladott személygépjármű!
Ez biztos azért volt, mert mindenki olyan hülye, igaz? 🙂
Amúgy a hibridek aránya az újautó eladásokat tekintve Japánban 20% felett van, az USA-ban 3% körül, máshol ez alatt (és biztos van olyan ország, ahol a 4. tizedes utáni kerekítési hiba alatt van, de ez globálisan egyáltalán nem ilyen arányú).
“holott pont a Toyota az aki vegetál”
Persze, és vegetálás közben a világ legnagyobb autógyártója lett.
“pl egy BMW 320D F30 csak kb 15%-al fogyaszt többet városban, országúton meg még annyival sem”
Meg a palinak a veres fa**át! Őszintén, te melyik bolygón laksz? Hogy hihet el valaki ekkora állatságot? Vagy nálad az a lényeg, hogy minél távolabb essenek a dolgok a valóságtól?
“Az amerikaiaknak meg egyébként sincs autógyártásuk, csak szarokat gyártanak, ott nem annyira nehéz egy Priusnak, mivel az ott már szinte űrhajó :)”
Akkor a Japánoknak sincs autógyártásuk? Ott ugyanis ott a 3. generációs Prius megjelenése óta folyamaosan – 1-2 hónapot leszámítva – az első az eladási listákon, azaz 2 éve már. Persze ezt sem tudtad, de miért is tudnál bármit is aminek köze van a valósághoz.
“tudod nekem meg annyira nem hogy dízel autóval járok és igen gyakran a 7 személyes 2 tonnással egyedül, OSZT?”
Ez tökéletesen egybevág az eddigi sikprimitív, tahó, végtelenül önző és a valósággal köszönőviszonyban sem álló kijelentéseiddel. Tökéletesen így képzeltelek el eddig is. 🙂
“”Egyszerűen kicsiszolták a belső égés összes rigojáját” és az összes jó tulajdonságot is amiért az emberek autózni szeretnek.”
Bocsánatot kérek, de a primitív kőkorszaki taplók nem azonosak az emberekkel.
“Majd ha az USÁban nem 25 litert fogyasztó pickupökkel járnak én is beszállok a spórolós bringás f@szságba, de ameddig mást -egy egész kontinenst- a legcsekélyebb mértékben sem érdekli a föld kiszipolyozása addig eregetem a mikro részecskéket aztán sz@rokrája.”
Az USA-ban már tégóta nem 25 literes fogyasztásúak azok a truck-ok, dehát miért is tudnál erről bármit is, ha mást sem tudsz jól. Te az a tipusú lény vagy, aki soha a büdös életben nem fog a környezetvédelemmel foglalkozni, mivel egyrészt azt sem tudja mi az, másrészt végtelen ostobasága és önzősége miatt mindig is legfeljebb az ilyen idióta kifogások kántálásával lesz elfoglalva, de inkább erre is csak szarik.
“Tehát hány százalék a reciklált akkuk száma az eladottakéhoz viszonyítva?”
Elhanyagolhatóan csekély, mivel szinte csak a totálkárra tört hibridekből jött eddig ki akkumulátor, a többiben az eredeti akksik vanak.
“A toulol tartalmat meg ugye nem mérjük”
Ha nem mérjük, akkor honnan tudod, hogy melyik járműnél az konkrétan mennyi?
“ergo kb ugyanannyit rákosítasz mint egy dízel, csak éppen elfelejtették mérni, mert akkor nagyon csúnya értékek jönnének ki”
Igen, akkor ez megint az a hasracsapásos fa**ság, ami nálad eddig minig azzal az eredménnyel zárult, hogy halálpontosan eltaláltad a valóság ellenkezőjét.
“óhéber duma, a legjobb megoldás és a leghatékonyabb a vonat, azzal menj ha tényleg rajongsz az energia hatékonyságért, ez így fail, sehogy sem magyarázható hogy autózól.”
Ez meg idióta duma, személygépjárművek összehasonlításáról volt szó. Lehet ilyen benyögésekkel mellébeszélni, de csak tovább ásod magad vele lefelé. Már ha ez még lehetséges. 🙂
“de mint írtam a Prius pont az autópályán gyenge, városban A-B ben jó lehet, de arra sokkal gazdaságosabb egy bringa vagy a BKV esetleg a Volán.”
Sok mindent írtál már, de az egytől egyig egetverő marhaság volt. Ez is az. A bringa/BKV mióta visz el annyi csomagot olyan sebességgel mint egy személyautó? Gyógyszeredet bevetted-e már? (nem)
“Végeredményben a Toyota is lenyúlta egy orosz fószer szabadalmát, konkrétan a hibrid hajtóműét amin az egész Prius alapul..”
Ezt már vártam. A valóság persze megint teljesen más, de téged az mit érdekel? (nem azon a szabadalman alapul, hanem csak egy részmegoldás hasonlít ahhoz, amit az orosz szabadalmaztatott, egyáltalán nem ezt használta a Toyota, de az ilyen finomrészletek a te baltával faragott neandervölgyi agyadnak már megfoghatatlanok).
Ezek után nagy örömet okoznál, ha feltennéd a pontot az i-re és benyögnéd a vérhülyék “végső érvét”, miszerint még a Hummer is zöldebb mint a Prius. LOL! 🙂
“Miért gyenge autópályán? Te hogy mész a pályán? ”
Mert nehéz vele kimenni a belsőbe ha beszorulsz a külső sávba, és 130+-al mennek a belsőbe, meg aztán a világ nem csak magyar autopályából áll.
‘a vonatok átlag kihasználtsága a vonalakon 50%-os’
Csak azt ne mondd hogy egy átlag Toyota Prius kihasználtsága autópályán 50% felett van, azaz átlagosan legalább 3 ember ül benne. Az autópályákon jó ha átlag 1.5 ember ül az autókban úgyhogy ha átlag vonatot veszünk alapul akkor vegyünk átlag autót is alapul 30%-os kihasználtsággal 😉
“miért kéne ennél több”
Mert pl. ha autópályáról beszélünk egy Bp-Barcelona útnál baromira nem mindegy hogy odaérsz-e 1 nap alatt vagy 2 lesz belőle, mert az visszafelé már 4!
“bár ha ennek lenne megalapozottsága akkor a konkurencia tuti égetné vele a toyotát. ”
Van megalapozottsága, mint lejjebb a linkből kiderül égetik is a Toyotát rendesen.
Hallottam én is, hogy egy korábbi személy ötletéből indultak ki, bár ha ennek lenne megalapozottsága akkor a konkurencia tuti égetné vele a toyotát.
Hát ha 1 millát költünk autóra, akkor 5 évente újra vehetjük azt.
A cikk pedig továbbra is olcsó autópályázásról szól.
Nekem 130on 5litert eszik ami gázban 6,25 így 5Ft/km vagyok beljebb, és pályán ráállsz azt mész, nem kell ott ingadoztatni a sebességet, sőt 110es busz mögé beállva még lekapcsolt motor állapotot is elő lehet hozni, amivel én pályát pestről csináltam 3,4 liters benzin, 4,25 gáz fogyasztást ami 10,2 Ft-nak felel meg km-ként. Most készül egy tempomat vezérlő ami méri a távolságot a drag adótól és tartja a biztonságos távolságot, így kizárt lesz a ráfutás, leszakadás.
1,1-es szorzót levezettem Andrewnak.
Toulol tartalom? Légnemű propán gáz keveredik légnemű levegővel, közel tökéletes elkeveredés, nyújtott terjeszkedési ütem, állandó lamda szabályzás padlóra, 140re, hideg üzemre. Hideg üzemben alacsony katalizátor hatásfoknál nem engedi ki az elégetetlen HC és CO-t, csak meleg katalizátoron engedi át. Magyarán egy tökéletesen szabályzott erőművön ülünk. Mondjuk lehet valakit ez bánt és kényszer zubbonyban érzi magát tőle.
Magyarázat aq-ra : http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080111014034AAnmf2j
A vonat is szénnel, uránnal és gázzal megy. M.o.-on 1 kWh 300 g Co2 kibocsájtással jár és a vonatok átlag kihasználtsága a vonalakon 50%-os. Árban pedig már rám nézve is fele. Ha 5en ülünk benne akkor a felének az ötöde. Ne felejtsd el, hogy az LPG hulladék gáz, melléktermék.
Nálunk a vonat és a busz 23Ft-ért tesz meg 1 km-t, nekem ez így fele annyiból megvan. Magyar pénzből itt magyarországon venni Priust nem éri meg ezt már mondtam, túl magas az alternatív költés a devizánkra.
Miért gyenge autópályán? Te hogy mész a pályán? neked az valami verseny pálya vagy mi? Vagy össze vissza ingadoztatod a sebességet? Még az egyes Priusom is simán 5literes benzin fogyival tartja a 143-mat(130+10%), miért kéne ennél több?
“10 Ft-ot nyersz vele km-ként 200 000 Ft/év”
És vesztesz vele minden másban, hidd el az a évi 200.000 az másnak zsebpénz és évi 200ezerért nem fog egy beülni olyan autóba ami minden másban csupa kompromisszum, hogy finoman fejezzem ki magam.
“és az övék sem téves, csak máshogy látják a világot…”
De bizony az, mert abból indul ki hogy vesz egy szart.
Jót kell venni, akkor nem lesz gond. A CR dízel ha gond van 1-2 ezer kilométer alatt megadja magát, tehát ha ilyet vesz valaki és ismeretlen az előélet akkor vegye garanciával, ez a megoldás.
Ha valaki olcsón vesz autót akkor ez benne van a pakliban és ez nem a CR dízel hibája hanem a szarrágó tulajdonosé, a régié aki tönkrevágta , és persze a jól járni akaró kapzsi új tulajé is aki mélyen piaci ár alatt akart jól járni aztán megkapta az instant karmáját.
“Van olyan is, hogy a kolléga 320d-ben 2x cserélt motort, önhibán kívül.”
És azt ki fizette? Mindkettőt a kolléga fizette?
Az autó mint termék push termék, az ízléseket a gyártók alakítják az emberek fejében a hozzájuk kapcsolt mesterséges asszociációkkal. Józan gondolkodással kilehet zárni jó pár típust.
1 Liter benzin 31,825 kJ 1 liter dízelolaj 35,082 kJ. Tehát A-ból B-be x kJ befektette energiára van szükség. Benzinből természetesen több fog fogyni mert 1 literben kevesebb az energia. Ezért összehasonlításkor 35082/31825=1,1023x a különbséggel be kell szorozni a dízeles fogyasztást mintha “bezninnel” menne. De fordítva is lehet, ha az otto motor gázolaj energia mennyiségű benzint kapna akkor az milyen dízel fogyasztásnak felelne meg.
Még néhány üzemanyag összehasonlítási adatnak: LPG 23535 kJ, CNG 21013 kJ
10 Llteres LPGs mondeo 24Ft/km, 6 literes dízellel 24,5Ft/km, Itt egy Prius modeo árban.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/toyota-prius-hybrid-salzgitter-lebenstedt/149226031.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=24100&makeModelVariant1.modelId=27&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&maxPrice=4001&negativeFeatures=EXPORT
6 literes gáz fogyasztással különös tuningolás nélkül 10 Ft-ot nyersz vele km-ként 200 000 Ft/év, automata váltás 390 csomagtér, a modeohoz képest -110 liter, könnyebb parkolni, nincs lefulladás és visszanyeri a lendület.
Használt dízelről beszéltem, nem újról, ergó 200e km után bármi lehet, mert ismeretlen az előélet. A 670e 20e km per évre számoltam, a 800e ftos javítást belekalkuláva (800/4=200e). Így számolva (pesszimistán, de reálisan) igen a dízel simán drágább is lehet Persze igazad van van olyan cr dízel ami elmegy 500e pluszt is. Miért ne. Ha te vagy az első tulaj, és rendesen karbantartod akkor igen. Hangsúlyozom, hogy én használtról beszélek. Sajnos sok olyan cr dízel autót hirdetnek Németországban (min. annyi amennyit felsorakoztattál hogy 500e kmt elmegy a szokásos karbantartással), amitre több ezer eurót költöttek (szokásos karbantartás, drága a szakszervíz) és mégis lerohad . cr rendszer. Van ilyen is. Van olyan is hogy egy cr autó elmegy 800e-t . Van olyan is, hogy a kolléga 320d-ben 2x cserélt motort, önhibán kívül.
Új autónál meg azért kell 1-2 százezer km, amikor a megtérülésről beszélhetünk.
Elhiszem sokmindent láttál, tapasztaltál, tudsz és köszönjük eme információk megosztását, de vannak más emberek más gondolkodással és az övék sem téves, csak máshogy látják a világot…
“Nem a szappan tartó, hanem egy 1973mas szabadalom amire ráfeküdt 300 mérnök és 25 évre rá elkészült a munkájuk.”
Végeredményben a Toyota is lenyúlta egy orosz fószer szabadalmát, konkrétan a hibrid hajtóműét amin az egész Prius alapul..
A japánokkal csak az a bajom hogy még semmit sem találtak fel az autóiparban, kizárólag lopáson alapul a tudásuk.
http://www.origo.hu/gazdasag/hirek/20090904-szabadalmi-vita-az-usaba-exportalt-toyotak-miatt.html
“De legyen dízel mondeo, vegyünk egy 4 éves távot amire kb eloszotm a várható dízel rendszer hibáját, ami évi 200e ft, tehát az évi 670e ft 20e km esetén.”
Ne viccel már hogy 80 ezer km alatt a dízelbefecskendezésre 670 ezret költesz :DD
Nem egy autót ismerek ahol bőven 500ezer km felett sem kellett semennyit költeni az autóra azért mert dízel volt. Ezeket a baromságokat azok terjesztik akiknek még sohasem volt dízel autójuk, vagy pedig kannából okosba tankoltak, esetleg megszívatta őket valami naggggyon ócó benzinkút ahol olajsárral bélelték a tartályokat.
Egy mai CR dízel simán elmegy 800.000 km-t a szokásos karbantartással, és még azt sem mondanám hogy Pl a franciákra nem igaz, mert Renaultot és Peugeotot, Fiatot is ismerek 500e+ km-el
“Már megbeszéltük, hogy a dízel fogyasztást benzinesre úgy konvertálsz, hogy szorzod 1,1el, vagyis 26,5% fogyaszt többet.”
Velem aztán nem, nem igazán érdekel a 1.1-es szorzó, azt azért raktad bele mert neked úgy jó, én viszont 0.1.el szorzom és akkor már a dízel 5X takarékosabb J. Az 1.1-es szorzó konkrétan baromság, mert nem érdekel a energiatartalma, hanem kizárólag az érdekel hogy mennyi az 1km-re jutó költség ft/km. Az én BMW-nél autópálya tempóban 130km/h maximális sebességgel -ahol lehet- tempomattal 20 Ft/km (4.9liter/100km). Ja és a BMWnél 130-nál még nem naptárral mérem a gyorsulást mint a Priusnál az akár I/II/III. Az literár eltérés pedig nevetséges 1-2% és gyakran a dízel az olcsóbb úgyhogy ezzel nem érdemes számolni.
“A dízel kipufogó gázainak 1/3-a rákkeltő a Priusomnak 1/22-e, van egy kis különbség nem? Tehát adott idő alatt te több gyereket rákosítasz mint én.. te minden 3.-at én csak minden 22.-et.”
A toulol tartalmat meg ugye nem mérjük, mert akkor lényegesen magasabb a koncentráció 😉 ergo kb ugyanannyit rákosítasz mint egy dízel, csak éppen elfelejtették mérni, mert akkor nagyon csúnya értékek jönnének ki.
“Bizonyára van különben nem építettek volna fiktív aksikra gyárat.”
Linkeljél már valami adatot róla hogy hány százalékot dolgoznak fel benne 🙂
Japánba visszautaztatni az akkukat európából, na az sem 2 fillér és mi viszi vissza??? Persze hogy pakura hajtású hajó ;).
“alapvetően az energia hatékonyságért vagyok oda, a mérgezés csökkentéséért.”
óhéber duma, a legjobb megoldás és a leghatékonyabb a vonat, azzal menj ha tényleg rajongsz az energia hatékonyságért, ez így fail, sehogy sem magyarázható hogy autózól.
A vonat messze a legesleg energia takarékosabb gépjármű, és ha villannyal megy akkor pedig a legkevésbé környezetszennyező, mivel Paksról jön a megtermelt áram kb40%-a, a maradék jelentős része pedig gázerőmű.
“Magyarországon a növekedés dinamikáját kellene nézd szerintem, nem a meglévő autóállományra vetítve.”
Ez konkrétan már megint hülyeség, miért nézném azt? 10-helyett 15-öt eladni az még mindig statisztikai hiba kategória egy 50ezres piacon, ha annyira megérné egy Prius akkor sokkal többet adnának el belőle, de mint írtam a Prius pont az autópályán gyenge, városban A-B ben jó lehet, de arra sokkal gazdaságosabb egy bringa vagy a BKV esetleg a Volán.
A hibridautó másik nagy hibája pedig az ára, mely gyakorlatilag never ending storyvá válik ha a megtérülését nézzük. A franc sem akar egy tizenX éves Priusban szenvedni, amikor egy csomó jó autót lehet venni azért a pénzért. Az eladási statisztikák mindenesetre mutatják, hogy a Prius gyakorlatilag piacképtelen, pont a drága technológia miatt.
Először is értem, hogy miért vagy a Prius mellett. Szerintem is jó autó, egy csodálatos mérnöki munka, ami beelőzte a többi gyártót. Aki máshoz szokott annak úgy se tudod megmagyarázni, hogy ez miért jó. Sajnos olyan sincs, hogy egy kocsi mindenre jó, mindig van komprumisszum és ez tény. A Prius a maga szintjén sok kritériumnak eleget tesz, de vannak olyan vevői és felhasználói igények ami egyeseknél nem tud kielégíteni a Prius. No nekik nem való. De ilyen az autóipar, próbálja a sokféle ízlést kielégíteni, ami nem baj, mert sok embernek adnak munkát a közvetenül és közvetetten az autógyárak, köztük nekem is. 🙂 Jó a pirus, jók a mellette szóló érveid, de aki teljesen ellene van az mindig is ellene lesz, ezt nem tudod megváltoztatni és nem is kell.
Egy kérdés, nem kötözködés, csak hogy van ez a dízel 1,1-es szorzása? Értem, hogy az energiatartalma több a dízelnek és a motor hatásfoka is jobb mint a benzinesé és épp ezért “eszik” kevesebbet benzines társainál. Egységnyi energia kinyeréséhez kevesebb dízel mennyiségre van szükség, mint benzinből, ebből adódik a fogyasztás különbség. Eddig jó vagyok? Amíg kb egy árban vannak addig hosszú távon (nem számítva a többi költséget), akkor a dízel “olcsó” Ha bevezetik az energiatartalom alapú árazást, akkor minimálissá válik a két motortípus üzemanyagköltsége. Persze ehhez még a jön a fenntartási költség, új autónál a dízel felár, drágább alkatrész ..stb, tehát a dízel el is tudja veszteni az olcsóságát.
Egy kis példa olcsó autózáshoz: Barátnőm mondeót vesz 2001es 2.0 benzin. Kb 1,1 millióba lesz, plusz gáz 200e. Az 1,3 de számoljuk még pár dolgot 1,5millió. Gázból átlag 10L simán megvan, 2400ft 100 km, évi 20e km esetén 470e ft. Igen lehet jönni , hogy dízelbe jobb a fogyasztás, de inkább egál 2400-2500 ft 6L-es átlaggal. Maradva a mondeonál, a csodálatos TDCI-t lehet kapni, ilyen áron hát nem venném meg, mert barátnőméknek is ráugrott már min. 800e ftnyi javítás az üzemanyag rendszer miatt. De legyen dízel mondeo, vegyünk egy 4 éves távot amire kb eloszotm a várható dízel rendszer hibáját, ami évi 200e ft, tehát az évi 670e ft 20e km esetén. Igen vannak még egyéb hibaforrások, de az bármelyik veerziónál előjöhet.
Én a jelenlegi helyzetben az “egyszerű” jól bevált benzin motor gázosítása mellett vagyok. jó a prius, de amig egy egyszerűbb benzinest át lehet tartósan alakítani jó áron, kizárva sok hibalehetőséget gázra addig nem gondolkozom sem hibridben sem dízelbe.
Más véleményét tiszteletben tartom.
Örülök, ohgy Márk személyében egy tényleges Prius-user eme közösség tagja, és sok jó információval lát el minket
Nem a szappan tartó, hanem egy 1973mas szabadalom amire ráfeküdt 300 mérnök és 25 évre rá elkészült a munkájuk.
Nem mindig 5-en, de hosszabb utakon 3nál többen megyünk,
Én 3 évet töltöttem piac vizsgálattal, aminek a végén mindig az 1es Prius jött ki jelenértéken győztesnek, még 2 év és a 2es Prius is bekerül a vonal alá.
Már megbeszéltük, hogy a dízel fogyasztást benzinesre úgy konvertálsz, hogy szorzod 1,1el, vagyis 26,5% fogyaszt többet. De mivel minden esetben drágább üzemanyagot használ és bekerülési ára némileg több is. Valóbab nem a 320 az egy dinoszaurus.
Az amcsi bármit megvehet és az üzemanyag költség sem számít számára annyira mint nálunk akkor miért nem igaz a trend import bmwre mercire?
A dízel kipufogó gázainak 1/3-a rákkeltő a Priusomnak 1/22-e, van egy kis különbség nem? Tehát adott idő alatt te több gyereket rákosítasz mint én.. te minden 3.-at én csak minden 22.-et.
Csak, hogy pontosítsuk nem vagyok klasszikus környezet védő, alapvetően az energia hatékonyságért vagyok oda, a mérgezés csökkentéséért. A víz és co2 kibocsájtás mérsékléséért, de az valójában az energia hatékonyság.
A Toyota világforgalmának 15%át adja a japánnak 50%-át, ezt kell súlyozni az adott országban birtokolt piac méretével. Magyarországon a növekedés dinamikáját kellene nézd szerintem, nem a meglévő autóállományra vetítve. Am újonnan M.o.-on magyar pénzből nem éri meg hibridet venni. Csak használtan egy kedvezményes környezetből érezett darab a reális választás.
Mik számodra az autózás izgalmai? Komolyan kéne egy teszt ami végleg átformálná az autóválasztást, miszerint a kipufogó gáz egy részét az utastérbe kell vezetni.
A felsorolt autók jelen értéken mind negatív mérleget zárnak.(s63amg,R8,911)
Bizonyára van különben nem építettek volna fiktív aksikra gyárat.
Nem azért mert a motorok csak azután melegednek be rendesen.
Nem unod még ezt a Prius így Prius úgy dolgot? Mintha az a szappantartó püfögné ki a spanyol viaszt.
“Vonatnál olcsóbb és tisztább ha 5en ülnek benne”
Ez kissé demagógra sikerült, gondolom nem állandó jelleggel öten használjátok, mivel öt személynek a Prius már nem elég tágas.
“de versenyképes ellen terméket már vagy 15 éve nem tudtak kihozni.”
Ez azért kicsit erős volt. Ez úgy hangzik mintha 15 éve gyakorlatilag csak a Priusból élne a Toyota és a BMW/AUDI/MERCEDES/FORD/Volkswagen/OPEL stb 15 éve csak vegetálna, holott pont a Toyota az aki vegetál, másrészt pl egy BMW 320D F30 csak kb 15%-al fogyaszt többet városban, országúton meg még annyival sem, viszont nem hasonlítható össze a két autó menetdinamikája, kényelme, felszereltsége, kidolgozása
“Az emberek vásárlási attitüdje így áll most 37% fogyasztás 17% minőség 16% biztonság 14% érték állóság 6% teljesítmény, 10% egyéb”
Azért ne keverjük már a szezont a f@szommal, mert ezek alapján mindenki Priussal járna,aztán csak egy statisztikai hiba az eladásokban a Prius 😉 Az amerikaiaknak meg egyébként sincs autógyártásuk, csak szarokat gyártanak, ott nem annyira nehéz egy Priusnak, mivel az ott már szinte űrhajó 🙂
“Ezt neked hol tolerálnák? ” Azt hittem legalább Te tolerálnád a környezetvédelem oltárán, mivel a környezetvédelem eddig igencsak fontos volt nálad, ja de gondolom ennyire nem, tudod nekem meg annyira nem hogy dízel autóval járok és igen gyakran a 7 személyes 2 tonnással egyedül, OSZT?
“Egyszerűen kicsiszolták a belső égés összes rigojáját” és az összes jó tulajdonságot is amiért az emberek autózni szeretnek.
“Konkurencia is csak arra volt képes, hogy baromságokat terjesztessen” Mint például, egy S63AMG vagy egy Audi R8, esetleg a 911-es?
Majd ha az USÁban nem 25 litert fogyasztó pickupökkel járnak én is beszállok a spórolós bringás f@szságba, de ameddig mást -egy egész kontinenst- a legcsekélyebb mértékben sem érdekli a föld kiszipolyozása addig eregetem a mikro részecskéket aztán sz@rokrája.
“és a bontott Priusoknál a használhatatlan aksit is kötelezően át kell vegye a helyi Toyota.”
…és hányan vitték már vissza mikor szétbontották a Priust???
Tehát hány százalék a reciklált akkuk száma az eladottakéhoz viszonyítva?
“városban, ami 10-20 percen belül elérhető gyalog arra nem indítom be” mert akkor a benzin fogyna?
Nem éri meg leszerelni, mert nem térül meg, belül biztosítanod kell visszapillantó kamera kijelzőket, és a különbség nem termeli ki a különbséget. Ablaktörlő pedig be van süllyesztve az áramvonalba.
Miért kilóban mérd a gázt? 0,133 Litert írtál amúgy.
Vonatnál olcsóbb és tisztább ha 5en ülnek benne. Pont a Szegedi konferenciára számoltuk ki. És nyolcad annyiba van. De jól látod a metrohoz hasonló a dinamikája.
Nem csak azon múlik, a váltással teljesen el lehet rontani, de igen a többi egyszerű fizikai paraméter, ami az összehasonlítható alapját adja a dolgoknak.
Csupán az amerikaiak 80% 😀 és gyakorlatilag mindenki akinek van fogalma az autó pontos működési dinamikájáról. Egyszerűen kicsiszolták a belső égés összes rigojáját. Konkurencia is csak arra volt képes, hogy baromságokat terjesztessen, de versenyképes ellen terméket már vagy 15 éve nem tudtak kihozni.
Az emberek vásárlási attitüdje így áll most 37% fogyasztás 17% minőség 16% biztonság 14% érték állóság 6% teljesítmény, 10% egyéb (Consumer Reports USA ” Mindez persze nem meglepő, hiszen a hibrid Toyota Prius népszerűsége évek óta töretlen, sőt, egyre inkább fokozódó az Egyesült Államokban.”) Tehát a 10 legfontosabban vastagon az élén áll.
Nem járok bringával, de városban, ami 10-20 percen belül elérhető gyalog arra nem indítom be, város közi közlekedésre viszont alkalmasabb a kerékpárnál, gondolj bele ha izzadtan, szomjasan és éhesen, adott esetben elázva érkezel meg egy egyeztetésre? Ezt neked hol tolerálnák?
Minden a központból zajlik, a kampány visszahíváskor kiszerelt alkatrészek is mentek szépen vissza a központba, és a bontott Priusoknál a használhatatlan aksit is kötelezően át kell vegye a helyi Toyota.
Rendben lemérjük 0-60-ra.
Az első szériát az USAval szemben vívott villanyautós fejlesztési hidegháborúba hozták össze, ezért nem számított a költség, eladási ár difije, egyszerűen presztizs kérdés volt nyerni, ami sikerült is, Mert a GM kifulladt. Bea, te milyen autóval jársz, csak, hogy lássuk neked mi az autó.?
“főleg mivel az első szériát 50%os bevételi veszteséggel gyártották, így fele annyiért ülsz egy 2x annyit érő vasban.”
Ez aztán az érv 🙂
Ilyen alapon bármelyik csődbe ment autógyár termékét megveheted, ha az a célod hogy drágábban gyártsák le mint amennyiért megveheted, de attól még valami nem jó hogy annyiért eladhatatlan amennyiből megcsinálták.
Egy autó annyit ér amennyiért el lehet adni, és Priusból -főleg az első szériából- autós mércével igen keveset adtak el.
Te csak járj a mosogatógéppel, -nagy fílingje lehet- én inkább autóval járok, és a mosogatógépet mosogatásra használom J.
“Nálam ez 23 évesen következett be addig, 17-től az autódinamika felfogása tartott”
Ahhoz képest hogy az első 15 sor még mindig arról szól, tényleg :)), de látom most már a fillérbaszás felfogása tart 😉 Szereld le a visszapillantót és az ablaktörlőt is, úgy még meg tudsz spórolni 0.056 kg gázt minden 100 km-en, de ha vonattal mész akkor akár még 4 kg gázt is, és érdekesebb lesz mint a Prius hidd el 😉
“Akkor nyer a másik, ha gyorsabban vált egy számító gépnél, szélesebb a gumija, könnyebb az autója és 2.0 fölötti turbós erőforrása van.”
Szög egyszerű a gyorsulásról alkotott fogalmad, ha azt hiszed hogy a gumin , a turbon és az autó súlyán múlik az egész, valamint ha elhiszed hogy a 0 fordulati nyomaték az mindenható 33 szaros KWnál 😛
Majd egyszer mérd meg hogy mennyi idő alatt van 60-on és ne lepődj meg hogy a stopper nem igazolja a dragsteres gyorsulást 😉
“Nem értem miért volna NULLA mint autó?” Azt látom.
“Szerintem a legkifinomultabb módon tervezett és összerakott autó rendszer a világon” ezen a véleményen nem sokan osztoznak szerte a világon.
“minden egyes pontját célzottan tervezték és törekszik az embert kijavítva a tökéletes tüzelőanyag felhasználásra.” Majd egyszer -talán- rájössz hogy egy autónál ez azért nincs benne a 10 legfontosabb elvárásban.
“Még mindig álmokat kerget a szociális beágyazottságát illetően autókkal kapcsolatban, és nem nézi, hogy ő maga mennyire hasznos tényező e a bolygó számára.”
Majd ha bringával jársz akkor beszélhetünk ezekről az erkölcsi magaslatokról, egyébként pedig rizsa az egész ideológiád, vedd le a rózsaszín szemüveged, a Priusokat senki nem szállítja vissza Japánba hogy újrafeldolgozzák öket, de ha visszaszállítanák akkor az sem a környezetkímélés csúcsa lenne.
Fel kell fogni, hogy a Prius ugyanolyan gyarló autó mint a többi csak kicsit kevesebbet fogyaszt, viszont élményt csak a spóroláson keresztül ad, ha leveszed a rózsaszín szemüveget és majd kipróbálsz egy rendes autót, talán rájösz, de az is lehet hogy nem 😉
Lemaradt egy cikk neked : http://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/mi_alapjan_valasztanak_autot_az_amerikaiak-7786
Remélem azért számodra is nyilvánvaló, hogy ezek nem érvek.
Nekem nem a Prius az isten, távol áll a tökéletestől, de jelen pillanatban a piaci tényezők alapján ez mondható majdnem minden hétköznapi közlekedési helyzetre optimumnak, főleg mivel az első szériát 50%os bevételi veszteséggel gyártották, így fele annyiért ülsz egy 2x annyit érő vasban.
Jó járok az A+-os gázüzemű mosogatógépemmel, te meg mosogass csak továbbra is kézzel, mert az aztán az érzés 😉
“Nem értem miért volna NULLA mint autó?”
Nem is fogod, ameddig neked a Prius az isten, de ha majd kipróbálsz egy AUTÓt akkor talán 😉
Addig meg járj a gázüzemű mosogatógéppel 😛
Az én hibridem 11 éves 😀 Lett egy új ismeretségem belőle, neki is 1ese van és 650e km-t tett meg vele eddig, ugyan azzal az aksival, csak toyota szervizzel, alvázszámhoz tartozó aksi kóddal igazolja.
Mondta lesz majd cikk is belőle.
Hát hajrá, mindenképp LPGsíteném a leírtak szerint, sokkal többet lehet belőle kihozni úgy olcsóbban mint más stock vasakkal.
Na meglesem S3000 dízeles ténykedését 🙂
Gyorsulás: Nézed lehet, hogy neked hihetetlenül hangzik de a PSD 1000on tartja a villany motort ami állandó 350 Nm-es teljesítményt biztosít, eközben a motort is a csúcs nyomatékán képes mozgatni. Minden esetben elsődlegesen a belső égésű pörög, a villany csak annyit ad hozzá, hogy a kerék még pont ne pörögjön el. A nyomaték esésre gondolsz ott 0-1000ig 350, 1000-2000ig 175re csökken, eközben állandó 33kW-ot ad le. Majd ezután 5500as fordulatig 25 kW-ra csökken (70-től csak a benzin húz) Közben a motor állandó 4000-es fordulaton 100 Nm-et produkál. Annyiban az előny, hogy nincs váltás időveszteség és mindig tökéletes kipörgés mentes lendület vétel van. Akkor nyer a másik, ha gyorsabban vált egy számító gépnél, szélesebb a gumija, könnyebb az autója és 2.0 fölötti turbós erőforrása van. Továbbra is csak 60-ig-ról beszélünk városi környezetben. A wartburgos példa elég demagóg volt, én a helyzetet inkább egy űrsiklóhoz és egy rakétához hasonlítanám. Ennyit a gyorsuláshoz, de valóban a klasszikusan érezhető lendület vétel torpanás, lendületvétel nincs jelen, ugyanakkor a tökéletes súlyelosztás és állandó nyomaték miatt faszán lehet vele télen driftelgetni.
Az út tartása kiváló, a felfüggesztés M. C. Pearson, ami biztosítja a kiváló forduló kört és a kényelmes út tartást. Arra tervezték, hogy ne legyen gondja az embernek a pontos és precíz vezetésre. Aki ezekkel a dogmákkal nincs tisztában addig csak üti vágja a meglévő vasát is.
Nem mondanám, hogy fillérbaszók vennék a Priust, inkább vezetésben felvilágosultabbak, akik már kinőttek a volánnál való izzadásból. (Nálam ez 23 évesen következett be addig, 17-től az autódinamika felfogása tartott)
Nem értem miért volna szintetikus kormányzás? Te gyeplővel akarod húzogatni a kormány Rudat vagy mi? Amúgy a kormány oszlop direktben kapcsolódik és villanymotorok biztosítják az izzadás mentes sebesség függő rásegítést, lekapcsolt motor mellett is.
Nem értem miért volna NULLA mint autó? Szerintem a legkifinomultabb módon tervezett és összerakott autó rendszer a világon, minden egyes pontját célzottan tervezték és törekszik az embert kijavítva a tökéletes tüzelőanyag felhasználásra. Ez egy eszköz a kezünkben a közlekedés energia hatékonyabbá tételére se több se kevesebb.
Azért, mert az általános vélemény olyan mint a tied, a magyar kulturálisan gátolt ilyesmiben. Még mindig álmokat kerget a szociális beágyazottságát illetően autókkal kapcsolatban, és nem nézi, hogy ő maga mennyire hasznos tényező e a bolygó számára. Most már komolyan elérhető dolgokról beszélünk. De mindenki úgy szívatja magát ahogy akarja, nekem nincs kedvem hozzá, csak arra kérlek pl téged is, hogy másokban lehető legkevesebb kárt okod már. Szerintem nem nagy kérés és ráadásul még jól is jársz vele. Mindannyian ugyan oda tartunk, csak valaki hamarabb ér oda.
Ami engem illet, nem vagyok az új technika ellen. Ha nem lennék fél lábbal az USA-ban, már vettem volna hibridet. Így itthon csak azokat használom, amit 9 évvel korábban vásároltam. Na majd az USA-ban veszek feleannyiból, mint itthon.
[i]“Csak S3000 villámjait gondoltam megelőzni.”[/i]
Ahogy nézem a diesel hibridnél beszóltak neki ketten is, úgy hogy a villámok sem így sem úgy nem fognak elmaradni. :-)).
Csak S3000 villámjait gondoltam megelőzni.
Biztos hogy nekem akartad írni ezt a hosszú választ? Szerintem tévedésből kattintottál az én hozzászólásomra.
“Gyorsulás: Helyből 0 RPMról zizzen a 350 Nm és a 100 az azonnal 4500-on pörgő motorból, mindez 60 km/h-ig,”
ööö, és 30 km/h-nál mennyi newtonméter, mert ugye a newtonméterek igencsak fogynak ha már megy 😉
Viccelsz, bolondozol kb11 alatt gyorsul 0-100-ra, az igencsak gyatra manapság.
A volt kollégám pedig meg volt győződve hogy a Wartburg W353-ja simán legyorsulja a másik kollégám 164-es 3.0 literes Alfáját, aztán ki is provolkált egy gyorsulást, ahol már 10 nél volt egy kocsi hátránya :))
Nem is akarok több szót fejtegetni egy Priusra, az nem is autó, arra való hogy a fillérbaszók eljussanak A-B-be aztán annyi, a vezetési élmény kb annyi benne, mint egy mosogatógépbe, se nem gyorsul, se nincs úttartása, a kormányzása szintetikus, szóval hagyjuk, mert egy vicc mint autó, mint ultimate városi A-B úgy jó, de mint autó gyakorlatilag NULLA!
Szerinted miért a 4. tizedes utáni kerekítési hiba a hibridek aránya a teljes autóeladásban??? Mert nem mindenki hülye 😉
De most tényleg!
Mindenkinek külön mindig el kell magyarázni 😀 már én is fáradok benne. Na akkor pontról pontra végig vesszük:
Gyorsulás: Helyből 0 RPMról zizzen a 350 Nm és a 100 az azonnal 4500-on pörgő motorból, mindez 60 km/h-ig, és amíg el nem pörög a kerék, vagy fogy ki a töltés. Én személyesen tudta tartani az iramot még egy DB9el is lámpánál, mert az szakaszosan gyorsul, meg elpörög(szar) egyedül a 2es Prius hagyott eddig ott meg egy 450h az egér úton. Semmilyen átverés nincs ebben.
Kompromisszum: Én nem érzek semmilyen kompromisszumot, sőt a gyorsulást leszámítva halk menet teljesítmény és a gördülékeny haladás, a stressz mentesség, igen kiegyensúlyozott állapotban tart a kiszállásig.
90′ évek technológia: Priusra nem jellemző az ingadozó fordulatszám tartomány, a mértéktelen fojtó szelep veszteség, van benne elektromos szervo, nem jár a motorja ha egy helyben áll, nincs alapjárat veszteség, 0,3 cv-n belüli karosszériája van, visszanyeri a fékenergiát, érintő képernyős fedélzeti számítógépe van, fokozatmentes váltó komfort, állandó emissziós kontroll van a motoron, nyújtott terjeszkedési üteme van és változtatható szelepvezérlése. (21. századi technológia)
Fogyasztás: Ha a Dízel fogyasztást össze szeretnéd hasonlítani a benzinessel akkor szoroznod kell 1,1-el mert 1 liter gázolajban motor hatásfoktól függetlenül 10% több energia van, mint 1 liter benzinben. Sőt ha LPGn megy még annál is többet eszik 1,25x-el benzineshez képest, vagyis akkor a dízel lenne a jobb? False ugyanis az árral kell beszorozni, hogy megtudjuk Ft/km költséget, ami objektív összehasonlítási alapot nyújt.
Újrahasznosítás: Japánban a hibrid gyárak rendelkeznek a legmagasabb megújuló energia ellátással és az autó komponenseit 90%ban újra hasznosíthatónak tervezték a hajtásláncot pedig 85% ban tervezték úgy, hogy leszereléskor visszaforgatható legyen valamelyik iparágba, pl az aksiknál az acélipar számára állítanak elő ötvöző anyagokat. Jelen pillanatban nekik van erre életciklus elemzésük, más nem annyira lobogtat ilyesmit.
Autópályára rátermettség: A magyar forgalmi sebesség korlátozásokat figyelembe véve és a km költséget, továbbra is tartom a Priusok rátermettségét. én semmilyen kompromisszumot nem érzek 550 km tudok menni egy 33 Literes pórkerék tankkal.
Ár és megbízhatóság: A Priusban a forgó mozgó kopó alkatrészek a hajtásláncból amennyire lehet ki lett gyomlálva, a többi csak beállítás és optimalizálás, lévén hogy nem teljesítményt növelünk, hanem gazdaságosságra hangoljuk az autót, így nem lépjük túl természetes üzemi paramétereit.
3 millo -100e(papírozás apróságok)-130e(lambda vezérmű-250e(LPG kit)= 2,52 milla -> http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/prius/toyota_prius_1.5_hybrid_smart_2006_bor-5875402 a többi amerikai vagy nagyon legó 🙂 De a mobile.de-n több jobb választási lehetőség van.
…vagy erős hátszéllel :))
S3000 figyelmébe ajánlom ezt a hozzászólásod. :-)))
Ami engem illet, a felsorolt ellenérveidet a hibridről tiszteletben tartom.
A “félbálnákról” egéazen más a véleményem, azok köbcentijei nem “2”-el kezdődnek.
A rajtautomatikáról pedig annyit, hogy amekkorát gyorsul egy bármilyen Prius az manapság a lowendbe tartozik, legfeljebb ha kicsit megtolja az elektromotor akkor az érzés olyasmi mintha gyorsulna, de az sajna nem az, csak egy japános átverés.
Olcsón lehet autopályázni mindenféle kompromisszum nélkül is.
A ’90-es évek technológiája? Mire gondolsz, ne ferdítsünk. Ilyen alapon a Prius meg az 1900-as évek technologiája, tudod, akkor is volt már benzines és elektromos motor, autóban is.
A technika folyamatosan fejlődik és egy új 1 és BMW 116d sem fogyaszt többet egy Prius III-nál autópályán, akkor hol itt a fejlődés? Én egyelőre csak egy komplikált gépet látok a hibridben újrafeldolgozási problémákkal, és nagymértékü környezetszennyezéssel, mert ugye nem gondolod hogy az akkuk 100%-át újra feldolgozzák majd, és egy ilyen akku több ezer köbméter vizet tud tönkretenni.
A Prius lehet hogy olcsón autópályázik, de rengeteg kompromisszummal, főleg gázzal, nem egy ultimate autópálya menő, ha az ember nem rendelkezik mérnöki vénával.
3 milláért, egy jó állapotu Prius II is ritka, persze nem elérhetetlen, csak előfordulhat hogy az ember fél évig is kelhet a hahuval, és akkor még nem beszéltünk az átalakítás áráról és az így létrejövő frankenstein autó megbízhatóságáról.
Egy kockát is lehet 200-al hajtani, csak 5Literes motor kell hozzá.
Én nem ismerem az Opelek légellenállási tényezőjét, amiben 1,9 cdti van, de csupán a levegő hasításához több energiára van szükség 100km en mint amit 4,5 liter képes biztosítani.
Kérlek ellenőrizzétek a mérést, folyamatos pillanat fogyasztást nézve 200on és viszonylag vízszintes úton. Lejtőn 1/4 gázon lehet képes 4,5-re.
Jellemzően 2.0-es motorral rendelkező kézi váltós félbálnákból!
Ami tetszett nekik a kvázi rajt automatika, amit lámpánál elértek(mindenkit odavertek), kényelmes egyenletes gyorsulás.
Hát nézd ez így van pálya körülményeknél már a motor gyorsulása csekély, de itt a kérdés az olcsó autópályázás volt.
Mindenki saját magáért felelős mert az élet őt fogja megfacsarni, ha nem tanul.
10 perc nélkül is megmondom neked, az átlag ember SQRT(1) műszaki ismerettel rendekezik, így átlátni sem képes, hogy ha egyáltalán rendelkezne egy ilyennel mit kezdjen hozzá. Engem 17 éves koromban úgy engedtek utcára, hogy elég volt 4 demagóg műszaki kérdésre választ adjak. Én sajnálok mindenkit aki a semmire, 90′ évek technológiájára csenget ki nem kevés pénzeket, akiken röhög a teljes autóipar és ez nekik így jó, vágnak 2 mm-es lemezből valami szépet, a butának meg eladják, mert fejletlen. Ha az árra gondoltál minden megemlített tényező 3 millióból még megvan.
“Prius nem szenvedés, minden üzletember ismerősöm elismerte a volánnál, hogy ennél több vezetési komfortot még semmiben sem érzett és ez egy 2000es autó. ”
Ez meglep 🙂 előtte mivel jártak az “üzletemberek? ja, hogy Marutival?
“Pályán meg csak sebességet kell tartani”
Ezt konkrtétan csak egy Priusból látod így, mivel ott ennyi a vége a gyorsulásnak 😉
“most hogy se EÜ se megfizethető prevenció” Egy fecske nem csinál nyarat.
“De ez minden gázosra igaz. Ha nem hibrid akkor kompresszoros autót érdemes venni, hogy állandó mértékben növelhető legyen a dinamikus kompresszió, az LPG hatékony felhasználása miata legt.”
Egyelőre a külön-külön a gázos és a hibrid is elég sok kompromisszumot kíván, úgyhogy a 95%-nak felejtős, mint a statisztikák is mutatják, együtt meg csak csak egy kerekítési hiba a statisztikában, vajon miért? Talán ez is megérne 10 perc gondolkodást 😀
Biztos 🙂
Opelnak az 1.9-es cdti-je autópályán 200-ig megkergeti a 730d-t és fogyaszt 4.5 litert!!!
Az 1-es Prius megy 5Literrel 130at, ami gázban 6,25. Nem is kell mondanom, hogy ebből 1 liter 250Ft ami 15,7 Ft/km fogyasztást ad ki, szemben a dízel 6 literes 415 Ft-os 25 Ft/km-es árához képest.
Vagyis aki pályázik az megy 30e-t egy évbe tuti, ami 280 000 spórolás havi 24e. 2-es Prius ennél többet is tud, mert jobb a légellenállása és picivel tovább engedték a motort.
Prius nem szenvedés, minden üzletember ismerősöm elismerte a volánnál, hogy ennél több vezetési komfortot még semmiben sem érzett és ez egy 2000es autó. Pályán meg csak sebességet kell tartani, elenyészőek a magas teljesítmény hiányából adódó hátrányok a megtakarítást figyelembe véve.
Arról, hogy te nem mérgezed a többit, és valóban belső keringtetéssel, csak az autópálya mellett élők lesznek alergiások meg rákosak, végül is ezt csak elősegíteni érdemes, most hogy se EÜ se megfizethető prevenció.
Vezérművet azért kell cserélni, hogy a gázt 13:1-re nyomja össze az atkinson 10,8:1 helyett majd hagyja terjeszkedni 13:1-re. Az LPG kopogása ezt még bírja és 10%kal nő a termikus hatásfok.
Lambda vezérlés meg azért kell mert a gyári komputer 14,7:1 A/Fre koncentrál 15,8:1 helyett.
De ez minden gázosra igaz. Ha nem hibrid akkor kompresszoros autót érdemes venni, hogy állandó mértékben növelhető legyen a dinamikus kompresszió, az LPG hatékony felhasználása miatt.
Dízel felejtős szerintem.
Szerintem meg rákkeltő dízel kell, erre a feladatra a legjobb, az autópályán a rákkeltés sem annyira veszélyes, a Prius II meg autópályázásra az egyik legalkalmatlanabb autó, nálam csak városban lenne sansza, mivel 170-nél már vége, de 130-nál is harmatos, Vezérmű csere??? Van erre magyarázat? A belseje meg mint minden Toyotának és Lexusnak, lehangoló.
Szerintem a feladatra a legjobb egy keveset futott BMW 1-es vagy 3-as dízel, melyet kis mákkal meg lehet csípni 3 millió körül, ez autópálya tempóban meg lesz 6 literből, ennél kevesebbet semmi nem fog fogyasztani, ebben a kategóriában, a gázos hibriddel meg szenvedjenek a környezetvédők mérnökök 🙂
Akár dízellel megy valaki a pályán, akár gázos hibriddel mindenképpen szívja a dízel füstjét, akkor meg miről is vitatkozunk?
turbós kifejezést helytelenül használtam, inkább a feltöltős a megfelelő. Priushoz nem kell mert elérhető az ideális kompresszió olcsón mechanikusan is.
Na mink van autópályán?
Állandó nagy mennyiségű füstgáz, nagy légellenállás, emelkedők-lejtők.
Tehát turbós-szikrás kell amit LPG vagy CNGvel megfűszerezve + lambda vezérléssel és alacsony légellenállású kasznival el is értünk.
Én javasolnám, 2-es Priust LPGvel és lambda vezérlés+ vezérmű csere. Ezzel fog olcsón, gazdaságosan autópályázni.
A 30%kos rákkeltő füstgázos dízeleket hanyagoljuk.