Mit tudnak egymás mellett? Dacia Duster vs. Suzuki Vitara
Dacia Duster X Suzuki Vitara - automata váltóval is megmérkőztettük őket
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A piac kedvencének számító Suzuki Vitarát frissítése óta már automata váltóval is támadja a szintén erős versenyző Dacia Duster. Egymás mellé tettük a csúcsverziókat, hogy megtudjuk: melyik a jobb?
Dacia Duster vs. Suzuki Vitara - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
Dacia Duster | 4341 | 1804 | 1693 | 2674 | 445-1478 |
Suzuki Vitara | 4175 | 1775 | 1610 | 2500 | 375-1120 |
Dacia Duster vs. Suzuki Vitara - belső méretek
Dacia Duster | Suzuki Vitara | |
Belső szélesség elöl [mm] | 1400 | 1470 |
Belső szélesség hátul [mm] | 1400 | 1420 |
Belmagasság elöl [mm] | 925-980 | 940-1010 |
Belmagasság hátul [mm] | 940 | 960 |
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött [mm] | 230 | 260 |
Ülőlap hossza elöl [mm] | 510 | 495 |
Ülőlap hossza hátul [mm] | 440-490 | 515 |
Csomagtér maximális szélessége [mm] | 1160 | 1340 |
Csomagtér szélessége a kerékdobok között [mm] | 990 | 1020 |
Csomagtér magassága [mm] | 450-800 | 440-720 |
Csomagtér hossza [mm] | 930 | 760 |
Csomagtér hossza üléshajtással [mm] | 1700 | 1560 |
Raktérnyílás szélessége [mm] | 940 | 1100 |
Raktérnyílás magassága [mm] | 780 | 800 |
Csomagtérküszöb magassága [mm] | 800 | 740 |
Dacia Duster vs. Suzuki Vitara - műszaki adatok és alapárak
Dacia Duster 1.33 TCe 130 Prestige | Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Hybrid 48V 6AT AllGrip GLX Panoráma | |
Emissziós norma | Euro 6d | |
Üzemanyag | Benzin | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1333 | 1373 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | |
Teljesítmény [LE/fordulat] | 130 (4500-6000) | 130 (5500) |
Nyomaték [Nm/fordulat] | 240 (1600-3500) | 235 (2000-3000) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 10,6 | 10,2 |
Végsebesség [km/h] | 193 | 190 |
Kombinált fogyasztás (WLTP) [l/100 km] | 6,8 | 6,2-6,5 |
Tesztfogyasztás [l/100 km] | 6,6 | 6,2 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 153 | 141-147 |
Saját tömeg [kg] | 1242 | 1295 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1767 | 1780 |
Abroncsméret | 215/60 R17 | 215/55 R17 |
Garancia | 3 év/100 000 km | 3 év/100 000 km; 10 év a hajtásláncra |
Alapár (akciósan) [Ft] | 6 799 000 | 8 330 000 |
A tesztautó ára (akciósan) [Ft] | 7 234 000 | 8 400 000 |
Mit, milyen felárral ad a fullextrás Dacia Duster és Suzuki Vitara?
Dacia Duster TCe 130 Prestige | Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet GLX | |
ESP | x | x |
Visszagurulásgátló | x | x |
Frontlégzsákok | x | x |
Oldallégzsákok elöl | x | x |
Függönylégzsák | x | x |
Holttérfigyelő rendszer | x | x |
Táblafelismerő | - | x |
Isofix a hátsó szélső helyeken | x | x |
Szervokormány | x | x |
Állítható magasságú vezetőülés | x | x |
Magasságában és mélységében állítható kormány | x | x |
Fedélzeti számítógép külső hőmérővel | x | x |
17"-os könnyűfém felni | x | x |
Tetősín | x | x |
Panorámatető | - | x |
Bőr borítású kormány és váltókar | x | x |
Tempomat és sebességhatároló | x | távolságtartós |
Koccanásgátló | - | x |
LED menetfény | x | x |
LED fényszóró | - | x |
Ködfényszórók | x | x |
Elektromos ablakok elöl-hátul | x | x |
Elektromosan állítható és fűthető külső tükrök | x | x |
Automata klímaberendezés | 50 000 | x |
Távirányítós központi zár | x | x |
Kulcs nélküli nyitás és indítás | 75 000 | x |
Ülésfűtés elöl | 60 000 | x |
Bőrhatású kárpitozás | 200 000 | x |
Osztottan dönthető hátsó ülés | x | x |
Tolatóradar | x | x |
Első parkolóradar | - | x |
Tolatókamera | x | x |
Multi-view kamera | 75 000 | - |
Bluetooth kihangosítós hifi | x | x |
Navigáció | x | x |
Európa térkép | 30 000 | x |
Defektjavító készlet | x | x |
Pótkerék | 50 000 | - |
Keréknyomás-szenzor | x | x |
Stop-start elektronika | x | x |
„Míg ugyanis a Dacia esetén a Daimler-Renault féle 1,33 literes, 150 lóerős benzines még hagyományos önindítós stop-starttal szerelt, s érezhetően csak 2000/perctől élénk, a Suzuki önmagában szerényebb teljesítményű, 130 lóerős Boosterjet motorja a 48 V-os lágy hibridrendszertől kap annyi nyomatékot, hogy már alacsony fordulatról is jól húz. ”
Nyomaték [Nm/fordulat] Dacia: 240 (1600-3500) Suzuki: 235 (2000-3000)
Egyébként vezettem már S-crosst ilyen motorral és Megane 1,33 tce140-et, igaz manuálisat, de én pont a fordítottját éreztem. A Megane erősebbnek érződött alacsony fordulaton.. (2000 és 3000 közt)
Nem mintha szeretném a Daciat, soha nem is vennék magamnak, de minden cikknél azt érzem, hogy bújtatott Suzuki reklám…
„Nyomaték [Nm/fordulat] Dacia: 240 (1600-3500) Suzuki: 235 (2000-3000)”
A Suzuki ISG 53 Nm-es, nulla fordulattól meglévő forgatónyomatékát beleszámoltad, vagy arról még nem is hallottál?
„nulla fordulattól meglévő forgatónyomatékát” ???!!!
Ne fárasztd magad válasszal!
„“nulla fordulattól meglévő forgatónyomatékát” ???!!!
Ne fárasztd magad válasszal!”
„Fárasztd…” Ez milyen nyelven van?
Láttad már egy villamos gép nyomatékgörbéjét?
Bocsánat igazad van, gyorsan gépeltem, fáraszd.
Félművelt barátom, mutass egy olyan egyenletet, bármilyen villamos forgógépre, amelyben nincs szögsebesség.
„mutass egy olyan egyenletet, bármilyen villamos forgógépre, amelyben nincs szögsebesség”
Milyen egyenletről hadoválsz, te szerencsétlen? Egy villamos gép álló helyzetben is képes nyomatékot szolgáltatni, különben el se tudna indulni és ebben az esetben minden villanyautót qq-nak kéne belökni.
Flepnis vagy, jól írták itt többen is.
Figyelj, qq. Te egy amolyan szellemi hómlessz vagy? Ha kevered a forgatónyomaték és a teljesítmény fogalmát, akkor először képezni kellene magadat, ugyanis forgatónyomatékot úgy is lehet kifejteni, hogy nincs forgó mozgás. Példaképp markolj rá a duda orrodra és kezdd el csavarni konstans forgatónyomatékkal. Egy ideig tekeredik majd az orrod, aztán meg nem, holott ugyanazt a nyomatékot fejted ki rá. Teccel érteni?
Flepnis vagy. Jól írták itt többen is.
Látsz fizetett hirdetés feliratot a cikk elején?
Jelzik, amikor reklámról van szó! A dácsijjának szüksége is van a reklámra, a Suzukinak nem.
Eleve sértés egy ilyen, nagy múltú, önerőből felépült japán márkának, mint a Suzuki, amely a VW felvásárlási támadását is leleplezte és visszaverte, hogy oláh cigó buckalakók tragyahordójával hasonlítják össze az egyik autóját.
Ezek a benzinmotor értékei, ehhez jön még a villanymotor 53 Nm nyomatéka a Suzukinál. Nem reklám.
Mátyás!
A „régi” vitara, amelyik még 140 lovas volt, az csak 220nm-t produkált, az új „hibrid” 235-öt. Gondolom +15nm-nyit tud besegíteni a villanymotor és ezek nem a benzinmotor értékei..
„Gondolom +15nm-nyit tud besegíteni a villanymotor és ezek nem a benzinmotor értékei..”
Rosszul gondolod, cimbora. A K14D motor kompressziója magasabb, mint az elődé, a villanymotor pedig nem 15 Nm-t ad le, hanem 53-at.
Google-t nem próbáltad?
Ne haragudjál már, de mutass már egy linket, ahova egyértelműen le van írva, hogy a benzinmotor önmagában tud 235 Nm nyomatékot.
Ennyi vakegeret…
https://www.auto-data.net/en/suzuki-vitara-iv-facelift-2018-1.4-boosterjet-129hp-mhev-allgrip-41677
bár nem tudom miért is társalgok veled de rosszul fogalmaztam. Mutass egy olyan linket légyszíves ahol le van írva hogy a rendszer összteljesítménye több mint 235 Nm.
„Mutass egy olyan linket légyszíves ahol le van írva hogy a rendszer összteljesítménye több mint 235 Nm.”
A teljesítmény mértékegysége nem Nm, hanem watt. Mivel a K14D benzinmotor maximális forgatónyomatéka 235 Nm 2000-3000 között, a rendszer összesített nyomatéka csak akkor nem több ennél, ha a 10 kW teljesítményű villanymotor ebben a fordulatszám tartományban 0 kW teljesítményt ad le.
Ismer valaki egy olyan objektív kimutatást , hogy a teljes eladott darabszám hogyan alakul a Suzukinál és a Daciánál az EU-ban ? Mert nekem az az érzésem, hogy a Suzukinak csak itthon van hype-ja hála a sok ” szakcikknek” és „tesztnek” 🙂
Nagyjából 2,5-3,5x annyi Duster fogy az EU-ban mint Vitara. Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy külföldön nem ennyire olcsó a Vitara mint itthon.
Örülök, hogy más is úgy látja, hogy még az újságírók is hypeolják a Vitarát..
Sokan, sokszor azt mondják, hogy Dacia fanatikusok vagyunk. Nem vagyunk azok, reálisan leírjuk a tapasztalatainkat. Jó autó a Duster, a Vitara viszont még jobb. Azonos áron inkább a Vitara a nyerő. Nem automata váltóval korrekt a Duster ára is, terepen összkerékkel szintén jobb.
Szerintem sok helyen és itt az autónavigátoron is a Dácsiát hypolják.
De! Még sehol sem olvastam olyan összehasonlító tesztet, ahol nem az utolsó helyen végzett.
„Ismer valaki egy olyan objektív kimutatást , hogy a teljes eladott darabszám hogyan alakul a Suzukinál és a Daciánál az EU-ban ?”
Persze, a google rengeteg ilyen kimutatást ismer. Te ismered a google-t?
Kedves „N” ! Stilusos kérdésedre válaszolnék. Koromnál, és foglalkozásomnál fogva már akkor használtam web-es keresőt ( Pl. ALTAVISTA ) , mikor a Google fejlesztői meg kisiskolások voltak. 🙂
„foglalkozásomnál fogva már akkor használtam web-es keresőt”
De már elmúlt? Néhány kattintással ma is elérhetők az információk, amiket keresel…
Európa, 2021. 1-8 hó, vitara 40.660 db, duster 98.476 db, a kategória piacvezetője pedig a T-roc 132.741 db
Sziasztok, Suzukisként elfogult vagyok, de perdöntő volt a választásnál az is, hogy gyárilag 156 LE van benne a 140 helyett, lásd Dyno mérés You tube-ön és a családi 150LE s Ford M. – nél is dinamikusabb, meg a garázsban is elfér?.
Sima turbós még?
Én is inkább azt vettem volna, de olyan drágák voltak tavaly ilyenkor a használt Vitarák.. nem érte meg azt venni, inkább kihoztam egy újat, már mild hybridet.
„gyárilag 156 LE van benne a 140 helyett”
Az nem lehetséges, bukná a típusbizonyítványt.
A vonatkozó EU rendelet (80/1269/EGK) :
„6. A HASZNOS TELJESÍTMÉNY MÉRÉSÉNEK TŰRÉSEI
6.1. A motor műszaki szolgálat által mért hasznos teljesítménye ± 2 %-kal eltérhet a gyártó által megadott hasznos teljesítménytől (a motor fordulatszámának 1,5 %-os tűrése mellett).
6.2. A gyártás-megfelelőség vizsgálata alkalmával a vizsgált motor hasznos teljesítménye legfeljebb ± 5 %-kal térhet el a típusjóváhagyási vizsgálat során meghatározott hasznos teljesítménytől.”
Én simán elhiszem hogy erősebb a turbos motor, a VW-nél is így van pl konkurens oldal erőmérő műsorában is szokott ilyen lenni.
Ha komolyan vizsgálnák ezt is, ez lenne a következő (dízel)botrány.
Gyári állapotban nem erősebbek azok a motorok.
Most eltekintek a két autó elemzésétől, ez a cikk most elég objektív lett és jól leírja, hogy miben jobb az egyik, miben a másik.
A Vitarának 5 csillagos a töréstesztje.
Lehet tudni már, hogy a románcsodának mennyi?
A Duster 3 csillagos lett. A következő Duster 2 csillagos lesz, ha így folytatják tovább.
A törésteszt eredményét nem csillagokkal, hanem százalékos értékkel fejezi ki az Euro NCAP.
89% vs 71%
6M vs 5M.
A sofőr fejét nézd a Dusterben, nem sok esélye van.
cdn.euroncap.com/media/49984/frontalimpactfullwidthrigiddriverimage.png
Szerintem érdemes úgy is vizsgálni a 2 autót hogy ha külön vizsgáljuk az autó motorjait, külön a váltóit, akár az összkerékhajtási rendszert, majd a kasztnit, mértetét, itt hasmagasságot, komfortérzetet, fogyasztást, stb hogy melyik miben jobb és a végén az összképet nézni.
Pl duplakuplungosnál rángat-e, mennyivel növeli a fogyasztást, bolygóművesnél ehhez képest jobban-e és mennyivel, a végén a leendő karbantartási igényt elvi tartósságot meghatározni.
Motorjainál is megvizsgálni a technikai képességeket, karbantartást elvi tartósságot stb.
Karosszéria merevség, (nagyszilárdságú acél mennyiség) súly arány stb stb…
valakinek nem számít persze, de a vitara kezd itthon irtó közhelyes autó lenni, így a 8-ik évét taposva már nagyon sok lett nálunk belőle. Adott évjáraton belüli penetrációja jelentős, lassan az F és G astrák egykori elcsépeltségét követi, kijön olyan véletlenszerűen néha, hogy áll az utcán egymás után 6 autó, abból 2 vitara
Nagyon helyes.
Mindenhol ott vagyunk.
Majd akkor lesz elég, ha minden 2. kapubejáró előtt Vitara áll…a 3. előtt meg SCross.
talicska
2021.10.27. at 18:24
A duster egy guruló koporsó…
Nagyon veszélyes, mert azt a hamis érzetet kelti, hogy egy masszív, biztonságos autóban ül az ember, aztán ez sajnos köszönő viszonyban sincs a valósággal.
Ezt a véleményed az euroncap.com-os törésteszt alapján hoztad?
Mert az alapján azt állapítottam meg (a Vitarás töréstesztet hozzáhasonlítva), hogy szerkezetileg a Duster ugyanolyan masszív és biztonságos mint a Vitara, csak a légzsákja rosszul van időzítve. Az csapja úgy arcon az utasokat, hogy leszakad a fejük.
JAJ DE IZGALMAS! A 150. dacia és suzuki összevetés, mindezt a legunalmasabb és legkevésbé kreatív formában.
Itt:
„Ha a macsós megjelenés számít, a Duster nyer, ha viszont a futáskultúra és a hajtáslánc, akkor a Vitara”
Konkurens oldalon:
Ellene:
– Automata váltó működése
– Anyaghasználat
– Zajkomfort
– Rugózási komfort úthibákon
Itt:
„Motorfékhatásból egyikőjük sem erős, de a Dusteré picit jobb”
Konkurens oldalon:
Motorjában elég erő van ahhoz, hogy dinamikusan mozgassa a karosszériát, de sokkal erősebb motorféket ad, mint amire számítanánk.