Mit tud ez a villanyos csillagos? – Mercedes EQE SUV teszt

Manapság szinte minden típusnak létezik SUVváltozata, így van ez a Mercedes-EQ-nál is

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az EQE SUV olyan, mint egy színházi darabnak készült, mert minden porcikájával szórakoztatni szeretne, akár egy jól komponált műdarab.

Manapság, ha egy autót rengeteg szórakoztató funkcióval dobnak piacra, akkor a legtöbben kapásból rávágják, ezt bizony a fiataloknak tervezték. Nem tudom ebben mennyi ennek az igazságtartalma, viszont a most felnőtté váló generációt elég jól ismerem, hiszen magam is ide tartozom. Két jól szeparálható csoportra lehet osztani a mai huszonéveseket: egyik része a bolygó megmentésén fáradozik, a másik fele pedig él-hal az erős autókért, és boldog, hogy még hallhatja a V8-as, vagy akár V12-es motorok üvöltését. A Mercedes az EQ járműveivel inkább az előbbieket célozza. Ráadásul, szinte még senkitől sem hallottam autóvásárlás előtt, hogy neki mindegy, csak lehessen benne Netflixet nézni és TikTokot pörgetni. Ellenben akinek lehetősége van Mercedest vásárolni, annak szempont a minőség, a kényelem, és a megjelenés. Vajon tudja ezt az EQS SUV?
Hirdetés
Bármennyire is igyekeztek a tervezők, a karosszéria minden pontján érződik, hogy a látványt feláldozták a légellenállás oltárán. Ez végeredményben egész jónak mondható, hiszen a 0,25-ös légellenállási együtthatót nem várná az ember egy 4,86 méter hosszú, 1,94 méter széles, és 1,69 magas autótól, ezzel pedig az EQE SUV jobb mutatóval büszkélkedhet, mint például az Audi e-tron. Ezt pedig olyan megoldásokkal érték el, mint a karosszériába visszahúzódó kilincsek, vagy éppen a kerékjárati ívek belépő élén található apró recék, amelyek megtörik az abroncs felé tartó levegő útját. Ha már a kerekek: a tesztautón lévő 20 colos felnik formáját is egyértelműen a kedvező légellenállás szülte Bent a teljes szélességben végigfutó LED-csík megadja az alaphangulatot, amelyet a műszerfalon világító apró csillagok jól kiegészítenek. Kiváló a kormány bőrözése, kellemes tapintásúak az anyagok és az ülések is remekül tartanak. A vezető előtti 12,3 colos digitális műszeregység grafikája gyönyörű, ahogy középkonzolon a 12,8 colos érintésérzékeny OLED érintőképernyőé is. Könnyedén kezelhető akár menet közben is, de csak az egyszerű műveletek elvégzése közben, mert összetettebb beállításoknál már meg-megakad az MBUX rendszer, és ilyenkor garantált a félrekattintás. Ezt elkerülendő hangvezérléssel is kiadható a parancs a szoftvernek, ám egyelőre csak angolul, ugyanis a magyart még nem érti.
Hirdetés
Az EQE SUV többféle hajtáslánccal is kérhető, a tesztautó valahol az aranyközéputat jelenti a 288 lóerős teljesítményével és az összkerékhajtással, hiszen a belépő szinten vásárolható kizárólag hátsókerekes kivitel is, míg a csúcsváltozat 400 lónál is erősebb. A 100 kilowattórás akkumulátor a gyári adatok szerint 459-558 kilométerre elég energiát képes elraktározni, a fogyasztást pedig 18,5 és 22,5 kilowattóra közé teszi a Mercedes 100 kilométerre vetítve. A tesztidőszak alatt már igencsak hideg idők jártak, egyértelmű, hogy ilyen körülmények között az EQE SUV nem tudta hozni az 500 kilométeres hatótávot, magas volt a fogyasztása. Kizárólag városban 29,5 kwh/100 kilométerre jött ki, és a 350 kilométert is nehezen tudta megoldani két töltés között, de legalább nem kellett sokat szobrozni a 22 kilowattos töltőoszlop mellett, ugyanis 40 százalékról egy szűk délután alatt feltöltött maximumra. Budapest utcáin egyébként jól érezni, hogy egy ekkora méretű autót nem feltétlenül az európai utakra szántak. Persze a hátsó kerekek 10 fokos fordulása segít a szűk helyeken manőverezni, többek között parkoláskor, hiszen a majd' 5 méter hosszú jármű fordulóköre 12,3 méterről 10,5 méterre csökken ezzel a félmillió forintos extrával. Emellett természetesen minden modern vezetőtámogató rendszer elérhető hozzá. Remek újdonság például, hogy az autó nem csak a dísz LED-csíkkal, és hangos csipogással jelzi a veszélyt, hanem erőteljesen „megrángatja” a sofőr biztonsági övét. De nem is baj, hogy ennyire teletömték vezetősegédekkel, ugyanis az alapból 2,5 tonnás SUV nem komálja a tempós kanyarokat, kormányzása steril, kevés visszajelzést ad. Ugyanakkor a légrugós futóműve úthenger módjára simítja ki az aszfalt hibáit, amelyekből itthon bőven kijut mindenkinek. Szóval egyértelműen kényelemről, a lágy ringatózásról szól az EQE SUV 350-es változata.
Hirdetés
Az EQE SUV indulóára szűk 31 millió forint, de a tesztautót sikerült egészen 48 millióig extrázni. Ebben a legdrágább tétel a közel 4,2 millió forintos AMG Line Premium csomag, amely tartalmaz többek között távirányítású parkolást, kivetítős első fényszórókat, és 20 colos aero felniket. Emellett sokat dob az árcédulán a hátsókerék-kormányzás is, amely 600 ezer forintba fáj, de a kormányfűtésért is 113 ezer forintot kérnek pluszban, továbbá a hátsó ülésfűtés is 156 ezer forinttal dobja meg a SUV árát.
Értékelés
Pozitív
Kényelmes ülések, szinte nem létező menetzaj
Negatív
Helyenként nem elég prémium anyaghasználat, kicsi hatótáv
Árak
Tesztmodell alapára
30 908 661 Ft (2024.01.04.)
Tesztautó ára
48 136 379 Ft (2024.01.04.)
Műszaki adatok
Teljesítmény:
215 kW (292 LE)
Nyomaték:
765 Nm
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6,6 s
Végsebesség:
210 km/h
Méretek
Hosszúság:
4863 mm
Szélesség:
1940 mm
Magasság:
1686 mm
Saját tömeg:
2485 kg
Össztömeg:
3115 kg
Terhelhetőség:
630 kg
Tengelytáv:
3030 mm
Karosszéria-kivitel:
SUV
Csomagtér:
520-1675 l
Motor és váltó
Motor:
Elektromos
Sebességváltó:
irányváltó
Nyomaték:
765 Nm
Teljesítmény:
215 kW (292 LE)
Menetteljesítmény
Végsebesség:
210 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6,6 s
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?