Mit tud az új Skoda Scala egy VW Golfhoz mérten?
Melyik jobb alapból? - Skoda Scala vs. Volkswagen Golf
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Új meredekhátú kompakttal jelentkezett a Skoda. A Scala az Octavia alá sorolva igazi Golf konkurens. Megnéztük, mit tud hozzá képest.
Odébb még egy igazi összevetés, egyelőre a gyári adatokból, az árakból és persze a Genfi Autószalonon megejtett ülőpróbából kell kiindulnunk. Viszont a múlt héten már hazai árával is debütált Skoda Scala mindenképp megkívánja azt, hogy a kompakt szegmensben valamihez hasonlítsuk. És mi más lehetne, mint a kategóriát fémjelző, nem mellesleg idén 45 éves Volkswagen Golf, amit oly sokan a kategória etalonjának tartanak.
Skoda Scala vs. Volkswagen Golf - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
Skoda Scala | 4362 | 1793 | 1471 | 2649 | 467-1410 |
Volkswagen Golf | 4258 | 1799 | 1492 | 2620 | 380-1270 |
Méretben a Scala - legalábbis hosszát és tengelytávját - tekintve túl is növi a Golfot, csomagterével is alaposan rálicitál, pedig alapjait amúgy a Volkswagen-konszern MQB A0 platformja adja, ami nem a Golf, hanem a Polo alapja, de ugyebár moduláris platformról van szó. A Skodánál a Scala az első modell, ami már erre az alapra épül, meg persze a később debütált Kamiq is erre épül már.
A hosszabb és nagyobb tengelytávú kasztni a Scala esetén az utastérben is megmutatkozik, tágasabbnak tűnik, motorpalettájuk alapja pedig azonos: a 115 lóerős 1.0 TSI, ami nem csak a Fabiában, még az Octaviában vagy a Kodiaqban is egészen meggyőző volt. Golfból persze van temérdek egyéb változat is, de ha ma valaki 150 lóerőnél szerényebb - benzines - verzióra vágyik, ezzel kell beérnie, ami persze nem is kompromisszum, így aztán mi most az alap Scala és az alap Golf modelleket állítottuk egymás mellé, s azt kell mondjuk, vannak ám meglepetések.
A motorok teljesen azonosak, 1,0 liter, három henger, közvetlen befecskendezés, turbó, aminek az élettartamát utóhűtés növeli, a motor kipufogógázait pedig részecskeszűrő is tisztítja a katalizátor mellett. 115 lóerő, 200 newtonméter nyomaték, utóbbi ráadásul 2000-3500/perc fordulat között, tehát igen széles tartományban konstans. A 100-ra gyorsulás mindkét autónál 9,8 másodperc, pedig a 10 centivel rövidebb (és jó eséllyel nagy szilárdságú acélból is többet tartalmazó) Golf tömege is szerényebb 60 kilogrammal. A végsebesség a Scala esetén a nagyobb, ő 204 km/órás tempóra is képes, a Golf pedig csak óra szerint tud ennyit, valós tempóból 198 km/órára képes - mára ha ez bárki számára fontos adat egy 1,0 literes motor esetén.
Skoda Scala vs. Volkswagen Golf - műszaki adatok, árak
Skoda Scala 1.0 TSI Active | Volkswagen Golf BMT 1.0 TSI Trendline |
|
Emissziós norma | Euro 6d-TEMP | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 999 | |
Hengerek/szelepek száma | 3/12 | |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 115 (5000-5500) | |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 200 (2000-3500) | |
Gyorsulás 0-100 km/h | 9,8 | |
Végsebesség [km/h] | 204 | 198 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 5,0 | 4,8-5,0 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 113 | 109-113 |
Saját tömeg [kg] | 1305 | 1245 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1668 | 1760 |
Alapár [Ft] | 5 427 260 | 5 925 100 |
Akciós alapár [Ft] | 5 027 261 | 5 425 100 |
A kombinált fogyasztási értékek gyakorlatilag egyezők, ahogyan az emissziós adatok is. Az igazi különbség a méreteken túl a felszereltségben, illetve annak politikájában és az árakban van. Mindkét autó vastagon 5 millió forint feletti árról startol, de a Scala azért 5,5 millió forint alatt marad, míg az alap Golf már a 6 milliót súrolja. Utóbbira viszont jelentősebb, kereken 500 ezer forint a "gyári" árkedvezmény, míg a Scala árcsökkentése a konfigurátor szerint "csupán" 399 999 forint. Ezek alapján az alap Scala valamivel 5 millió forint fölötti, a Golf alig több mint 400 ezer forinttal magasabb bázisárral vihető haza.
Felszereltségük elég hasonló és gazdag, egymáshoz mérni nem is igazán érdemes őket. Miként az táblázatunkból látható, vannak olyan tételek, amiket az alap Scala már megad, ám a Golfhoz vaskos felár. Ilyen a LED fényszóró, ami a Scala esetén (első Skodaként) mindenképp jár, míg a Golf 350 ezer forintért méri azt. A Golfban viszont van térdlégzsák a sofőr számára, míg azt a Scala csak 68 ezer forintért adja. Színes központi kijelzőből kisebbet ad a Skoda, de ahhoz olcsóbban kérhető a Bluetooth kihangosító, hiszen a VW azt nagyobb kijelzővel társítja. Az mindenképp látható, hogy a Skoda józanabb felszereltséget ad, például pótkereket elektromos hátsó ablak helyett, ugyanakkor a fontosabb tételek, például a városi koccanásgátló és a manuális légkondicionáló, mindkettőjüknél megvannak.
Skoda Scala vs. Volkswagen Golf - alapfelszereltségek, néhány extra ára
Skoda Scala Active | Volkswagen Golf Trendline | |
Bőr kormány és váltógomb borítás | - | x |
Multifunkciós bőrkormány | 73 660 Ft | 107 950 Ft |
LED fényszóró | x | 350 520 Ft |
LED menetfény | x | x |
LED hátsó lámpa | x | x |
ESP | x | x |
Visszagurulásgátló | 25 400 Ft | x |
Fáradtságfigyelő | csak magasabb felszereltséggel | x |
Városi koccanásgátló | x | x |
Frontlégzsákok | x | x |
Oldallégzsákok | x | x |
Függönylégzsákok | x | x |
Vezetőoldali térdlégzsák | 68 580 Ft | x |
Fedélzeti számítógép | x | x |
Audiorendszer MP3 lejátszással | x | x |
SD kártya olvasó | x | x |
Központi kijelző átmérője | 10,5 cm | 16,5 cm |
Bluetooth kihangosítás, USB csatlakozó és nagyobb, kapacitív érintőképernyő, Apple Car Play | 54 610 Ft | 86 360 Ft |
Bluetooth kihangosítás | 39 370 Ft | |
Bluetooth kihangosítás vezeték nélküli töltővel | 133 350 Ft | - |
Digitális rádióvétel | 34 290 Ft | 69 580 Ft |
Hangszórók száma | 4 | 8 |
8 hangszórós kivitel | 44 450 ft | x |
USB Type-C csatlakozó | x | - |
Navigáció funkció | - | 236 220 Ft |
Elektromos ablakok elöl | x | x |
Elektromos ablakok hátul | 58 420 Ft | x |
Manuális klímaberendezés | x | x |
Távirányítós központi zár | x | x |
Elektronikus rögzítőfék | x | x |
Abroncsméret | 205/55 R16 | 195/65 R15 |
Pótkerék | szükség | 33 020 Ft |
Defektjavító készlet | - | x |
Sebességkorlátozó | x | x |
Tempomat | 59 690 Ft | 68 580 Ft |
Sávtartó rendszer | x | 189 230 Ft |
Tolatókamera | csak magasabb felszereltséggel | 92 710 Ft |
Panoráma üveg tolótető | csak magasabb felszereltséggel | 307 340 Ft |
Digitális műszerfal | csak magasabb felszereltséggel | csak magasabb felszereltséggel |
Parkolóradar hátul | 114 300 Ft | - |
Parkolóradar elöl és hátul | 217 170 Ft | 179 070 Ft |
Mindkét alapmodell esetén igaz, hogy vannak extrák, amikhez felszereltséget kellene lépni, ilyen például a digitális műszerfal, vagy a Scala esetén a panorámatető és a tolatókamera is. Az viszont mindenképp látható, hogy a Scala olyan arzenált vonultat fel, amivel bizony a Golfot is megszorongathatja. Na persze nem sokáig, még idén várható a következő, nyolcadik generációs Golf bemutatkozása, ami alighanem olyannyira friss és ütős is lesz, hogy hozzá mérten a Scala már messze nem lesz olyan erős versenyző, mint amilyennek most tűnik. Várjuk a próbalehetőséget, amit természetesen minden vásárlás előtt ajánlunk, már csak azért is, mert a végső kedvezményeket akkor tárják fel a kereskedők. Ha nem is árban, hanem ajándék extrákban, márpedig extrákból a Scala esetén is bőséggel lehet válogatni.
Azért ügyesen védve van a Golf… az 1.5 TSI a Scalahoz csak DSG-vel párosítható, kapásból +700ezret tol az áron, ami azért ebben a kategóriában nem kevés mani.
Bár nagyon felróni se lehet, mert más márkáknál is jellemző, hogy házon belül így „védik” magukat ill. egy v. több másik modellt.
Akárhogy is, a LED-es pilács alapáron derék, de ezres darálóval biztos nem venném, dsg-t se kérnék bele, r-go kiesett az autó….
A Scalát már a Golf VIII-hoz kéne hasonlítgatni. Ejnye-bejnye VW…
Legalább az 1.5 TSi szoftveresen gyengített 130 lovas verzióját berakhatnák kézi váltóval. Aki nem akar csonkolt nyomorékká tett 3 hengeres kávédarálót venni vagy automata váltós 150 lovast, annak lenne választási lehetősége, mert most nincs.