Mit tud az új Chevrolet Volt?
Európai testvérét lekörözte a megújult Chevrolet Volt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A nemrég bemutatott 2016-os modellévű Chevrolet Volt teljesen új külsőben, már biztosan tud 80 kilométeres elektromos hatótávot.
Komolyabb, mint volt, de kicsit játékautós ezzel az orral
Az új Chevrolet Volt akár tetszik, akár nem, mindenképpen karakteresebb jelenség, mint elődje. Hivatalos bemutatója a Detroiti Autószalonon volt. A kiszivárogtatott képeken már a szériakész kocsit láthattuk, így nem annyira meglepő ez az éles vonalakkal határolt orr. Hátrahúzott lámpáival, fényes hűtőmaszkjával olyan az ábrázata, mintha a Verdák mese egyik szereplője lenne az új Chevy Volt. Az övvonal emelkedése és a sötétített B-oszlop jól áll neki, a tető meg hátrafelé lejtős, ahogy a mai autódivat megköveteli.
Dinamikus az oldalnézet, a lejtős tető és a lecsapott far légellenállásbarát
A hátsó nézet talán kevésbé szerencsés; az osztott fényszórók, a légterelőként is funkcionáló hátsó kiszögellés, meg a fekete lökhárítóbetét talán kevésbé jól sikerült részletek. A Volt kerekei 17 colosak, a gumik Michelin Energy Saverek és amerikai divat szerint négyévszakosak. A beltér szokványosabb, mint az elődben, de legalább ötüléses. Ide is megérkezett a "lebegő" középkonzol és a MyLink fedélzeti infotainment rendszer legfrissebb változata, kékes fényű az utastér hangulatvilágítása.
A beltérből csak annyi látszik, hogy ez egy modern átlagautó. Már ötüléses a Volt utastere
Az új, Voltec nevű hajtáslánc fő elemei egy 18,4 kWh kapacitású akkumulátor és a hozzá csatolt 1,5 literes lökettérfogatú hatótávnövelő benzinmotor. A Chevrolet szerint ez a kombináció 45 kilogrammal könnyebb az elődénél és 12 százalékkal energiatakarékosabb. A benzinmotor 102 lóerős, az elektromotor meg erősebb nála: 111 kW a teljesítménye, azaz lóerőben 151. A villanyhajtómű nyomatéka 398 Nm. A végsebesség 157 km/h, de ha ezt nem próbálgatja a sofőr, akkor akár 670 kilométeres is lehet a hatótáv és 80 kilométert tisztán elektromosan is meg tud tenni a Volt (a korábbi 40-80 kilométeres e-hatótávot ígért). A két motor együtt is tud hajtani, így javult a gyorsulás, a 0-96 km/h (60 mph) szintideje 8,4 másodperc.
Teljesen lemerült akkumulátorral négy és fél óráig tart a töltés 240 voltos hálózatról, 120 voltról meg 13 óráig. A Volt utasait tíz darab légzsák védi és lehet vezetéssegédeket is rendelni hozzá, mint a sávelhagyás-figyelmeztetés, a holttérfigyelő, a ráfutásgátló és a hátsó mozgásérzékelő. Az új Volt már tud automatán parkolni és az USA-ban az év második felétől lehet megvenni, bár ára még nincs.
Továbbra is elöl hajt a Volt, új 1,5 literes 102 lóerős hatótávnövelő benzinmotorjával 670 kilométeres kombinált hatótávot ígér, a hajtást 151 lóerős villanymotor adja, az elektromos, emissziómentes hatótáv 80 km
Én az árát várom kiváncsian…:-S
Kíváncsian várom,hogy mit tud a gyakorlatban.
[i]„már biztosan tud 80 kilométeres elektromos hatótávot”[/i]
Azért érdemesebb lenne ennél óvatosabban fogalmazni, ugyanis konkrétan most még egyáltalán nem biztos ez, mivel még nincs meg az USA-ban érvényes hivatalos EPA tesztciklus szerinti mérési eredmény. Ráadásul a GM messzeföldön híres a túltáplált marketingosztályáról és a nagyotmondásáról (az első generációs Volt-nál is fölé lőtték az AER-t a propagandában). Másrészről persze biztos tud majd 80 km-t menni egy feltöltéssel, pl. leejtőn, vontatva …, stb.
Amúgy kétségtelenül jelentős előrelépés műszaki szempontból a második generációs Volt az elsőhöz képest. Az első hatalmas arccal, Prius verőnek indult az eredmény aztán csúfos pofára esés és masszív veszteség lett. A második generáció több területen is javítja az első hibáit – pl. nem igényel már prémium benzint a motor, javult a hatásfok is és ha gyakorlatilag láb nélküli embereknek, de van 5. ülőhely is -, viszont mindezek ellenére a benzinmotoros üzemmód hatásfoka még a 10 évvel ezelőtti második generációs Prius szintjét sem éri el.
Mindezek ellenére a Volt tulajok általában imádják a járgányukat és akit nem idegesít a gyakori töltögetés, az olyan elektromos autóként tudja használni aminek nem gond néha egy-egy hosszabb út sem.