Mit szólnál ahhoz, ha a szerelmed elmenne prostinak?

WRC: a bajoroknál sincs kolbászból a kerítés

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Úgy volt, hogy a ralielitbe idén beszálló Mini jövőre teljes gyári programot fut, de közbeszólt az a fránya pénzszűke.


Úgy volt, hogy a 2012-es ralivébén az eddigi kettőnél végre több gyári csapat lesz, jelesül három (Citroën, Ford, Mini), és ez az ismert gazdasági okokból kifolyólag nagyon is örvendetes a rajongók számára. Nyilván mindnyájan sajnáljuk, hogy a Mitsubishi, a Subaru meg a többiek eltűntek (az elitből), de néhány hete még a Ford maradása sem volt biztos. Aztán a Mini háza tájáról érkezett a rossz hír: nem állt össze az anyagi háttér, s a Prodrive-os csapat lekéste a nevezési határidőt. Majd karácsonyi ajándék/fordulat: a brit Autosport magazin szerint igenis megkezdheti első teljes szezonját a Countrymanből lett JCW (John Cooper Works) WRC-t idén még csak próbálgató alakulat.
A január közepi monacói rajton tehát ott lesz a Mini. Ott lesz - elvileg - minden futamon, viszont csak egy gyári autóval. Pontosabban egy gyári pilótával, mert JCW-ből többet rajtoltatnak, csak az egyiket mindig kiadják majd valakinek, aki bizonyára szép summát tesz le érte az asztalra. És aki ezzel szívóágra került, az az északír Kris Meeke, hiszen a csapat Dani Sordót favorizálja. Valószínűleg a spanyol mögött is akad némi szponzorpénz, bár tehetségét és gyorsaságát sem vitathatjuk, mert bizonyította elégszer (két pódiummal már a Mini színeiben is).

"Sordo minden versenyen indul, Meeke nem" - idéz az Autosport egy német forrást. "Meeke is marad a csapatnál, de főleg, mint tesztpilóta." Az is érdekes még az ügyben, hogy Sordónak egy, Meeke-nek két évre szóló szerződése van. "Mit szólnál ahhoz, ha a szerelmed elmenne prostinak?" Ezt twittelte az érthetően csalódott Meeke, miután megtudta, hogy kispados lesz az év folyamán. Egy Prodrive-közeli informátor azt azért megszellőztette, hogy a legendás Colin McRae pártfogoltját is igyekeznek minél több versenyen elindítani - meglátjuk.
Hirdetés
Ezek után azt is kíváncsian várjuk, tényleg támad-e jövőre a Volkswagen a Polo R WRC-vel. Kívánjuk, hogy így legyen, sőt a Mini is zöldebb utat kapjon Münchenből, s akkor újra élet költözne a ralivilágbajnoki sorozatba, ráférne.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?