Mit nem hozott a Jézuska? Olcsó autózást például

Hiába kértük, nem hozott olcsóbb autózást a Jézuska

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Mi mást kérhetett volna az autózást szerető ember, mint olcsó, vagy legalább nem dráguló autózást. Ilyet azonban a Jézuska sem tud hozni.

Természetesen mi is boldog, békés, karácsonyt kívánunk olvasóinknak, ám a bejglimámorból józanításként igyekszünk sorba venni, hogy mit nem tudott hozni a Jézuska.
Autózni szerető ember mi mást kérhetett volna, mint olcsóbb, vagy legalább nem dráguló autózást. Ilyet azonban még százezrek kérésére sem tud teljesíteni a legnagyobb csodatevő tündér sem. Így aztán lesz néhány olyan változás a jövő évben, amit sajnos le kell nyelni. Azt azonban szögezzük le, hogy említhetünk pozitívumokat is. Ilyen például, hogy jelentősen csökken a regisztrációs adó, és ha a legtöbb autónál magasabb terheket jelent is, de legalább jövő évtől az autók értékéhez illeszkedik az eddig motorméret szerint kirótt, január 1-től a jármű életkora és teljesítménye szerint változó átírási, azaz vagyonszerzési illeték.
Hirdetés

Itt azonban nagyjából vége is a pozitív, vagy pozitívumot tartalmazó változásoknak. Nem elég, hogy emelkednek az autópályadíjak, a gyorsforgalmi utakat csak ritkán igénybe vevőknek érvágás lesz, hogy jövő évtől megszűnik a négynapos autópályamatrica. Minden autóst érint, hogy noha a biztosítók fokozódó versenyének köszönhetően átlagosan 5-25 százalékkal apadtak a kötelező, azaz gépjármű felelősségbiztosítási díjak, új teherként bevezetésre került a biztosítók által, a díjakkal együtt beszedett, de az Államkincstárba vándorló, az éves biztosítási díj 30 százalékában megállapított baleseti adó. Utóbbi eredményeként ritka - de azért nem példa nélküli - az olyan autós, aki 2012-ben a 2011-esnél kisebb összeget kell csupán biztosítójának fizessen.

A szabályszegőket jövő tavasztól a mostaniaknál komolyabb bírságok sújthatják, de ami a legjelentősebb mértékben növeli majd az autózási költségeket, az nem más, mint az üzemanyag. Egy év alatt a benzin 355-ről 395 forintos átlagárúra drágult, ami egyébként még nem is tragikus, 11 százalékos áremelkedést jelent. A gázolaj azonban - részint jövedéki adójának növelése miatt - több mint kétszer ilyen mértékben kerül többe, a 342-ről 420 forintra ugrott literenkénti átlagár csaknem 23 százalékos növekedést mutat. És ehhez még nem is a várhatóan az év utolsó hetében is emelkedő árszintet vettük figyelembe. Jó hír azonban, hogy már növögetni kezdett a hazai villanyautó-töltőhálózat, ráadásul a szolgáltatók jövőre még ingyenes töltési lehetőséget is adnak, hiszen egyelőre a villany viszonylag olcsó „hajtóanyagnak” számít – jövedéki adó ugyanis még nem terheli. Hogy ez meddig lesz így, azt talán a Jézuska sem tudná megmondani, ahogyan ő – a látottak szerint – az autózási költségeket sem tudja módosítani, amelyek már csak a 27 százalékra emelkedő ÁFA miatt is (minden máshoz hasonlóan) emelkedni fognak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 06:17
    Permalink

    luise
    ,, hát akkor – már ne is haragudj – neked valami egészen más való a kezedbe, nem kormány!”
    első eset autópályán kijáratnál hajtok ki jobbkanyart veszem szépen szabályosan hátulról kisbusz nekemjön és nekivág a szalagkorlátnak. nem én voltam a hibás.biztosító fizet.golf kész. második eset:
    szombat északa megyek haza malóból egy részeg leelőzni próbál de nem hagyott le teljesen és rámrántota a kormányt és felpaszírozott a szalagkorlátra. rendőrok ki. biztosító fizet.kocsi kész.
    dióhéjban ennyi két eseben vétlen voltam de rengeteg idő ment el ügyintézéssel meg kocsinélkül

  • 2017.10.31. at 06:17
    Permalink

    der milan és luise
    azért van a kettes golf melóskocsinak mert majd valószinúleg malterosan vagy nyakig olajosan/festékesen fogok beülni a saab bőrbelsőbe. aki értelmes ember az vigyáz a jókocsijára és melós autót is tart. hogy tennék már be a saab ba 3 zsák cementet meg 20 liter festéket stb. az egy drága autó ami igényes. a kettesgolf meg arra jó hogy strapabíró és bele lehet ülni meló után mocskosan is

  • 2017.10.31. at 06:17
    Permalink

    Kedves MATYIKA, nekem mit hozol a szülinapodon?

    Amit írtál, a cím után lényegtelen. Szeretem a cikkeiteket általában, meg a portál is jó, stb., de szánalmasnak tartom ezt a Jézuskázást és amit kapcsolnak hozzá a legtöbben, mint ahogy Te is…
    Ha számodra ez az ünnep sajnálatos módon üres is, legalább egy percet szánj rá, hogy elgondolkozol azon amit leírsz ezzel kapcsolatban, és ez furcsa mód nem az én érdekem, nem is Jézusé, hanem pont a Tied.

    T

  • 2017.10.31. at 06:17
    Permalink

    hát akkor – már ne is haragudj – neked valami egészen más való a kezedbe, nem kormány!

    ne akard már beadni, hogy az autózás csak a gazdagok kiváltsága/legalábbis egyenlőre/!

  • 2017.10.31. at 06:17
    Permalink

    Az eddigi BMW, MERCEDES, AUDI, LEXUS cikkek hozzászólóit, most valószínűleg nem érdekli ez a cikk, hiszen nekik ez az emelés meg se kottyan, Ők úgy is cégautóval járnak havi 50-60e km-ert…

    Igazam van?

Vélemény, hozzászólás?