A karakteres első fényszóróknak köszönhetően kellően egyedi megjelenéssel rendelkezik (fotó: CarNewsChina)
Csupán néhány éve létezik, mégis már most kalandos életúttal rendelkezik a szóban forgó villanyautó, a Yue 01 gyártója. Eredetileg Xinte Automobile néven kezdték meg működésüket 2018-ban, de a koronavírus-világjárvány miatt kivonultak a piacról. A távozás csupán átmenetinek bizonyult, ugyanis 2021-ben visszatértek - ekkor vették fel az Electric House, vagy egyszerűbben EV House nevet. Még ezen év augusztusában mutatták be első modelljüket, míg a második a már említett Yue 01.
A kínai márka hisz az egyszerűség elvében: hagyományos kilincseket kapott a Yue 01 (fotó: CarNewsChina)
1,66 méter széles (fotó: CarNewsChina)
Az ötajtós, négyüléses villanyautó 3,75 méter hosszú, 1,66 méter széles és 1,55 méter magas, míg a tengelytávja 2,42 méter. Az egyediségéhez sokat hozzátesz a háromszög alakú első fényszóró, míg hátul a mára már szinte szokványossá vált kiosztás található: a két féklámpát egy díszcsík köti össze, amelyek az emblémában találkoznak.
A világító díszcsíkot csak az embléma töri meg (fotó: CarNewsChina)
Az utastérben egy hatalmas, 10,1 colos érintésérzékeny multimédiás kijelzőn akad meg először a szem, de a kormány mögé is egy 7 colos LCD digitális műszeregység került. A középkonzolra az irányváltó mellett egy vezeték nélküli telefontöltőpad, és két pohártartó került.
A 10,1 colos kijelző állítva került a műszerfalra (fotó: CarNewsChina)
Nincs túl sok fizikai kezelőszerv, de a váltó azért a szokott helyén (fotó: CarNewsChina)
A hátsó ülések természetesen lehajthatóak, de a csomagtér kapacitását nem árulta el a gyártó (fotó: CarNewsChina)
Habár a bevezetéskor hatféle kivitelben kapható a Yue 01, mindössze egyetlen hajtáslánc választható. Ez 47 lóerős teljesítményre és 125 newtonméteres nyomaték leadására képes, a végsebessége pedig kerek 100 km/óra. Lítium-vas-foszfát akkumulátorból viszont már két opció is szerepel a katalógusban, egy 24 és egy 32,56 kilowattórás, előbbi 251, míg utóbbi 335 kilométeres hatótávot ígér a kínai CLTC ciklus szerint. A gyártó állítása szerint 30 százalékról nyolcvanra mindössze 30 perc alatt felpumpálhatóak az egységek gyorstöltő segítségével, míg a lassú visszatáplálásról nem közöltek információkat, viszont azt elárulták, hogy a jövőben érkezik egy harmadik kivitel is, amely 408 kilométert kínál majd. Jelenleg a legolcsóbb Yue 01 indulóára 2,9 millió forintnak megfelelő kínai jüanról indul, míg a csúcsmodellért 3,9 millió forint értékű kínai valutát kérnek.
Később érkezik a 408 kilométeres hatótávot kínáló modell, ám a bevezetéskor a csúcsmodell 335 kilométert megy el két töltés között a CLTC szabvány szerint (fotó: CarNewsChina)