A Toyota Hilux új hűtőmaszkja mögött immár 500 Nm nyomatékot adó, 2,8 literes D-4D turbódízel motor is dolgozhat, a Toyota Schiller tesztautója is az új motorral szerelt. A Schiller TV adásában ma debütált az újdonság, alább megnézheted!
Ahogyan arról a nyáron beszámoltunk már, idén megújult az aktuális, nyolcadik generációs Toyota Hilux. Nem csupán új hűtőmaszkot és (elöl-hátul LED-es) lámpákat, hanem egy növelt méretű és teljesítményű, a Land Cruiserből ismert 2,8 literes, 204 lóerős turbódízelmotort is kapott, számos egyéb finomítás mellett. Vezetni még nem volt módunk az újdonságot, de most a
Schiller TV legújabb adása mégis közelebb hozza a pickup-up piac kedvelt modelljét. Schiller Márk, a Schiller Autó Családot 40 éve építő Schiller Péter legidősebb unokája és egyben a Schiller Autó Család schtratégiai és marketing igazgatója az első tesztautót rögtön a Pilisi Parkerdőbe vitte némi vallatásra.
A természetvédelmi területet persze nem lehet csak úgy háborítani, Márk és a Schiller TV csapata is forgatási engedély birtokában tette, s a korábbi generációs és persze a tesztautónál szerényebb felszereltségű Toyota Hiluxokat szép számmal használó erdőgazdaság egyik munkatársával beszélték át egy területbejárás közben, hogy miként szolgálnak az autók, mit tud az új Hilux. Nem vitás, hogy hiába az új, a 2,4 literesnél 54 lóerővel és 100 newtonméterrel izmosabb motor, aminek erejét kényelmesen hatfokozatú automata váltó is továbbíthatja akár mind a négy kerékhez, a legfontosabb terepjárási eszköz továbbra is a megfelelő abroncs, ami a tesztautónál vadonatúj BF Goodrich gumikat jelentett. Utóbbiakkal a csaknem 30 centis hasmagasságú, 70 cm gázlómélységű, a kapcsolható összkerékhajtás mellé felezőáttételt és zárható hátsó differenciálművet is adó platós valóban nem ismert lehetetlent az erdő útjain sem, miközben a tesztautó épp a hazai magánvásárlók elvárásainak megfelelő: fényűzően felszerelt.
Friss a műszerblokk, az új infotainment rendszer már Apple CarPlay és Android Auto támogatású, az automataváltós Executive Leather tesztautó prémium belteret és komoly terepképességeket ad. A műszerfalról forgókapcsolóval összkerékhajtás és felezőáttétel is választható, a hátsó differenciálmű zárható
Persze nem csak az Executive Leather ellátmány miatt komfortosabb az új Hilux, futóműve is kapott módosításokat, elöl-hátul újak a lengéscsillapítók, de hátul maradt a laprugó a 3,5 tonnás vontatási kapacitás érdekében. Utóbbit az erdőgazdaságnál is gyakorta kihasználják, ahogyan a platót is, az ötszemélyes utastér ugyanis a munkára használt pickupoknál valóban arra kell, hogy ott az utasok elférjenek. Bár tágas a hátsó sor is, azért jóval kényelmesebb elöl ülni, a duplakabinos Hilux 1525 mm hosszú és 1645 mm széles platója pedig keresztben és hosszában is gond nélkül befogad egy EUR-raklapot vagy akár egy elejtett vaddisznót is. Platóburkolat és platótálca-szett, alumínium fedőroló és kupolás, akár ablakos, akár ablak nélküli keménytető egyaránt választható, de például első-hátsó sárvédőív szélesítés is.
A 2,4 literes, 150 lóerős és 400 newtonméter nyomatékú Hilux eddig sem tűnt vérszegénynek, de a 204 lóerős, félezer Nm nyomatékú 2,8-as azért jelentős többletet ad
A 204 lóerős, 500 Nm nyomatékú új motorral a Hilux mindenképp érezhetően fürgébb lett, kézi váltó esetén 13,2-ről 10,1 másodpercre csökkent a 100-as sprintje, de a kényelmesebben vezethető automata váltós verzió 10,7-es értéke is igen jó. A végsebesség 170-ről 175 km/órára növekedése kevéssé kardinális, a pickup jellemzően nem az az autó, amivel végsebességgel autóznánk, de
a 25%-kal növelt nyomaték miatt minden sebességtartományban érezhetően agilisabban mozog a Hilux.
A videóból ez a szép vágóképek ellenére nehezen jön át, hiszen terepen bár sokszor nem árt a lendület, azért fokozottan észnél kell lenni. Aki viszont megízlelné, mit tud az új Hilux, nyugodtan keresse a tesztautót a
Toyota Schiller szalonjában.
Legyen szó munkavégzésről vagy kikapcsolódásról, a Hilux mindenben partner
kérdésem! tényleg francia motor van bennük??
A Hilux és a Land Cruiser motorja 100% Toyota fejlesztés. Ahogy az új Hiace is ez a platform, csak Európában nem forgalmazzák, helyette a PSA-val osztoztak a fejlesztési költségeken, és átcímkézik Proace-re.
A Hilux/Hiace/Land Cruiser a 2,8 literes 1GD-FTV motort használja, ami a 3,0 literes 1KD-FTV utódja (LC 90, 120, 150). Halkabb, és más az injektor és a dugattyúk kialakítása, eddigi tapasztalatok alapján jóval megbízhatóbb konstrukció, 5 éve van a piacon. Az 1KD-FTV se volt rossz, ha rendszeresen odafigyeltek rá, de bőven vannak típushibái. 2,4 literes 150LE-s változtata a 2GD-FTV, ennek elődje a 2,5 literes 2KD-FTV, ezt Hiluxból, Hiaceből ismerjük. (88-144LE-ig terjed a skála)
Szóval ez egy rendes hosszmotoros Toyota platform, RC60F, vagy RC61F váltókkal, illetve AC60F automatával. Wikipédián vannak áttételek, jól eltalált, robusztus darabok. Az osztómű lényegében megegyezik a korábbi Hiluxéval, csak kapott egy elektromos aktuátort, így nem karral kell kapcsolni, hanem tekerőkapcsolóval.
Ha jól tudom az Aygo, Proace, Proace City ami francia, az új Supra BMW, egyébként a többi rendes Toyota termék, még ha kicsit vissza is van véve a felszereltség itt Európában. Bár épp a cikkben szereplő Hilux megkapta itt is a frissült 2.8-as motort, amivel 2015-ben egyébként megjelent a Hilux, csak nálunk nem adták vele.
Ami viszont jó hír, hogy lesz Highlander, van Camry, és lehet majd kapni a Mirait is. Már csak a 200-as Land Cruiser kéne még, vagyis a hamarosan megjelenő 300-as széria Hybrid hajtással. A 70-es szériáról nem merek álmodni, annak itt sajnos nem lenne piaca.
Szerintem a 2.8 nem francia motor.
De a Toyota annó adott 1000000-km garanciát ( egész pontossan 5-év km-korlátozás nélkülit ami akár 1-mill is lehet) egy konkrét francia autóra amin Toyota embléma van.
De a kérdésedre mivel a Toyota a PSA-val operál akár elképzelhetö lehetne de a PSA-nem használ 2.8-at viszont a Toyota igen. Szerintem Japán motor és a Land-Cruiser-ben is ez van.
Meg ugye a Dynában csak azt már nem forgalmazzák.