Mit adott nekünk a hibridség? – Suzuki Swift Hybrid teszt
Teszten a lágy hibrid Suzuki Swift
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A lágy hibrid Ignis után a Swift is nálunk járt ugyanazzal a hajtáslánccal, amelyben a 12 voltos lítium-ion akksi és az ISG segíti a benzinmotor dolgát. Vajon megéri a felárat?
Azt nem mondom, hogy pörgetni nem kell hozzá a motort, hiszen 6000-es fordulatnál jelentkezik a teljesítmény maximuma, míg a forgatónyomaték is 4400-nál maxolható ki, de háromezernél elváltogatva már lendületesen lehet közlekedni.
Az ötfokozatú, manuális sebességváltó pedig egy kellemes társ hozzá. Talán egy picit lehetne határozottabb a megvezetése a kulisszában, de így sem fogod a rossz fokozatba tenni. Országúton szintén elemében van a Swift, autópályán viszont már hangos a motor és jelentős a szélzaj is. De tudom, a legnagyobb kérdésed neked is a fogyasztás. Nos ez 6,4 literre jött ki vegyes átlagban, de ugye nem szabad elfelejteni, hogy a tél közepén járunk és az autón már a nagyobb gördülési ellenállású téli papucsok feszültek.Viszont ebben már tényleg minden benne van a biztonsági és kényelmi felszereltséget tekintve.
Többek között ülésfűtés, adaptív tempomat, vészfékasszisztens, sávelhagyásra figyelmeztető, visszagurulás gátló, LED-fényszórók és stop/start rendszer is szerepel a listán. Ha csak azt nézzük, hogy csupán egy kisautóért ennyit kérnek, akkor soknak tűnik, de nem szabad elfelejteni a gazdag felszereltséget és azt, hogy a kisautók között nem tolonganak még a lágy hibridek, sem a full hibridek. Tény, hogy még jobb lenne a Suzukitól is egy full hibrid modell, de addig is, amíg megérkezik, megteszi a lágy. Viszont az összkerékhajtásssal tényleg csak indokolt esetben érdemes szemezni.Árak
Tesztmodell alapára
4 090 000 Ft (2020.01.12.)
Tesztautó ára
4 660 000 Ft (2020.01.12.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1242 cm3
Teljesítmény:
66 kW (90 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
120 Nm 4400 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
12,6 s
Végsebesség:
170 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,8 l/100km
Méretek
Hosszúság:
3840 mm
Szélesség:
1735 mm
Magasság:
1495 mm
Saját tömeg:
950 kg
Össztömeg:
1405 kg
Tengelytáv:
2450 mm
Karosszéria-kivitel:
ötajtós
Csomagtér:
265-947 l
Belső szélesség elöl:
1420 mm
Belső szélesség hátul:
1370 mm
Belmagasság elöl:
940-1020 mm
Belmagasság hátul:
930 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
220 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
470 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1160 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1010 mm
Csomagtér magassága:
530 mm
Csomagtér hossza:
870 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1350 mm
Raktérnyílás szélessége:
910 mm
Raktérnyílás magassága:
760 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6d-Temp
Hengerűrtartalom:
1242 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
5 fokozatú manuális
Nyomaték:
120 Nm 4400 1/min-nél
Teljesítmény:
66 kW (90 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
170 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
12,6 s
CO2-kibocsátás:
101 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,8 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,4 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
57 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
66 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
71 dB(A)
Azt a fém keretet le kéne kapni az elejéről, nem Indiában vagyunk.
Az új BMW-kről meg le kéne kapni az óriási veséket, mert nem Kínában vagyunk. LOL. Ugye te is érzed, mekkora ökörséged rittyentettél ide? 😀
van itthon elég sok győzike rajongó, nekik jó lesz
Biztos tök jó a hibrid, szerencsére én még azelőtt meg tudtam venni, hogy ezt kötelezően adták volna vele. Így, összkerékkel 5.5-ös átlagfogyasztásom van, jellemzően 5-10 km-es városi távokon autózva, kevés országút, semmi autópálya.
Amúgy meg nem értem ezt az álláspontot, hogy felesleges az összkerék. Miért lenne az? Légzsákot is mindig vesz mindenki a kocsiba, pedig jóval kisebb eséllyel kell, mint az összkerék. Minden télen van 3-4 havas nap legalább, és akkor kell az összkerék. Amikor az ember nem tud felmenni az első komolyabb emelkedőn, mert elkapar a kocsi, akkor döbben rá, hogy mire jó az összkerék. Nem tererpjárásra, csak hóba. De ilyenkor pótolhatatlan, és rádöbben az ember, hogy a legjobb dolog volt az életében, hogy beikszelte rendeléskor.
És pont ebben nagy a Suzuki, hogy az alsó árkategóriában is kínál összkereket. Nem kell nekem Jeep, vagy Land Cruiser, csak hóhelyzet esetére kell. Nem akartam sokat költeni a kocsira, csak az előző, már kissé öreg összkerekest lecserélni valami olcsóbban fenntarthatóra (9.5-ös átlag helyett 5.5-ös átlag azért már sok). Dacia drágább volt, gyengébb felszereltséggel, és sokkal többet evett volna. A Swift meg pont elég egy városi, elővárosi használatra.
Mindenkinek a saját felhasználási módja szerint kell mérlegelni. Azért, mert évente 3-4 napig van hó, minek cipelje az év többi napján a nagyobb tömeget, ami nagyobb fogyasztást is jelent?
Más igényeket támaszt, aki hegyvidéken lakik és más igényeket, aki sík vidéken.
10 évente talán 1 embert ér baleset 100-ból. Mégis minden cipeli mindenki a légzsákok, gyorsulásérzékelők tömegét, ami természetesen többletfogyasztást okoz. Talán azért, mert biztonságosabbá teszi a közlekedést.
Nem tartom ezt jó példának. A két dolog nagyon különbözik egymástól. Az összkerékhajtás nem valami isteni csoda, ami tuti kihúz a bajból. Ha rutintalan a sofőr, ugyanúgy eldobja összkerékhajtással is az autót.
Nem véletlenül kötelező felszereltség a légzsák és nem véletlenül nem kötelező az összkerékhajtás.
Ezért továbbra is tartom a véleményemet. Felhasználási igényektől függ, hogy van-e értelme az összkerékhajtásnak. A légzsáknak felhasználási igényektől függetlenül van értelme, amennyiben a biztonsági övet is bekötik.
Tisztán városban (Budapest külvárosi forgalom + M0, alig dugóban) vajon mennyit enne egy ilyen mild Swift?
Tudok egyet ami tisztán budapesti üzemben 4,3L/100
(napi szinten 10ker-> 18ker, kb 12km, 30 perc menetidővel…)
Szuper, köszönöm!
Most néztem spritmonitor -on, van olyan aki bevitte 4 liter alá… nur stadt 🙂