Mit ad nekünk Csonti 350 ezerért?
Fizetett hirdetés
Való világ: használt autók egy havi bruttó átlagbérért
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Csonti Car, a legjobb ár!!! - a szlogen régi, és jól ismert. Vajon mit kapunk Csontinál, ha tényleg kevés pénzt, egy havi bruttó átlagbért tudunk és kívánunk autóvásárlásra fordítani?
Bár van működő, érvényes műszakival rendelkező autójuk 200 ezer forint alatt is, ha már válogatni szeretnénk a modellek közül, a kitűzött összeggel, azaz 350 ezer forinttal kell rendelkezzünk. Ennyiért, pontosabban 349 ezer forintos reklámáron Chervolet Spark és akár első generációs Mercedes A-osztály vagy Toyota Yaris is kapható náluk (és titkon bevallom, én mindenképp azt hoznám el ennyiért), de most két másik autó, egy 2004-es, tehát "csupán" 15 éves Fiat Punto 1.2 (60 LE) és egy 2105-ös, azaz kocka 1300-as Lada kulcsait kaptuk meg. A Fiat központi záras, egyetlen kulccsal, a Ladához már több kulcs is jár, hiszen más nyitja az ajtókat, más indítja a motort, nem is akárhogyan! Aki ismeri a típust, az tudhatja,
a Lada Porsche-módra, vagyis a kormányoszlop bal oldaláról indítandó.
A kocka Lada elég jó alany, ha youngtimerezni, időutazni szeretnénk. Visszaadja a rendszerváltás előtti világ hangulatát, benne van a Gorenje-turizmus, a bérelhető nagymamák varázsa, de leginkább így móka, hogy ma már nem kényszerből, hanem lehetőségként választható. Ha játszós autó kell, olyan, ami hátul hajt, amit nyugodtan szerelhetünk a haverokkal, akárhány sör után, hiszen nagy kárt nem fogunk tudni benne tenni, akkor kiváló eszköz. Na persze kell a laza talaj (földút, vagy hó) ahhoz, hogy ki tudjuk használni a hátsó hajtás előnyét, hiszen az 1,3-as motor (forgalmi szerint is) csupán 69 lóerős, de a Lada - legalábbis nekünk, akik ebben a korszakban, ezekben az autókban nőttünk fel - mindig mosolyt csal az arcunkra. Nem mellesleg a 2105-ös Lada ma is meglepően jól vezethető. Remekül kilátni belőle, érezhetők az autó sarkai, a váltó még itt is patent, s a kocka Ladák (szemben az ezerkecskékkel) már szervós fékrendszert kaptak, azaz viszonylag könnyedén meg lehet velük állni. A rásegítő nélküli, vékony karimájú kormány megtanít arra, hogy ne az álló autóban, hanem csakis menet közben tekergessük a volánt (ezáltal ne terheljük fölöslegesen a kormányművet), szóval a Lada ma is szerethető. És akkor azt még nem is mondtam, hogy a kilencvenes, talán inkább a kétezres évek hozományaként ebben az autóban CD-s Alpine fejegység is található. Levehető előlappal, működő olvasóval, amiben ráadásul benne van egy CD, ami szerintem tízezrekkel növeli az autó értékét: eredeti kilencvenes évekbeli techno zenével.
Ezzel begördülni a bulinegyedbe tuti siker, az időutazást mindenki venni fogja, aki pedig nem, azzal amúgy sem akarnánk bambizni.
Két ajtóval és 9 lóerővel kevesebb, egy klímával viszont több!
Ha 1988-ban, amikor a próbált Lada kigördült a Togliatti gyárból, bárki is azt mondja, hogy 31 évvel később az 1300-as áráért egy fele annyi idős, légkondicionálós, "nyugati" autót, épp egy Fiatot is kapni fogunk, aligha lett volna ember, aki elhiszi. A Lada és a Punto közötti kapcsolat mindennél erősebb, hiszen az első Lada, az ezerkettes a Fiat 124 alapján készült el (és a közbeszéddel ellentétben soha nem szerelték olasz motorral). Az 1966-ban megjelent, majd 1967-ben Év Autójának választott, 4,15 méter hosszú, 385 literes csomagteret adó Fiat 124 a maga korában egy példaértékű családi autó volt, míg a Punto bár alapból csak háromajtós és eleve kisautó, ráadásul 3,85 méter hosszú, de nem sokkal rosszabb helykínálatot és még mindig használható méretű, 297 literes csomagteret ad. Az első, 1994-ben megjelent Punto a 124-eshez hasonlóan kapott Év Autója kitüntetést, a második generáció pedig elsőként hozott elektronikus, City funkciós, azaz gombnyomásra könnyíthető kormányszervót.Lada 2105 (1988) vs. Fiat Punto 3-ajtós (2004) - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
Lada 2105 (1988) | 4130 | 1620 | 1446 | 2424 | 385 |
Fiat Punto 3-ajtós (2004) | 3865 | 1660 | 1480 | 2460 | 297 |
Lada 2105 (1988) vs. Fiat Punto 3-ajtós (2004) - adatok
Lada 2105 (1988) | Fiat Punto 1.2 (2004) | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1294 | 1242 |
Hengerek/szelepek száma | 4/8 | |
Váltófajta/-fokozat | kézi/4 | kézi/5 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 69 (5600) | 60 (5000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 92 (3400) | 102 (2500) |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 18 | 14,3 |
Végsebesség [km/h] | 145 | 155 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 9 | 5,7 |
Saját tömeg [kg] | 995 | 950 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1395 | 1445 |
Csonti Car vételár [Ft] | 349 000 |