Mire lehet jó Norbi a Hungaroringen?

WTCC: félelmetes fölényben a Citroën, Michelisz alatt köhög a Honda

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A túraautó-világbajnoki mezőny legközelebb már a Hungaroringen száguld, de mire számíthatunk azután, amit a Paul Ricard pályán láttunk?


Megvolt a szezon második versenyhétvégéje is, és hát a keserű marokkói nyitány után a franciaországi folytatás sem hozott túl sok jót a Zengő Motorsportnak. Hogy a Paul Ricard időmérőjén Michelisz majdnem bejutott a legjobb ötnek kiírt Q3-ba, az bravúr volt a javából, viszont egyrészt a Citroënektől 1,2 másodpercet kapott, másrészt a futamokon csak hetedik és nyolcadik bírt lenni. Egy olyan Hondával, aminek a kvalifikáción dadogott a váltója, az első versenyen - egy ütközés következtében - elment a kormányösszekötője, majd a másodikon - újfent ütközés miatt - a 13. pozícióból kellett visszakapaszkodnia. A gyári Hondák egy-egy dobogós helye sovány vigasz, az is, hogy az RML-féle Chevyk már nincsenek a Honda előtt.


Hirdetés

De a Citroën a vártnál is erősebb. Félelmetes, mennyivel gyorsabb a mezőnynél. Ezt igazolandó az időmérő után megbüntetett Loeb és López az első - esős - futamon az utolsó két helyről rajtolva második és negyedik lett, utána meg López nemes egyszerűséggel nyert is, de simán! Körbeautózva a többieket, beleértve a sportág legnagyobbikát, a címvédő és csapattárs Müllert is. Igazából nem Müller, nem is a kilencszeres ralivilágbajnok Loeb csillaga ragyog a legfényesebben, hanem a harmadik számú pilóta "Pechito" Lópezé. Tudtuk róla, hogy nem ügyetlen, ám szimplán zseniális, kalap le.

Az első futam végeredménye (Le Castellet, Paul Ricard, 3841 m, 16 kör, élcsoport)
  1. 1. Müller (francia, Citroën C-Elysée WTCC) 27:58.347 p
  2. 2. Loeb (francia, Citroën C-Elysée WTCC) + 12.727 mp
  3. 3. Tarquini (olasz, Honda Civic WTCC) + 15.026
  4. ... 7. Michelisz (magyar, Honda Civic WTCC) + 34.896


A második futam végeredménye (Le Castellet, Paul Ricard, 3841 m, 18 kör, élcsoport)
  1. 1. López (argentin, Citroën C-Elysée WTCC) 30:24.551 p
  2. 2. Müller (francia, Citroën C-Elysée WTCC) + 1.886 mp
  3. 3. Monteiro (portugál, Honda Civic WTCC) + 7.994
  4. ... 8. Michelisz (magyar, Honda Civic WTCC) + 18.927


Az egyéni pontverseny állása (élcsoport)
  1. 1. López 85 pont
  2. 2. Loeb 73
  3. 3. Müller 65
  4. ... 10. Michelisz 14


A konstruktőri pontverseny állása (élcsoport)
  1. 1. Citroën 186 pont
  2. 2. Honda 103
  3. 3. Lada 75




A következő futam pedig nálunk lesz a Hungaroringen május 2-4. között, ahol főleg Norbi kedvéért tízezrek szurkolnak, s ahol nyilván idén is magyar parádét vár a közönség. A Citroën Mogyoródon is átgázol a mezőnyön? Hiába marad a maximális 1160 kilós súlyon, míg a többiek csökkenthetnek, hiába nehéz előzni a Hungaroringen, akkor is valószínű, ez van. Alább Norbi nyilatkozata a Paul Ricard után - ahogy mondja, az időmérőből merít erőt.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

One thought on “Mire lehet jó Norbi a Hungaroringen?

Vélemény, hozzászólás?