Mire cseréld le olcsón a korosodó Škodádat? Íme egy példa!
Škoda Octavia 1.4 MPi, 2008 használtteszt: amikor a márka már bizonyított
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem vagy nagy igényű, így bőven megfelelt a '90-es évek végén gyártott Škoda? Csak azért cserélnéd le, mert már erősen kérdésessé vált a műszaki állapota? Íme egy kiskapu, egy újabb autó, ami pont olyan, mintha "a régi szép időkben" gyártották volna.
Ha azt hitted, hogy a nyitóképen szereplő Octavia a lecserélendő autó, akkor tévedtél: a nemrég bemutatott, bontásra ítélt Felicia utódja a pezsgőszínű, 2008-as, de még első generációs Octavia
Elöl és hátul is halogénizzós, a Feliciánál azért lényegesen jobban világít a sötétben
Igenis érthető, ha valakit nem érdekel, hogy mivel jár, nem vagyunk egyformák.
Éppen ezért jöhet jól, hogy egyes modelleket örökkévalóságnak tűnő ideig gyártottak, mint mondjuk az Octavia első generációját. A modell összesen 15 évig futott, így 2010-ben még mindig tudta ugyanazt nyújtani, amit annak idején: egyszerűséget és fapados megbízhatóságot, ráadásul a kortársai közt felháborítóan olcsón: ha csak a praktikus adatokat és az árat nézzük, akkor ez az autó az év ajánlata volt újonnan is.Első ránézésre szedán-szerű a forma, legfeljebb a kupés vonalú C oszlop árulja el: ez bizony egy ötajtós
Teljes hossza 4507 milliméter, ehhez képest már majdhogynem vicces a Golf IV adatával azonos, 2500 milliméteres tengelytáv
Szélessége 1731 milliméter, magassága pedig 1431 milliméter: fontosabb viszont megjegyezni, hogy bár a farát fenn hordja, az eleje nagyon alacsony, így könnyen leér a koptató
A műszerfal látványa a '90-es évek közepét idézi, ez a használhatóságán nem ront
A műszeregység zölden világít,
A szélvédő sarkába parkolójegy-tartó, a vészvillogó kapcsolója alá pedig egy Octavia felirat jutott
A szellőzők rostélyainak meghibásodása régóta ismert hiba, ezt az első generáció újabb évjáratainál sem orvosolták a csehek
Az egyik kedvenc részletem a beltérben a "fordított formájú" kilincs
A beltér leglátványosabb hibája szerintem nem a típusbetegségnek nevezhető, szakadt ülés, hanem a fájóan olcsó, utólagos könyöklő, ami még törött is
Szintén típushiba a zárhatatlan hamutartó, amelynek a legolcsóbb javítási módszere mindösszesen 5 forintba kerül
Elöl bőséges a helykínálat, hátul azért már jóval szűkösebb az első generációs Octavia
A csomagtartó alapesetben is 500 liter feletti, ráadásul a hatalmas nyíláson át remekül pakolható
Minimális lépcső marad az 1300 liter fölé bővíthető raktérben, kis kreativitással aludni is lehet benne
Cserébe elpusztíthatatlan, egyszerű és filléres erőforrás, főleg az éves nagyjából 3000 kilométerre, amit ezzel a konkrét autóval menni fognak.
Az alkatrész is olcsó hozzá, hiszen rengeteg Volkswagen termékbe került ez a motor, főként olcsónak és még olcsóbban fenntarthatónak szánt modellekbe. Egyedül a fogyasztása lehet problémás, ott ugyanis óvatosabban vezetve is érződik, hogy nagy az 1260 kilós bódé a kis erőforrásra: városban már nem csak ráérősnek, de kimondottan tudatosnak is kell lenni ahhoz, hogy 8 liter alatt fogyasszunk vele.Látványosan nincs túlbonyolítva a motor, ránézésre sem tűnik 2008-as technikának a 75 lóerős erőforrás
A meglepetés egy másik keresésben ér: ha nem Octaviát keresünk, ilyen fiatalon, ennyi pénzért.
Ekkor ugyanis - főként lényegesen rosszabb állapotú - Chevrolet Aveók, Fiat Grande Puntók, esetleg Opel Astrák vagy Renault Megane-ok tengerében találjuk magunkat. Az összesen 50, műszakival rendelkező találat közt alig akad rozsdamentes, esztétika terén is korrekt autó, méretben és praktikumban pedig egyik sem közelíti meg a képeken látható Octaviát. Azt nem tagadom, hogy lesz, amelyik gyorsabb, erősebb vagy élvezetesebb, ám ennyire biztos választást aligha találni köztük.Meglepő, de nincs rajta rozsda, a küszöbök eleje és hátulja is ép
A technológia több mint 25 éves, ám alig 14 éve gyártották ezt az Octaviát: ha nincs igényed jobbra, akkor még hosszú évekig tökéletesen szolgálhat. Bevállalnád 800 ezer forintért?
Ennyiért bőven jó, ha minden rendben van vele. Pláne, hogy csak évi 3 ezer km-t mennek vele. Azt nem írja a cikk, hogy mennyi km van benne, de a képeken látom, hogy 226 ezer. Ha ez valós, akkor az még nem is olyan sok egy ennyi idős Octaviában. És látom, hogy van klíma is. Anélkül azért nem venném meg. De ez rendben van így szerintem.
Igaz nem Octaviában, hanem Golf IV-ben de volt szerencsém négyesben utazni. Két magas terebélyes, egy alacsonyabb terebélyes és egy átlagos magasságú férfiember gond nélkül utazott benne csomagokkal száz kilométert. Nem egy limuzin de azért nem kibírhatatlan.
Ez már Octavia Tour. Azért nevezték így el mert akkor már piacon volt az Octavia2.
A klíma széria lett ebben – az O2-ben eleve az volt.
Az 1.4 motor egy elég kelletlen darab, de O2-be is tették – itt meg sokan meg is vették, mert olcsóbb volt mint az 1.6 MPI, pláne mint az 1.6 és 2.0 FSI.
Simán mehet még ebbe LPG és akkor a fogyasztás sem olyan nagy probléma.
A színe viszont sosem volt pezsgő. Nem értem a cikk szerzőjét. Ez egy sötétes bézs szín.
Pezsgő metálnak a 2006-ig gyártott szahara bézst lehetne nevezni. 2006 közepétől, azaz a 2007-es modellévtől van ez, a cikk tárgyát képező autón is látható Capuccino bézs fényezés.
A Tour-oknál azért már látható a spórolás, az O2-re összpontosítottak, ott tényleg minőségi anyagokat használtak. Aztán majd arról is gyorsan leszoktak, de az már egy másik történet.
2003-as első generációs Octaviánk ennél sokkal szebb állapotban van, kb. 83.000 km-t futott, most eladásra szánjuk, de nincs szívünk megválni tőle, főleg nem 800.000 Ft-ért. „Octival” együtt nőttem fel, a szüleim vele váltak nyugdíjasokká. A csomagtér mérete zseniális, rozsdafolt sehol, nagyon megbízható, soha nem hagyott cserben bennünket, még egyedi üléshuzatot is varrattunk rá. Egyszóval életünk egyik legjobb döntése volt mikor 2003 májusában őt választottuk egy Opel Astra és egy Seat Cordoba helyett.