Mint kés a vajat, úgy vágja át a villanyautó a szalagkorlátot!
Komoly veszélyforrás, hogy az utak és a szalagkorlátok nincsenek felkészülve az elektromos átállásra
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Még a megerősített szalagkorlát után elhelyezett betonelem sem fogta meg a hatalmas villanyautót: biztosan kiengedhetünk ilyen monstrumokat az utakra az infrastruktúra teljes felújítása előtt?
A 3,1 tonnás jármű azonban meg sem érezte a szalagkorlátot, irányváltoztatás nélkül tépte ki a betonból az oszlopokat és szakította át a hajlított lemezt.
Bár az európai villanyautók üresen ennél azért könnyebbek, a nagyobb SUV modellek össztömege könnyedén túl tudja lépni az alábbi videóban látható jármű tömegét. Továbbá fontos megjegyezni, hogy a mi kontinensünkön a szalagkorlátokat is könnyebb járművekre tervezték, mint Amerikában.Ezeket megeshet, hogy mindöszesen 700 kilogrammos járművek megállítására hitelesítették, ráadásul több évtizednyi állagromlással ezelőtt.
Az Egyesült Államokban a kísérlet nyomán az utak és az ezekhez tartozó biztonsági berendezések korszerűsítését sürgetik az érintett szervezetek. Felmerül a kérdés: vajon Európában, illetve azon belül Magyarországon megfelelnek a szalagkorlátok a megváltozott körülményeknek?