Brutális gépezet az Audi RS Q8
A négykarikás márka történetének legerősebb szabadidő-autója lett az RS Q8, amellyel nem vesztegették az időt, már a Nordschleife pályacsúcsát is megdöntötték. A márkakereskedésekbe azonban még mindig nem érkezett meg. Pedig biztosan sokan várják már a különlegességet, hiszen nem mindennapi dolog egy SUV motorházteteje alatt a négyliteres, V8-as motor 600 lóerővel és 800 Nm forgatónyomatékkal.
Már rekordot is döntöttek vele a Nordschleifén
Ez a brutális erő 3,8 másodperc alatt lövi álló helyzetből 100 km/h tempóra az RS Q8-at, tehát épp csak 2 tizeddel lassabb a szegről-végről rokon Lamborhini Urusnál. Végsebességük azonban megegyezik, hiszen 305 kilométer/óránál nem engedi gyorsabban suhanni az elektronika az Audit sem.
Akár 23 colos felnikkel is rendelhető
Az RS változatot már messziről megismerni egyébként a hatalmas légbeömlőkről, az egyedi mintájú hűtőrácsról, vagy épp a dupla kipufogóvégekről, amelyek tipikusan RS hangulatú díszbetétben kaptak helyet a diffúzorral együtt. Alapfelszerelésként 22 colos könnyűfém keréktárcsák járnak az RS Q8-hoz, ám 23 colosak is rendelhetők, ráadásul a rájuk kerülő 295/40 abroncsokat sem szerelték eddig szériagyártású Audi modellre. Természetesen egy ekkora dögnek masszív fékrendszer kell, úgyhogy kerámia fékeket kapott a sárkány, elöl 440, hátul pedig 370 mm-es tárcsákkal.
Elöl 10 milliméterrel, hátul pedig 5 milliméterrel lett szélesebb, mint az alap Q8
Az utastérben is a szokásos módon teremtettek sportos hangulatot. Többek között az Alcantara bátor használatával, sportülésekkel, RS feliratokkal, illetve külön a legsportosabb modell számára készült grafikákkal a multimédiás rendszerben és a HUD-on. Az RS Q8 az európai piacokra 2020 első negyedévében érkezik 127 000 eurós alapárral, ami körülbelül 42 millió forint jelenleg.
Az utastér kevésbé vérpezsdítő