Mint az LPG-s Dacia, benzinnel gyengébb az új Koenigsegg is

A Koenigsegg első retróautója, a CC850 egyszerre kínál manuális és automata váltót

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Dupla születésnapot ünnepel a Koenigsegg, ezért az első modelljük előtt tisztelgő különkiadást mutattak be 1385 lóerővel - legalábbis E85-tel.

Érdekes párhuzam vonható az LPG-s Daciák és a legújabb Koenigsegg között azon kívül, hogy mind személyszállításra alkalmas autók: különböző üzemanyaggal tankolva különböző erőt adnak le motorjaik, és mindkét esetben gyorsabb az autó, ha nem benzint égetnek. Az új Koenigsegg CC850 persze jóval több lóerővel rendelkezik, mint román rokona: E85-tel 1385 lóerő (benzinnel 1185) és 1385 Nm forgatónyomaték hajtja a kerekeket, miközben maga az autó sem nyom többet 1385 kg-nál, elérve így a világon is ritka, 1:1-es LE/kg arányt (amit egyébként szintén a Koenigsegg teljesített először 2014-ben).
A CC850 az első megvásárolható Koenigsegg, a CC8S 20. születésnapja alkalmából tiszteleg az előd előtt, ezzel párhuzamosan Christian Von Koenigsegg 50. születésnapját is ünnepli. Eredetileg az utóbbi, 50-es szám korlátozta volna a gyártási darabszámot, de a múlt héten bemutatott autó összes példányát mindössze néhány nap alatt megvásárolták - erre a márka sem számított, így emelniük kellett a korláton. Az első 50 vásárlóval történt konzultáció után további 20 példány gyártása mellett döntöttek, hogy fontos márkahű ügyfeleknek is jusson a különlegességből, illetve néhány új vevőnek.
Hirdetés
A CC850-et a Koenigsegg saját, ötliteres V8-as motorja hajtja, amiben nincs lendkerék, ezáltal garantált a különösen gyors gázreakció. Világelső újdonság a váltószerkezet is, ami egyszerre kínálja a hatsebességes manuális, vagy a kilencsebességes automata funkcionalitását - az üzemmódok között a sofőr választhat kívánsága szerint. Ehhez változó fogaskerék-áttételre volt szükség, és az igazi manuális váltók szépségét ünneplendő, nyitott kulisszás kialakítást kapott a svéd zászlóval díszített váltókar. Az autó külseje egyértelműen idézi a CC8S-t, szinte alig találunk radikálisan új dizájnelemet a LED-es fényszórókon kívül. A beltér minimalista, tele van szénszálas műanyaggal, csupán az érintőképernyő és a multifunkciós kormánykerék jelzi, hogy ez az autó már nem a 2002-es.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?