Mint a villám! – Elsőként járt nálunk az Opel Ampera-e

Opel Ampera-e villanyautó teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A villámos márka jelző minden eddiginél jobban illik az Opelre. Villanyautójuk, az Ampera-e tudása elég meggyőző, bár kár, hogy nem európai fejlesztés.


Villámos. Az Opel most utolérte a villámos márka becenevet, legelső villanyautójuk ugyanis nem csak elektromos, de villámgyors is. Mi is villámgyorsak lehettünk, először hajthattuk meg hazai utakon is az Ampera-e-t, ami vélhetően leghamarabb jövőre, de lehet, hogy csak később érkezik meg Magyarországra. Egy autót viszont szerzett a hazai képviselet a nemzetközi tesztflottából, így egy gyors tesztünk lehetett vele, alig néhány nap, de az tömény villanyautózás. Hogy minél hamarabb juthasson el a magyar villanyautós és amperás közösséghez a hír és az autó, összehoztunk velük egy kisebb találkozót, csak úgy szerényen egy parkolóban, hogy mindenki korlátlanul tapogathassa autójának utódát. Arra nem számítottunk, hogy több mint 20 Ampera és villanyautó (Tesla, Zoe, a Mia és még egy villanymotor is) érkezik, így nem is lett annyira kicsi a találkozónk.

Már nem ugyanaz. Gyorsan az elején kikötöttük az Amperásokkal, hogy a néven kívül semmi köze nincs az Opel korábbi hibridjéhez, mivel az Ampera-e teljesen elektromos és karosszériája sem szedán, inkább egyterű. Ugyanakkor méreteiben egész hasonló, hosszában csak a túlnyúlásaival nagyobb az Ampera, és bár jóval szélesebbnek tűnik, mégis csupán 2 centivel keskenyebb nála az újdonság. Óriási különbség viszont, hogy míg az Ampera négyszemélyes csupán, az Ampera-e már öt, így akár családi autónak is tökéletes lehet. Erre csomagtere is egész jó bizonyíték, 310 helyett 381 literbe pakolhatunk és bár két szinten, az álpadló többnyire felesleges kellék, bátran kivehető, úgy teljesen kényelmesen tudjuk megpakolni.

Le sem tagadhatná származását. Mivel az Ampera-e lényegében a Chevrolet Bolt átemblémázott európai verziója, továbbra is amerikai autó marad. Ez a dizájnban nem ütközik ki sehol, tökéletesen passzolna az Opel kínálatába így is, a felhasznált anyagok tekintetében már óriási a különbség. Ez a beltérben lesz szembetűnő, az ajtóborítások mindenütt kemény műanyagok, ahogy a műszerfal és a középkonzol is, ráadásul az összes pakolórekesz is, amik semmiféle gumírozást nem kapnak, így bármit lerakunk, az zörögni fog. Ott a kormány, ami hasonló az európai Opelekéhez, mégsem az, szintén egy fokkal silányabb anyagokból és furcsa gumigombos megoldással került bele. Minden egyéb elfogadható odabent, és eléggé rendben is van, az egyterűs üléspozíciót pedig sokan szeretni fogják. A padlóba és a hátsó üléssor alá épített óriási, 60 kWh-ás akkumulátorcsomag miatt nem lehet lejjebb engedni az ülést, nekem kicsit zavaró, hogy ennyire betakar a belső tükör és a mögötte lévő doboz, de ennyi baj legyen, hosszú távon kényelmes így ülni.
Hirdetés

Hajtás van! Az akkumulátorcsomag akkora, mint amekkora korábban a belépő szintű Tesla Model S-é volt – már 75 kWh-ás a belépő Tesla – az Ampera-e hatótávolsága így ennek megfelelő. Hogy pontosan mennyit megy egy töltéssel, arra az egy teljes napunk nem volt elég vele, hogy megtapasztaljuk, viszont amit kiírt és amivel számolhattunk, az rendkívül ígéretes. Az Opel úgy harangozta be az Ampera-e-t, hogy Londonból Párizsba egyhuzamban 417 kilométeres túrát tettek meg vele. Normál 230 Voltos otthoni hálózatról töltve nem sikerült teljesen feltöltenem, nagyjából 80% volt a maximális töltöttsége, ami mellett legfeljebb 335 kilométeres megtehető távot számolt a kompjútere. Így indultam neki a szerkesztőségbe tartó 25 kilométeres útnak, miközben az átlagfogyasztása 11 kWh/100 kilométerre esett és ugyanekkora hatótávval érkeztem meg.
Nincs feszültség. Ennek tekintetében a 417 kilométer abszolút hihetőnek tűnik, sőt, lábfüggő ugyan, de ennél akár simán többre is képes lehet, mondjuk a gyárilag megadott 520-ra nemigen fogadnék. Ennyi viszont már egy Budapest-Szeged oda-vissza útra bőven elegendő, tehát nem szorítkozhatunk a városi autó kifejezésre. Az viszont mindenképp fontos és talán kritikus pont, ami miatt első autónak sem túlzottan lehet nevezni, az, hogy a töltési lehetőségre folyamatosan figyelnünk kell. Persze, normál otthoni hálózatról is tölthető, de egy „tele tank” több mint egy nap, nálam ráadásul a fél alatti töltöttségről több mint 12 óra alatt csak 80% közelébe sikerült felküzdenie magát. Városi használat mellett ugyanakkor elég lehet hetente egyszer tölteni, akkor is megéri 50 kW-os DC töltési lehetőséget keresni, ami például Budapesten már több Lidl parkolójában is elérhető. Igaz, amikor én próbálkoztam, épp egy Outlander PHEV-t „tankoltak” és egy kisebb bevásárlás ideje sem volt neki elég, ráadásul mire megvettem a heti dolgokat, már egy e-NV200-as kolléga is szúrta az oszlopot, így ezt a harcot fel kellett adjam, nem mindig van ilyenre idő.
Időben elég jó. Hogy a töltési idő mennyire hosszú, azt elég durván ellensúlyozza az Ampera-e sebessége. Aki még nem hibridezett, vagy villanyautózott, annak nehéz elképzelnie azt a fajta gyorsulást, amire egy ilyen képes. 150 kW-os, azaz 204 lóerős az LG származású villanymotor, aminek nyomatéka 360 Nm és ez az utóbbi adat a lényeges, mivel az első pillanattól kezdve érkezik. Álló helyzetből gyorsításnál akkor vagyunk jók, ha a forgatónyomaték minél nagyobb és minél hamarabb érkezik, ez nagyjából egy kétliteres turbós benzines motor értéke, csak itt nem kell rá egy pillanatig sem várni. 6,5 másodperc a 0-100, a 0-50 viszont 3,2. Olyan 70 km/h-ig ráadásul úgy gyorsít, hogy folyamatosan kipörögnek az első kerekek, a gumik nem bírnak ekkora teljesítménnyel. Ülésbe lapító érzés és 150 km/h-ig meg sem áll, ott mondjuk letilt, de autópályán is egészen jók vagyunk, amerikai mérések szerint 120-as tempóval klímázva 320 kilométeren keresztül.

A General Motors terméke igencsak meggyőző, az Ampera-e nem csak villanyautós mércével vehető komolyan, valódi autó.

Némileg csalódás, hogy Európába tízezres darabszámmal számolnak évente, amiből csak 4000-et eddig Norvégiában rendeltek. Hazai áráról egyelőre semmit nem tudni, Németországban 34 950 eurónál indul, ami közel 11 millió forint. Ennél kevesebbel nem igazán számolhatunk, de ha ezt nagyjából tartják, akkor a hazai villanyautó kedvezménnyel épp becsúsztatható 10 millió forint alá.
Értékelés
Pozitív
Zéró fogyasztás és károsanyag kibocsátás, komoly gyorsulás és jó menettulajdonságok, kényelmes utastér
Negatív
Lassú töltés, magas padló, magas ár, itthon egyelőre nem kapható
Műszaki adatok
Teljesítmény:
150 kW (204 LE)
Nyomaték:
360 Nm
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6,5 s
Végsebesség:
150 km/h
Méretek
Hosszúság:
4166 mm
Szélesség:
1765 mm
Magasság:
1595 mm
Saját tömeg:
1624 kg
Tengelytáv:
2601 mm
Karosszéria-kivitel:
egyterű
Csomagtér:
381 l
Belső szélesség elöl:
1430 mm
Belső szélesség hátul:
1410 mm
Belmagasság elöl:
960-1010 mm
Belmagasság hátul:
930 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
350 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
430 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1180 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
990 mm
Csomagtér magassága:
860 mm
Csomagtér hossza:
700 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1600 mm
Raktérnyílás szélessége:
1100 mm
Raktérnyílás magassága:
800 mm
Motor és váltó
Motor:
Elektromos
Nyomaték:
360 Nm
Teljesítmény:
150 kW (204 LE)
Menetteljesítmény
Végsebesség:
150 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
6,5 s
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
55 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
61 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
65 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

24 thoughts on “Mint a villám! – Elsőként járt nálunk az Opel Ampera-e

  • 2017.10.27. at 16:53
    Permalink

    Usával kapcsolatban annyi pontosítás, hogy ott van a legtöbb atomerőmű (kb minden ötödik a világon náluk található), kb fele annyi villamosáramot állítanak elő benne mint a szénerőművekben. És emellett magas (10% feletti) a megújuló energia is (pl a Hoover gátat mindenki ismeri). A termelt villamosenergia kb harmada 0 co2 kibocsátással keletkezik. Persze messze állnak még a Franciáktól, akik a termelt villamosenergia több mint háromnegyedét 0 co2 kibocsátással állítják elő.
    Az usa magas co2 kibocsátása a magas energiafogyasztásból jön (de valóban magas a szénerőművek aránya az energiamixben).

  • 2017.10.27. at 16:53
    Permalink

    ezek a lendkerekes vackok az egész napos feltötéssel meg normális használatban lévő max 200km-es hatótávval zsákutca…azt meg, hogy „harcolni” kell a töltésért szimpla tragikomédia. a tesla 400 gyorstöltést bír pl. utána veszít tartósságából. városba ami elmegy terhelve 300-at az már qva nagy, hosszútávra az meg nem elég.
    ha nem nézem olyan szigoruan , akkor a kicsik elmennek városban, nem gyorstöltőzve tovább jó az akksi is. de attól még pl. amcsiban javarészt környezet szennyező, hisz a fosszilis erőműnél pöfögi ki a co2, meg egyebeket.
    ha meg atomból töltjük, akkor csernobil,fukushima képe villanhat fel…..ha megújulóból szeretnénk tölteni, akkor meg ugye el lehet búcsuzni az állatvilágtól és a tájképtől (mai hatékonyságot figyelembe véve).
    és akkor még az újrahasznosítást az akksiknak nem mondtuk, 50 év múlva térdig állnánk az mérgező sz@rokban.

    ez akkor lenne életképes, ha 10 perc alatt 80%-ra tölthető, ami nem is roncsolná és 500km-t el lehetne vele menni terhelés alatt, mondjuk egy golf méretű autó alá suvvasztva, az energiát pedig fúziós erőműből nyerve. az újrafelhasználást pedig minimum 50%-osra megoldani, úgy h, autóban is ennyit újra lehessen felhasználni. (ez óriási lenne mert most egyelőre 0%-ot lehet autóban újrahasznosítani).

  • 2017.10.27. at 16:53
    Permalink

    „[b]Vagyis a tesla(30 milliós ár) egy használt citroenhez (1,4 milliós ár) képest 6-800 év alatt hozza vissza a felárát.[/b]”

    Gratulálok, sikerült összehasonlítanod a görögdinnyét a ribizlivel! Szerintem nagyon kár bármit is írnod, mert a végtelen baromságon kívül eddig más nem jött ki belőled.

  • 2017.10.27. at 16:53
    Permalink

    És úgy, hogy egy új benzineshez hasonlítottam. Ha egy 3-4 éves olcsó, 40 ezer kilométert futott Citroenhez hasonlítom(1 millió 400 ezer az ára)használthoz https://www.aaaauto.sk/hu/citroen-c-elysee/car.html?id=170002352#ymin=2012&pmax=8000&kmmax=150000&color=3
    , akkor meg megszorozhatjuk az egészet olyan 4-el. Vagyis a tesla(30 milliós ár) egy használt citroenhez (1,4 milliós ár) képest 6-800 év alatt hozza vissza a felárát. Aztán mindkettőt csak arra használják, hogy vegyen egy kiló kenyeret a tescoban.

  • 2017.10.27. at 16:53
    Permalink

    Hét nem tudom, hogy te mit gondolsz gagyinak, de a Rover palettája úgy 95-2000 között igencsak erős volt.
    A 600-as egy igen stílusos autó volt, műszakilag kb megyezett a korabeli Accorddal (a Honda és a Rover közösen fejleszett és gyártott a 80-as évektől). A 95-ös 200-as korrket autó volt. a 400-as meg Civic néven is forgalomba került (kellett is egy normálisan kinéző és belsejű autó a békalámpás mellé). Amúgy a 800-as is Honda (legend) alapő volt. A 220 kupé meg a Civic cupé párja (ilyen volt is nekem [url]http://autossagok.blog.hu/2014/09/02/rover_220_coupe[/url]). Aminek nem volt Honda párja az az MG-F.

    A projekt lényege a jól kidolgozott szinergia volt, a fejlesztéseket egyormán tudták kiakanázni, kicsit mint a VW-Audi, vagy a Ford – Volvo páros. De nem volt többségi tulajdona a Hondának, ami addig nem volt baj amig a többségi tulaj nem adta el a részét a BMW-nek. A BMW egy pucccsal szerezte meg a Rovert és sosem tudták eldönteni hogy azután mit kezdjenek vele. Hiányzott a szinergia, a modellfejlesztés pedig sok pénzt vitt el.
    k

  • 2017.10.27. at 16:53
    Permalink

    A Rover egy nagyon jó cég volt…. Mikor? Mindezt csak azért kérdem, mert a 1990-es és 2000es évek autói (620, 420, 25, 75) az igazi gagyi kategóriába tartoztak.

    A Teslának való drukkolásról annyit, hogy a három nagy német gyártó abban a pillanatban lépni fog, amikor az aksi technológia elég fejlett lesz. Ez szerintem 1-2 év. Ahogy kijönnek az anyaghasználatban, összeszerelési minőségban, használhatóságban a Tesla-t magasan leköröző autókkal, a Tesla óriási gondban lesz.
    Most még egyeduralkodók, de tegye fel a kezét aki ül már Model S-ben és mondjuk egy új E vagy S calssban. Olyan szintű a különbség, hogy az a Tesla számára behozhatatlan.

  • 2017.10.27. at 16:53
    Permalink

    Nem tudom mennyire kell költséges anyagokmat használni, én inkább arra gondoltam, hogy egy villanyautónál teljesen más tervezési elvek kellenek, mint egy kardántengelyes robbanótotoros autónál. A Teslában lejjebb tudták vinni a súlypontot, nem kellett váltó és pl 3 motort tudnak szétosztani.

    Egy áttervezett 3er nem fogja ugyanazt tudni mint egy eleve villanyautónak tervzetett jármű, ezért nagy dolog az I-Pace a jaguartól.

    A Rover-kaland minden szempontból necces volt, az autóipar legnagyobb koponyáit rúgta ki a BMW felügyelőbizottsága ezért. A Rover egy nagyon jó cég volt szoros műszaki szüvetségben a Hondával, egymásnak fejlesztettek és közösen használták a fejlesztések eredményeit. A BMW-nek nem lett volna szabad megvennie, mert egyszerűen kevés volt a műszakilag közös elem. Vagy gyorsabban kellett volna átállni.

    A második beketzdéssel egyet értek, és én is épp ezért drukkolok a Teslának. Mellesleg a Model S és X nagyon bejött nekem.

  • 2017.10.27. at 16:53
    Permalink

    Nem rossz az Ampera. Láttam sokan a BMW-vel hasonlítják össze. Lehet, de szerintem sok értelme nincs. Az egyik egy premium termék ahhoz mérhető árazással. Normálisan (premium autós szinten) extrázva kb a REX 94 Ah verzió 16,5-17 M forint. Na ezért már 330i/340i-t lehet venni, és azt sem fapaddal. Szóval igazi luxuscikk. Soha nem hozza vissza az árát. Ha megengedheted, és tetszik/k. öko akarsz lenni megveszed. Az Opel olcsóbb, de azért annyival is olcsóbb hatást kelt. A hatótáv összehasonlításnak sincs értelme, mert az egyik max br 33 kWh-t bír a másik 60-ával szemben. Az egyik 1300 kg míg a másik 1650 kg kb. Az I3 felépítéséből adódik, hogy az akku technológiát kell fejleszteni, mert korlátozott a hely, ahova be lehet építeni. Jó dolgok ezek, de az akku technológia fejlődése fogja meghatározni a dolgokat. Azokat meg nem az autógyárak végzik (LG, Samsung stb.). Persze van nyomás a fejlesztőkön, nem kevés, de eddig semmi világmegváltó újítás.

  • 2017.10.27. at 16:53
    Permalink

    Sok igazság van abban, hogy a Tesla nélkül még itt sem tartanánk az elektromos autózásban, ahol tartunk. Láthatnánk újabb és újabb világmegmentő demókat a csodás hidrogénautókról, és fuldokolnánk tovább a dízelkoromtól. (Illetve attól még így is elég sokáig…)

  • 2017.10.27. at 16:53
    Permalink

    A BMW az i sorozattal elkövetett egy nagy hibát: méregdrága karbonszálas technológiára építette a karosszériagyártást. (amúgy az i3-ban van REX nélküli modell is!) A BMW nem a példányszám alapján kis autógyár hanem azért, mert független, nincs mögötte semmilyen konszern, egy TESLA szintű menedzsment két év alatt ellökné az egészet. Ezt érzik ők is, ezért törekednek a terjeszkedésre (prémiumgyártók között azért jól állnak), gyártási szám növelésére amellett folyamatosan fenntartsák a profitabilitást. Ahol több százmillió (milliárd) euro egy új modell kifejlesztése és gyártáselőkészítése nem engedhetik meg maguknak hogy ne „tutira” menjenek! Két mellényúlással elhasal a teljes cég (amit pl egy Mercedes vagy egy Audi még simán kibír).
    A BMW Roveres mellényúlása nagyon kellemetlen volt (pláne úgy hogy az angolok előtte mennyit kokettáltak a japánokkal aztán végül „beintettek nekik”), ott túl nagyot akart a cég előre lépni, túl nagy rakás sz@rral, mondjuk azért „kármentésként” pl a Minit lecsippentették. De a Rolls-Royce BMW kezére jutása sem volt semmi történet (gyakorlatilag háromszázpár millió fontért a márkaneven meg a dicső múlton kívül semmit nem kaptak).
    Amit az innovációról írsz abban teljesen igazad van: a BMW nem csinálja, inkább tökéletesíti (legalább is megpróbálja). Az innovációról azért annyit érdemes elmondani hogy a gyártók mellett a beszállítók is rengeteg fejlesztést csinálnak amit aztán eladnak (ZF, Bosch stb.) és nagy kegyesen odaírják hogy „az xy-nal közösen fejlesztett”)

    Mivel a Tesla tőzsdei cég jelentései nyilvánosak, abban megtalálod hogy az autógyártó divízió is veszteséges (a gyárépítés, töltőhálózat kiépítés nem okoz üzemi veszteséget mert az beruházás, a modellfejlesztést sem kell egy összegben költségként leírni) A töltőhálózat működése már a veszteséget növeli mert ingyen adják, ez sem a legbölcsebb döntés, de Must nem is ígérte hogy ez örökre így marad, illetve a model 3-nál már kijelentette hogy nekik nem lesz ingyenes!

    Ha jól lőtték be a model 3 árát (merem remélni) és lesz megfelelő gyártási kapacitás (rendelésállomány évekre van) akkor el fog mozdulni a veszteséges pozícióból ez a divízió. De egyébként ugye ez a 35000 usd csak az alapár (és az extrákat a Teslánál is drágán mérik), szóval lesznek drágábban értékesített model 3-ak is, illetve ha esetleg „elszámolták” magukat simán mondhatják arcvesztés nélkül hogy eddig ennyi volt, holnaptól Xezerrel drágábban rendelhető (max nyomnak rá valami frissítést is)

    Én nagyon szurkolok nekik, mert bár kicsit paradox, de a Mercedes, Opel, BMW stb villanyautó ágazatának a Tesla fejlődése lehet a legfőbb mozgatórugója, inspriátora. Ezek nem azért nem gyártanak/gyártottak eddig villanyautókat mert hülyék lennének hozzá, hanem mert kényelmesebb és olcsóbb a jelenlegi modelleket gyártani és nem egy gyökeresen újba fektetni, azt kifejleszteni szinte a 0-ról.

  • 2017.10.27. at 16:53
    Permalink

    A BMW az i sorozattal elkövetett egy nagy hibát: méregdrága karbonszálas technológiára építette a karosszériagyártást. (amúgy az i3-ban van REX nélküli modell is!) A BMW nem a példányszám alapján kis autógyár hanem azért, mert független, nincs mögötte semmilyen konszern, egy TESLA szintű menedzsment két év alatt ellökné az egészet. Ezt érzik ők is, ezért törekednek a terjeszkedésre (prémiumgyártók között azért jól állnak), gyártási szám növelésére amellett folyamatosan fenntartsák a profitabilitást. Ahol több százmillió (milliárd) euro egy új modell kifejlesztése és gyártáselőkészítése nem engedhetik meg maguknak hogy ne „tutira” menjenek! Két mellényúlással elhasal a teljes cég (amit pl egy Mercedes vagy egy Audi még simán kibír).
    A BMW Roveres mellényúlása nagyon kellemetlen volt (pláne úgy hogy az angolok előtte mennyit kokettáltak a japánokkal aztán végül „beintettek nekik”), ott túl nagyot akart a cég előre lépni, túl nagy rakás sz@rral, mondjuk azért „kármentésként” pl a Minit lecsippentették. De a Rolls-Royce BMW kezére jutása sem volt semmi történet (gyakorlatilag háromszázpár millió fontért a márkaneven meg a dicső múlton kívül semmit nem kaptak).
    Amit az innovációról írsz abban teljesen igazad van: a BMW nem csinálja, inkább tökéletesíti (legalább is megpróbálja). Az innovációról azért annyit érdemes elmondani hogy a gyártók mellett a beszállítók is rengeteg fejlesztést csinálnak amit aztán eladnak (ZF, Bosch stb.) és nagy kegyesen odaírják hogy „az xy-nal közösen fejlesztett”)

    Mivel a Tesla tőzsdei cég jelentései nyilvánosak, abban megtalálod hogy az autógyártó divízió is veszteséges (a gyárépítés, töltőhálózat kiépítés nem okoz üzemi veszteséget mert az beruházás, a modellfejlesztést sem kell egy összegben költségként leírni) A töltőhálózat működése már a veszteséget növeli mert ingyen adják, ez sem a legbölcsebb döntés, de Must nem is ígérte hogy ez örökre így marad, illetve a model 3-nál már kijelentette hogy nekik nem lesz ingyenes!

    Ha jól lőtték be a model 3 árát (merem remélni) és lesz megfelelő gyártási kapacitás (rendelésállomány évekre van) akkor el fog mozdulni a veszteséges pozícióból ez a divízió. De egyébként ugye ez a 35000 usd csak az alapár (és az extrákat a Teslánál is drágán mérik), szóval lesznek drágábban értékesített model 3-ak is, illetve ha esetleg „elszámolták” magukat simán mondhatják arcvesztés nélkül hogy eddig ennyi volt, holnaptól Xezerrel drágábban rendelhető (max nyomnak rá valami frissítést is)

    Én nagyon szurkolok nekik, mert bár kicsit paradox, de a Mercedes, Opel, BMW stb villanyautó ágazatának a Tesla fejlődése lehet a legfőbb mozgatórugója, inspriátora. Ezek nem azért nem gyártanak/gyártottak eddig villanyautókat mert hülyék lennének hozzá, hanem mert kényelmesebb és olcsóbb a jelenlegi modelleket gyártani és nem egy gyökeresen újba fektetni, azt kifejleszteni szinte a 0-ról.

  • 2017.10.27. at 16:53
    Permalink

    A BMW eddig csinált egy kisszériás hibrid sportkocsit meg egy range extenderes városi kisautót. Sehol egy komolya villanyaautó. Az első komolyan vehető próbálkozást törölték.

    A BMW nem kis autógyár. Igen tekintélyes eladásokat produkál (2.5 millió 2016-ban) elég drága autókkal (a maga nemében a Mini is az). Csak sajnos nem kenyere az iparági innováció, azt meghagyja másoknak, aztán megcsinálják rendesen.

    De akár elsőként, akár harmadikként mutatja be az ilyen előremutató fejlesztéseket, mindig prémiummárkákban érdemes bemutatni, gyakran azoknak is a luxusmodelljeiben (mint a Zászlóshajó S klasse). A Tesla eladásait azért hasonlítottam a Maseratihoz és a Porschéhoz, mert mellőzik a prlmiummárkákra jellemző belépő fapados modelleket. Így eladásban sem mérhetőek egy 40.000 eurós 5erhez.

    A Volvo 500.000 autót ad el, és elég sok olyan innovációt mutatnak be amiben elsők között vannak. A Jaguar-Land Rover csoport is elég jól fejlődik 4-500.000 eladott autóval.

    Az Alfa a csúcson kb 250.000 autót adott el, az Infiniti se nagyon ad el többet, de ezek mögött (ahogy a lexus esetében is) egy nagyobb konszern áll. A Ford szerintem triplán tökön szúrta magát amikor eladta a JLR-t, pláne a Volvót, ami az innováció jelentős részét biztosította, ráadásul eladhatóvá is tette, mert a Ford vásárlók tojni fognak a távtartó tempomatra meg a Dynaudio hifire, miközben a Lincoln révén ezek kifejlesztése szintén szükséges, de sosem lesz rentábilis…

    Nem tudom mennyire látsz bele az üzleti eredmények részleteibe, de merem remélni hogy nem a Tesla modellek gyártása veszteságes, hanem a további bővülés (gyárépítés és a Model 3 kifejlesztése, charger hálózat bővítése).

    A supercharger hálózat ejlenleg nem bírná el a model 3 által gerjesztett keresletet.

    Európában a hálózat elégg ritka, de azért nem kis dolog hogy tök ingyen közlekedhetsz az autóddal…

  • 2017.10.27. at 16:53
    Permalink

    A BMW beharangozta hogy lesz az elektromos autó család (i), ami teljesen külön alapokon épül majd a „hagyományos” autóktól. Ebből lett egy városi szaladgáló autó és egy hipszter sportautó eddig. Valóban az i5 lett volna az első „családi” autó, csak rájöttek, hogy olyan technológiát alkalmaznak ami nagyon drága, ez rétegmodellé teszi, így nyereségesen nem gyártható. Mivel a BMW egy kis autógyár nem engedheti meg magának hogy veszteséges modelleket gyártson, így a pénzügyi részlege eltörölte az i5 projektet! Pl emiatt nem gyárt a BMW szupersport autót (Mercinek, Porsche-nak belefért mert nagy konszern áll mögöttük, de nekik nem).
    A Tesla akkor lesz igazi (!) autógyár ha hosszú távon önállóan működtethető vállalattá válik, azaz nyereségesen működik és nem az újabb és újabb befektetők, és a leendő vásárlóktól beszedett előlegek finanszírozzák a cég működését. Nem a darabszám a lényeg. Egyébként a 100.000 darabszámnál is masszív veszteséges a Tesla járműgyártása!
    (az Alfának meg kb pont emiatt reszeltek – ha csak nem lesz fényes siker a Stelvio – nincs nyereséges üzemméret a meglévő eladások mellett, a Giulia egyértelmű bukás a jelenlegi értékesítési számok alapján. Ha nem lábal ki ebből a válságból a márka akkor a Fiat vagy a Lancia sorsára juttatja vagy eladja mondjuk a kínaiaknak)

    Ja és a model 3 már nem lesz ingyenesen tölthető! Bár kötve hiszem hogy egy model S vásárlót alapvetően befolyásolta a döntése meghozatalában hogy ingyen tölthet bizonyos helyeken.

  • 2017.10.27. at 16:53
    Permalink

    [i]„Csinált olyat a BMW hogy egy modellel végighaknizta a világot aminek a gyártása legalább egy évet csúszott? „[/i]

    Nos, igen… 🙂 [b]A BMW pont ezt hozta össze,[/b] ami eléggé égő… [url]http://www.bmwblog.com/2017/05/23/bmw-cancels-their-i5-electric-car-plans/[/url]

    [i]„Csinált olyat a BMW valaha hogy egy nem gyártott modellre előlegként begyűjt a leendő vevőktől 400 millió dollárt:”[/i]

    Épp ez mutatja hogy mekkora dolog a Tesla. A Semmiből összehoztak egy Maserati méretű és piaci poziciójú (mgis teljesen más jellegű) autógyárat. 30.000 modellel már bizony autógyár vagy. A padlón az Alfa Romeo sem adott el sokkal több autót, hátmég ha az éves forglamat nézzük. ebben az évben model 3 nélkül is összejöhet a 100.000-es eladás, ami nagyjából szemmegesságban van a Porsche SUV nélküli eladásaival (kis túlzűssal a teslának sincs, bár a Model X-et úgy hirdetik, én nem érzem annak). És van egy globális értékesítő hálózata, ami l a Ferrari esetében teléjesen hiányzik, de a Porsche sem tart fenn sajátot mindenhol.

    Szóval [b]a Tesla a semmiből vált valódi autógyárrá,[/b] ez nem a Lotus vagy a Ferrari méretű manufatkúra már.

    [i]„A Tesla elterjedéséhez azért szükséges lesz a másodpiac beindulása „[/i]

    Megint hagyományos K-európai fejjel gondolkozol. Nyugaton gyakran nincs egy ilyen szervíz sem. Vannak a hálózatok (bosch, feu vert), ahol semmihez sem értenek a gumicserén kívül, és vannak a márkaszervízek. És kb ennyi.

    [b]Ami itt sokkal fontosabb az a töltőhálózat. [/b]Ez a villanyautózás rákfenje, és ebben a Tesla behozhatatlan előnyre tett szert a gyári gyorstöltüvel, nemcsak az hogy gyorsan és exkluzívan tudsz tölteni, de hogy ingyen is közlekdsz.

    Hiába itt a nyakunkon az E pace, a jag PRese semmit sem tudott mondani arról, hogy hol tölthetjük fel. Az egész „tankolás” egy projektkörnyezet nekik. Enynire rövidlátóak.

  • 2017.10.27. at 16:53
    Permalink

    Azért ezzel a „legszánalmasabb” jelzővel csinnyán bánnék, majd ha ősszel nem lesz ott egy működő típus akkor lehet esetleg szájat húzni (ettől még persze a vélemény szabad). Ez a jelző ,a Tesla menedzsmentjére illene inkább mint a BMW-re. Csinált olyat a BMW hogy mutatott egy számítógépes skiccet és azt mondta hogy 2019-re már gyártják is (model Y)? Csinált olyat a BMW hogy egy modellel végighaknizta a világot aminek a gyártása legalább egy évet csúszott (model 3 ennél jóval többet, de mindegy)? Csinált olyat a BMW hogy egy fontos gyártáselőkészítési folyamatot kompletten kihagyott (model 3 karosszéria présszerszámok precizionálása)? Csinált olyat a BMW valaha hogy egy nem gyártott modellre előlegként begyűjt a leendő vevőktől 400 millió dollárt ezzel is megpróbálva előfinanszírozni a gyár (!!!) építését? És még sorolhatnánk (a BMW-t helyettesítheted bármilyen tetszőleges autógyártóval)
    Ettől még persze lehet szidni a BMW-t csak azért valami komolyabb alapot találjunk már rá.

    Én már nagyon várom a Model 3 megjelenését, az egy fordulópont lesz a Tesla életében, ezzel válhat igazi autógyárrá. A 35000 dolláros indulóár valóban kedvező (pl a Tesla honlapján még mindig lehet foglalni belőle 1000 dollár átutalása ellenében, és érdekes hogy 2018 közepi vagy – mily aranyos – „or later” szállítást ígérve), ugye ez Nálunk a cikkben említett Opel árát érheti el, amiért azért egy BMW3/C Merci/A4 Audi méretű autót adnak az Opel tudásával (ár ennél azért több lesz, mert ugyan reg.adó nincs rá, de vám, áfa, szállítás azért játszik)!
    De elvileg 10 millióért már idén lehet Model 3-ad:
    https://www.hasznaltauto.hu/auto/tesla/model_3/tesla_model_3-11702440
    (esetleg az autonavigátor utánajárhatna hogy ez mi és lehetne belőle kanyarítani egy jó cikket, miért Kanadából jön? – szabadkereskedelmi egyezmény miatt a vám-áfa „okosba”?)

    A Tesla elterjedéséhez azért szükséges lesz a másodpiac beindulása is – nem az USA-ból behozott rengeteg S-re gondolok – legyenek hozzáértő szerelők, szervizek legyenek megfizethető árú, gyorsan elérhető alkatrészek stb…

    (és egy jótanács, tényleg ne kötözködésnek vedd: Ha már autós blogot írsz akkor legyél már annyira igényes hogy a kommentjeidben is odafigyelsz a helyesírásra, szó/betűrendre. Egy átlag kommentelőnek ezt el lehet nézni, de ha már amatőr „újságíró” vagy akkor erre figyelj, mert nem vet jó fényt a munkád minőségére)

  • 2017.10.27. at 16:53
    Permalink

    Egyelőre a Model 3 még mindig ellenfél nélkül érkezik, ez egy teljesen más piacon fog érvényesülni, nemcsak az opel márka bizonytsalan megítélése, de a kissé autószerűtlen formája miatt is.

    Az egész autóipar értetlenül áll a Tesla előtt, mint a mobilgyártók 2008-ban… Látják de nem értik, és sokévtizedes tapasztalattal is még arra sem képesek hogy rendesen lemásolják.

    Talán a legszánalmasabb mind között, a BMW gyenge próbálkozása, hogy egy tényeket mellőző sajtóanyaggal megpróbáljanak olyan érzést kelteni mintha rajta lennének az ügyön ([url]https://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/400_kilometeres_hatotavot_adhat_a_villanyos_bmw_3-as-19599[/url]).Sajnos a BMW rossz szokása szerint megvárja amíg a többiek kitalálják az innovációt, aztán majd ők is berakják az árlistára.

    A Jag legalább tesz is valamit ez ügyben, az ő esetükben legalább van alapja is a marketingnek, nyomulnak a Formula E-ben ([url]https://www.jaguar.com/jaguar-racing/index.html[/url]), és turnéznak az E pace tanulámánnyal ([url]http://autossagok.blog.hu/2017/06/21/jaguar_i-pace_nyalcsorgato[/url]), ami állítólag közel áll a véglegeshez.

  • 2017.10.27. at 16:53
    Permalink

    Eddig is a Chvy Volt ikertesója volt, hiszen az első Amperából is van Chevy Volt. Ebben mi az újdonság ? Érdekes… ugyanolyan hülyén néz ki, mint az össze többi villanyos, csak nem olyan ronda, és gusztustalan, mint egy Prius.

  • 2017.10.27. at 16:53
    Permalink

    Szóval kb a model 3 tudását hozza kb azon az áron. (persze nem egy kategória a két autó, de pro-kontra érvek mégis szólhatnak az Opel mellett)

  • 2024.03.06. at 23:55
    Permalink

    2024-et írunk, ma egy 5 éves Ampera-e ára új vagy újszerű már cserélt akkuval 6,5 millió forint. Tévhit hogy nincsenek költségek, viszont még 3 évig (max 160.000km-ig) jóesetben garis az egész autó és a cserélt akku is kapott új garanciát, a beépítéstől számított 8 évig illetve 160000km-ig. Az az én esetemben még hátralévő 110000km-t és 5 évet jelent az akkura nézve. Budapest-Szekszárd útvonalon 110 km autópálya+ 40 km városi forgalom esetén 5,6km/kWh jön ki kicsi fűtéssel, pályán 110-es tempomat, budapesti 16 órás dugóban csoszogás a Hungária körúton ( Lehel utca 13. ker. ből Rákóczi hídon át Albertfalva felé), eső is esett, xenon fényszórók is fogyasztottak, ketten elől az ülésfűtést 1-es fokozatban használtuk. Nem voltunk hajlandóak megfagyni, 22 fok volt beállítva. 5,6km/kWh az 17,857kWh/100 km átszámítva, az elméleti 64kWh akkukapacitást figyelembe véve 360km-es hatótáv jön ki. Utazást követően a rátöltéssel stímmel a matek. Van jobb és hatékonyabb is, nekem az autó több részlete elnyerte a tetszésemet. Ilyen például hogy nincs küszöb se az első se a hátsó ajtónál. Sok extra megtalálható az Ultimate felszereltségi szintben. Ezek amiket írtam 2x320km-es út tapasztalatai, a többit is meg szeretném osztani a későbbiekben. Üdv mindenkinek! Az Amper(a) legyen Veletek!

Vélemény, hozzászólás?