Mint a legyek, úgy hullanak a BMW M5 prototípusok a Nürburgringen

Elfüstölt a BMW M5 prototípus

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A tesztpilóták komolyan veszik a dolgukat, és kíméletlenül tapossák a BMW M5-ösnek. Ennek eredményeként kettő is elszállt.

Először is nagyon irigyek vagyunk. Kollektívan. No nem azért, mert mi is szeretnénk a Nürburgring aszfaltcsíkján gyilkolni a még be sem mutatott BMW M5-öst, hanem arra az autóra, amivel az M GmbH munkatársai a trélert húzzák. Kevés olyan vállalkozás lehet a világon, ahol egy BMW X5 4.8iS a vontatókocsi, de az is igaz, hogy az M GmbH eddigi termékei közül még leginkább ez alkalmas erre a feladatra. Ami miatt most reflektorfénybe került ez a cégautó, annak oka az egyik BMW M5 prototípus halála. A kémfotósok is meglepődtek elsőre, amikor nem a megszokott módon, padlógázon jött az autó, hanem egy tréleren állva. Úgy tűnik valamilyen technikai zűr miatt megmakacsolta magát a szerkezet, ilyenkor pedig nincs mit tenni, a lehető leggyorsabban le kell vinni a versenypályáról az autót.
Még arra se volt ideje az autót felpakoló embereknek, hogy legalább egy ponyvával takarják le a prototípust. Szégyenről azonban szó nem lehet, pont az a célja a Nürburgringen megtett több ezer kilométeres padlógázas száguldásnak, hogy előjöjjenek azok a hibák, amelyek a normális, hétköznapi használat során csak többszázezer kilométer után jelentkeznek. Mik lehetnek ezek a hibák? Lényegében bármi, ami valamilyen módon részt vesz a hajtásban. Megadhatja magát az új, nyolcfokozatú automatikus váltó, vagy épp az elektronikusan vezérelt M differenciálzár is megmakacsolhatja magát túlmelegedés miatt, de az is lehet, hogy a 4,4 literes V8-as motor hengersorai közé épített turbóknak lett elege az állandó padlógázból.
Utóbbi egyébként már megtörtént, ahogy azt egy, a rendszám alapján másik prototípusról, de szintén a Nürburgringen készült fénykép árulkodik. Sűrű, kék füstfelhőt húz maga után az autó, ami egyértelműen arra utal, hogy felújításra szorul a feltöltő. Nem valószínű, hogy a hengerek koptak volna el, igaz azt se lehet teljesen kizárni. Lehet, hogy annyit ment már az autó, hogy természetes kopás következtében elfogyott a hengerfalról a felületkezelt réteg.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.11.01. at 02:24
    Permalink

    A kép nem a legjobb, de az nem gumifüst… A látszat ellenére sem. Ráadásul maga a BMW erősítette meg, hogy a motorral voltak gondok, ami egy olyan kemény próbaciklus alatt, amiben az M5 akkor részt vett, teljesen normális. Ők tudják, mit teszteltek, és azt nem verték dobra. Ahogy írtuk, ilyenkor kell kiderülnie az összes hibának, a bemutató utáni visszahívás blama lenne.

Vélemény, hozzászólás?