Miniből is a nagy a jó? Íme, az új Clubman

Nem vicc, már itthon is kapható a hatajtós Mini Clubman

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem csak hosszabb, szélesebb is a többi Mininél a Clubman. Nem csak tágasabb, jobb útfekvésű is lett. Családi élményautó, különc farral.

Minden idők legjobb Minije. Ezt nem csak én mondom, hanem maguk a gyáriak, legalábbis a BMW Magyarországnál állítólag teljes egyetértésben, vezetési próbák után született határozott kijelentés, hogy az új Clubman a "best Mini ever". Tréfálkozhatnánk, hogy ennél nagyobb szembeköpése nemigen lehetne a márkának, hiszen a Clubman az ötajtósnál és a Countrymannél is nagyobb, azaz a legkevésbé mini, de az arányos nagyítás egyben hosszabb tengelytávot, szélesebb nyomtávokat adott, s így válhatott az eddigi legjobbá az egyedi hátsó ajtós Clubman útfekvése.
Hirdetés

Milyen a fara, ha már mindenki egyedinek, különlegesnek mondja? Olyan, mint egy furgoné, függőleges osztással kétszárnyú ajtót tárhatunk jobbra és balra, mégsem egy dobozos áruszállító jut eszünkbe a Clubmanről. Már csak azért sem, mert van easy opening, azaz láblendítéses nyitás funkció, s ha hagyományos módon, kilinccsel nyitjuk az ajtókat, akkor is maguktól tárulnak ki azok. Sajnos csak 90 fokban, a 180 fokos nyitás lehetősége nincs meg. Kötött a zárási sorrend, de az ajtók védettek, egymással nem tudjuk összeütni őket. Szóval két ajtó van hátul, kettő-kettő a karosszéria két oldalán - szemben az előző Clubmannel, ami 3+2 ajtós volt, a sofőroldalon csak első ajtóval.

Mini Clubman - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
4253 1800 1441 2670 360-1250

A Clubman így most egy kicsit konzervatívabb lett, mint elődje, ugyanakkor annál is nagyobb, s a Mini így most először a kompakt kategóriában indul; a Golf, illetve az 1-es BMW konkurense lett. Utóbbi következő generációjával azonos padlólemezre, az UKL platformra épül. Tengelytávja épp úgy 2670 milliméter, ahogyan az ugyanezen építőkészleten álló 2-es Active Toureré. S ez a tengelytáv a Golf osztályában bizony a nagyobbak közé tartozik. Maga a Clubman persze nem óriás, az említett, az ötajtós Miniénél 10 centivel hosszabb tengelytávhoz társuló, az ötajtóshoz mérten 27 centivel növelt, összesen 4,25 méteres hosszúsággal még mindig erőteljesen a sarkokba tolt kerekeket jelent. A 9 centivel (1,8 méteresre) duzzasztott szélesség pedig azt, hogy tényleg sokkalta tágasabb lett az utastér. Mini még soha nem volt ilyen nagy, ennek ellenére most sem túlméretes.

Bár a Mini öt teljes értékű ülésesnek hirdeti a Clubmant, már csupán a 40:20:40 arányban dönthető hátsó üléstámla is elárulja, hogy a hátsó középső hely (mint a valódi egyterűk kivételével mindenben) korlátozott. Négy felnőtt és csomagjaik azonban gond nélkül beférnek, az alapesetben 360 literes csomagtér az ötajtós Miniénél is közel 100, a háromajtósénál pedig csaknem 150 literrel nagyobb. Ez azért nem szerény, miként az 1250 literes bővített méret sem. Az utastérben számos különféle színvilág, akár steppelt bőrkárpit, s a prémiumvilágból szinte minden elérhető. Írásfelismerős iDrive, head-up display ugyanúgy szerepelhet, mint akár automata reflektoros LED fényszóró vagy gyalogosfelismerős koccanásgátló.

A motorpaletta a már ismert. 1,5 literes, háromhengeres, 136 lóerős, természetesen TwinScroll, azaz kettős megfúvású turbós benzines az alapmotor 136 lóerővel, a 2,0 literes négyhengeres Cooper S már 192 lóerős, a dízelek 2,0 literesek, 150, illetve 190 lóerővel. Mininél most először érhető el a nyolcfokozatú automata váltó (egyedül az alapgép nem azt kapja). Képességeiről sokat mond, hogy vele jobb gyorsulási és fogyasztási értékek adódnak.
Mini Clubman - kínálat
Cooper Cooper S Cooper D Cooper SD
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1499 1998 1995
Hengerek/szelepek száma 3/12 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/6 (automata/6) kézi/6 (automata/8)
Hajtás elsőkerékhajtás
Teljesítmény [LE (1/min)] 136 (4400) 192 (5000) 150 (4000) 190 (4000)
Nyomaték [Nm (1/min)] 220 (1250) 280 (1250) 330 (1750) 400 (1750-2500)
Gyorsulás 0-100 km/h 9,1 7,2 (7,1) 8,6 (8,5) 7,4
Végsebesség [km/h] 205 228 212 225
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] 5,3 6,3 (5,9) 4,4 4,6 (4,4)
CO2-kibocsátás [g/km] 123 147 (137) 115 122 (117)
Saját tömeg [kg] 1300 (1320) 1360 (1390) 1320 (1360) 1385 (1405)
Megengedett össztömeg [kg] 1870 (1890) 1930 (1960) 1910 (1945) 1960 (1980)
Alapár [Ft] 7 035 000 (7 634 000) 8 126 000 (8 958 000) 7 604 000 (8 253 000) 8 727 000 (9 376 000)

Az alapérték, a Mini lényege azonban már az alapverzióban is megvan. A hazai bemutató menetpróbáján úgy ültem be a Cooperbe, hogy nem is tudtam, hogy mibe huppantam. Tökéletesen, dinamikusan vitte az autót a háromhengeres 1,5 literes, s az országúti tesztkörön simán tudta hozni gyári vegyes fogyasztási értéket. Úgy, hogy közben remekül gyorsít, mélyről húz, hiszen 220 Nm nyomatéka már 1250 1/perc fordulatnál megvan, váltója szokás szerint jó. Miként az alapdízel, szintén háromhengeres Mini Cooper D, úgy a Clubman Cooper is egy tökéletesen szerethető autó már. Kényelmes futóművel, közvetlen kormányzással. Egészen praktikus karosszériával és nem hivalkodó, kedves megjelenéssel. Oké, nem olcsón, alaphangon is 7 millió forintba kerül, ám ilyen a kompakt prémiumszegmens, pláne egy kis trendiséggel és örökös stílussal megspékelve.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

8 thoughts on “Miniből is a nagy a jó? Íme, az új Clubman

Vélemény, hozzászólás?