Az apró Rocketman külseje jellegzetesen minis, nem érezni rajta, hogy 8 éve várja a gyártásba kerülést
A Mini Rocketman közel sem nevezhető újnak, ugyanis 2011-ben mutatták be a típust a nagyközönségnek egy tanulmányautó formájában. A formatervezők munkáját dicséri, hogy az előreláthatólag 2022-ben gyártásba kerülő Rocketman időtálló külsőt kapott a 2011-es megjelenésekor, ugyanis az azóta porosodó, most újra elővett tanulmány külsején csak kisebb változtatásokat eszközöltek. A fejlesztés és a gyártás az egyik legnagyobb kínai autógyártó, a Great Wall bevonásával történik (nyolc évvel ezelőtt még a Peugeot lett volna a potenciális partner), ami a BMW szerint elkerülhetetlen ahhoz, hogy megfelelő áron tudják kínálni az apró Rocketmant, melyet Kínából exportálnak majd az európai piacra is.
A hossza 3,5 méter körüli, a kínai Great Wall a BMW partnere a fejlesztésben és a gyártásban
A 2011-es tervek szerint a Rocketman még háromhengeres benzines, illetve dízelmotorral készült volna, ám időközben sokat változtak a trendek, ezért csak elektromos változat készül majd a legkisebb Miniből, így ez a modell is segít megvalósítani a bajor gyártó célját, miszerint 2023 végére 25 elektromos és plug-in hibrid BMW és Mini modellből választhatunk. A Great Wall és a BMW várhatóan a főbb alkatrészeket is megosztja majd egymással, nagy valószínűséggel a Great Wall ORA R1 elektromos kisautó és a Mini Rocketman műszakilag közel áll majd egymáshoz. A Mini hossza várhatóan 350 centi körül várható, így ízig vérig városi kisautó lesz a Rocketman. A Great Wall ORA R1 már kapható, a kínai modellt 33 kWh-ás akkumulátorral szerelik, mellyel a hatótáv hivatalosan 310 és 350 kilométer közötti, ami városi használatra tökéletesnek mondható.
A Great Wall ORA R1 műszaki alapjaira épülhet a Rocketman, a kínai partner modellje már megjelent, az áram hajtotta kisautó hatótávja 310 és 350 kilométer között van