Az új V40 és a már korosodó C30 alá valódi kisautót tervez bevezetni a Volvo
A Volvo jelenlegi legkisebb modellje az előző Ford Focus alapjaira épülő C30, ami 4,27 méteres hosszával még mindig nem túlzottan parkolóhelybarát modell. Egyébiránt az
új V40-es mindössze 10 centiméterrel hosszabb nála, s bár a modell komolyabb próbájára csak ezután keríthetünk sort, azt megelőlegezzük, hogy sokkal használhatóbb, mint a háromajtós C30. A Volvo azonban felismerte, hogy lenne igény a márkát választók körében egy kifejezetten kis méretű, például a Mini One konkurenseként is említhető modellre – derül ki Stefan Jacoby, a Volvo Cars elnöke által az Automotive News Europe számára adott interjúból. Szavai mögött valós számok is állnak, a Jato Dynamics adatai szerint tavaly 19 százalékkal nőtt a prémium kisautók szegmense, melynek élén az Audi A1 áll.
Jacoby azt is elmondta, hogy miután legújabb modelljük, a V40 éppen csak most lépett piacra, nem fogják elsietni az újdonság bevezetését, melyhez még jó eséllyel partnert is keresnek a fejlesztési költségek megosztásáért. A partner pedig valószínűleg nem lesz más, mint a Volvót is birtokló kínai Geely. Az újdonság koncepciómodelljét talán már jövőre láthatjuk, piacra érkezése azonban 2014 előtt aligha várható.