Mini G – Suzuki Jimny automata teszt
Suzuki Jimny 1.5 automata teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Óriási móka a Suzuki Jimny. Többen megbámulják, mint egy ritka sportautót és örvendezve integetnek utána. Az automatikus váltó ráadásul növeli a kényelmi faktort.
Egy pillanatig sem hiányzott a tolatóradar vagy a kamera, minden sarkát tökéletesen érezni.
Az egyetlen megszokást igénylő részlet valójában a kormányszerkezet. Sokat kell rajta tekerni éles kanyarodáshoz, utána pedig vissza, mert nem áll be az eredeti pozíciójába (terepen viszont jól jön ez a tulajdonság). Emellett persze a rugózása sem az a lágyan ringatózó fajta. Pattog rendesen, de hát ez egy terepjáró merev tengelyekkel, nem is szabad mást várni. Ugyanakkor ennek megvan a maga bája. Kicsit egy romantikus vígjátékba tévedt Rambónak érzi magát benne az ember a városban. Élmény vele autózni a „civilizációban”, de végig ott lapul a gondolat, hogy bármikor ki lehet vele ugrani az úttalan utakra vadulni.A maximális kényelmet szolgálja többek között a digitális klímaberendezés, az ülésfűtés és az elektromos ablakemelők, amelyeknek a gombját nem az ajtókon kell keresni.
A középkonzolra helyezték őket, ami megszokást igényel. A szövetborítású ülések kényelmesek, de az oldaltartásukon még lehetne javítani. Hátul nagyobb a hely, mint azt elsőre gondolná az, akit hátra parancsolnak. Felnőttek is simán elférnek, de csak rövid távon nem kezdenek nyavalyogni. Négy személlyel viszont nem marad csomagtér. Hivatalosan 85 liternyi olyankor a csomagtér mérete, de lényegében semmi nem fér be, maximum képkeret vastagságú tárgyak. Viszont az üléseket lehajtva sima felületű, jól pakolható, 830 liter várja a szállítandó dolgokat.Árak
Tesztmodell alapára
6 990 000 Ft (2019.11.10.)
Tesztautó ára
7 210 000 Ft (2019.11.10.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1462 cm3
Teljesítmény:
75 kW (102 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
130 Nm 4000 1/min-nél
Végsebesség:
145 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
7,6 l/100km
Méretek
Hosszúság:
3645 mm
Szélesség:
16454 mm
Magasság:
1720 mm
Saját tömeg:
1110 kg
Össztömeg:
1435 kg
Tengelytáv:
2250 mm
Karosszéria-kivitel:
terepjáró
Csomagtér:
85-830 l
Belső szélesség elöl:
1280 mm
Belső szélesség hátul:
1280 mm
Belmagasság elöl:
980 mm
Belmagasság hátul:
920 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
280 mm
Ülőlap hossza elöl:
470 mm
Ülőlap hossza hátul:
400 mm
Csomagtér maximális szélessége:
930 mm
Csomagtér magassága:
870 mm
Csomagtér hossza:
230 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
960 mm
Raktérnyílás szélessége:
1060 mm
Raktérnyílás magassága:
800 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1462 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
4 fokozatú automata
Nyomaték:
130 Nm 4000 1/min-nél
Teljesítmény:
75 kW (102 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
145 km/h
CO2-kibocsátás:
170 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
7,6 l/100km
Fogyasztás a használónál:
8 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
60 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
64 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
70 dB(A)
Nagyon tetszik, de ennyit nem ér, jó 1-1,5 millióval drágább szerintem, mint amennyit ér, bár viszik mint a cukrot, hülyék lennének olcsón adni…
Ezt az autót úgy kell nézni, mint a PT Cruisert, a Fiat 500-ast vagy a Minit. Modern kori retróautó, régre nyúló gyökerekkel, és pont ez az, ami miatt komoly felárat kell fizetni…
Ez is egy szemszög, de valójában ez egy tökéletes céleszköz, csak most véletlenül épp jól is néz ki, és ezért megüti az átlagember ingerküszöbét. Az előző változat műszakilag ugyanezt tudta, de mégse volt ekkora rajongás. Kivéve persze az erdészeket, vadászokat, földmérőket, meg bárkit aki kevés cuccal jár kemény terepre.
Az ára szerintem teljesen rendben van, itt az alvázas felépítést, merevhidat, önálló osztóművet kell megfizetni, sehol nincs elspórolva a vas, a dizájn már csak ajándék. Csak az előbbieket az emberek nagy része nem tudja értékelni, és értetlenkednek, hogy miért ilyen suta közúton, meg miért kerül ennyibe. A célközönség (szerencsére) még mindig a terepezők, csak innen Európából ezt sokan nem értik. Nekik ott a Vitara, feleannyi műszaki tartalommal, vegyék azt. 🙂