Két legyet egy csapásra: a C-osztály és E-osztály kupéját is a CLE váltja
Nehéz eldönteni mi fán terem a Mercedes új kupéja, elvégre egy személyben kellene két korábbi modell helyére lépnie. Éppen ezért igyekeztek a német mérnökök a C-osztály és az E-osztály Coupé szerelmeseinek is kedveskedni egy kicsit.
Az CLE eleje egyértelműen a C-osztályhoz áll közelebb
Szó se róla, áramvonalas autó lett a CLE és tágasabb is, mint a C-osztály kupéja, a hátsó utasoknak például majdnem 10 centivel több lábtér jut
Küllemére a CLE számos elemmel osztozik a C-osztály szedánjával, elég csak egy pillantást vetni az autó elejére. A keskeny orr, a szűkre szabott hűtőrács, a motorháztető vonalai mind-mind az C-osztályt idézik. Félretéve az elődökkel való méregetést, a CLE-től nem lehet elvitatni, hogy áramvonalas, letisztult formával rendelkezik. A keret nélküli oldalablakok még mindig látványosak, a felhúzott hátsó rész pedig kellően sportossá teszi a kupét.
A lámpatestek egyértelműen a sportos irányt erősítik
Méreteit tekintve 4850 milliméteres hosszával majdnem húsz centiméterrel hosszabb mint a korábbi C Coupé, de csak 15 milliméterrel terebélyesebb hosszra, mint a másik előd. Szélességre tökéletes az egyezés az E Coupéval (1860 mm), a C-osztályhoz képest viszont 50 milliméterrel nagyobb. Magasságát nézve 1428 milliméter, jelentős eltérés egyik elődhöz képest sincs. A tengelytáv a 2865 milliméteres hosszával huszonöt milliméterrel több mint a C-osztály Coupé esetében, az E-oszályhoz mérten viszont csak 8 milliméter az eltérés.
Tipikus Mercedes, annak minden sportos eleganciájával, a hasmagassága 15 milliméterrel lentebb került az elődjeihez képest
A centizgetésen túl viszont egy fokkal érdekesebb kérdés, mégis mi hajtja a CLE Coupét? Bármelyik erőforrás is kerül a motortérbe, a lágy hibrid meghajtást nem lehet megúszni, mindegyik kasztniba belekerül a 23 lóerős elektromos rásegítés. Közös pont még az összes hajtásláncban a váltó is, egy kilenc sebességes automata. A belépő szintet a kínálat egyetlen dízel motorja jelenti, név szerint a 220d a maga 197 lóerejével. Már ez is 7,5 alatt tudja a százas sprintet és 238 km/h a végsebessége. A 200-as kódjelű csupán apró ugrást jelent 201 lóerővel és 240 km/h végsebességgel, igaz nulláról százra 7,4 másodperc alatt gyorsul, a teljesítményét pedig a dízelhez hasonlóan kizárólag a hátsó kerekeken adja le.
Minden motor négy hengert kapott, kivéve a kínálat tetejét jelentő 450 4MATIC
Ugyan ez a hajtás összkerekesként is kérhető, értelemszerűen nagy különbség nincs a két variáns között. Nagyobb ugrást jelent ugyanakkor a 300 4MATIC a 254 lóerős teljesítményével és 6,2 másodperces százas vágtájával, a végsebessége pedig 250 km/h. A kínálat zászlóshajóját a 450 4MATIC adja 376 lóerővel, melynek becsült végsebessége ugyancsak 250 km/h, de a százat mindössze 4,4 másodperc alatt éri el álló helyzetből az előzetes kalkulációk szerint. Amellett, hogy ez rendelkezik a legjobb számadatokkal, a kínálat egyetlen hathengeres motorja is egyben, minden más négy dugattyúval dolgozik. A Mercedes adatai szerint a 220d fogyasztása 4,7 liter, míg a 450 4MATIC legjobb esetben is 7,8 literrel dolgozik száz kilométeren.
A legkisebb felni is 18, míg a legmagasabb felszereltségi szinten már 20 colos felnik járnak a CLE-hez
Az utastérben jóformán az E-osztály műszerfala köszön vissza csak jóval több karbonnal. A már megszokott óriási kijelzőket is beépítették a CLE-be: a kormány mögött egy ívelt 11,9 colos, középen pedig egy 12,3 colos kijelző köszön vissza, kis híján kitöltve az egész középkonzolt.
A legutóbbi E-osztályhoz hasonlóan az új kupé is megkapta a Mercedes legújabb MBUX rendszerét, aminek hála akár Zoom megbeszélések is bonyolíthatóak az autóban, de a fiatalabb generációra is gondoltak a tervezők, alapból telepítve van például a TikTok és az Angry Birds.
Az utastérben nem sajnálták a karbonmintát, az egész műszerfal ezt a borítást kapta
Nem ez lesz ugyanakkor az egyetlen CLE, amit a közeljövőben a piacra dob a német márka.
Ahogyan korábban is írtuk, egyszerre négy modellt vált le az új kupé, ezek között pedig ott van a C-osztály és E-osztály kabrió kivitele is. Erről egyelőre nincs hivatalos bejelentés csupán néhány fotó. Az eddig napvilágot látott információk szerint a Mercedes ezt is a 2024-es évre szánja, így hamarosan erről is várhatóak hivatalos részletek. Annyi viszont biztos, a CLE már idén novemberben a kereskedésekbe kerül Európában.
Már a tető nélküli kiadás is készül, ennek a pontos paramétereire viszont még várni kell