Minek nevezzelek? Elegáns kettősség a Mercedes új kupéjában

A Mercedes CLE ötvözi a márka két korábbi, nagy sikerű kupéját

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Két autó egy áráért: a C-osztály és az E-osztály kupéját egy személyben hivatott leváltani a Mercedes CLE.

Nehéz eldönteni mi fán terem a Mercedes új kupéja, elvégre egy személyben kellene két korábbi modell helyére lépnie. Éppen ezért igyekeztek a német mérnökök a C-osztály és az E-osztály Coupé szerelmeseinek is kedveskedni egy kicsit.
Hirdetés
Küllemére a CLE számos elemmel osztozik a C-osztály szedánjával, elég csak egy pillantást vetni az autó elejére. A keskeny orr, a szűkre szabott hűtőrács, a motorháztető vonalai mind-mind az C-osztályt idézik. Félretéve az elődökkel való méregetést, a CLE-től nem lehet elvitatni, hogy áramvonalas, letisztult formával rendelkezik. A keret nélküli oldalablakok még mindig látványosak, a felhúzott hátsó rész pedig kellően sportossá teszi a kupét. Méreteit tekintve 4850 milliméteres hosszával majdnem húsz centiméterrel hosszabb mint a korábbi C Coupé, de csak 15 milliméterrel terebélyesebb hosszra, mint a másik előd. Szélességre tökéletes az egyezés az E Coupéval (1860 mm), a C-osztályhoz képest viszont 50 milliméterrel nagyobb. Magasságát nézve 1428 milliméter, jelentős eltérés egyik elődhöz képest sincs. A tengelytáv a 2865 milliméteres hosszával huszonöt milliméterrel több mint a C-osztály Coupé esetében, az E-oszályhoz mérten viszont csak 8 milliméter az eltérés.
Hirdetés
A centizgetésen túl viszont egy fokkal érdekesebb kérdés, mégis mi hajtja a CLE Coupét? Bármelyik erőforrás is kerül a motortérbe, a lágy hibrid meghajtást nem lehet megúszni, mindegyik kasztniba belekerül a 23 lóerős elektromos rásegítés. Közös pont még az összes hajtásláncban a váltó is, egy kilenc sebességes automata. A belépő szintet a kínálat egyetlen dízel motorja jelenti, név szerint a 220d a maga 197 lóerejével. Már ez is 7,5 alatt tudja a százas sprintet és 238 km/h a végsebessége. A 200-as kódjelű csupán apró ugrást jelent 201 lóerővel és 240 km/h végsebességgel, igaz nulláról százra 7,4 másodperc alatt gyorsul, a teljesítményét pedig a dízelhez hasonlóan kizárólag a hátsó kerekeken adja le. Ugyan ez a hajtás összkerekesként is kérhető, értelemszerűen nagy különbség nincs a két variáns között. Nagyobb ugrást jelent ugyanakkor a 300 4MATIC a 254 lóerős teljesítményével és 6,2 másodperces százas vágtájával, a végsebessége pedig 250 km/h. A kínálat zászlóshajóját a 450 4MATIC adja 376 lóerővel, melynek becsült végsebessége ugyancsak 250 km/h, de a százat mindössze 4,4 másodperc alatt éri el álló helyzetből az előzetes kalkulációk szerint. Amellett, hogy ez rendelkezik a legjobb számadatokkal, a kínálat egyetlen hathengeres motorja is egyben, minden más négy dugattyúval dolgozik. A Mercedes adatai szerint a 220d fogyasztása 4,7 liter, míg a 450 4MATIC legjobb esetben is 7,8 literrel dolgozik száz kilométeren.
Hirdetés
Az utastérben jóformán az E-osztály műszerfala köszön vissza csak jóval több karbonnal. A már megszokott óriási kijelzőket is beépítették a CLE-be: a kormány mögött egy ívelt 11,9 colos, középen pedig egy 12,3 colos kijelző köszön vissza, kis híján kitöltve az egész középkonzolt. A legutóbbi E-osztályhoz hasonlóan az új kupé is megkapta a Mercedes legújabb MBUX rendszerét, aminek hála akár Zoom megbeszélések is bonyolíthatóak az autóban, de a fiatalabb generációra is gondoltak a tervezők, alapból telepítve van például a TikTok és az Angry Birds. Nem ez lesz ugyanakkor az egyetlen CLE, amit a közeljövőben a piacra dob a német márka. Ahogyan korábban is írtuk, egyszerre négy modellt vált le az új kupé, ezek között pedig ott van a C-osztály és E-osztály kabrió kivitele is. Erről egyelőre nincs hivatalos bejelentés csupán néhány fotó. Az eddig napvilágot látott információk szerint a Mercedes ezt is a 2024-es évre szánja, így hamarosan erről is várhatóak hivatalos részletek. Annyi viszont biztos, a CLE már idén novemberben a kereskedésekbe kerül Európában.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?