A C5 X is a C4-es formanyelvét beszéli
Egyértelműen a 2016-ban bemutatott CXperience tanulmányautóból merítettek a C5 X formatervezői, ám annál kevésbé emlékeztet egy valódi shooting brakre-re. Pedig valami ilyesmi lebeghetett a szemük előtt a végeredmény viszont egy olyan jármű lett, amire rá lehet fogni, hogy kicsit szabadidő-autós, kicsit kombis, a jó képzelőerővel megáldottak pedig egy limuzint is beleláthatnak a formájába. A lényeg viszont, hogy egy Passat kombi méretű jármű a C5 X, tehát mindenképp tágas. Tengelytávolsága 2785 milliméter, míg az autó hossza 4 805 mm, szélessége 1865 mm, a magassága pedig 1485 mm. Ezek a méretadatok lehetővé teszik, hogy a csomagtér mérete alaphelyzetben 545 literes legyen, az üléseket lehajtva pedig 1640 literes.
Egyszerre akartak háromféle igényt kielégíteni a tervezők a formával
Műszerfala letisztult, a 12 colos érintőképernyős kijelző uralja a középkonzol tetejét. A klíma külön kezelőkonzolt kapott, valódi gombokkal, míg a kormánykerék a márkára jellemzően különleges alakú, kétküllős szerkezet. A vezető előtt természetesen digitális műszeregység mutatja az adatokat, de a szélvédőre vetítő HUD is rendelkezésre áll. Biztonsági felszereltsége is gazdag, az asszisztensek segítségével 2-es szintű önvezetést tud autópályán. Fontos megemlíteni az úgynevezett „Advanced Comfort” üléseket, amelyek speciális párnázattal hivatottak a hosszú utakat még kényelmesebbé tenni.
Letisztult műszerfal és végtelenül kényelmes ülések jellemzik a C5 X utasterét
Ugyanezt az Advanced Comfort nevet kapta az adaptív futómű. A Citroën mindig is híres volt fejedelmi kényelmet nyújtó futóműveiről, erre pedig most is kényesen ügyeltek. Az új fejlesztésű aktív felfüggesztés 3 menetmódot kínál a hajósan ringatózó és a sportosan feszes között, ez a plug-in hybrid modellekhez alapáron jár. Így el is jutottunk a motorizáltsághoz. A C5 X-hez benzines és PHEV hajtásláncok társíthatók. A csúcsmodell a négyhengeres, 1,6 literes, konnektoros hibrid, amelynek rendszerteljesítménye 225 lóerő. Elektromos hatótávolsága 50 kilométer, és bírja a 135 km/h tempót is tisztán villanyhajtással. Az árakat még nem árulták el, de hamarosan már ezzel az információval sem lesz adós a Citroën, hiszen a C5 X az év második felében már a márkakereskedésekben várja majd a vevőket.
Az év második felében érkezik a márkakereskedésekbe
Zöldike, érted most már, miért nem készített a Toyota új Avensist? 😀 Európában ezzel a kategóriával manapság már vagy „bűvészkedik” egy gyártó, vagy nemes egyszerűséggel kilép belőle. Persze ezt hiába magyarázom egy olyannak, akinek halványlila gőze nincs, mi fán terem az autó…
Esküszöm, nem rossz.