Mindkettőt bedughatod, tölteni – de vajon melyik a jobb?
Ha megúsznád a cégautó-adót: BMW 530e xDrive vs. Mitsubishi Outlander PHEV
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az egyik egy limuzin, a másik SUV, de mégis van közük egymáshoz: mindketten zöld rendszámot viselnek, ideális családi és céges autók. De még egyéb oka is van, hogy egymás mellé kerültek.
A BMW 530e közel 30 centivel hosszabb és összkerékhajtással 3 millió forinttal drágább is, mint a Mitsubishi alapból elöl-hátul hajtó plug-in hybrid modellje
A BMW hagyományos xDrive osztóművel, a Mitsubishi első-hátsó villanymotorral ad - a biztonságot fokozó - összkerékhajtást
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
BMW 530e | 4936 | 1868 | 1479 | 2975 | 410 |
Mitsubishi Outlander PHEV | 4695 | 1800 | 1710 | 2670 | 463 |
Kívülről is van fölénye a BMW-nek, belül viszont egyértelműen minőségibb. Technikájával a Mitsubishi sincs vészesen elmaradva, Apple CarPlay például benne is van
A BMW csendesebb utasteret és komfortosabb, kényeztetőbb üléseket ad, bőr kárpitozást azonban magasabb alapárával is csak felárért
Magasabb üléspozíciójával a Mitsubishi ki- és beszállási komfortja jobb, de menet közben sokkal nyersebb, mint az 530e, igaz, az Instyle verzió sokkalta jobban felszerelt, mint egy alap vagy hasonló árú 530e
BMW 530e iPerformance | Mitsubishi Outlander PHEV | |
Belső szélesség elöl | 1550 | 1440 |
Belső szélesség hátul | 1480 | 1450 |
Belmagasság elöl | 920-990 | 900-960 |
Belmagasság hátul | 1480 | 965 |
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött | 200 | 290 |
Ülőlap hossza elöl | 520-560 | 510 |
Ülőlap hossza hátul | 550 | 460 |
Csomagtér maximális szélessége | 1360 | 1170 |
Csomagtér szélessége a kerékdobok között | 810 | 1000 |
Csomagtér magassága | 440 | 370-820 |
Csomagtér hossza | 1150 | 960 |
Csomagtér hossza üléshajtással | 1900 | 1760 |
Raktérnyílás szélessége | 1070 | 1040 |
Raktérnyílás magassága | 500 | 870 |
BMW 530e iPerformance xDrive | Mitsubishi Outlander PHEV | |
Benzinmotor | ||
Emissziós norma | Euro6d-TEMP | Euro6d-TEMP |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1998 | 2360 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/16 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 184 (5000-6500) | 135 (n. a.) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 290 (1350-4250) | 211 (n. a.) |
Villanymotor | ||
Teljesítmény [LE (1/min)] | 113 (3170) | 82+95 |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 250 (0-3170) | 137+195 |
Rendszerteljesítmény | ||
Teljesítmény [LE] | 252 | 230 |
Nyomaték [Nm] | 420 | n. a. |
Váltófajta/-fokozat | automata/8 | irányváltó |
Gyorsulás 0-100 km/h | 6,2 | 10,5 |
Végsebesség [km/h] | 235 | 170 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 2,1-2,2 | 1,8-2,0 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 47-50 | 95 |
Hajtó akkumulátor | Li-Ion (12 kWh) | Li-Ion (13,8 kWh) |
Elektromos hatótáv [km] | 53-57 | 54 |
AC tölthetőség | 3,7 kW | 3,7 kW |
DC tölthetőség | - | 22 kW |
Saját tömeg [kg] | 1935 | 1880 |
Megengedett össztömeg [kg] | 2500 | 2390 |
Alapár [Ft] | 17 423 000 | 14 400 000 |
A tesztautó ára [Ft] | 23 177 100 | 16 427 100 |
Csomagtérből az Outlander alapból is többet ad, ráadásul jobb pakolhatósággal és bővíthetőséggel
Utazásra egyértelműen jobb a BMW, hétköznapi szaladgálósnak a Mitsubishi, hiszen villámtöltést is fogad, így ha ez egy órányi töltéssel elérhető elektromos hatótávot nézzük, abban magasan vezet
a Mitsubishi a plug-in hybrid modellek közül egyedüliként CHAdeMO csatlakozóval 22 kW-os DC villámtöltést is kínál, amivel fél óra alatt is megvan a lemerült akkumulátorának töltése.
Ez óriási szó, talán még fontosabb, mint az, hogy az akkumulátor lemerülése után a BMW a takarékosabb, vagy az, hogy az azért sokkalta masszívabb autó, stabilabban működő sofőrsegédekkel, jobb menetdinamikával. A téli teszten ő egy 150 kilométeres körön - dinamikáját kihasználva - 7, az Outlander 10 l/100 km fogyasztást hozott. Hosszabb távú utazásokhoz egyértelműen ő, városi szaladgáláshoz a villámtöltés lehetőségével talán az Outlander a jobb, de tegyük hozzá, a két autó igazából műfajban és árban sem egy liga, még ha mindketten is adnak ingyen parkolást és felmentést a cégautó-adó alól.
Kíváncsi lennék, hogy 10 év alatt melyikre mennyit kell majd költeni. Nekem az Outlander technikája sokkal masszívabbnak tűnik. A BMW a turbómotorral, a csillió fokozatos váltóval nem biztos, hogy a használtpiac nagy sztárja lesz.