Mindkét vb-esélyes balesetet szenvedett a Brit ralin
WRC: Loeb fején maradt a korona
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Immár nyolcadik éve egyhuzamban Sebastien Loebnek hívják a WRC világbajnokát. A szezonzáró walesi raliversenyen amúgy vicces, de mindkét vb-aspiráns balesetet szenvedett és kiesett, így Latvala nyerhetett.
A kérdésre, miszerint ki lesz a világbajnok, különben már pénteken, a szezonzáró Brit rali első napján megkaptuk a választ, amikor is a kihívó Mikko Hirvonen Fiestája annyira megsérült egy kicsúszást követően, hogy a gyári Ford-csapat kénytelen-kelletlen a verseny feladása mellett döntött. Addig, a néhány nyitó gyorsaságin remek adok-kapok folyt a címvédő Loeb és a kihívó Hirvonen között a walesi erdőkben, s úgy festett, Hirvonennek bizony van esélye ledolgozni 8 egységnyi hátrányát, s így az utolsó, mindent eldöntő, bónuszpontos vasárnapi Power Stage-en dőlhet el a harc. Majd jött a hetedik szakasz, a finn apró hibája, egy kis forgás és ütközés - Hirvonen pechére sérült a hűtő, s megfőtt a motor. A kékoválosok természetesen rettenet csalódottsággal fogadták a vereséget, Loeb mester meg egyrészt fellélegezhetett, másrészt sportszerűen lenyilatkozta, hogy sajnálja a rivális balszerencséjét. Mindazonáltal a Citroënnél már pénteken este megvolt a szokásos pezsgőzés, a ködös-murvás Brit rali hátralévő része pedig csupán a részeredményekről szólt. Loeb és a Ford másik finnje, Latvala pályázott a futamgyőzelemre, de aztán vasárnap Loebék etapon, egy összekötő szakaszon közúti balesetet szenvedtek, s mivel a DS3 WRC-t sem arra találták ki, hogy frontálisan ütközzön egy szembejövő autóval, Latvala ölébe hullott a 25 pont. Plusz még egy, hiszen a záró Power Stage-en harmadik lett Ogier és Sordo mögött, szóval Hirvonen buktája ellenére a Fordnak is volt oka az ünneplésre.
Latvala idén először nyert futamot, utoljára másfél éve jött ki neki a lépés, illetve engedte a Ford, hogy kijöjjön... Mert bizony többször utasították lassításra, s ezzel Hirvonen támogatására, amit ő mindig meg is tett becsülettel. Nem úgy Ogier, Loeb csapattársa, aki szokás szerint most is felettébb gyorsan közlekedett a csúszós-saras murván, de hiába ért el számos szakaszsikert, ha - még csütörtök délután - rontott, kitörte DS3-asa egyik kerekét, s komoly hátránnyal, csak a SupeRally-szabálynak köszönhetően folytathatta másnap a versenyzést. Aki még az élmenők közül perecelt, az Sordo (Mini JCW) és Räikkönen (Citroën DS3) volt - a Jégember stílusosan fejezte be ralis karrierjét, mert ha igaz, jövőre visszatér az F1-be. Sok babér nem termett neki a WRC-ben, dobogóra kerülni sansza sem volt, gyakran esett-kelt, sokat betlizett.
A 67. Brit ralin kiválóan szerepelt a ralielitből jövőre kivonuló Stobart Ford, hiszen második helyével Östberg beállította legjobbját, Henning Solberg pedig két esztendő elteltével pezsgőzhetett a dobogón. Tesója, a Loeb-éra előtti utolsó világbajnok, Petter ismét peches volt - defektet kapott, majd Citroënjében eltört egy benzincső, s a vége égés lett, a szó szoros értelmében.
Egyéni világbajnokok (a címet 1979-ben írták ki először)
[/szlista]
[/keret]
1979 | Björn Waldegard | svéd | Ford Escort RS/Mercedes 450SLC 5.0 |
1980 | Walter Röhrl | német | Fiat Abarth 131 |
1981 | Ari Vatanen | finn | Ford Escort RS |
1982 | Walter Röhrl | német | Opel Ascona 400 |
1983 | Hannu Mikkola | finn | Audi Quattro |
1984 | Stig Blomqvist | svéd | Audi Quattro |
1985 | Timo Salonen | finn | Peugeot 205 Turbo 16/Turbo 16/E2 |
1986 | Juha Kankkunen | finn | Peugeot 205 Turbo 16/Turbo 16/E2 |
1987 | Juha Kankkunen | finn | Peugeot 205 Turbo 16/E2 |
1988 | Miki Biasion | olasz | Lancia Delta HF 4WD Integrale |
1989 | Miki Biasion | olasz | Lancia Delta Integrale |
1990 | Carlos Sainz | spanyol | Toyota Celica GT-Four |
1991 | Juha Kankkunen | finn | Lancia Delta Integrale |
1992 | Carlos Sainz | spanyol | Toyota Celica Turbo 4WD |
1993 | Juha Kankkunen | finn | Toyota Celica Turbo 4WD |
1994 | Didier Auriol | francia | Toyota Celica Turbo 4WD |
1995 | Colin McRae | brit | Subaru Impreza 555 |
1996 | Tommi Mäkinen | finn | Mitsubishi Lancer Evolution |
1997 | Tommi Mäkinen | finn | Mitsubishi Lancer Evolution |
1998 | Tommi Mäkinen | finn | Mitsubishi Lancer Evolution |
1999 | Tommi Mäkinen | finn | Mitsubishi Lancer Evolution |
2000 | Marcus Grönholm | finn | Peugeot 206 WRC |
2001 | Richard Burns | brit | Subaru Impreza WRC |
2002 | Marcus Grönholm | finn | Peugeot 206 WRC |
2003 | Petter Solberg | norvég | Subaru Impreza WRC |
2004 | Sebastien Loeb | francia | Citroën Xsara WRC |
2005 | Sebastien Loeb | francia | Citroën Xsara WRC |
2006 | Sebastien Loeb | francia | Citroën Xsara WRC |
2007 | Sebastien Loeb | francia | Citroën C4 WRC |
2008 | Sebastien Loeb | francia | Citroën C4 WRC |
2009 | Sebastien Loeb | francia | Citroën C4 WRC |
2010 | Sebastien Loeb | francia | Citroën C4 WRC |
2011 | Sebastien Loeb | francia | Citroën DS3 WRC |