Mindent tudunk az új hibrid Panameráról
416 lóerőt és 3,1 literes fogyasztást ígér az új Porsche
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
416 lóerős összteljesítmény, 590 newtonméteres nyomaték, 270 kilométer/órás csúcssebesség, 5,5 másodperces százas sprint és 3,1 literes átlagfogyasztás? Nehéz elhinni, de ezt ígéri a 110 ezer eurós Porsche Panamera S E-Hybrid.
A kategória első teljes, sőt tölthető hibridje 5,2 méter hosszú, 1,93 méter széles és 1,42 méter magas. 2,1 tonnás tömegéből 115 kilogrammot tesznek ki a hibrid rendszer elektromos összetevői. Összteljesítményét 5500-as percenkénti fordulaton, csúcsnyomatékát 1250-4000 fordulat/perc közötti tartományban adja le.
Az erőkifejtés nagy részét a háromliteres dupla turbós, V6-os benzines vállalja a maga 333 lóerejével. 400 newtonméteres maximális nyomatékát 3000-5350 fordulat/percnél adja át a kerekeknek. Ehhez kapcsolódik egy 95 lóerős (70 kW 2200-2600 fordulat/percnél) szinkron villanymotor, ami dupla olyan erős, mint amely a korábbi Panamera S Hybridben dolgozott. A villanymotor 310 newtonméteres forgatónyomatéka 0-1700 fordulat/perc között áll rendelkezésre. Különösen büszkék a Porschénál a motorok, a teljesítményelektronika és az akkumulátorok lég- és vízhűtést egyaránt bevető temperálására. A lítium-ion akkucsomag 104 darab 24,5 amperes cellából áll, csúcsfeszültsége 384 Volt, teljes kapacitása 9,4 kWh.
Az áramot nem csupán a benzinmotor, valamint a lassulási és fékezési energiát visszatápláló rendszer szolgáltatja, hanem sima fali 220 voltos konnektorból is feltölthetjük a Panamera S E-Hybridet. Háztartási konnektorhoz csatlakoztatva 3 óra 48 perc alatt, 380 voltos ipari áramból 2 óra 18 perc alatt tölthető fel teljesen az akkumulátor. A fedélzeti töltő 3,8 kW-os. Villanymotorral 35 kilométert képes megtenni a Panamera széndioxid-kibocsátás nélkül. És nemcsak a városban, hanem országúton, sőt akár autópályán is közlekedhet elektromos módban - legfeljebb 135 kilométer/órás sebességgel. Száguldozva, klímát vagy fűtést használva természetesen drasztikusan csökken a hatótáv.
A Panamera zöld státuszát két új kapcsoló jelzi a míves középkonzolon. Elektromos üzemben indul az autó, de lehet tartalékolni az áramot a hibrid üzem kapcsolójával, vagy lehet vadulni a két motort együttesen használó sport módban, illetve lehet tölteni a villanymotort a hathengeres benzines segítségével generátor üzemben. Utóbbi 45 perc autózás során teljesen feltölti az akkumulátort. A hibrid nyolcgangos Tiptronic S automatikus váltójának fokozatait a többi Panamerában alkalmazottnál hosszabbra hangolták a fejlesztők, a stop-start rendszerrel is felszerelt hibrid gázelvételkor vitorlázni, azaz üresben gurulni is képes. Csomagtartója alaphelyzetben 335 liter, amelyet a hátsó ülések előredöntésével 1153 literre növelhetünk.
A szenzációba menő 3,1 literes fogyasztás természetesen csak úgy lehetséges elméletileg is, hogy a 100 kilométeres táv első harmadán a Panamera nem fogyaszt benzint, a hátralevő kétharmadon pedig felváltva működik a benzin és a villanymotor. A valóságban a helyzet kissé másképp lesz, mi már egy 8 literes átlagnak is örülnénk. Mindenesetre a Porschénál nem állnak meg az elektromos rendszerekkel kapcsolatos fejlesztések, a mérnökök célja egy még erősebb motor mihamarabbi alkalmazása lesz, amely 100 kW, azaz 134 LE teljesítményt állít majd hadrendbe.
Mindig tetszett,veszek egyet!
Nem, nem csak minden hibridnél, hanem minden olyan járműnél is amelyik engedelmeskedik a fizikai törvényeknek. No de aki számára a fizikai törvények valami távoli ismeretlen zavaros betűhalmazok csak (a kémiaiakról nem is beszélve ;), annak persze hiába is mondom. 🙂
mint ahogy minden hibridnél: ha nyomod neki mint süket a csengőt, akkor a jól hangzó fogyasztási értékek mehetnek a kukába 🙂
[i]„416 lóerős összteljesítmény, 590 newtonméteres nyomaték, 270 kilométer/órás csúcssebesség, 5,5 másodperces százas sprint és 3,1 literes átlagfogyasztás? Nehéz elhinni…”[/i]
Nem is kell elhinni, mivel ezeket az adatokat egyszerre soha nem tudja ez a ketyere hozni. A 3.1 literes 100 km-enkénti fogyasztást leejtőn gurulva vagy tréleren szállítva esetleg tudja majd, de 270 km/óránál és 5.5 másodperces nulláról százra történő sprint közben amiket a saját erejéből teljesít biztosan nem (ennek ellenére nagyon sok, magát kreatívnak hívő, valamint a fizikát hírből sem ismerő „ember” egy az egyben be fogja nyelni a gondosan összeválogatott adatokat. 🙂