Mindent tudunk az új hibrid Panameráról

416 lóerőt és 3,1 literes fogyasztást ígér az új Porsche

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

416 lóerős összteljesítmény, 590 newtonméteres nyomaték, 270 kilométer/órás csúcssebesség, 5,5 másodperces százas sprint és 3,1 literes átlagfogyasztás? Nehéz elhinni, de ezt ígéri a 110 ezer eurós Porsche Panamera S E-Hybrid.


A kategória első teljes, sőt tölthető hibridje 5,2 méter hosszú, 1,93 méter széles és 1,42 méter magas. 2,1 tonnás tömegéből 115 kilogrammot tesznek ki a hibrid rendszer elektromos összetevői. Összteljesítményét 5500-as percenkénti fordulaton, csúcsnyomatékát 1250-4000 fordulat/perc közötti tartományban adja le.
Az erőkifejtés nagy részét a háromliteres dupla turbós, V6-os benzines vállalja a maga 333 lóerejével. 400 newtonméteres maximális nyomatékát 3000-5350 fordulat/percnél adja át a kerekeknek. Ehhez kapcsolódik egy 95 lóerős (70 kW 2200-2600 fordulat/percnél) szinkron villanymotor, ami dupla olyan erős, mint amely a korábbi Panamera S Hybridben dolgozott. A villanymotor 310 newtonméteres forgatónyomatéka 0-1700 fordulat/perc között áll rendelkezésre. Különösen büszkék a Porschénál a motorok, a teljesítményelektronika és az akkumulátorok lég- és vízhűtést egyaránt bevető temperálására. A lítium-ion akkucsomag 104 darab 24,5 amperes cellából áll, csúcsfeszültsége 384 Volt, teljes kapacitása 9,4 kWh.
Hirdetés

Az áramot nem csupán a benzinmotor, valamint a lassulási és fékezési energiát visszatápláló rendszer szolgáltatja, hanem sima fali 220 voltos konnektorból is feltölthetjük a Panamera S E-Hybridet. Háztartási konnektorhoz csatlakoztatva 3 óra 48 perc alatt, 380 voltos ipari áramból 2 óra 18 perc alatt tölthető fel teljesen az akkumulátor. A fedélzeti töltő 3,8 kW-os. Villanymotorral 35 kilométert képes megtenni a Panamera széndioxid-kibocsátás nélkül. És nemcsak a városban, hanem országúton, sőt akár autópályán is közlekedhet elektromos módban - legfeljebb 135 kilométer/órás sebességgel. Száguldozva, klímát vagy fűtést használva természetesen drasztikusan csökken a hatótáv.
A Panamera zöld státuszát két új kapcsoló jelzi a míves középkonzolon. Elektromos üzemben indul az autó, de lehet tartalékolni az áramot a hibrid üzem kapcsolójával, vagy lehet vadulni a két motort együttesen használó sport módban, illetve lehet tölteni a villanymotort a hathengeres benzines segítségével generátor üzemben. Utóbbi 45 perc autózás során teljesen feltölti az akkumulátort. A hibrid nyolcgangos Tiptronic S automatikus váltójának fokozatait a többi Panamerában alkalmazottnál hosszabbra hangolták a fejlesztők, a stop-start rendszerrel is felszerelt hibrid gázelvételkor vitorlázni, azaz üresben gurulni is képes. Csomagtartója alaphelyzetben 335 liter, amelyet a hátsó ülések előredöntésével 1153 literre növelhetünk.
A szenzációba menő 3,1 literes fogyasztás természetesen csak úgy lehetséges elméletileg is, hogy a 100 kilométeres táv első harmadán a Panamera nem fogyaszt benzint, a hátralevő kétharmadon pedig felváltva működik a benzin és a villanymotor. A valóságban a helyzet kissé másképp lesz, mi már egy 8 literes átlagnak is örülnénk. Mindenesetre a Porschénál nem állnak meg az elektromos rendszerekkel kapcsolatos fejlesztések, a mérnökök célja egy még erősebb motor mihamarabbi alkalmazása lesz, amely 100 kW, azaz 134 LE teljesítményt állít majd hadrendbe.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

4 thoughts on “Mindent tudunk az új hibrid Panameráról

  • 2017.10.30. at 03:27
    Permalink

    Nem, nem csak minden hibridnél, hanem minden olyan járműnél is amelyik engedelmeskedik a fizikai törvényeknek. No de aki számára a fizikai törvények valami távoli ismeretlen zavaros betűhalmazok csak (a kémiaiakról nem is beszélve ;), annak persze hiába is mondom. 🙂

  • 2017.10.30. at 03:27
    Permalink

    [i]„416 lóerős összteljesítmény, 590 newtonméteres nyomaték, 270 kilométer/órás csúcssebesség, 5,5 másodperces százas sprint és 3,1 literes átlagfogyasztás? Nehéz elhinni…”[/i]

    Nem is kell elhinni, mivel ezeket az adatokat egyszerre soha nem tudja ez a ketyere hozni. A 3.1 literes 100 km-enkénti fogyasztást leejtőn gurulva vagy tréleren szállítva esetleg tudja majd, de 270 km/óránál és 5.5 másodperces nulláról százra történő sprint közben amiket a saját erejéből teljesít biztosan nem (ennek ellenére nagyon sok, magát kreatívnak hívő, valamint a fizikát hírből sem ismerő „ember” egy az egyben be fogja nyelni a gondosan összeválogatott adatokat. 🙂

Vélemény, hozzászólás?