2019-es bemutatása után a márka legnépszerűbb modellje lett a DBX; nem csoda, hogy itt a folytatás
A britek 2019 végén rántották le a leplet az
első SUV modelljükről, melyet a gyártó maga is egy új korszak hírnökeként mutatott be. Bár a szegmens kissé idegennek hatott az Aston Martintól, akkor sem hazudtolták meg magukat; a motorház alá ugyanaz a 4 literes, V8-as ikerturbós motor került, mint ami a Vantage és a DB 11-es modellekben is dolgozik. A friss eladási számok alapján jól sikerült a DBX bemutatkozása; mára a márka eladásainak nagyjából a felét a DBX szállítja, annak ellenére, hogy nem is ez a "legolcsóbb" alternatíva az Aston háza táján.
Kétségtelenül tiszteletet parancsoló formákkal dolgozik a DBX707
Olcsóbb ugyan nem lett, de erősebb igen; a most bemutatott DBX707-es szabadidő-autó ugyanis az előd 550 lovához és 700 Nm nyomatékához képest még többet kínál. A motor maradt az eredeti konstrukcióban is használt V8-as, azonban a mérnökök ezt tovább húzták 707 lóerőig és 900 Nm-ig. A korábbi 4,5 másodperces 0-100 értéket is sikerült lejjebb faragni; a 707-esnek csupán 3,3 másodperc szükséges mindehhez úgy, hogy a 2245 kilogrammos kicsit sem szerény súly megmaradt. Nem véletlen;
az Aston minden idők legerősebb SUV-jaként mutatta be új modelljét.
Bár messziről is kitűnik az Aston Martin logó és alatta a márka neve, a lámpák hamar elárulják, hogy a brit márkáról van szó
A hajtásláncon túl finomítottak a mérnökök a váltóhangoláson is; elmondásuk szerint a 9 sebességes automata váltó immár precízebben és gyorsabban végzi a dolgát, mint az elődmodellben. Áthangolták továbbá az autó felfüggesztésrendszerét is; az ígéretek szerint hatékonyabb lett a már DBX-ből is ismert elektromos rendszer is (eARC), mely segítségével az autó még jobban mozog az úton. A vezethetőség mellett az elindulásra is gondoltak a mérnökök: külön rajtprogramot integráltak az autóba a még nagyobb élmény érdekében, de a startolás mellett nem utolsó, ha meg is tud állni egy több mint 700 lóerős autó; az Aston Martin a 22 colos kerekek mögé előre 420, hátra 390 mm fékeket szerelt utóbbi érdekében.
Elöl ugyan elvész az Aston Martin embléma, ahogyan a hátsó világítótestek, úgy a hűtőrács is elég jellegzetes
Az autó külső dimenziói alapvetően nem változtak: maradt az 5039 milliméteres hossz, illetve a már említett 2245 kilogrammos össztömeg. Általánosságban sokkal sportosabb, robusztusabb megjelenést kapott a DBX707 elődjéhez képest. A gyártás már idén elkezdődik és az első példányokat már a második negyedévben tervezi leszállítani az Aston Martin. Az alapmodell ára forintba átszámítva nagyjából 80 milliótól kezdődik.
A britek nem sokat árultak el az új beltérrel kapcsolatban, de annyi bizonyos, hogy ezúttal a fekete szín a domináns az utastérben