Mindenkit megvert a Dacia
Európában zsugorodott az autópiac, Magyarország viszont jobban teljesített
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nyilvánosságra kerültek a 2013-as összeurópai autópiaci eredmények. Csökkenés van, sokan kesereghetnek, a Renault ünnepelheti a Daciát, kell az olcsó autó a népeknek, minden másnál nagyobbat nőtt a román márka.
Míg itthon szerény mértékben, 5,8 százalékkal nőtt a személyautók piaca, Európa egészében folytatódott a hanyatlás, az év legerősebb hónapjának számító december ellenére is 1,7 százalékos mínusszal zárt az európai autópiac.
Legjelentősebben (35 százalékkal) Ciprus számai csökkentek, a legtöbb autót viszont a legnagyobb, azaz a német autópiac veszítette el. Látványos a visszaesés Hollandiában is, a 16,7 millió lakosú országban azonban még így is csaknem 420 ezer autót adtak el. Az országonkénti és az összesített európai eredmények az alábbi táblázatból olvashatók.
Európai személyautó-eladások
2013 | 2012 | Változás | |
Németország | 2 952 431 | 3 082 504 | -4,2% |
Egyesült Királyság | 2 264 737 | 2 044 609 | 10,8% |
Franciaország | 1 790 456 | 1 898 760 | -5,7% |
Olaszország | 1 303 534 | 1 403 010 | -7,1% |
Spanyolország | 722 703 | 699 589 | 3,3% |
Belgium | 486 065 | 486 737 | -0,1% |
Hollandia | 417 036 | 502 479 | -17,0% |
Ausztria | 319 035 | 336 010 | -5,1% |
Lengyelország | 289 913 | 272 719 | 6,3% |
Svédország | 269 599 | 279 899 | -3,7% |
Dánia | 182 198 | 170 813 | 6,7% |
Cseh Köztársaság | 164 736 | 174 009 | -5,3% |
Portugália | 105 921 | 95 309 | 11,1% |
Finnország | 103 450 | 111 258 | -7,0% |
Írország | 74 303 | 79 574 | -6,6% |
Szlovákia | 66 000 | 69 268 | -4,7% |
Görögország | 58 694 | 58 482 | 0,4% |
Románia | 57 710 | 66 436 | -13,1% |
Magyarország | 56 139 | 53 059 | 5,8% |
Szlovénia | 50 878 | 48 648 | 4,6% |
Luxemburg | 46 624 | 50 398 | -7,5% |
Észtország | 19 500 | 17 267 | 12,9% |
Bulgária | 19 352 | 19 419 | -0,3% |
Litvánia | 12 152 | 12 170 | -0,1% |
Lettország | 10 637 | 10 664 | -0,3% |
Ciprus | 7 102 | 10 967 | -35,2% |
Európai Unió (EU27) | 11 850 905 | 12 054 057 | -1,7% |
EU15 | 11 096 786 | 11 299 431 | -1,8% |
Izland | 7 274 | 7 930 | -8,3% |
Norvégia | 142 151 | 137 967 | 3,0% |
Svájc | 307 885 | 328 139 | -6,2% |
A márkák sorában a Dacia növekedése a leginkább látványos. Csaknem negyedével nőtt a nevével román, amúgy (technikájával, tulajdonosi körével) inkább francia márka eladása. Nincs másik gyártó, amelyik ilyen mértékű hajrára lett volna képes. A Dacia erősödő számai a kis mértékű csökkenést mutató, de még mindig sokkal többet eladó Renault csoportszintű eredményeit is pozitívba fordította.
Az Európában legjelentősebb gyártónak számító Volkswagen-csoportnál hiába tudott nőni a SEAT és a Skoda is, a csoporteladások apadtak. Még jelentősebb a GM, illetve a PSA visszaesése. A legjelentősebb prémiumgyártók közül az Audinál és a BMW-nél éves szinten enyhe visszaesés, a Mercedesnél 5,1 százalékkal növelt eladás látható - köszönhetően a kecskeméti gyártású CLA- és B-osztálynak, valamint az egyre inkább a fiatalok felé nyitó modellpalettának. A kisebb márkák közül a Hyundai eladásai zsugorodtak, a testvér Kia eredményei javultak. Látványosan nőtt a Mazda, sőt a Mitsubishi is, ami viszont így is utolsó az ismertebb márkák - alább látható - ranglistáján.
Márkánkénti eladások, eredmények
Piacrész 2013 | Piacrész 2012 | Darabszám - 2013 | Darabszám - 2012 | Változás | |
VW-csoport | 25,0% | 24,7% | 2 957 653 | 2 975 171 | -0,6% |
Volkswagen | 12,5% | 12,8% | 1 487 029 | 1 541 668 | -3,5% |
Audi | 5,6% | 5,6% | 664 173 | 673 497 | -1,4% |
SEAT | 2,4% | 2,1% | 279 460 | 251 064 | 11,3% |
Skoda | 4,1% | 3,8% | 483 086 | 463 746 | 4,2% |
Egyebek | 0,4% | 0,4% | 43 905 | 45 196 | -2,9% |
PSA-csoport | 11,1% | 11,9% | 1 311 406 | 1 431 982 | -8,4% |
Peugeot | 6,1% | 6,4% | 723 318 | 774 905 | -6,7% |
Citroën | 5,0% | 5,5% | 588 088 | 657 077 | -10,5% |
Renault-csoport | 9,1% | 8,6% | 1 076 367 | 1 030 643 | 4,4% |
Renault | 6,6% | 6,6% | 787 351 | 796 213 | -1,1% |
Dacia | 2,4% | 1,9% | 289 016 | 234 430 | 23,3% |
GM | 8,0% | 8,2% | 946 099 | 988 571 | -4,3% |
Opel/Vauxhall | 6,8% | 6,8% | 807 282 | 818 488 | -1,4% |
Chevrolet | 1,2% | 1,4% | 138 545 | 169 728 | -18,4% |
GM (amerikai modellek) | 0,0% | 0,0% | 272 | 355 | -23,4% |
Ford | 7,4% | 7,5% | 878 786 | 907 784 | -3,2% |
BMW-csoport | 6,4% | 6,4% | 761 477 | 767 662 | -0,8% |
BMW | 5,2% | 5,1% | 613 152 | 614 825 | -0,3% |
Mini | 1,3% | 1,3% | 148 325 | 152 837 | -3,0% |
Fiat-csoport | 6,1% | 6,5% | 724 283 | 780 008 | -7,1% |
Fiat | 4,7% | 4,7% | 562 364 | 571 356 | -1,6% |
Lancia/Chrysler | 0,6% | 0,8% | 73 905 | 92 461 | -20,1% |
Alfa Romeo | 0,5% | 0,7% | 62 271 | 86 875 | -28,3% |
Jeep | 0,2% | 0,2% | 22 122 | 25 692 | -13,9% |
Egyebek | 0,0% | 0,0% | 3 621 | 3 624 | -0,1% |
Daimler-csoport | 5,6% | 5,3% | 658 546 | 633 142 | 4,0% |
Mercedes-Benz | 5,0% | 4,7% | 594 876 | 565 161 | 5,3% |
smart | 0,5% | 0,6% | 63 670 | 67 981 | -6,3% |
Toyota-csoport | 4,3% | 4,2% | 509 328 | 510 377 | -0,2% |
Toyota | 4,1% | 4,0% | 487 014 | 485 297 | 0,4% |
Lexus | 0,2% | 0,2% | 22 314 | 25 080 | -11,0% |
Hyundai | 3,4% | 3,5% | 408 154 | 417 256 | -2,2% |
Nissan | 3,4% | 3,5% | 407 059 | 418 053 | -2,6% |
Kia | 2,8% | 2,7% | 329 285 | 327 998 | 0,4% |
Volvo | 1,8% | 1,8% | 210 649 | 211 589 | -0,4% |
Suzuki | 1,2% | 1,2% | 141 682 | 145 188 | -2,4% |
Mazda | 1,1% | 1,0% | 133 464 | 114 910 | 16,1% |
Honda | 1,1% | 1,1% | 131 411 | 133 665 | -1,7% |
Jaguar Land Rover | 1,1% | 1,0% | 131 701 | 120 033 | 9,7% |
Land Rover | 0,9% | 0,8% | 105 181 | 96 847 | 8,6% |
Jaguar | 0,2% | 0,2% | 26 520 | 23 186 | 14,4% |
Mitsubishi | 0,6% | 0,6% | 71 135 | 68 212 | 4,3% |
Egyéb márkák | 0,5% | 0,6% | 62 420 | 71 813 | -13,1% |
A Daciával jó úton jár a Renault. Végre valaki, figyel a por népre. De, amennyire űrhajós felszereltségű és árú egy átlagos mai kompakt, ez pont annyira ordítóan olcsó és gagyi. A középútra is fejleszthetne valaki!
A környező országokban majd mind átlag – 5% a forgalom változása, tehát hozzájuk képest + 10% a különbség. lehet tehát csűrni csavarni honnan nézem és mit. A jelenlegi általános helyzethez (…a nemzetközi helyzet fokozódik…az idősebbek értik 🙂 képest ez szárnyalás itthon. Persze sajna ennek a 70-80 %-a céges költés, vásárlás szerintem, ezt lenne érdemes boncolgatni…mármint a céges / magán vásárlás arányát…az hogy alakult az évek alatt itt és a környező hasonszőrű volt SZU gyarmatokban…
Hogy mi volt 8 éve, szerintem nincs miért össze vetni a mai helyzettel mert nem összehasonlíthatóak a körülmények (nálunk)!
Szerintem érdekesebb, ha nem a tavalyi évvel, hanem a válság előtti évekkel, pl 2006-tal hasonlítjuk össze a tavalyi eladásokat.
Az eladások átlag 25 %-kal csökkentek.
A legnagyobb mértékben 40-50 %-kal a japán márkáknál,kivéve a Nissan, ami 23%-ot erősödött!
Abszolút negatív bajnok az Alfa Romeo -57 % -kal, de a Fiat márka és a csoport is -40% körül teljesít.
Az átlagtól gyengébb -30…-40% közt van a Ford,Opel, Peugeot, Citroen, Renault, Smart,Jaguar.
Az átlagtól kevésbé csökkent a BMW,Mercedes,VW,Seat,Chevrolet,(-10…-25%)
Vannak akik jól jöttek ki a válságból is: nőtt Európában is a Mini,Hyundai,Kia,a Land Rover és kicsit a Skoda és az Audi (+5…+30%).
Így igazán meggyőző a Dacia duplázása, a 105%-os növekedése.
Nem értem mihez képest “szerény mértékű” a növekedésünk??? Főleg ha az eu-ban csökkenés van akkor Önök mihez képest összehasonlítva írják a szerény mértéket??? Nem kellene már a címben is tendenciózusan lehúzni az országot. Ez trendváltás, fordulat, szárnyalás – az előző időszakhoz képest!!! Próbáljanak már tárgyilagosak lenni és nem beállni a szapulás, sajnálkozás iNDEX-es fősodrába….
Tisztelt kopasz!
A táblázat forrása az ACEA (European Automobile Manufacturer’s Association). A Nissan igazából a Renault szövetség (Alliance) része, a Dacia viszont teljesen a Renault-é.
… meg az Infiniti, Datsun, Lada.
Tisztelt Katona Mátyás!
Azt hiszem történt egy kis elírás, mivel a Renault csoportnál lemaradt a Nissan amely szerves része a Renault-Nissan konszernnek!
“Mindenkit megvert a Dacia”.hát persze,az Erzsébet királynő férje meg az Erzsébet király.
“minden másnál nagyobbat nőtt a román márka”.volt honnét fejlődni nek iés van hová.
“Európában zsugorodott az autópiac, Magyarország viszont jobban teljesít”.akkor ott most Q-va szar,itt meg eljött a kánaán.mindig azt kell nézni mihez képest.