Az új 408 egyértelműen a 308 stílusát viszi tovább kívül-belül, ám annál vadabb, merészebb
Alapáron LED fényszórói és az autó színét is viselő hűtőrácsa tovább fokozza a vizuális élményt
A 408-nak a Peugeot állítása szerint nincs közvetlen ellenfele a piacon, ez egy
"fastback". Ez a franciák szerint egy enyhén megemelt, csapotthátú ötajtóst jelent, az autók új állatfajaként emlegetik. Se nem szedán, se nem SUV, de nem is ötajtós, inkább mindenből egy kevés. Orrán az új 308 vonásai ismerhetők fel, ám egy vadabb, továbbgondolt stílusban. Megjelenik természetesen az új Peugeot logó körül a hatalmas, elegáns hűtőrács és a lámpák tipikus menetfénye is. A torta habjára a cseresznyét a legfeljebb 20 colos, aszimmetrikus felnik teszik fel. Egyedi színe a fotókon is látható Obsession kék.
4687 milliméteres teljes hosszúságához 2787 milliméteres tengelytáv társul, méretek terén a 308 és az 508 közt helyezkedik el
1848 milliméter széles, mellé 1478 milliméter magas, egyáltalán nem SUV-szerű ezekből a szögekből
A beltere is a 308-hoz hasonlít a leginkább, természetesen a legmodernebb i-Cokpit megoldást kapjuk a 10 colos digitális műszerfallal és az ugyanekkora infotainment érintőkijelzővel, amelyhez itt alapáron jár az i-Toggle testreszabható gombsor. Kütyük terén akár 5 HD felbontású kamera és 9 radar, valamint éjjellátó és adaptív tempomat is segítheti a sofőrt. Az utasoknak a 308-hoz képest nagyobb lábtér jut, míg a csomagoknak alapesetben 536 liter, amely ülésdöntéssel akár 1611 literesre bővíthető. A gyáriak szerint a tető hátuljának a kupés sziluettet kicsit megtörő különleges íve extra fejteret és aerodinamikai előnyöket is ad.
Műszerfala a magasan felszerelt 308-ból lehet ismerős, alig nyúltak hozzá a képek alapján
Motorok terén két meglepetést tartogat, hogy egyáltalán nem lesz belőle sem dízel, sem pedig kézi váltós. Ezen kívül szinte teljes egészében a 308 motorpalettája tér vissza, egyedül a 110 lóerős alapváltozatot hagyták ki.
Minden hajtáslánc elöl teker, az elsőként debütáló 180 vagy 225 lóerős konnektoros hibrid változatok mellé így csak a 130 lóerős, háromhengeres benzines marad, de azt is csak később mutatják be.
Egyes piacok 215 lóerős benzinest is kapnak majd, a tisztán elektromos változat pedig - akárcsak a 308 esetében - még várat magára egy keveset. Felszereltség terén kiesik az Active alapszint, csak az Allure és a GT marad. Emiatt az alapár valamelyest megnő, ám a Peugeot nem is tagadja, hogy ezt a modellt a többre vágyó, tudatosan jobbat választó célközönségnek szánja.
Hátulról a legkevésbé bekategorizálható, tényleg nehéz elhelyezni a piacon
A hátsó LED lámpák is a Peugeot kötelező dizájnkellékei, míg a hátsó szélvédő előtti kiemelkedések a fejtér növelését és a jobb légellenállást egyaránt elősegítik
A Peugeot 408-at a franciák a különbözni akaróknak szánják, akiknek mar túl hétköznapi, vagy épp feleslegesen nagy és pazarló egy SUV. Éppen ezért kompaktos vezetési élményt ígér, a megemelt modellek körében áramvonalas és takarékos, mégis megadja a sokak által áhított magasabb üléspozíciót. Akkora, mint egy családi szedán, de látványosan nem az, mintha minden vásárlói igényt összegyúrtak volna, hogy a végeredmény mindenkit kiszolgáljon valamennyire.
A gyártó elmondása is igazolja ezt: azért lett ilyen, mert szerintük ezt keresik, ezt veszik a vásárlók, Kínában éppen ezért 408 néven szedán is lesz, ezt a konkrét modellt pedig 408X-ként fogják piacra dobni.
A gyártó külön kiemelte, hogy azért nem 4008 lett a neve, mert inkább az alacsony modellek közé pozicionálják, illetve hogy hasonló méretei ellenére nem a klasszikus formájú 508 utódja. Elárulták még azt is, hogy a 308-cal együtt, egyidőben fejlesztették ezt is, a 408 tudatában módosították magát az EMP2 platformot is. A gyártás még idén, év végén megkezdődik, a vásárlókhoz legkorábban 2023 elején érkezik meg az újdonság, amelynek pontos árát még nem leplezték le a franciák, de annyit elmondtak, hogy a 308 és az 508 közé várható ezen a téren is.
Nagyjából fél év múlva kezdődik a sorozatgyártás, jövő év elején pedig már a szalonokba is megérkezik az új 408