Mindenben jobb lett – Hyundai Tucson menetpróba
Hazánkban is bemutatkozott az új Hyundai Tucson
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Itthon próbáltuk ki a Hyundai újdonságát, a Tucsont. A közepes méretű crossover minden tekintetben szebb és jobb lett.
Első ránézésre külseje alapján egy kategóriával komolyabbnak gondolhatjuk a Tucsont. Nem véletlen, a köntös jelentősen hasonlít a Santa Fe nagytestvérre
Visszatért régi nevéhez a Hyundai ix35. Az első generáció Tucson néven futott, amely 2004-2009 között volt elérhető. Az utód ezt követően ix35 nevet kapott, most pedig ismét Tucsonként kell majd keresni a honlapokon, katalógusokban és árlistákban. A külső jelentősen megszépült, a Hyundaira ma jellemző hatszögletű hűtőmaszkkal összeérnek a dupla vetítőlencsés fényszórók.
A piros bőrüléseken kívül a műszerfal fekete színe komoran hat. Sehol egy elválasztó díszítőelem. Legjobb választás ilyen szempontból a bézs belső
Méreteit tekintve minden dimenzióban nagyobb lett, leginkább a szélesség növekedéséből adódó beltér-gyarapodást lehet érzékelni. Természetesen nemcsak széltében, hanem láb- és fejtérben is elegendő belsővel bír a Tucson. A csomagtér alaphelyzetben és szükségpótkerékkel 513, teljes értékű pótkerékkel literes. A csomagtérben attól függően, hogy a hátsó üléssor háttámlái milyen szögben állnak, további plusz centiket nyerhetünk. További ötletes megoldás, hogy az elhúzható kalaptartórolót rejtő sínt egy az egyben elrejthetjük a csomagtérpadlóban, mellyel további helyet takaríthatunk meg.
Hosszúság (mm) | Szélesség (mm) | Magasság (mm) | Tengelytáv (mm) | Csomagtér (liter) |
4475 | 1850 | 1655 | 2670 | 513-1503 |
A vonzó külső után az utastérben némi komorság fogad. A fekete színű textilülések mellett sok a fekete és emiatt egyhangú felület. A kormányon és a szellőzők körül lévő alumínium színű díszítőelemek rendben vannak, a műszerfal jobb feléről viszont ezek hiányoznak. Főként utasként szembesül ezzel az ember, hogy bizony oda is jó lett volna valami hangulatfokozó dekorelem. Egy esetben elfogadható így a belső, ha a bézs színű bőrkárpitot választjuk, amelyhez bézs/fekete színű műszerfal dukál. Így már azért kellemesebben hat a színvilág. Az ajtókról viszont kimaradt a bőrkárpitozás. Néhány négyzetcentiméternyi bőr jutott a könyökünk alá, de máshol mindenhol a műanyag uralkodik.
A hátsó üléssor háttámlái egyenként különböző szögben állíthatók. Ezzel kényelmesebben utazhatnak a hátul ülők, de akár pár centi helyet is nyerhetünk a csomagtérben
Az üléspozíció egyébként kényelmes, jó a kilátás és vezetni is kellemes. A fékek jól adagolhatóak, a futómű kanyarban picit billegős, cserébe komfortos. Autópályán 130 km/órától felerősödik a szélzaj, és a motor is jobban hallatja a hangját. Ha már a motornál járunk, akkor érdemes megemlíteni, hogy nem sok változás történt a korábbi ix35-höz képest. Egyetlen új benzines jelent meg a kínálatban, az 1.6 T-GDI turbós, amely 177 lóerőt és 265 Nm-t képes leadni. A belépő szint a benzineseknél a 132 lovas 1.6 GDI szívó, amely 11,5 másodperc alatt gyorsítja a közel 1,4 tonnás karosszériát 0-ról 100 km/órára.
Az automata és duplakuplungos váltó esetében a kar mögött, míg manuálisnál mellette sorakoznak a különböző nyomógombok
Teljesítményben van még lejjebb, a dízelek között a belépő 1,7 CRDi 116 lóerős, amelynek 13,7 másodperc szükséges ugyanehhez a sprinthez. Ehhez a motorhoz volt szerencsénk a menetpróbán. Az erősebb, 2.0 CRDi-hez viszonyítva bizony másként szól, sokkal csattogósabb, munkagépesebb, mint a nagyobb köbcentis, 136 lóerős társa. Dízelekből a csúcsot a 185 lóerős szintén 2,0 literes CRDi képviseli. Hajtáslánc szempontjából a hatfokozatú manuális váltó alap, a turbós benzineshez elérhető a hétfokozatú duplakuplungos, amely hibátlanul teszi a dolgát, erről mi magunk is meggyőződtünk. A dízelekhez a hétgangos DCT sajnos nem, hatsebességes automata viszont elérhető. Az 1.6 GDI-t kivéve mindegyik motorhoz társítható összkerékhajtás, a legerősebb dízel csak azzal érhető el.
Motor | 1.6 GDI |
1.6 T-GDI |
1.7 CRDi | 2.0 CRDi LP |
2.0 CRDi HP |
Motor üzeme | benzin | dízel | |||
Emissziós norma | Euro6 | ||||
Hengerűrtartalom [cm3] | 1591 | 1685 | 1995 | ||
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | ||||
Teljesítmény [LE (1/min)] |
132 (6300) |
177 (5500) |
116 (4000) |
136 (2750-4000) |
185 (4000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] |
161 (4850) |
265 (1500-4500) |
280 (1250-2500) |
373 (1500-2500) |
400 (1750-2750) |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | kézi/6 | kézi/6 DCT/7 |
kézi/6 automata/6 |
kézi/6 automata/6 |
Végsebesség [km/h] | 182 | 203 | 176 | 186 | 201 |
Gyorsulás 0-100 km/h |
11,5 | 9,1 | 13,7 | 10,6 | 9,5 |
Fogyasztás vegyes [l/100 km] |
4,7 | 4,5 | 4,8 | 4,9 | 3,4 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 147 | 169 | 115 | 127 | 154 |
Saját tömeg [kg] | 1379 | 1449 | 1425 | 1529 | 1587 |
Felszereltség és biztonság szempontjából is sokat lépett előre a Tucson. Az összes manapság divatos és hasznos vezetősegédet megkapta. Rendelhetünk automatikus sávtartó asszisztenst, amely képes a sávon belül középen tartani az autót, beállíthatjuk viszont úgy is, hogy csak akkor avatkozzon be, ha a sávból ki akarunk lépni. A parkolás sem gond mostantól a Tucsonnal. Elektronika segít a párhuzamos és merőleges parkolásban. Az autonóm vészfékezési rendszer 70 km/óráig észleli a gyalogosakat, 170 km/óráig pedig a többi járművet és szükség esetén akár teljesen állóra is le tud fékezni. A holltérfigyelő mellett rendelhetünk táblafelismerő-rendszert is, amely ismeretlen helyeken tud nagy hasznunkra válni.
A csomagtérajtó önműködően is képes nyílni. Hátul 513-1503 literes csomagtér áll rendelkezésre. Ha teljes értékű pótkereket kérünk, akkor ez némileg csökken
További komfortnövelő extraként említhető még az ülésfűtés és -szellőztetés. Utóbbi a kategóriában egyedüli extra, nagy piros pont jár ezért a Hyundai mérnökeinek. Szintén kellemes extra téli hónapokban a kezet melengető kormányfűtés, nagybevásárlások esetén pedig jól fog jönni az automatikus csomagtérajtó nyitás is. A központi kijelző 8 colosra nőtt, amelyen TomTom navigáció segít a tájékozódásban. Ráadásul most hét évig ingyenes Live szolgáltatást is tartalmaz, azaz valósidejű forgalom- és traffipaxinformációkkal is ellát minket a rendszer.
1.6 GDI |
1.6 T-GDI |
1.7 CRDi | 2.0 CRDi LP |
|
Life | 5 799 000 Ft | 6 399 000 Ft | 6 499 000 Ft | 7 099 000 Ft |
Comfort | 6 499 000 Ft | 7 099 000 Ft | 7 199 000 Ft | 7 799 000 Ft |
Premium | 7 299 000 Ft | 7 899 000 Ft | 7 999 000 Ft | 8 599 000 Ft |
Executive | 8 699 000 Ft | 9 399 000 Ft | ||
Sun Limited Edition | 9 199 000 Ft | 9 999 000 Ft |
A méretek és az extralista mellett tovább nőttek az árak is, viszont a már jól megszokott 500 ezer forintos kedvezmény mellé most további 200, illetve 300 ezer Ft bevezető kedvezmény jár, attól függően, hogy dízelt vagy benzinest szeretnénk. A fenti táblázaton kívül fontos megemlíteni, hogy az összkerékhajtás felára egységesen 600 ezer forint. A 2,0 literes dízeleknél a 185 lóerős kivitel plusz 400 ezret rak rá az árcédulára. Az automata áltó 650, míg a hétsebességes duplakuplungos 750 ezerbe kerül. További előny, hogy különböző csomagok is elérhetők, továbbá az alacsonyabb felszereltségi szintek is tovább okosíthatók néhány extrával, természetesen felár ellenében. Az új Tucson már rendelhető, a gyorsak és szerencsések akár napok alatt készletről is kaphatnak számukra megfelelő autót. Ha tetszik, és megvan rá a keret, tessék megvenni! Jó és szerethető autó lett az új Tucson, ráadásul még 5 év kilométerkorlát nélküli garanciát is kapunk hozzá.
Nagyvárosban és könnyű terepen is megállja a helyét a harmadik generációs Tucson. Dupla kedvezménnyel most akár 5,8 millió forintos áron haza is vihetjük
2006 óta európában tervezik és gyártják az európai picra szánt autóik jó részét…
Sztem ülj bele egy ilyen autóba, de ha lehet ne a csupasz alapmodellbe.
Itt „kályhaezüstnek” mondod, de ha egy BMW-ben látnád akkor „selyemfényű” lenne.
[url]https://www.youtube.com/watch?v=2XyoAMo6lw4[/url]
„Garancia arra kell, ami elromlik.” Köszönjük, Kempó, hoztad a formádat. Ismét egy velős dogma Kempó mester tolmácsolásában. Nem csak Vipo van otthon ezekben, úgy látszik. De Kopasz még adós eggyel.:)
Autót veszel vagy garanciát?
Garancia arra kell, ami elromlik. 😀
Jönnek föl persze. Ezek a koreai autók már megkerülhetetlen szereplői a piacuknak. Szerintem az előítélet már jó ideje felejthető, nem csak ez, de az összes többi is. Sorra dőlnek meg a dogmák.
Nagyon jol nez ki, szerintem szebb mint a konkurensei.
A sok megmondó ember, a Koreai szar , a Kinai szar a Japán fos, csak a Német az igazi.Sok Német nagymárkában abban merül ki a dizájn, hogy nem h ezüst a szín,hanem fekete zongoralak.Na persze attól már nem komor fekete! Europai dizájn ! ? Az azért fura hogy a Német presztízs márkák 2-3 szoros áron fele annyi garanciát sem adnak mint a távolkeleti vetélytársak. Tetszik vagy nem , ezek jönnek fel, mint a büdös víz! Lassan felejthető lesz ez a sztereotípia.
Úgyis az USA lesz a főpiac, ott meg erre nem adnak. Kívülről jól néz ki, de azért ez már nem Dacia Logan, hogy a kályhaezüstre fújt műanyag betétek elnézhetőek legyenek a hatalmas fekete műanyagerdőben.
Leakaszthatnának Európából egy enteriőr dizájnert is.
Koreában ugyanezt gondolják a németekről:)
Ez is pont olyan igénytelen szutyok belül,mint a Sportage,legfeljebb kívülről egy fokkal jobb. Van még hova fejlődnie a koreaiaknak:)
Az új Sportage-nél kisebb visszalépés észlelhető külső design terén, ez viszont teljesen rendben van. Csak nem értem, minek ez az állandó névváltoztatgatás. Akkor most már a következő ne IX-akárhányas legyen megint…De természetesen go Hyundai!