Teljesen hétköznapi, szinte már beleolvad a környezetbe, ezen az új S-Crosson már fel sem tűnik az új rendszám
Az összes járműkategóriában júliusban és augusztusban is szinte ugyanannyi, csaknem 33-33 ezer új rendszámtábla-párt adtak ki a Technológiai és Ipari Minisztérium Facebook posztja szerint. A több mint 66 ezerből 49 ezret személyautók kaptak, újak és használtak egyaránt. A rendszámok 95 százaléka fehér, így kizárásos alapon zöldben mindösszesen nagyjából 3300 új pár pompázik.
Zöld háttérrel mindösszesen a kiadott táblák 5 százaléka készült, a nemrég kipróbált BMW iX-ek közt akadt is egy
Az egyedileg választott vagy rendelt rendszámtáblák darabszáma már nem volt ennyire stabil az elmúlt két hónapban: augusztusban alig 400 darabot adtak ki, míg júliusban a 800 darabot is meghaladta a különleges igények száma. Ezek alapján a minisztérium szerint feltűnően gyorsult a forgalomba helyezések üteme. A két nyári hónap adatait egy teljes évre vetítve csaknem 400 ezer járművel kellene gyarapodnia a magyar autóparknak 2022-ben.
Sárgában, TX kezdőbetűkkel is jól mutat, ilyet a taxik kapnak
Ehhez képest tavaly és tavalyelőtt mindössze 310 és 315 autót kellett forgalomba helyezni, a járvány előtti rekordévben is csak alig 385 ezret. Ha tehát a számok kitartanak, akkor az autópiac idén visszatérhet a járvány előtti rekordszintre, talán még fiatalodhat is a hazai autópark ennek hatására.
Az autópiac és a hazai autópark átlagéletkora szempontjából is pozitív változást vetítenek előre a számok
Az, hogy fiatalodjon a hazai gépjárműpark, szinte kizárt: Azt nem is értem, hogy lehet ilyen következtetésre jutni. Az autók brutálisan drágultak az utóbbi időben, egyre kevesebben engedhetik meg maguknak az új autót. Az infláció elszabadult, emiatt a hitelek költségei is jelentősen emelkedtek. A nem egészen 2 éves autónkat 0 % THM-el vettük, ma a kamatok bőven 10 % fölött vannak. A forint erősen gyengült, ez szintén árfelhajtó hatású. A rezsiárak a csillagos égbe emelkedtek, nekem pl. 80-100 ezer Ft lesz az emelkedés havonta, ebből egy autóhitelt ki lehetne fizetni, csak akkor megfagynánk. Végezetül az sem biztos, hogy új autót vesz, akinek megvan rá a pénze, mert a várakozási idők annyira megnövekedtek, hogy egy fiatal használt sokszor jobb opció. Az új autók áremelkedése magával húzta a használt árak emelkedését is, tehát ugyanannyi pénzért öregebb autót lehet venni. Szóval én sok pénzt nem tennék arra, hogy itt fiatalodni fognak az autók.
Az új rendszám nekem nagyon nem tetszik. Mindig azt hiszem, hogy egy német autó jön (megy). Másrészt mivel ugyanakkora területen kell leírni 7 karaktert, mint amin eddig 6-ot, kisebbek lettek a betűk, számok. Nehezebb látni, főleg távolabbról, ez lényeges lehet egy balesetnél, bűncselekménynél, stb.