Minden relatív. Megjött az új Skoda Octavia
Itthon az új, nagy és okos Skoda Octavia
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Elődjénél még nagyobb lett és jóval okosabb, motorjai mind turbósak, rövidesen számos modellváltozata is érkezik. Itthon az új Skoda Octavia drágán is meg annyira nem is.
Jogos a taps már azt tekintve is, hogy 1996 óta uszkve 3,7 millió példányban fogyott az első két nemzedék. (Apropó, a kifutó szériából még akad pár darab készleten.) Az említett 3000-es hazai projekt azt jelentené, hogy túlszárnyalnák vele a tavalyi eredményt, folytatnák az idei jó szereplést, míg globális szinten a Skoda 2018-ban már évi 1,5 millió autót kíván értékesíteni. Nem vicceznek a csehek. A honi márkaképviselet pedig nyilván úgy árazta be a törésteszten 5 csillagot érdemlő újdonságot, hogy méretének, tudásának, minőségi fejlődésének és egyre jobb presztízsének megfelelően olcsónak egyáltalán nem számít, viszont egyrészt a konkurenseknél nem drágább, másrészt vevőcsalogató kedvezmény is él minden verzióra.
Skoda Octavia 2013 - méretek
* Defektjavító készlettel. Pótkerékkel az értékek 22 literrel kisebbek
Hosszúság | 4659 mm (+ 90) |
Szélesség | 1814 mm (+ 45) |
Magasság | 1461 mm (- 1) |
Tengelytáv | 2686 mm (+ 108) |
Csomagtér* | 590-1580 l |
* Defektjavító készlettel. Pótkerékkel az értékek 22 literrel kisebbek
Ötsebességes manuális váltó még az alapdízelhez jár, ami eleinte a 105 lovas 1.6 CR TDI. Ennek a kedvezményes alapára 5 millió forint. Az izmosabb motorokhoz (mind turbós, közvetlen befecskendezéses és az 1.2 Tsi-t leszámítva stop-startos és regeneratív fékes) 6 fokozatú kézi vagy DSG dupla kuplungos váltó dukál - az automata egyes változatoknál nem is 6, de 7 fokozatú. A platform ugye a konszern MQB-je, amivel olcsóbb gyártásúak, könnyebbek és takarékosabbak is a Skodák (meg Audik, SEAT-ok, Volkswagenek). Az Octavia futóműve is nyilván rímel a tesókéra: elöl MacPherson rugóstagos, hátul csatolt vagy többlengőkaros a felfüggesztés.
Az Active ellátmányon túl most két másik van (később Laurin&Klement csúcs is jön). Az Ambition ködlámpás, színre fújt tükrös, kereke nagyobb, 16 colos. Hátul is elektromos ablakos, elöl-hátul könyöklős, fedélzeti számítógépes, s a központi zár távirányítós (az mondjuk ciki, hogy a bázismodellé nem az), a hifi nívósabb. Az Elegance-ban még inkább az, plusz - egyebek mellett - alufelni, bőrkormány, dupla digitklíma, tempomat is van már.
Skoda Octavia 2013 - benzines kínálat
* 7 fokozatú dupla kuplungos automata váltóval
1.2 Tsi | 1.2 TSI Green tec | 1.4 TSI Green tec | 1.8 TSI Green tec | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1197 | 1197 | 1395 | 1798 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Váltó/fokozatok száma | kézi/5 | kézi/6 | kézi/6 | kézi/6 |
Saját tömeg (kg) | 1225 | 1233 | 1256 (1265)* | 1313 (1342*) |
Teljesítmény (LE 1/p) | 86 (4300-5300) | 105 (4500-5500) | 140 (4500-600) | 180 (5100-6200) |
Nyomaték (Nm 1/p) | 160 (1400-3500) | 175 (1400-4000) | 250 (1500-3500) | 250 (1250-5000) |
Gyorsulás (0-100 km/ó, mp) | 12,0 | 10,3 | 8,4 (8,5)* | 7,3 (7,4)* |
Végsebesség (km/ó) | 181 | 196 | 215 | 231 |
Átlagfogyasztás (l/100 km) | 5,2 | 4,9 | 5,3 (5,4)* | 6,1 (5,7)* |
CO2-kibocsátás (g/km) | 119 | 114 | 121 (124)* | 141 (132)* |
* 7 fokozatú dupla kuplungos automata váltóval
Okostelefonosok, figyelem: az autó vezeték nélküli phonebox cucca állítólag hamarabb talál térerőt, s így kevésbé merül az akkumulátor - mondja a Skoda. Parkolóautomatikára vágyók, figyelem: a merőleges és párhuzamos parkolásban is segédkező rendszer a korábbinál kisebb, Octavia + 80 centis helyre is beáll a volánt maga tekergetve, sőt kifelé is elkormányoz addig, hogy csak gázt kelljen adni, s ne húzzuk meg az előttünk vagy mögöttünk álló kocsit. Akkor is, ha csupán 25-25 cm hely van elöl-hátul, ügyes.
Skoda Octavia 2013 - dízel kínálat
* 7 fokozatú dupla kuplungos automata váltóval
** 6 fokozatú dupla kuplungos automata váltóval
1.6 CR TDI Green tec | 2.0 CR TDI Green tec | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1598 | 1968 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/16 |
Váltó/fokozatok száma | kézi/5 | kézi/6 |
Saját tömeg (kg) | 1307 (1338)* | 1330 (1355)** |
Teljesítmény (LE 1/p) | 105 (3000-4000) | 150 (3500-4500) |
Nyomaték (Nm 1/p) | 250 (1500-2750)* | 320 (1750-3000)** |
Gyorsulás (0-100 km/ó, mp) | 10,8 (10,9)* | 8,5 (8,6)** |
Végsebesség (km/ó) | 194 | 218 (215)** |
Átlagfogyasztás (l/100 km) | 3,8 (3,9)* | 4,1 (4,5)** |
CO2-kibocsátás (g/km) | 99 (102)* | 106 (119)** |
* 7 fokozatú dupla kuplungos automata váltóval
** 6 fokozatú dupla kuplungos automata váltóval
Mit nem tudunk még az autóról? Hogy milyen vezetni, de remélhetőleg nemsokára erről is beszámolhatunk olvasóinknak. Az alábbi árlistával kapcsolatosan pedig emeljük ki még egyszer, hogy minden modellváltozatra 600 ezer forintos kedvezmény van érvényben, ami azért nem rossz. Hogy olcsó-e vagy drága a méltán népszerű Octavia? Minden relatív. A Skoda szerint olcsó, a magyar átlagvevőnek drága, de 2012-ben például 4,5-5 milliós áron kelt el a legtöbb Octavia, s ezért a pénzért ezentúl is bele lehet ülni.
Skoda Octavia 2013 - listaárak
Felszereltség | Motor | Ár (Ft) |
Active | 1.2 Tsi | 4 598 900 |
1.2 TSI | 4 899 890 | |
1.4 TSI | 5 299 940 | |
1.6 CR TDI | 5 599 340 | |
Ambition | 1.2 Tsi | 4 780 510 |
1.2 TSI | 5 080 230 | |
1.4 TSI | 5 480 280 | |
1.8 TSI DSG | 6 449 440 | |
1.6 CR TDI | 5 779 680 | |
1.6 CR TDI DSG | 6 349 910 | |
2.0 CR TDI | 6 379 590 | |
2.0 CR TDI DSG | 6 949 820 | |
Elegance | 1.2 TSI | 5 299 940 |
1.4 TSI | 5 699 990 | |
1.8 TSI DSG | 6 670 420 | |
1.6 CR TDI | 5 999 390 | |
1.6 CR TDI DSG | 6 569 620 | |
2.0 CR TDI | 6 600 570 | |
2.0 CR TDI | 7 170 800 |
Az Octavia, eddig sem a kis csomagteréről volt nevezetes, sőt, már az első generációsnak is akkora van, hogy csak két méret-kategóriával feljebb van vetélytársa. Ott még, az utastér hátsó traktusa volt a gyenge pont, de azt, már a második generációban kijavították, legalábbis, sokat javítottak rajta. Az új, a cikkek szerint, még nagyobb utastérrel büszkélkedhet, tehát, a felvetésed, nem állja meg a helyét. Egyébként, igazad van abban, amit leírtál, csak az Octaviára nem jellemző. Jelentkeztem tesztvezetésre, hétfőn, majd beszámolok a látottakról, tapasztaltakról.
[i]„Kis motortér, nagy utas és csomagtér – az már valami!”[/i]
Célszerűséget tekintve igen. Ami engem illet, abszolút nem értek egyet az autóipar jelenlegi koncepciójával. Egymás után jönnek ki az egyre nagyobb méretű, súlyú, és motorteljesítményű autók, amelyek életük során vagy 50-60%-ban 1 személyt szállítanak. Közben meg a fosszilis üzemanyagok végnapjai felé haladunk.
Tudathasadásos állapot.
Már most háborúk folynak az „olcsó” energiaforrásokért, terrorizmus elleni küzdelem fedőnév alatt. Mi lesz később? Fejjel rohanunk a falnak.
Jobban kellene vigyázni ezekre az anyagokra, és praktikusabb, energiatakarékosabb konstrukciókat piacra dobni a tömegeknek.
Felesleges olyan „kihasználatlan” részeket beleszámítani a kocsi méretébe, mint a motortér és környéke. Vagy talán attól középkategóriás, hogy ping-pong asztalt visz az elején, de belül alig van hely, kis csomagtartóval?
Értelmetlen a „holttereket” számításba venni! Kis motortér, nagy utas és csomagtér – az már valami!
Sajnos a Skoda átvette a VW üzletpolitikáját. Régebben a Superb Ambition verziójában pl. a multifunkcionális kormány benne foglaltatott. Most az Octavia legmagasabb felszereltségű verziójában az ELEGANCE-ban sincs benne, csak extraként. Sajnálatos!
Ami a „majdnem Superb”-t illeti, kipróbáltam az új Octaviát. Azért nagyon messze van a Superb vezető helyi kényelmétől és tágasságától.
Ostor—> a konszolidált unalomra vágyó emberek, és ez csak egy személyes vélemény, de sokkal izgalmasabb lett az új Octavia , mint az új Passat. Az WV egyre kevésbé megnyerő számomra.(gondoljunk csak a cc-re ami szerintem egy nagyon szépen sikeredett és erre kijött az új generáció amit szerintem nagyon el,,konszolidáltak”, nagyon visszafogott lett és ezzel együtt nekem egy kicsit unalmas)Ezzel ellentétben a Skoda nagyon irányban halad az innováció útján!!
Golf 7 kombi tengelytáv 2,64 m
Octavia kombi tengelytáv 2,67 m
G7 kombi csomagtartó 605 l
O3 kombi csomagtartó 610 l
Ezek szerint a Golf is a középosztályban van.
Ki fogja még megvenni a Passatot 2014-ig?
kormi:
Mivel szerintem a méret másodrangú, a Rapid-ot a Fabia, Polo osztályába kell sorolni, a kis autókhoz.
A Rapid közvetlen konkurensei: 301, C-Elysse, Linea, Fluence,… a keleti piac lépcsős modelljei. De ide lehet számítani a Fabia-t, Ibiza-t, 208, Clio-t,… is, picivel minőségesebbek ezek, de nem annyira.
A Rapid brutál túl van árazva, már észre vették, de nehéz lesz lemosni róla.
nick:
Az Insignia csak listaáron drágabb mint egy Octavia. De az Octavia-nál drágább az extrák, jól felszerelten, jól motorizálva utoléri az Insignia-t listában.
Csak hogy az Opel nagyon nagy kedvezményeket at. 20-25% simán elérhető magánszemélynek is. Közel egy árban mozognak kedvezményekkel.
A Superbnél(főleg az újabb sorozatnál)is ugyanaz a helyzet!
Egyaránt konkurense az A4/A6-nak.
Most olvastam a méretadatokat:-Golf 5 ajtós 4,23/Variant 4,55m(lesz)
-Octavia 5 ajtós 4,66/Kombi 4,67m
Szerintem ez sok mindent helyretesz.
Egyetértek azzal, hogy kár azon vitatkozni, hogy melyik kategóriába tartozik, hiszen ezek csak szubjektív kategóriák, nincsenek besorolva az autók konkrétan meghatározható méetek közé. És az Octavia a szubjektív kategóriák határán mozog. Ráadásul a hossz sem minden. Pl. az Insignia 20 centivel nagyobb, ebből a tengelytávban van 5 centi, hátul gondolom semmi, mert az Insignia csomagtartója sokkal kisebb (a 4 ajtósé majdnem 100 literrel), így csak az első túlnyúlásban lehet a plusz. Én valahogy úgy vagyok vele, hogy a nagy csomagtartó fontosabb. És tegyük hozzá, hogy az Insigniánál azért sokkal olcsóbb egy Octavia.
Az Octavia kategóriák között tévelygő típus,mert tudatosan olyanra csinálták,hogy mindkét”osztályból”csábíthasson vásárlókat!Ugyanúgy konkurál a Jettával mint a Passattal.Már az első Octavia is ezen elv alapján készült.
Abban igazad van,hogy nem minden a méret:De szerintem már kidolgozási minőségben,anyaghasználatban,komfortban is inkább a középosztály felé billent át.
A Rapid szerinted hová tartozik?Mindenhol alsó-közepesnek(kompaktnak)mondják.
Akkor a Skodának 2 kompakt modellje lenne?Ilyen rossz lenne a marketingjük és ilyen hülyék lennének a tervezőik?Valami itt nem stimmel.
Az egész osztályba sorolósdit is kontinense válogatja.Amerikában még a Passatot is a MIDSIZE(kis családi autó)kategóriába sorolják…..
Ha meghosszabbítok egy Polo-t 1,5 méter-rel, akkor egy Phaeton lesz belőle?
A hosszabbított 3-as Bmw (kínai piac) már egy 5-ös Bmw-nek számít?
A méret abszolút másodrangú.
Komfort, minőség, csökkentett zajszint, ezek azok amik pénzbe kerűlnek, ezeket fizeted ki plusznak amikor egy kategóriával feljebb lépsz.
Az Octavia ezekben a pontokban semmivel nem nyújt többet mint kompakt versenytársai, sőt inkabb zajosabb, kevésbé komfortos a rugozása.
Az a pár centivel hosszabb lemezek+szőnyegek, amivel hosszabb lett a mostani Octavia, azok semmibe nem kerülnek a gyártónak. A többi marketing + sajtó kenés…
Maradjon csak szépen a kompaktoknál, ott a helye.
kormi:
A 7-es Golf Kombi is a megnyújtott padlólemezt kapja.
Akkor a sima Golf alsóközép, a Golf kombi meg középosztály?
NE HIGGYÉL el mindent a sajtónak.
A Superb a logikád szerint már felsőközép (A6, E, 5) lenne, valójában Passat szinten van.
Nem csak a méret dönt.
Azért a 86 lóerős motor elég szerény egy középkategóriás autónak, de a 105 lóerős se valami túlságosan acélos, úgyhogy továbbra sem értek egyet veled. 🙂
Az új Octaviát már hangsúlyozottan a KÖZÉPKATEGÓRIÁBA sorolja a nemzetközi sajtó és a Skoda gyár is!
Jóval nagyobb a Golfnál(Jettánál)mivel azok MEGNYÚJTOTT padlólemezére épül.
Az általad felsoroltakból az új Astra sedan kivételével mindegyik jelentősen kisebb az Octaviánál.
A Te Octavia II-d még valóban alsóközepes autó,de az autós közvélemény(és újságírás)egy része már azt is középkategóriásnak tekinti.
Ez a típus mindig is a két kategória között”táncolt”,tudatosan tervezték ilyenre!
Minden kategória régóta növekszik:Ha a Passat/Insignia méretét növelik,akkor már a felső középosztályba fognak tartozni.
Ha előző írásomat elolvastad,ott leírtam,hogy a japán kocsik felé húz a szívem,de az Octavia kimondottan tetszik….
Úgy 10-12 év múlva legyen hozzá szerencséd!
Jelenlegi autóm 1,4-es Fábia Mátrix, 230 000 Km-rel, a harmadik Skodám de valószínűleg az utolsó.
Ja ezen még zöld a nyíl.
Majd, úgy 10-12 év múlva, egy 10-12 évest. 🙁
Az elfogadható verzió 5 millió körül van akinek van ennyi pénze vegye!
Bullshit! Az Octavia III az alsó középkategoriában a van (Golf, Focus, Astra, I30, Ceed, Cruze,…).
Nick, Kormi, a Skoda-nál vagytok eladók? Ne higgye el senki ezt a marketingdumát, ez mókusvakítás, hogy drágabban el lehessen adni az autót,
ne kelljen akkora kedvezményeket adni, vagy is hogy a hülye vevő kifizesse a magas listaárakat.
Méreteivel nem lóg ki az alsó középkategóriából, foleg nem Kombi változatban (Astra/Cruze Kombi, Ceed Kombi, Golf 7 Kombi ugyanekkora lesz,…).
Zajszigetelés (szél, motor, futómu), futómű minosége/hangolása, komfort, főleg ezekben a dolgokban érezhetően jobb egy Passat, Insignia, Mondeo mint egy Octavia.
Tudom miröl beszélek, 2010-es Octavia II-esem van, elégedett vagyok vele, csak tudom hol a helye.
Azért mondom, ne tessék -20% alatt haza vinni az autót.
A következő Passat, Insignia is szépen nőni fog, nem kell aggódni.
Az Octavia legelső szériájában lévő műszerfal, tényleg elég gagyi. A modellfrissítéssel azonban, megkapta a 4-es Golf műszerfalát, ami már fényévekkel szebb. A második generáció műszerfala viszont, egyáltalán nem gagyi, szerintem. Ez az új pedig, kifejezetten nem az.
Az utóbbi 15 évben többször megnéztem az éppen aktuális oktáviát, mert ugye kívülről vonzónak tüntek. Beleülve azonban iszonyú gagyi műszerfal fogadott, így helyette már kétszer is inkább hondát vettem. Mára már el sem megyek megnézni…, hisz azóta biztosan tudom mit kell vennem.
Miért eröltetik ezt a kocsit a kompaktok közé,azt nem tudom…..?!
Ez a generáció már minden méretadatával egyértelműen középkategóriás!
Alig van hasonló jellegű autó a piacon,talán a Cruze és a Fluance ami ugyanebben a(direkt rosszul méretezett)cipőben jár….
Szóval szerintem az Octavia riválisa ezentúl nem a JETTA hanem inkább a PASSAT,az Insignia de a Lagúnát a C5-öst és a japók közül az Accordot,Avensist is nyugodtan ide sorolhatjuk.
Ehhez képest az alapára jó,a belső tökéletesen funkcionális a csomagtartó óriási.Már a kis Tsi-k is elsőrangúak,amióta vezethettem egy ilyennel szerelt Fabiát,rajongok értük.A formaterv unalmasan-semmitmondóan modern,ez a leggyengébb része az autónak,de legalább nem avul el hamar.Leginkább az első lámpák azok amik tetszenek.
Jóval értelmesebb választásnak tartom,mint a Rapid-ot,simán el tudnám képzelni magunknak ami nálam nagy szó,mert hangsúlyozottan a távol-keleti kocsikat favorizálom.Az az csak képzelném,de sok magyar családapához hasonlóan max csak a nyálam csoroghat a billentyűzetre:-(:-(
Azért írtam az Opel Astra Sedan-t, mert annak ugyanezek körülbelül a paraméterei. 4658 mm hosszú (-1 mm), 1814 mm szélesség (ugyanannyi), magasság 1500 mm (+39mm). tengelytáv 2685 mm (-1mm). Ennek az autónak semmi köze az Opel Insignia-hoz, mert az kb. 20 centivel hosszabb, így az már magasabb kategória. Bár az tény, hogy a Skoda-nál mindig is magasabban próbálták meg pozicionálni az Octavia-t, ezzel sikerült is megtéveszteni a vevők egy részét (elég csak bemenni egy márkakereskedésbe, aztán ők is egyből a Passat-ot meg az Insignia-t fogják szajkózni) de a méretadatok nem hazudnak.
Az, hogy az ár sok vagy kevés, attól függ, hogy mihez hasonlítjuk. Véleményem szerint ezt az Octaviat a Passattal, Insigniaval, Mazda 6-tal, Toyota Avensissel kell haosonlítani. Ha így nézzük, akkor egyáltalán nem drága. Ha azt nézem, hogy mekkora autó, és az alaptípusban is benne van minden, ami egy átlag felhsználónak kell (CD-s rádió, elektromos ablak, klíma), és mindez 4 millió alatt, akkor sem sok. Ha azt nézem, hogy az 5 centivel nagyobb, ellenben több, mint 80 literrel kisebb csomagterű Avensis 5,93 milliótól indul, vagyis majdnem 2 millióval (!) drágább akkor sem drága. Ráadásul a Toyotaban a benzinesek nem tudbo motorok, 5,93 millióért egy szívó 1.6-os benzinest adnak. És végül, de nem utolsó sorban a cégek nagyon szeretik az Octaviat, és a vásárlások 80%-a céges vásárlás. Szóval szerintem sikeres lesz.
Engem pedig az érdekelne, hogy ilyen árak mellet, kinek jut eszébe, ugyan ezt a minőséget másfélszer ennyiért megvenni VW emblémával?
1.6 CR TDI DSG 6 569 620
És ha ebből még sikerül alkudni 1 milliót…..
kevesseb mint 20% kedvezménnyel ne vegyétek meg
Engem inkább az érdekel, hogyha 4 milla egy Octavia, akkor a szintén 4 milla körüli Rapidot ki vesz majd. Na persze tudom, hogy a Rapid 3.2 ről indul, de valamire való motorokkal már 4 milla. Hacsak nincs rá kedvezmény…
Az új Opel Astra Sedan ára 4.700.000 Ft listaáron, ebből adnak 751.000 Ft kedvezményt, így 3.949.000 Ft-tól indul (információ: opel.hu)…akkor a 4.000.000 Ft-tól induló új Skoda Octavia mitől olcsóbb?