A Lexus első plug-in hybrid modelljét hozta el a második generációs NX
Megvolt már az
első találkozás, de most a sajtóleleplezés is a Lexus NX kapcsán. A már látott "öntöltő" 350h mellett egy F Sport 450h+ is felsorakozott, utóbbi a 306 lóerős plug-in hybrid verzió, ami 6,6 másodperces 100-as sprintre és 64 kilométeres elektromos hatótávjával, 3 l/100 km benzinfogyasztásra is képes - de erről már részletesen beszámoltunk. A már látott új modellen túl a sajtóbemutató ugyanakkor piaci infókkal is bőven szolgált. Például azzal, hogy az NX még az idei évben, első generációjával is kategóriája harmadik legkelendőbb modellje a Mercedes-Benz GLC és a Volvo XC60 után. Pedig a Lexus nem vitte túlzásba az NX frissítését az utóbbi időkben, hiszen a 2014-ben debütált, 2017-ben frissített modell jól fogyott. Azért az persze nem titok, hogy az újdonságtól még jobb számokat várnak.
A Lexus középső SUV-ja az NX, az UX felett, az RX alatt - ebből fogy a legtöbb Európában
Nem alaptalanul, hiszen a méreteivel és betalált külső formájával csak visszafogottan frissített, ám valójában minden porcikájával, belülről és műszakiságával látványosan új modell valóban elég potens, ráadásul 14,99 millió forintos alapárával lényegében a kifutó első generáció árszintjét hozza.
Divatosan középső LED csíkot is kapott hátra, de nem a szélső lámpákkal összekötve. Hátra logó helyett kiírva került a márkanév
A Lexus európai slágermodellje hoz néhány különleges újdonságot, ilyenek például a holttérfigyelőkkel is összekötött elektronikus ajtózárak, amelyek meggátolják, hogy érkező autó vagy akár kerékpáros elé nyissuk ki az ajtókat, de említhető a már elérhető sávváltás-segéd is, ami csupán az irányjelző kihelyezésére végrehajtja a sávváltást, már amennyiben a forgalmi körülmények azt lehetővé teszik. A távolságtartós tempomat magától értetődő ebben a szegmensben.
Finom anyagok és akár 14 colos érintőképernyő az utastérben, utóbbi részletesebben (sok más mellett) itt látható
A prémium beltér egyik újdonsága az elektromos ajtókilincs
Az új NX erejét és a prémium szegmensben a COVID által sem meggyötört hazai piac lendületét jelzi, hogy a Lexus az idei évben először több mint ezer megrendeléssel számol, jövőre pedig azzal, hogy csak az új NX-ből mintegy 500 példányt fognak értékesíteni. Ha kíváncsi vagy az NX méretnövekedésére, teljesítményére, nézd meg az
első találkozásról írt cikkünkben!