Minden kiderült a frissített Mercedes E-osztályról

Új turbómotort kapott a facelites E-klasse

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Új karakterrel és zöldebb hajtásláncokkal folytatja életútját a W212-es széria, tavasztól lesz kapható a finoman frissített Mercedes-Benz E-osztály.


Röviddel azután, hogy megjelentek az első hivatalos fotók a faceliftes W212-esről, íme minden lényegi információ a 2009-ben bemutatott, félidős frissítésével a nagyközönség számára testközelből először a januári Detroiti, majd a márciusi Genfi Autószalonon látható Mercedes-Benz E-osztállyal kapcsolatban.
Hirdetés
Amit nem tudunk, az a szedánként azaz kombi karosszériával rendelhető felső-középkategóriás típus magyarországi ára, de remélhetőleg marad a mostani szint - listán pillanatnyilag 11,68 a benzines, 11,51 millió forint a dízel alapár (a T-modell esetében 12,58 és 12,4). A kupé és a kabrió ráncfelvarrása jövő nyáron esedékes.
A 2014-es modellévű, 4,87x1,85x1,47 m külső méretekkel bíró, 2,87 m-es tengelytávú újdonságnak főleg az orr-része változott: a dupla rombusz fényszórót szimpla és egyszerűbb, egybefolyatott, ugyanakkor divatosan LED-kontúros váltja (extraként full LED-es fényforrással), továbbá átdolgozták a géptetőt, a hűtőmaszkot, a lökhárítókat, az elődtől fénytörő éleivel elütő oldallemezeket és a hátsó lámpatestet is. Új színek, felnik kerülnek a palettára, bent meg a CLS műszereivel és analóg órás középkonzoljával szemezhetünk tudva, hogy az anyagok is nyilván újak, még jobb minőségűek, illetve divatos díszek, betétek fokozhatják a prémiumos hangulatot.

A kistesó C-hez hasonlóan már kétféle fronttal, Elegance csomagosan állócsillaggal, Avantgarde kivitelben gigaemblémával támadó E-klasse (egyelőre) nem kapta meg az 1,6 literes, 156 lóerős turbós egységet, így benzines bázisként ezután is a 200 CGI blokk figyel dettó feltöltve és 184 lóerővel. A 2,0 literes motort már csak extrém alacsony, 1200-as percenkénti fordulattól (4000-ig) biztosított 300 Nm-es nyomatéka miatt sem érdemes lenézni, míg a 7,9 mp-es 100 km/h-ra gyorsulás és a 7 fokozatú automata váltóval 5,8 l/100 km-es vegyes fogyasztás is tiszteletre méltó adat (T-modell: 8,3 és 6,0). Elvileg nem kér többet az ugyancsak 4 hengeres és 2,0 literes E 250 sem, ellenben 211 lóerős és 350 Nm-es, a 100-as tempót meg 7,4-7,8 mp alatt éri el. Mindkettő teljesíti az Euro 6-os környezetvédelmi normákat, akárcsak az új E 400, melynek 3,0 literes, biturbó V6-osa 333 lóerős és 480 Nm nyomatékú, 100-ra 5,9 mp alatt ugrik, fogyasztása 7,5-8,3 l/100 km (karosszériaváltozattól és attól függően, hogy két- vagy négykerékhajtású). [kepallojobb=377013]És ez csak a benzines kínálat - összesen 18 féle hajtásláncból lehet válogatni[/kepallojobb] Akad még 4Matic rendszerrel szintén rendelhető 3,5 literes szívó V6-os (E 300 és 350), az E 63 AMG csúcsmodell érkeztéig pedig a V8-as, 4,6 literes 500-as a legizmosabb a maga 408 lóerejével, 600 Nm-ével és sportautós 5,2-5,4 mp-es 100-as sprintidejével. Ennek tükrében a (papíron) 9,4-9,5 literes fogyasztás smafu. "Természetesen" minden, 6-os kézi vagy 7 sebességes automata, a kormány mögül is kapcsolható váltóval szerelt motor stop-start elektronikás, a helyenként minimálisan zöldített CDI dízelek is 2,1-3,0 literes lökettérfogattal, 4-6 hengerrel, 136-252 lóerővel, 360-620 Nm-rel, 1-2 turbóval, 4,7-6,4 l/100 km-es fogyasztással. A V6-osok Euro 6-osak. Hibrid is van, naná, méghozzá dízelhibrid E 300 BlueTEC Hybrid néven 4 hengeres CDI-alappal, 231 lóerős rendszerteljesítménnyel és 750 Nm-rel, 4,1-4,4 literes gyári fogyasztással.
A W212-es korábban sem fukarkodott az ultramodern kütyükkel, de ezután még rátesz egy lapáttal, ugyanis opciósan a következő S-Klasséhoz (is) fejlesztett sofőrsegédekből is kedvére válogathat az E-osztályos vevő. Az autó előtti történéseket már nem egy, hanem két kamera pásztázza 500 méteres hatótávval, 45 fokos szögtartománnyal, 3 dimenziós képet alkotva, a kereszteződéseket, a keresztforgalmat is csekkolva, elképesztő. Radaros követésitávolság-figyelés és sávtartás, szükség esetén, balesetet elkerülendő önálló sávváltás (!), tábla- és gyalogosfelismerés, 50 km/h-ig automatán állóra fékezés, adaptív fényszóróvezérlés, madártávlati képes pakolássegítés, semmi sem lehetetlen. S hogy élmény is legyen az autó vezetése, arról például változó áttételű Direct-Steer kormány vagy négyféleképp hangolható lengéscsillapítás gondoskodhat. Az Avantgarde-csomagos példányok futóműve 15 mm-rel ültetett.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?