Minden infó az ötajtós Lada 4×4-ről
300 ezer forintért ad plusz két ajtót a Lada 4x4
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Jutányos ajánlat, 300 ezer forintos felárért 50 centivel növelt hosszt és tengelytávot ad az ötajtós Lada 4x4. 3,3 millió forinttól rendelhető.
Miként arról már hírt adtunk, a tavaly előtt decemberi visszatérése óta már kétezer autó forgalomba helyezésén túl lévő Lada hazánkba is elhozta a régóta vágyott ötajtós terepjáróját, a mindenki által Nivaként ismert, de már 4x4 névre hallgató széria nyújtott változatát. A forma örök, de az ötajtós 4x4 50 centivel toldott verziót jelent, nem csak a hosszúsága, tengelytávolsága is pont ennyivel nőtt, így most 2,7 méteres tengelytávval 4,22 méteren nyújtózik, a csomagtér 268-ról 420 literesre nőtt a négy helyett már ötszemélyes utastér mögött.
Lada 4x4 ötajtós - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4220 | 1680 | 1640 | 2700 | 420-780 |
Bár a növelt hossz és tengelytáv a háromajtósénál rosszabb rámpaszöget ad, maradt viszont az 40 fokos első és a 32 fokos hátsó terepszög, a 21,3 centis hasmagasság és az 50 centiméteres gázlómélység. A motor az ötajtósban is az 1,7 literes, 82 lóerős, 8 szelepes, négyhengeres benzines. A végsebesség 137 km/óra az ötfokozatú kézi váltóval, fontosabb, hogy terepjáráshoz zárható a központi differenciálmű és kapcsolható felezőfokozat is - mechanikusan. Miként a háromajtós Lada 4x4 a piac legolcsóbb összkerekese 2,99 millió forintos árával, úgy a mindössze 300 ezer forinttal drágább ötajtós is nyeri az összkerekesek méret/ár versenyét, kombinált fogyasztási értéke a gyár szerint a háromajtóséval egyező 9,5 l/100 km. Terhelhetősége 100 kilogrammal jelentősebb, 425 kg, alapáras 2 éves garanciája (70 900 Ft + áfa áron) akár 5 évre hosszabbítható, ha a fehér helyett más színben kérnénk, 99 000 Ft felárat kell fizetni.
Szervokormányt és elektromos első ablakokat, valamint Isofix előkészítést már az alap Classic kivitel is ad, további luxust 400 ezer forintos felárral kínál a 3 699 000 forinttól kapható ötajtós 4x4 Urban - egyebek mellett 16 colos alufelnikkel, rádió előkészítéssel, elektromosan állítható, fűthető külső tükrökkel és fűthető első ülésekkel. A gépháztető alá épített teljes értékű pótkerék ajtószámtól és felszereltségtől függően mindegyik 4x4-hez jár, a nyújtott verzió műanyag oldalsó védőelemeket is kap.
Nem vagyok egy nagy Lada rajongó, de nekem kifejezetten tetszik ez az 5 ajtós Niva. Érdekes lehet egy „új veteránautót” vezetni.
Egyébként ennyiért tényleg nincs hasonló tudású új terepjáró, talán a Jimny… A Defenderek Land Criuserek 10 + millió fölött mennek, a pick up-ok meg nem tudják azt terepen, amit a Niva és drágák is. Egyébként, ahogy én látom ezeket a Nivákat nem használják sok 100 km-es útra, hanem jellemzően, tanyára, határba, erdőbe járásra. És arra megfelel.
Igen, a kormoló Dieselnek is fokozatai vannak. 🙂
Akkora kormot valóban nem adott, mint egyik másik rossz porlasztású Diesel, amelyiknek odalépnek, és koromfelhővel boritja be 20 méteres környezetét. 🙂 Viszont szemmel láthatóan korom hagyta el a kipufogócsövet, benzines léte ellenére, ami szégyen.
A turbós benzineseknél itt ezen a fórumon is téma a korom lerakódás > koromszűrő felszerelése.
Ez pedig a tökéletlen égés következménye > azaz többletfogyasztás. Akkor hol itt a fejlődés, előre lépés a motortechnikában? Ha már ezt a Lada Niva motort egyesek annyira leblamálták, hogy 40 éves technika.
Igen, igazad van, hidegen a hengerfalon lecsapódó pára miatt valóban elég tökéletlen az égés. Olyan fekete biztos nem volt a füstöd, mint egy kormoló dízelé. Egyébként nem azt írtam, hogy nem keletkezik, hanem azt, hogy sokkal kevesebb, mint egy dízelnél.
Nézz meg pl. egy 10-15 éves(benzines) Citroen Xsara -kipufogót. Átalában szinte teljesen korommentes. Én már láttam több tucatot belőle, ez a tapasztalatom.Ez igaz még pl a Suzukikra is. Még az én 258ezret futott Astrám kipufogójában is sokkal kevesebb van, mint a korábban említett új Renault turbós benzinesében.
Nem! Fekete füstöt eregetett. Nem olvastad el figyelmesen amit irtam. Azt irtam, amikor a szivató rajta volt. Automata szivatója volt. Már hogyne keletkezne a benzin (tökéletlen) égése során korom? Még a tökéletes égés során is keletkezik. Tapintsd meg bármely pár tizezer km-t futott benzines autó kipufogó csövét belülről. Kormos lesz a kezed.
Egyébként olajfogyasztása nem volt az 1.1-es Trabinak. Anélkül pedig kék füstöt nem ad.
Vagy pl. próbáltunk 8 évvel ezelőtt egy 2L-es TSI VW Tiguant. Volt benne 6000 miles. Kegyetlenül ment, de amikor odaléptünk neki, úgy kormolt, mint egy rossz Diesel.
Örülök neki!
Bírjon is ki még egyszer ennyit! Úgy látszik nem minden autógyár teszi olyan alacsonyra a lécet, mint mondjuk a VW konszern. Lehet hogy elmegy 2-300-at is némelyik azok közül is
Egy új kipufogó meg pár nap alatt kormos lesz, ha nem tökéletesek az égési viszonyok. Egy katalizátor nélküli benzines pedig sosem lesz korommentes, mert valamennyi kormot hagy maga után a benzin is.
Használd egészséggel a BT50-ed, Biztos jó autó, én nem állítom, hogy nem az. Sokkal tovább tartót is tudna csinálni minden gyár, de ez nem érdeke sajnos senkinek sem…
Erőltesd meg magad és gondolj utána!
A gázolaj égésének sajátossága, hogy fekete korommal ég. (a katalizátor és részecskeszűrő ezt hivatott csökkenteni, amit aztán a részecskeszűrő apránként és néha nagyobb mennyiségben vissza is juttat a levegőbe)
A benzinnél is van egy minimális mennyiségű fekete korom, de azt a katalizátor elégeti, ha jó állapotban van. Egy új autóé biztosan az.
Mutass nekem olyan videót, amin benzines motor, vastag fekete füstöt okád!
Szerinted akkor tévedek, ha azt gondolom, hogy a korommentes kipufogó a tökéleteshez közeli égés jele?
Biztosan az a rossz, ha tiszta a kipufogó…Megmondom apámnak, hogy a 60 ezret futott Suzukiját vigye szervizbe, mert szinte semmi korom nem rakódik le a csőben.
Egy benzin égése során nem keletkezik érdemi mennyiségű korom, mert csak a dízel korom(mint ahogy minden korom) fekete.
A Trabantod biztosan kék színű füstöt eregetett, az pedig az olaj égése miatt kékes színű.
[i]„A kormolás nem áll egyenes összefüggésben az olajfogyasztással…az én 1.1 -es trabantom se ette az olajat mégis kormos volt a kipufogó…”[/i]
Az én 1,1-es Trabantom szivatón úgy kormolt, mint egy rossz Diesel. Nem lehetett neki mit csinálni. 60-70-es tempóval, „lehelt” gázpedállal is benyakalta a 7 litert 100 km-enként.
[i]„Egyébként aki VW-t vesz, az szintén számoljon a “betegágy”motorokkal”.[/i]
Az Audi A2-m 1,4 TDI motorja tökéletes 300.000 km után is. Olajat nem fogyaszt (10.000 km alatt legfeljebb 2 dl), a turbó szintén tökéletes. Nem nevezném betegágynak.
Érdekes dolgokat hallasz meg látsz, ezt már kezdem megszokni. Én viszont valamiért sosem új, hanem tinédzserkorú, vagy idősebb német és francia dízeleket látok masszív koromfelhőt húzva maguk után, de aztán lehet, hogy úgy van, ahogy állítod és kifordult sarkaiból a világ és minél öregebb, minél többet futott, annál környezetbarátabb. 😉
Már egyre több motort szerelnek kettős tömegű lendkerékkel. Pl kis hengerűrtartalmú turbós benzineseket is.
Erről jut eszembe : a nyáron volt szerencsém egy vadi új Dacia Sandero kipufogóját szemügyre venni. Több korom volt rárakódva, mint egy katalizátor nélküli dízel kipufogójába. A gazdája elmondása alapján 1500 km-t futott… Olajzabáló motor, az tuti. Ez nem ritkaság a mai autóknál. A 258ezret megtett F Astrám(1.4 8V) kipufogója alig kormos.
Megnézném, hohy javítod te a mezőn az Euro 6-osra alakított befecskendezős motort. 😀 Ez nem Willys Jeep. 🙂
Amúgy ezzel az ötajtósra nyújtot kasznival azért annyira nem kell jampiskodni kemény terepen…
Nem minden autóban van kettős tömegű lendkerék, ha olyat veazel, ezzel bizony számolnod kell. De tényleg nem akarlak meggátolni az autógyártókkal szemben alkotott összeesküvés-elméletek gyártásában. Amúgy egy relatíve bonyolult alkatrésztől beszélünk, azok pedig ritkán örök életűek. Egyébként aki VW-t vesz, az szintén számoljon a “betegágy”motorokkal.
Bocs, utánanéztem :a Wartburg motorja nem forog többet mint a Ladáé. A kenés tökéletlensége miatt rövidebb élettartamú. Bár a házunkban egy bácsinak elketyegett a Wartburgja több mint 150 ezret. Biztos 33 as, vagy sűrűbb keverékkel.
Nagy megtiszteltetés, hogy egyből kételkedsz abban, hogy igazat írok…
Több ismerősöm cserélt 150 – 200 ezer km-nél kettős tömegű lendkereket a kiváló minőségű VW motorral szerelt autóján. A befecskendező rendszerről nem is beszélve.
Egy kétütemű motort, (Wartburg) ami másfélszer többet forog egy négyüteműnél, ne hasonlítsuk össze vele, nem jó példa.
Nekem volt 2107 kocka Ladám, amit 180 ezerrel vettem és 220 ezerrel adtam el. Nem állítom, hogy kibír 300 ezret, de az is túlzás, hogy egy Niva nem megy el 150 – et.
Ja, és különben éljen a mai technika és a tervezett elavulás!
Bocsánat, hogy kritizálni mertem a rendszert!
https://youtu.be/iyop7uoHQS0
Nem mondta senki, hogy hiba nélkül ment ennyit. Csak motor felújítás nélkül.
A Niva egy munkaeszköz terepre.Ha elromlik valami , a mezőn megjavítod fillérekből.Egyszerű mint a faék.Aki erre használja nem érdekli hogy nem olyan ,mint a hobbiterepjáró.Ez elmegy mindenhol.Mégegyszer: munkaeszköz terepre.
Jogos, figyelmen kívül hagytam, „motorgenerál nélkül”.
Egyébként a megmaradt pár tucat fővárosi 25-30 éves 260/280-as Ikarusokban is úgy van több millió kilométer, hogy azok a kocsik csak a forgalmijuk alapján ennyi idősek, ugyanis talán az egyedüli eredeti alkatrész a buszon az óraműszer-csoport, meg talán a tükrök.
Szóval el ne higgyétek ezt az egészet. Azaz azt el lehet hinni, hogy valaki 5 millió km-en keresztül használ egy autót, de az már nem ugyanaz az autó mint ami legördül a futószalagról.
Nem gondoljátok komolyan, hogy van olyan autó ami különösebb gond nélkül 5 milliót elmegy, csak kopó fogyó alkatrészek, meg az olajok cseréjével. Annyi km alatt a fogástól még egy kormány is fémig kopik (de lehet még a fém is), nem beszélve az egyéb dolgokról. Ilyen használat mellett minden megadja idővel magát. minden. Még akár a karosszéria hegesztések vagy lemezek is a vibrációtól. Elég csak arra gondolni, hogy egy mondjuk 4-500 ezret futott autó is már érezhetően veszít a karosszéria merevségéből.
Az az 5 millió km egy nagy kacsa. Az autó ment el elég sokat úgy, hogy vagy 10 szer kicserélték az egészet alkatrészenként. Beleértve a motort is amit ha jól emlékszem először 200 ezer környékén…..
És azt tudod, hogy egy Niva hol lesz 150 ezer km után? 🙂
Tudom, hogy régen minden jobb volt, és egyesek szerint régen az örök életnek készítették az autókat, pláne a KGST-blokkban (irónia) de sajnos én még emlékszem gyerekkoromból, amikor 90 ezer kilométer után az amúgy autószerelő édesapám generálozta a Wartburgunk motorját.
[i]Audis mérnöktől tudom, hogy nem cél, hogy egy diesel motor 300ezer km-nél többet bírjon. [/i]
Jól hülyére vett akkor az Audis mérnököd, ha csak nem kitalált városi legendát gyártasz. Ha nem lenne óratekergetés, meglepődnél, milyen számokat mutatna a legtöbb autó kilométerórája.
[i]40 éve tudtak olyan Volvot gyártani, ami motorgenerál nélkül 5 millió km-t (3,5 millió mérföldet) tett meg eddig.[/i]
Igen, volt példa ilyenre, ahogy ma is vannak taxik, amik elmennek ennyit. De sajnos a Lada nem Volvo, 40 évvel ezelőtt pedig még inkább fényévnyi volt a különbség köztük. Ez nagyon rossz párhuzam.
Tudod, mit jelent a tervezett elavulás? Azt, hogy pl. egy kettős tömegű lendkerék kb 150 ezer km-re van tervezve, pedig lehetne 600 ezerre is.
Vagy ma mindent úgy gyártanak, hogy évtizedekig minimális hibával használhatod és minden olcsón javítható, minden alkatrész szerelhető?
A fogyasztói társadalom szinte kívánja a külsőséges, látszólag jó minőségűnek tervezett/gyártott ipari termékeket.
Audis mérnöktől tudom, hogy nem cél, hogy egy diesel motor 300ezer km-nél többet bírjon.
Ez a tervezett elavulás.
40 éve tudtak olyan Volvot gyártani, ami motorgenerál nélkül 5 millió km-t (3,5 millió mérföldet) tett meg eddig.
Valószínűleg ma is tudnának…
Igazából nem tudom, mit használnak a svájci hegyekben, akár azt is el tudom képzelni, hogy tényleg találni megszállottat, aki Nivákat használ, de nagy összegeket tennék rá, hogy mégis több ott a G-Merci vagy a Defender.
Nem a régi konstrukció a legnagyobb probléma, még az is nagy-nagy kompromisszumok árán elfogadható, hogy 40 év alatt szinte semmit nem nyúltak az autóhoz (ez kb. olyan, mintha az Ikarus a 200-as szériát a mai napig gyártaná változatlanul), pedig azért a világ autógyártása lépett valamennyit előre. A legnagyobb probléma a hitvány összeszerelési minőség, hogy tízméterekről látszik, hogy úgy hányják össze ezeket és ha tartós lesz, az nem a gyártón fog múlni, hanem egy gondos gazdán, aki már eleve oldtimerként kezeli majd az új Niváját.
„[i]Inkább használnék olyan autót, aminek típushibái azért vannak, mert úgy sikerült, mint a mai tervezett elavulás jegyében készített gyönyörű, full extrás selejtet. [/i] ”
Látod, a Ladákat tényleg nem a tervezett elavulás jegyében gyártják, mert a Vesta kivételével az összes modelljük már a tervezés pillanatában elavult volt és a gyártási minősége sem keltet olyan hiú ábrándokat a tulajban, hogy ez valami tartós szerkezet lesz. 🙂
igazabol jo lenne ha egy szakmabeli elmeselne mire szamithat a kedves vevo a Renault lehet itt is csodakat muvelt a minoseggel mint a Dacia eseten. Akkor nicns para csak nyugodt autozas a vegtelen idoben…
Ha mániád a Lada szerelgetés, akkor hajrá! A megbizhatóságról pedig csak annyit, hogy 15 évig
Níváztam, napi 100-150 kilométert, és átlag kettő hetenként jártam a szerelőkhöz rendszeresen.
Mindig előjött valami kisebb-nagyobb hiba. A változatlan összeszerelést nézve, ez az állapot most
is fennáll.
Az sem véletlen, hogy Svájcban a hegyekben a mai napig használnak LPG üzemű Nivákat. Biztos nem telik drágábbra nekik…
Azért, mert nem mai konstrukció, nem jelenti azt, hogy nem használhatók, vagy megbízhatatlanok.
Inkább használnék olyan autót, aminek típushibái azért vannak, mert úgy sikerült, mint a mai tervezett elavulás jegyében készített gyönyörű, full extrás selejtet.
3,3 millió egy 40 éves technikáért igencsak sok. És ha elmész egy Lada dealerhez és megnézel egyet közelebbről és meggyőződhetsz róla, hogy továbbra is mennyire elnagyolt az összeszerelési minőségük ezeknek, rájössz, hogy valójában ez a 3,3 millió piszok sok ezért.
Nem véletlen, hogy komoly, korszerű terepjáró nincs ennyiért, és nem azért, mert a Toyota, a Land Rover vagy a Mercedes át akar verni téged.
3,3millió nem sok egy új terepjáróért,meg úgy általában új autóért. Most az ember belegondol milyen más új 4x4es felezős difizáras,420l csomagtartóval rendelkező terepjárót kap az ember? Semmit! Most lehet jönni a gyerekbeszébbel hogy 6-7-8 éves Toyotát,Fordot akármit az akkor is kitudja hogy (agyon)használt szar! Kitudja hányan izzadtak bele,hányan basztak benne,karbantartás volt-e stb… Meg ami most 6-7-8 éves az 5év mulva 11-12-13éves értéktelen bontószökevény millió hibával tele ócska szar lesz! Úgy hogy nem sok érte a 3,3misi.
A nyolcvanas években sem volt a technika csúcsa és hát sok fejlődés sem volt azóta (szinte semmi), szóval gyakorlatilag egy „új” veterán autót kapunk ennyi pénzért, ami nem is rossz (ha valaki arra akarja használni ezt amire egy veterán autó való)
„további luxust 400 ezer forintos felárral kínál” – ez egy valódi luxusterepjáró… 2017-ben abszolút szánalmas ennyi pénzért. Légkondi mégcsak nem is rendelhetô bele, bár gondolom hogyha lenne emelkedôn úgy kellene feltolni…
3.7 millió. Na ne szórakozzatok már basszus.