Január 18-án árverezték el a még csak egy példányban létező Lexus LC kabriót
Bár nem érte el a Mecum árverésén értékesített
Mustang Bullitt 3,4 millió dolláros árát, a Lexus sem szégyenkezhet az LC kétmillió dolláros árcédulájával, főleg azért nem, mert a befolyt összeget jótékony célra ajánlották fel. A Barrett-Jackson hagyományos arizonai automobil-aukcióján az LC-ért befolyt valamivel több mint 588 millió forintot két nonprofit szervezet, a gyermekek továbbtanulását segítő Boys and Girls Clubs of America, illetve a hadirokkantak és veterán katonák beilleszkedését támogató Bob Woodruff Alapítvány kapta.
A 477 lóerős, 5,0 literes, nyolchengeres szívómotorral szerelt kabrióhoz exkluzív dokumentumcsomag is tartozik, az autót ábrázoló, bekeretezett vázlatrajztól kezdve a konkrét autó gyártását dokumentáló fotóalbumon át a Motomachi üzem igazgatója és a típus főmérnöke által aláírt tanúsítványig
A VIN 100001 alvázszámú, Structural-kék fényezésű kabriót egyébként Scott Pruett versenyző-legenda vezette fel a színpadra; az árverésen részt vett Dakota Louis Meyer Becsület Érdeméremmel kitüntetett tengerészgyalogos őrmester, valamint a Lexus teljes vezérkara, köztük Koji Sato globális márkaelnök. Az árverés rendkívül lendületesen indult, fél perc után 500 ezer, egy perc elteltével pedig már 1,3 millió dollárnál járt az ár. A kalapács két és fél perc után koppant. A kétmillió dolláros árral pedig az LC 500 Convertible minden idők legdrágább Lexusa, egyben minden idők második legdrágább japán autója lett. Az első a Toyota GR Supra, amelynek szintén jótékony célra elárverezett példányáért tavaly ugyanezen az árverésen 2,1 millió dollárt fizetett John Staluppi Toyota márkakereskedő.
Az új tulajdonos részt vehet egy háromnapos Lexus vezetéstechnikai élményprogramon, ahol Scott Pruett instrukcióit követve tökéletesítheti vezetési tudását
Hagyjuk már ezt a félvezető kamuzást.
Ugyanezt a baromságot adtátok elő a cikkben hivatkozott Supránál is, amivel a cikk egy totális baromsággá silányul, és a résztvevőkre is vissazüt, pedig lehet hogy az eredeti szándék még jó is lett volna.
Sajnos a szerző alapvető dolgokat kever, ha Toyota sajtóanyagból dolgozott akkor pedig ők is sárosak, ha nem akkor csak simán visszaüt egy eredetileg jó gesztus.
Amit a szerző nem ért az az hogy ez egy jótékonysági árverés. Itt az ajánlattevők nem egy Lexusért fizettek ki pénzt, hanem egy jótékonysági célra (ha a szerző egyáltalán érti mit jelent ez). A Lexus csak a stílusos dekoráció, kvázi a csekkfüzet az utalásnál.
Ezt összekeverni az oldtimer-aukciókkal egy félrevezető ripacskodás. A Lexus itt kvázi ingyen van, mert (remélem) a Toyota ezen nem nyerészkedik. A vevő pedig szintén nem a Lexuson fog pénzt keresni hanem egy jó ügyért tett…
Zoltán, elolvasva a cikket, a fenti ostobaságodat csak te látod bele, de megszoktuk már, hogy harsányan trombitálva hajtod a szopórollert, pedig mindenkinek jobb lenne, ha a négy fal között halkan csinálnád. Orbitálisat égtél minap épp a Lexus kapcsán, nem volt elég? Folyamatosan összeesküvés elméleteket gyártasz még egy olyan egyszerű kérdésből is, hogy mekkora csomagtartója van egy Octavia kombinak (nagyobb, mint az XC60-as Volvo-nak)…
Személyeskedés helyett meg tudod erősíteni a hangzatos szalagcímet?
Fizetett itt bárki is egy centet is ezért a Lexusért? Ha igen, akkor mennyit kaptak végül az amerikai veteránok?
A cikk nem csúsztat egyszerűen hazudik. Ez a kocsi ingyen kelt el. Ha azt írja hogy a Lexus adományozta egy jó célra, az más de ne bohóckodjunk már itt hamis kijelentésekkel, mert mindjárt jön majd csalfa és elkezd pampogni hogy milyen jó árfolyamon adják veszik a Toyotákat…
Mindjárt elásom magam szégyenemben, de itt most kivételesen egyetértek. Szökőévente egyszer hadd forduljon már ez is elő 😀
🙂 Akkor én is megkövetlek ha ok nélkül rosszat feltételeztem..
Először is ezt a hangnemet kérlek kerüld a jövőben kedves Zold!
Másodszor a Barrett-Jackson scottsdale-i aukciója nem egy jótékonysági árverés, de az ott mozgó „zöldhasúakat” bizony ilyesmikre is felajánlják szerencsére. Őszintén szólva nem értem, hogy mit nem értesz ezen. Szépen le van írva minden, érthetően.
Illetve jobban belegondolva tudom mi történhetett. Egyszerűen el sem olvastad, amit írtam. A jövőben kérlek először olvasd végig és csak utána írj kommentet.
Kedves András,
Szerintem fussatok neki még egyszer a témának.
Ez egy jótékonysági árverés volt. Amennyire én utána tudtam nézni annak alapján úgy t
nik, a Lexus beajánlotta a leges legelső (majd egyszer) legyártandó LC Cabriót egy jótékonysági árverésen (a kiállított példány egy előszériás darab).
A pénz teljes egészében megy jótékonyságra, a vevő pedig majd megkapja a legelső LC cabriót, ha elkészül (ha jól értelmeztem a BJ honlapján).
Ezt összekeverni a cikkben a rekorder (minden idők leghíresebb autós üldözésében szereplő konkrét) Mustanggal amiért tényleg ennyit adtak minden jótékonyság nélkül szerintem nagyon félrevezető. Halkan jegyzem meg, a Bullit csak Mustangnak rekorkder, 3 milla még mindig az előszoba, évente jópár 10 milla feletti árú autót kel el aukciókon, mint egy éve a 16 millió eurós Alfa 8C (nem a mostani modell, hanem a legendás II VH előtti).
A nyitásom lehet hogy kicsit erős (szorri, igyekszem majd erre figyelni, kicsit elszoktam a kommenteléstől 🙂 ), de a többi megjegyzés szerintem tényszerű.
Zoltán, akkor még egyszer. A cikkben ott van leírva minden, úgy, ahogyan te magad is elmondtad, tehát nem az írással van a problémád, hanem a Lexus-szal. Tök mindegy, hogy mi a hír, te gyalázod a márkát. Ha 100%-os eredménnyel a legmegbízhatóbb kocsi, de te nem gondolod, hogy a hibrid autókat a hibrid autók között kéne keresni, akkor odaokádod, hogy pár darab kocsival nem lehet statisztikát csinálni, he-he. Hosszú lenne a lista, hányszor álltál már földbe, ember. Jó ez neked? Olyan pofonegyszerű dolgon is mélytorkozol, hogy mekkora egy Octavia kombi csomagtartója. Folyamatosan szembe helyezkedsz a valósággal, a matematikával és a fizikával. Miért?
Ha veszed a fáradságot, a Lexus honlapján megtalálod, hogy miért különleges ez az LC. Ebből egy darab van, nem lesz több, a cikkben pedig korrektül ott van, hogy hova került a lóvé. A keserveidet persze nyugodtan leírhatod, de egyszerűbb lenne elküldened a Lexus-nak.
ööö remélem hogy nem ezt veszed ki a kommentjeimből, mert ezt biztos nem akartam leírni: „Minden idők második legdrágább japán autója a Lexus LC kabrió” mert nem az.
A mustangos rész már kikerült ahogy a Suprás is. Alapjában véve a cím ami megmaradt 🙂
” a Lexus honlapján megtalálod, hogy miért különleges ez az LC. ”
Van egy jó hírem meg egy rossz. Kezdem a rosszal, szerintem nincs igazad 🙂 A jó hírem ez hogy hamarosan te is vásárolhatsz egy kabriót, apró vermutcsepp hogy nem nem lehet az első a tiéd mert egy nagyvonalú ember épp 3 milkát fizettett azért hogy az első szériaautó az övé legyen.
https://www.barrett-jackson.com/Events/Event/Details/2021-LEXUS-LC-500-CONVERTIBLE-INSPIRATION-SERIES-VIN-100001-236970
The winning bidder for this auction will receive a one-of-a-kind 2021 Lexus LC 500 Convertible Inspiration Series.
There will also be unique carbon-fiber scuff plates imprinted with “LC Inspiration Series Launch Exclusive 1 of 1.”
**PROTOTYPE SHOWN, NOT ACTUAL VEHICLE TO BE AUCTIONED. ESTIMATED VEHICLE DELIVERY JULY 2020** **100% OF HAMMER PRICE TO BENEFIT BOYS & GIRLS CLUBS OF AMERICA AND BOB WOODRUFF FOUNDATION**
Azt viszont nem tudom elégszer leszögezni, hogy nagyon nagy dolog hogy az AN állja a jogos vagy alaptalan kritikáinkat. Sokkal golyóállóbb cikkek születnek itt mint a zérő feedbackhez szokott nyomtatott sajtónál.
Személy szerint én akkor szoktam beszólni egy cikkre ha valahol ellentmondást érzek a mondanivaló és a valóság között. Van olyan hogy tévedek (nem olyan gyakran mint gondolod 🙂 ), és igyekszem méltósággal beismerni.
Nem most kezdtem kommentelni, az elején (2005 körül) a legnagyobb mumusok a hazai szaksajtót kontrolláló német gyártók voltak. Az autómárkák változnak hol jó hol rossz passzban vannak, de nem mindegy hogy vélt vagy valós renoméval.
Ez leginkább akkor jön elő amikor azt érzem, valaki marketinggel szeretné kipótolni valamilyen hiányosságát (vagy tágabban értelmezve, amikor a saját élményeim és az olvasottak között érzek diszkrepanciát).
Mostanában én gyakrabban éreztem a fenti dolgot a Toyota csoportnál, ezért gondolhatod azt amit írtál.
„Van olyan hogy tévedek (nem olyan gyakran mint gondolod ? ), és igyekszem méltósággal beismerni.”
Hogy nem szakad rád az ég…
Lássunk akkor egy beismerést, ne menjünk messze, lássuk az Octavia kombi csomagterének a meghekkelését az ADAC által.
Az LC500 leírása pedig itt van, ebből kiderül, hogy miért különleges az autó :
https://pressroom.lexus.com/one-of-a-kind-2021-lexus-lc-500-convertible-to-be-auctioned-for-charity-at-barrett-jackson/
Meg egyszer, ez a link miben igazol téged?
A csomagtérről lécci előbb azt a beismerést…
Nézd át alaposan az ADAC teszteket (képek, adatok és magyarázat). Ha még mindig nem értem mi a bajom rögtönzök majd egy posztot ha lesz időm.
Apró korrekció: „Ha még mindig nem értem” – „Ha még mindig nem érteD”
Oké. Úgy építsd fel lécci a posztot, hogy az Octavi kombi csomagtér elemzését ezzel a képpel kezdd : https://auto-diva.de/wp-content/uploads/2013/07/OcC_032_.jpg Ez egy alapkivitelű autóé, várom a magyarázatodat, hogy ezt miként hekkelte meg az ADAC, hogyan lett náluk ennél nagyobb egy feláras térelválasztó lap behelyezésével.