Minden idők legsikeresebb évét zárta itthon a Toyota!

Hatalmasat ment a Toyota a szenvedő hazai újautó-piacon

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nehéz évet tudhat maga mögött a hazai újautó-piac. Több tényező is hátráltatta az eladásokat, ám néhány márka így is szép eredményeket tudott elérni. A legszebbet a Toyota.

Korábban megírtuk a tavalyi év és az utolsó hónap eredményeit az újautó-piacról (ide kattints érte), ám az adatokat böngészve több érdekes sztori is kibontakozik a szemünk előtt. Az egyik ilyen kimondottan egy sikersztori: a Toyotáé. A japán márka 2023-ban a teljes magyarországi új személyautó és kishaszongépjármű piacot tekintve 13,5 százalékos piaci részesedéssel őrizte meg piacvezető helyét, ami egészen pontosa 17 299 új autó értékesítését jelenti.
Hirdetés
Történelmet írt a gyártó prémium márkája, a Lexus is, amely magyarországi jelenléte során most először ért el négyszámjegyű értékesítést: nem kevesebb, mint 1105 új Lexus talált gazdára tavaly, amely a teljes magyarországi személyautó és kishaszongépjármű piacra vetítve 0,9%-os részesedést jelent. A két márka együtt összesen 18 404 autót értékesített, ami a Magyarországon regisztrált autók 14,4%-át teszi ki, azaz tavaly minden hetedik autót a világ legnagyobb autógyártója adta el idehaza.
Ha külön vizsgáljuk a szegmenseket, akkor a személyautó piacon is a Toyota dominált 13,2 százalékos piaci részesedéssel, 14 222 darab autót eladva. A kishaszongépjárművek között pedig 14,8%-os piaci tortaszeletet hasítottak ki, 3077 darab jármű eladásával, ezzel ezüstérmet szerezve a dobogón.
Hirdetés
A Toyota előnye legközelebbi versenytársához képest mintegy három havi, azaz negyedéves átlagos értékesítésünknek felel meg, ami elképesztő fölényt jelent. Ebben a történelmi sikerben kiemelt szerepet játszott a Toyota és Lexus márkakereskedők felkészültsége, elkötelezettsége és magas színvonalú munkája az értékesítési és vevőszolgálati területeken egyaránt. Legalább ilyen fontos volt emellett a Toyota környezetbarát alternatívák sorát (öntöltő hibrid, plug-in hibrid, akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás) kínáló multitechnológiás stratégiájának sikere, ügyfeleink ugyanis a jelek szerint nagyra értékelik, hogy kiválaszthatják a számukra legpraktikusabbnak bizonyuló zöld alternatívát” – mutat rá Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációs vezetője. Ennek jegyében ráadásul mind a Toyota, mind a Lexus egészpályás modelloffenzívát indított az elmúlt években, amelyben a 2023-as év kiemelt szerepet kapott, és egymás után érkeztek az olyan fontos új modellek, mint a modellfrissített Toyota Corolla család, a vadonatúj Toyota bZ4X, Toyota C-HR és Toyota Prius, vagy épp a vadonatúj Lexus RZ, Lexus LBX és a Lexus UX akkumulátoros elektromos kivitele. A lendület ráadásul 2024-ben is kitart, hiszen idén érkezik a modellfrissített Toyota Yaris, Toyota GR Yaris, Toyota Yaris Cross, Toyota Proace City és Toyota Proace, a vadonatúj Toyota Camry, Toyota Land Cruiser, Toyota Proace Max és a vadonatúj Lexus LM, illetve idén először lágy hibrid hajtással is rendelhető lesz a Toyota Hilux. Mindezeken felül további újdonságok is várhatóak még 2024-ben, amelyekről későbbi időpontban adunk majd tájékoztatást” – árulta el Varga Zsombor.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?