Tarolt a Toyota a hazai újautó-piacon
Korábban megírtuk a tavalyi év és az utolsó hónap eredményeit az újautó-piacról (
ide kattints érte), ám az adatokat böngészve több érdekes sztori is kibontakozik a szemünk előtt. Az egyik ilyen kimondottan egy sikersztori: a Toyotáé. A japán márka 2023-ban a teljes magyarországi új személyautó és kishaszongépjármű piacot tekintve 13,5 százalékos piaci részesedéssel őrizte meg piacvezető helyét, ami egészen pontosa 17 299 új autó értékesítését jelenti.
Világszinten is stabilan a legkelendőbb autómárka a Toyota
Történelmet írt a gyártó prémium márkája, a Lexus is, amely magyarországi jelenléte során most először ért el négyszámjegyű értékesítést: nem kevesebb, mint 1105 új Lexus talált gazdára tavaly, amely a teljes magyarországi személyautó és kishaszongépjármű piacra vetítve 0,9%-os részesedést jelent. A két márka együtt összesen 18 404 autót értékesített, ami a Magyarországon regisztrált autók 14,4%-át teszi ki, azaz tavaly minden hetedik autót a világ legnagyobb autógyártója adta el idehaza.
A Lexus is sikeres volt, és az idén érkező újdonságok még sikeresebbé tehetik
Ha külön vizsgáljuk a szegmenseket, akkor a személyautó piacon is a Toyota dominált 13,2 százalékos piaci részesedéssel, 14 222 darab autót eladva. A kishaszongépjárművek között pedig 14,8%-os piaci tortaszeletet hasítottak ki, 3077 darab jármű eladásával, ezzel ezüstérmet szerezve a dobogón.
A haszonjárművek között is szépen szerepelt a Toyota
A teljes magyarországi személyautó és haszongépjármű piacon regisztrált 17 299 új Toyota azt jelenti, hogy a márka mintegy 4746 autóval értékesített többet legközelebbi versenytársánál, ez 38%-al nagyobb értékesítést jelent
Ha csak a személyautó piacon értékesített 14 222 új Toyotát nézzük, akkor 2055 autóval adott el többet, mint legközelebbi versenytársa, ami 17%-al több eladást jelent
A Toyota 14,6 százalékkal, a Lexus pedig egészen elképesztő mértékben, mintegy 47 százalékkal növelte értékesítéseit az előző évhez képest a, gyakorlatilag stagnáló (0,5%-al mérséklődő) teljes személyautó és kishaszongépjármű piacon
„
A Toyota előnye legközelebbi versenytársához képest mintegy három havi, azaz negyedéves átlagos értékesítésünknek felel meg, ami elképesztő fölényt jelent. Ebben a történelmi sikerben kiemelt szerepet játszott a Toyota és Lexus márkakereskedők felkészültsége, elkötelezettsége és magas színvonalú munkája az értékesítési és vevőszolgálati területeken egyaránt. Legalább ilyen fontos volt emellett a Toyota környezetbarát alternatívák sorát (öntöltő hibrid, plug-in hibrid, akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás) kínáló multitechnológiás stratégiájának sikere, ügyfeleink ugyanis a jelek szerint nagyra értékelik, hogy kiválaszthatják a számukra legpraktikusabbnak bizonyuló zöld alternatívát” – mutat rá Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációs vezetője.
Mindenki megtalálja a számára megfelelő hajtásláncot a Toyota palettáján
„
Ennek jegyében ráadásul mind a Toyota, mind a Lexus egészpályás modelloffenzívát indított az elmúlt években, amelyben a 2023-as év kiemelt szerepet kapott, és egymás után érkeztek az olyan fontos új modellek, mint a modellfrissített Toyota Corolla család, a vadonatúj Toyota bZ4X, Toyota C-HR és Toyota Prius, vagy épp a vadonatúj Lexus RZ, Lexus LBX és a Lexus UX akkumulátoros elektromos kivitele. A lendület ráadásul 2024-ben is kitart, hiszen idén érkezik a modellfrissített Toyota Yaris, Toyota GR Yaris, Toyota Yaris Cross, Toyota Proace City és Toyota Proace, a vadonatúj Toyota Camry, Toyota Land Cruiser, Toyota Proace Max és a vadonatúj Lexus LM, illetve idén először lágy hibrid hajtással is rendelhető lesz a Toyota Hilux. Mindezeken felül további újdonságok is várhatóak még 2024-ben, amelyekről későbbi időpontban adunk majd tájékoztatást” – árulta el Varga Zsombor.
Idén is rengeteg újdonság érkezik a Toyotától