Minden idők legjobb Ladája?
Lada Vesta SW Cross 1.6 AMT Lux teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A ma kapható leginkább exkluzív és egyben legdrágább Lada a Vesta SW Cross emelt futóműves kombi, annak is robotizált váltós, csakis fullextrásan kapható kivitele. Kipróbáltuk.
Idén érkezett meg a hazai piacra az eddigi csúcs Lada, a Vesta kombija. Járt már azóta nálunk kétféle kivitelben is, a kombi csúcsát jelentő Lux verzióként, valamint a 25 milliméterrel emelt futóműves, szintén csúcsfelszerelt SW Cross, crossoveres terepkombiként. Utóbbi a Lada allroadja, XC-je vagy épp Scoutja. Én pedig most a tényleg non-plus-ultra verziót nyertem meg, az SW Cross robotváltósát, ami már csakis a csúcsot jelentő Lux ellátmánnyal kapható. Mindezt ráadásul a külön e modellhez kevert (a fehértől eltérő színekkel egyezően 129 ezer forintért mért) "Mars metálfényezéssel" kaptam meg. A tesztautó mázlija, hogy épp kivettem egy szabadnapot, amikor érkezett, így volt időm rendesen megfotózni, amit meg is érdemelt, mert egészen fotogén.
A 203 mm, azaz egészen terepjárós hasmagasságot adó autó utóbbi okból kifolyólag kellemesen magas, de mégsem terepjárósan hivalkodó üléspozíciót, kényelmes ki-beszállást ad. Az utastér valóban a Ladáktól kapott eddigi legjobb, egészen tágas, ugyanakkor benne az összes műanyag kemény és olcsó hatású. Az alapvetően szövet ülések "eco bőr" betétei leginkább műbőrt jelentenek, a karosszériával harmonizáló színben, ami a fehér tesztautónál egészen prémiumosnak tűnt, az nekem itt narancssárgán inkább bazári, de a gyermekeimnek mondjuk bejött. A felszereltség bőséges, van itt minden, mint a búcsúban. Egyebek mellett automata légkondicionáló, háromfokozatú első ülésfűtés, tempomat és sebességszabályzó, de még komfortindex is. A navigáció 26 ország térképét ismeri, viszont az orosz nyelvű képernyővel éledő rendszer olyan lassú, hogy én például egyszer sem használtam. Oké, a gyári tolatókamera viszont jó dolog. Egy-két kapcsoló a Renault modelljeiből ismerős, ahogyan a bicsakkulcs is a Twingóéval egyező.
Az 1,6-os motor élénk, pörgethető, de talán több a hangja, mint az ereje. Utóbbi 105, egyes források szerint 106 lóerő, nyomatékból 148 Nm áll rendelkezésre 4200-as fordulatszámnál, tehát kell is pörgetni ahhoz a ladás hanggal járó benzinest, hogy menjen. Az autópályás 130-as tempó épp 4000/perc körül futható, ahonnan tud még gyorsítani, de zajosan megy. A hangnál is bántóbb, hogy rezonancia is van (stop-start pedig nincs), alapjáraton is zavaróan remegteti a karosszériát, meg persze menet közben is. Komfortból a sofőrnek jut a legkevesebb, a Ladát továbbra is feladat vezetni: full szintetikus és érzéketlen a kormány, nem túl jól adagolható a fék (ami viszont elöl-hátul tárcsákkal dolgozik), az SW divatos, ám drágán gumizható 17 colos felnijeivel ráadásul kicsit kemény is a futómű.
Árak
Tesztmodell alapára
5 099 000 Ft (2018.10.21.)
Tesztautó ára
5 228 000 Ft (2018.10.21.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1596 cm3
Teljesítmény:
78 kW (106 LE) 5800 1/min-nél
Nyomaték:
148 Nm 4200 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
14.50 s
Végsebesség:
180 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,5 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4424 mm
Szélesség:
1785 mm
Magasság:
1537 mm
Saját tömeg:
1270 kg
Össztömeg:
1730 kg
Tengelytáv:
2635 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
480 l
Belső szélesség elöl:
1500 mm
Belső szélesség hátul:
1450 mm
Belmagasság elöl:
940-980 mm
Belmagasság hátul:
930 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
310 mm
Ülőlap hossza elöl:
480 mm
Ülőlap hossza hátul:
500 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1200 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
980 mm
Csomagtér magassága:
480-720 mm
Csomagtér hossza:
930 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1790 mm
Raktérnyílás szélessége:
1010 mm
Raktérnyílás magassága:
720 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1596 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (5 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
148 Nm 4200 1/min-nél
Teljesítmény:
78 kW (106 LE) 5800 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
180 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
14.50 s
CO2-kibocsátás:
148 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,5 l/100km
Fogyasztás a használónál:
10,2 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
60 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
67 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
72 dB(A)
Aha, 1.4 GL+ Vitara, rendes 6 sebességes automatával 5,17 millió, magyar gyártás, 10 év garancia.
Ez a verda vicc hozzá képest, minden szempontból, főleg majdnem egy árban.
Suzukinak is meg a Dacianak is jóval drágább az üzemeltetése minden téren. Szervíz, alkatrész. Vitarához meg végképp nem érdemes hasonlítani mert a Ladához képest jóval kisebb.
„Suzukinak is meg a Dacianak is jóval drágább az üzemeltetése minden téren” ?
Persze, kisebb a Vitara, de plusz egy krumplis zsákkért ne vegyünk már vacak autót ilyen drágán…
Azért drágább mert az alkatrészek min:2x de inkább 3x áron vannak a Ladához képest. Szervízárak ugyan ugyan ebben a szorzóban…
Azért nem csak egy krumpis zsákkal nagyobb a csomagtartó… Maga az utastér is jóval kisebb nem vagyok magas (177cm) de feszéjezve éreztem magamat benne (vitara) mind fejtérben mind lábtérben. Miért lenne vacak autó? Abszolúlt nem jobb a vitara a ladánál sőt ladához képest a suzuki (olyan suzukisan) nyekli-nyakli.
Érdekesek ezek a SUV-k. Pár napja szerencsém volt több SUV-ban is ülni. Nagy méretűekben is (pl két fajta Range Roverben 2018-asban is, Peugeot 5008-asban, Volvo XC60-ban, stb) és meglepődtem. Eddig sem voltam SUV rajongó és ezután sem lettem. A meglepődést az váltotta ki, hogy amilyen nagyok ezek vagy nagyoknak látszanak (inkább az utóbbiak) kívülről, olyan szűkek belül. Kicsi a hely bennük. Nagy terjedelműek, magasak. De belül kicsik. Pl a 2018-as Range Rover (aminek a hátsó lámpai laposak) egy „prémium” SUV, hatalmasnak látszik, de belül az is szűkös. Fura. Nem győztek meg. Beszállni könnyű, az tény. De mivel nem vagyok nyugdíjas, nincs derékproblémám, ez inkább hátrány nekem, nem szeretek egy bakon ülni, ez nem lovaskocsi.
Kinézet (és még akár a minőségérzet is) szubjektív dolog, de ha megnézünk pár tényt:
– 10 év garancia
– szervizelési költsége Suzukinak se irdatlan, ne vicceljünk már
– szerintem elég ha a két motor műszaki paramétereit összehasonlítjuk, elég egyértelművé teszi a döntést (és nem csak teljesítmény, hanem fogyasztás terén is), de biztos én vagyok csak olyan, hogy 5 milliós árcéduláért nem 13 másodperc alatt gyorsuló autót szeretnék kapni.
Elnézést, ha valakit megsértek, de szerintem az egész Lada márka egy vicc.
10 év garancia vevőcsalogatónak tökéletes (mercedesnek volt 30 év is…) gyakorlatban – természetesen-nem így van…
Szervízköltség pl. :ladánál hibakód olvasásás 8400ft suzukinál 27000ft, revízió ladánál 21000ft suzukinál 49000ft… Lada gyorsulása 13mp Suzukié 11,8mp (papiron…) fogyasztás is kb ugyan az a gyakorlatban (most az hogy mi van leírva a prospektusba hogy 100km/5l vagy 4l vagy 0,5l az teljesen mindegy…)
Suzuki Vitara 1.4 100-ra katalógus szerint 9.5 másodperc…
A kifutó focus kombi 1.6-os szívó 125lóerös benzin motorral 4.8M ft.Tuti nem a ladát venném!
Igen, egy kicsit túl van árazva a Lada. Egyébként nem rég láttam közelről egy ilyet. Összességében nem néz ki rosszul. A motor elavult, még a szívókhoz képest is, de egyébként nem olyan rossz.
Erről az autóról az jut eszembe, hogy van egy viszonylag szép formaterve, és egy elavult technikája, pont mint 1970-ben. 🙂 Vagyis elmondható, hogy a Lada (Zsiguli) önmagát nem lépte át… maradt ami volt, csak jóval drágábban.
Én is azokkal értek egyet, akik azt mondják, hogy jó ez a Lada, csak nincs megfelelő motorválaszték. Ja és egy kicsit drága. Ha lehetne kapni valamelyik modernebb Renault motorral, pl. az 1.33 turbóssal, vagy akár a 0.9 TCe-vel, és még az 1.5 dCi-vel, akkor versenyképesebb lenne. Automatával eleve nem kellene, pláne nem 10 liter fölötti fogyasztással.
YY -vel értenék egyet. A törpe turbós autók nagy része mára elbukott. Nem tudnak megfelelni az új EUR6-os követelményeknek. Ráadásul a turbó csak egy plusz hibaforrás, aminek egyáltalán nem olcsó a javítása, de ugye ezt nem szeretik emlegetni a szalonba és a szervízekbe sem (tudom miről beszélek nekem volt turbós autóm, ha nem muszáj nem ugranék még egyszer szopórollerbe). Ráadásul ez egy „K” vagy „J” jelzésű Renault 4 hengeresből 3 hengeresre butított, kicsit megerőszakolt teljesítményű motor. Autópályán utazónál már ugrik a fogyasztása (akár 8-10 liter). Az 1.5dCi-ről meg annyit, hogy az egyik legproblémásabb francia dízelek közé tartozik, hiába eszik keveset. Megörökölte azok minden nyűgjével együtt, ráadásul a fejlesztésével is leálltak, tehát ha típushiba lesz nem javítják már ki. Talán az 1.33-as turbós a legésszerűbb választás mondjuk hosszabb utakra vagy a korábbi vérszegény sima szívó 1.2-es rövidebbekre vagy az újabb 1.6-os, amit a Duster-ekbe raknak. A Lada ilyen szempontból sokkal megbízhatóbb. Mind fogyasztási adatokba, mind motorikusan közelít a mérési ciklushoz. A műanyagokat meg hagyjuk: mindkét low-budget autóba mondhatni primitív, de aki ezeket tapogatja állandóan (ebben az árszegmensben), annak tudok ajánlani egy jó pszichológust. 🙂
Ha Dacia-ból is jót akarsz, azért megugrod a 2,5-3 milliót (+forgalomba helyezés), mert ha hosszabb távra veszed, rosszat nem akarsz magadnak (pl. klíma nélkül élni). Arról ne is beszéljünk, hogy a Dacia-nál minden extráért opciós felárat kérnek, míg a Ladánál van 3 szint és oda bepréseltek mindent ami az adott ársávban a csövön kifért (Renault engedélyével).
A Ford-ot, meg a Suzuki-t meg ezekkel ne hasonlítsuk össze, mivel almát a körtével nem illik!
És brit1980-nak is igaza van: hosszú távon a Ladánál várhatóak kisebb meglepetések és olcsóbb szervíz számlák. Tudom, mert közvetve dolgoztam az egyik Óbudai kereskedésnek, figyelgettük, hogy melyikhez, milyen mennyiségben rendelgetnek alkatrészt.
Ebben a sorrendben várható a szervízelési költség:
1. Ford (qrva drága ); 2. Suzuki; 3. Dacia; 4. Lada
Nem kell félni a turbo motortól. A Renault-nál adnak 5 év garanciát, az egyrészt elég biztonságot ad, másrészt jellemzően nem romlik el. Nem hallottam még, hogy bárkinél is turbo gond lett volna egy modern (0-5 éves) turbo benzinesnél. Nekünk 1.2-es szívó benzines van. Nagyon megbántam, hogy ezt vettük. A Clio ezzel a motorral Euro 2-es változatban nagyon jól ment, de az Euro 6 miatt teljesen halott. Cégnél turbo benzines kocsival járok, élmény vele utazni. Nagyon dinamikus.
Nem tudom milyen gond lehet egy 1.5 dCi-vel? Annyi ideje használják, hogy volt idő közel tökéletesre fejleszteni. Ha valami gond lenne vele, nem adnának el ennyi autót ilyen motorral. Tudom, hogy mindig a pénz a legkevesebb, de egy új autónál nem szabad fillérezni. Vegye mindenki azt, amelyik tetszik neki, akkor is ha 20%-kal drágább. A szerviznél alkatrésznél sem szabad fillérezni. Szerintem majdnem mindegy, hogy az éves szerviz 30 ezer vagy 50 ezer Ft. Akinek ez gond ne vegyen új autót. Bár volt régebben olyan kollégám, aki azért vette meg az egyik kocsit a másik helyett, mert negyedévente egy ezressel olcsóbb volt a kötelezője 🙂
A Vesta külsőre nem rossz, de hosszabb távon nincs még vele tapasztalat.
Jó kis autó, de kevesebb elektronikával kéne csak, pont az egyszerűsége és az alacsonyabb árú szervíz az előnye. Hasmagasság is kell a magyar utakra. Én pont olyan autót keresek, ami nincs túlelektronizálva (hibalehetőségek garmadája), de egyre kevesebb ilyen van.
0.9-es turbós viccmotorral (Dacia) meg biztos nem vennék autót.
A Granta/Kalina párosnál az elektronika nagy részét már kitesztelték több ezer felhasználón keresztül oroszba. Mindenen finomítottak azóta (pl. relék nem kattanak már hangosan, nem nyikorog a kuplung, klíma nem fogja vissza annyira a teljesítményt stb.).
2017-től gyártottat kell venni, vagy a sima Vesta Comfort-ot. Ültem mindegyikbe és azt kell mondjam a Vesta teljesen más dimenzióba mozog, ez már tényleg „nyugati” exportra gyártották. Ha beleülsz, utána nem fogsz kívánkozni vissza egy Dacia-ba. Most alkalmanként egy Sanderot hajtok, ami nem rossz, de valahogy rövidebb az ülőlap, hülye helyen vannak a kezelőszervek, a tükörállítás egy vicc, akárcsak az tetőantenna, hatalmas egyen tanksapka, stb. szóval sok más hülye dolga van még.
Mindez csak addig lesz így, míg gyenge a rubel és olcsó az orosz munkaerő. Ha az egyikből valamelyik drágul, akkor ugrani fog.
A Lada-t most is súlyt egy masszív vámteher (autónként 0,5-1,2 millió Ft), amit a Dacia-t nem (EU-s ország-nincs vám). Vagyis eleve versenyhátrányból indul, amit le tudna küzdeni, ha egy árban lenne a Dacia-val, de nem tud…
Szerintem felesleges vitatkozni, hogy ki mit venne a Vesta helyett. Aki német párti mindig olyat vesz, aki francia az franciát fog venni és így tovább. Nekem kimondottan tetszik a Lada és örülök hogy visszatért. A Lada márka lassan kezd beérni és megtalálni a maga helyét. A Dacia-val is ez volt a helyzet, mennyire silány minőségűek voltak az első Logan-ek és még utána is. De aztán szépen fejlődtek és mára már több mint korrekt autók, mind tehcnikailag (csak az a fránya turbó ne lenne), kinézetben pedig pláne. A Dacia ugyan még a Lada előtt jár, de volt is jó néhény év előnye.
A Fordnak is vannak gány típusai és modelljei és a suzukinak is. De ettől függetlenül ha valaki Fordot hajt, vagy Daciat, vagy Suzukit, vagy bármely más autót és boldog vele, akkor jó neki!
Én tesztvezettem egy manuális váltós Vesta SW Crosst, még tényleg nullkilóméteresen, kicsit nyers volt még a kezelése, de nem rázta a kasztnit, kultúrált volt, és nem tűnt erőtlennek sem.
Sajnos nem sok a tapasztalat vele, a fórumon nem panaszkodnak a kombi vagy Crossra, aki vett iylet, elégedett. Most volt nyáron egy durva áremelés, a bevezetéskori árak 300 ezerrel alacsonyabban barátságossabbak voltak. Viszton érdeklődtem 2 hete, ilyen SW-Crossra, nyárra lenne kocsi, ha nem készletes, a lux-ok elfogytak tavasz végéig 🙂
Vitara tényleg nem teljesen ez a méret, de használható mindenesnek épp olyan jó mint a Duster vagy akár ez a Vesta SW Cross is.
Ugye most a Vitarát tökönszúrták, hogy lecserélték a motorját, gyakorlatilag az 1.4 turbó GL+metálfénnyel a rendes igazi „alap-Vitara” 5 M forgalomba helyezve. És erre csak nekünk Magyarországon van 700 ezer Ft árengedmény, A Németeknél pl. ez nincs, ott ez az SW Cross egy olcsóbb „SUV”, mint sokminden, nálunk meg nem.
Udv! En nemi nosztalgiaval tudok irni a Ladakrol. Evekig nyuztam a Samarat, majd egy 2110est. lehet, nem a legszebb, nem a legmegbizhatobb autok voltak, de magyar utakon a suzukik csak jatekautok hozzajuk kepest. Eleg csak annyt mondani, a lada egy felnijebol a suzukinal ketto is kitelik. Hogy ez nem fontos? Majd ha minden honapban viszed a gumishoz a suzukit, mert megkatyuztad, talan maskepp gondolod majd. Az alkatreszek pedig nevetsegesen olcsok. Persze azt nem varhatjuk el, hogy a kockalada szintjen maradjanak. Elvegre ok is fejlodnek. Motorikusan? Lehet, hogy nem a legmodernebb a porsche fejlesztette samara motor, de velemenyem szerint egy atlagember szamara egy atlagautoban elnyuhetetlen. Fogyasztasa? Szamomra kellemes meglepetes volt a 2110-ben, hogy a gyari 8,5-9 liter helyett 6,5-7 litert tudott fogyasztani. Szemben mas gyartokkal, akik megadnak 5 literes alomfogyasztast, amit sosem tudsz elerni, legfeljebb laborban, hatszellel.